…Jaafar al-Sadiq al-Hilwah sa: Det er mye penger og en oppriktig gjeld, og en bit av det indikerer qiblah fra sønnen og vennen eller følgesvennen, og løsningen er et hyggelig ord og det beste søte er at fargen er hvit, og det ble sagt at visjonen om tørr søthet når det gjelder setningen er det han har fått fra kongens oppførsel til andre, og hvis den er gul, er den. Det er litt tristhet i den, og når det gjelder rotet og lignende, det er tillatt levebrød, og kanskje å kysse en kvinne og noen som er tørre er penger som er vanskelige og fuktige fra det, er forskjellige i det og noen hatet det fordi det inneholder gulhet, og det ble sagt at det indikerer sykdom, og det ble sagt at det er mye penger og en ren gjeld, og biten av det er et kyss fra et barn eller en elsker, og det ble sagt at Al-Khabeesah var en hyggelig og god snakk om saken av pensjonen, samt modellen og mye av den indikerer mye levebrød i makt og autoritet y med mindre den berøres av ild, så å berøre den indikerer et forbud, tale eller sultanat. Når det gjelder det som er plassert i søthet, indikerer det tillatelsen til Hassan Mlehat, og det ble sagt at Alt som er laget av søt, på noen måte, av noe slag, enten det er sukker, honning, melasse eller johannesbrødtsirup, det er prisverdig , næring, godt og en fordel, spesielt for de som spiser det, som for melasse, det er penger og fordeler ….

…Når det gjelder tungen, er det oversettelsen av personen, og den som utfører sitt argument . Den som ser tungen knekke og ikke er i stand til å snakke, da snakker han ord som han vil lide av, og av det vil han lide skade av det han så om skade . Det indikerer også at han lyver, og at hvis han var handelsmann, mistet han virksomheten, og hvis han var guvernør, ble han fjernet fra sin jurisdiksjon . Og den som ser at tungespissen er kuttet av, han klarer ikke å argumentere . Og hvis han var blant vitnene, ble hans vitnesbyrd ikke trodd, eller hans vitnesbyrd ble ikke akseptert . Noen av dem sa at den som så tungen kuttet av, han var søt . Og den som ser som om hans kone avskåret tungen, han vil være snill mot henne . Og den som ser ut som om en kvinne blir kuttet av tungen, indikerer at hun er kysk og skjult . Hvis han så ut som om han klippet tungen til en fattig person, så gir han noe til dårene, og fra å rive tungen til ganen, benekter han en gjeld eller tillit han hadde…

…En ribas er i en drøm en fordel fra en slektning eller venn hvis ribas er søt, og hvis den er sur, indikerer det anger ….

…Frukten, hvis frukten blir sett i en drøm og den er søt, indikerer levebrød, nytte og nyttig kunnskap, og den sure frukten for den som er enig i å spise, er også, og for de som ikke er enige med ham, er det forbudte penger og en økning i sykdommen hans, og det som ikke ender med fruktene, indikerer at han spiser og besitter religion eller utbredelsen av ikke-muslimske kvinner og menn Slave eller dumme av dem . Og den tilslørte frukten opprettholder tretthet, og den dampede frukten har liten eller ingen mistanke om den, eller har ikke blitt reddet fra zakat . Og frukten som ikke har stengler eller skall, indikerer at ting er lette og det lovlige levebrødet som ikke er besmittet av noe . Hvis frukten er i sin sesong og modenhet, er det et presserende gode, og hvis det ikke er i sesongen, er det nytten etter en stund, eller det er bevis på levebrød . Og å spise det på en annen tid enn sin tid er en lettelse som har gått glipp av gode og vanskelige vanskeligheter, og en undersøkelse av det man frykter å gå . Og hver frukt kombinert er et tegn på kjennskap og møte og omvendt . Hver merkelig frukt er et tegn på landet sitt . Fruktene er ektemenn, barn, pengekontrakter, butikker, vitenskap, eiendom, gode gjerninger, familie, slektninger, enkeltpersoner eller en kur mot sykdommer hos dem som har dem, og de kan indikere hvilken drikke som er laget av dem . I tillegg til at mashmoum indikerer vann eller fett . Og den som plukker noe fra et tre som ikke er frukt, så blir han værende i en sak som ikke er tillatt for ham, eller han søker noe som ikke er obligatorisk for ham . Og å plukke frukten fra røttene til treet er bevis på en krangel med en hederlig mann, og den som ser at han plukket forskjellige frukter fra trærne, det påvirker kunnskap og rettsvitenskap fra menn som har posisjoner innen kunnskap og prestisje . Hvis han plukket den mens han satt, ville han ha levebrød uten hardt arbeid . Og den som så et fruktbart tre om vinteren, og han likte det, da var han en mann som var blitt tvunget til det, og antok at han hadde penger, og hvis han plukket noe av det, ville pengene hans gå til den mannen så mye som han plukket den . Fruktene er rikdom og verdighet, så den som ser at han høster av et annet sammenhengende tre enn frukten, indikerer da en rettferdig svoger eller en partner i ham som er god . Og uansett hvilken frukt det var på fjellet som ikke var eid, er det kunnskap, næring og talenter fra Gud den allmektige, og ingen har en tjeneste for det ….

…Å spise den ufruktbare fuglen : å navigere bakbitt og falming, og å se vin i hytta er en skattehit . Og hvis kjærlighet er i vann og den er i et hus, så er hun en rik og fylt kvinne . Og hvis kjærligheten til vann er for vanning, er han en mann med store penger og en stor kostnad for Guds skyld . Kjærlighet, hvis det er eddik i det, så er det en from mann, og hvis det er skum i den, er den full av penger, og hvis den er i den, så er den en syk mann . En mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om hurtigbufferen i huset mitt hadde brutt . Han sa : Hvis du tror at du vil skille deg fra din kone . Det var slik . Al-Raouq : En ærlig mann som forteller sannheten . Flasken er en tjener som er motvillig til å overføre penger, og ewer er en tjener, basert på hva Gud den allmektige sier : ~En mann som blir foreviget av kopper og kanner, vil sirkulere over dem .~ Den som ser det som om han drikker av en krukke, han vil få et barn fra ummah, og kannene serverer veksten på bordene . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg drakk av en vorte som hadde to hull, hvorav den ene var søt og den andre salt . Han sa : Frykt Gud, for du skiller deg ut med søsteren til din kone ….