Og den som ser at han utfører vask med overskyet vann og lignende, da er han nød, men han håper på lettelse ….

Og den som så at han hadde tatt vann fra havet, ville forhindre det i å uttrykke det mot ham ….

Og hvis han ser rent vann i det, så lever det av et ubehagelig, og hvis det er skittent eller forurenset, så er det bedragende og lurer, og det er forårsaket av bekymring og sorg, og når det gjelder Al-Akhbiya, hun er en kvinne som skjuler en hemmelighet ….

Og den som tror at det er vann eller melk i flasken han drikker av, så indikerer han pengene fra den tjeneren. Når det gjelder bollen, hvis den er tom, er den ikke prisverdig, og det kan indikere hindring, og hvis det er noe som spises og brukes av den, blir den tolket av å reise og oppnå godhet og nytte ….

…Abu Saeed, predikanten, sa: ~Den som ser at han drikker kaldt vann, så er det for ham å treffe tillatte penger .~…

Og den som ser at han gjør vask med varmt vann, det er ikke noe godt i ham ….

Og den som ser høy på vannet, så er uttrykket for det vannet, enten det er et hav med kongen eller en elv, hans syn som det tidligere ble nevnt eller annet enn det vi nevnte i kapittel åtte, så tolkningen av det er at den som tilskrives ham at vannet som er på stråets overflate, er et svikefullt utseende som strider mot hans indre når han løper blant mennesker. Det er som om du var vann under halm, og kanskje den som samlet det fra vannoverflaten ville få penger til å tilskrives det, og i setningen er det ikke noe ros og hat i det hele tatt ….

…Noen av tolkene sa at visjonen om å vaske med rent vann til den avdøde indikerer at den avdøde er fattig, men han reformerer sin religion ….

Og det ble sagt at den som så at han til og med håret hodet eller skjegget med vann og det strømmet, og hvis det ikke var obligatorisk å gjøre det, ville han se noen andre eller noen andre, han ville se det ….

Og den som så en sti på den, han ville bli truffet av huset til slutten av sitt liv . Uansett hvilken blomst dukket opp på, fikk han favør og det gjorde Jupiter også . Og den som rir på en planet, han vil ha autoritet, jurisdiksjon, nytte og styre . Noen av dem sa : Den som ser at planetene har gått fra himmelen, pengene hans er borte, hvis han er rik, og hvis han er fattig, vil han dø . For den som ser små stjerner i sin hånd, han skal oppnå mann eller dominans blant mennesker . Og den som ser en planet på sengen sin, så blir han nevnt, så overgår han sine jevnaldrende, eller han tjener en hederlig mann . Og den som så stjernene samlet seg og lyste opp, han indikerer at han vil tjene godt når det gjelder reise . Hvis han reiser, kommer han med glede tilbake til familien . Noen av dem sa : Den som ser planetene under et tak, så er det et dårlig bevis, og det indikerer ødeleggelsen av husets eier, og det indikerer at eieren av huset døde . Og den som ser at han spiser stjernene, han spiser mennesker og tar pengene deres . Og den som svelger det uten å spise, det edle folket vil forstyrre hans anliggender og hans hemmelighet, og kanskje fornærme ledsagerne, må Gud være fornøyd med dem . Og den som absorberer planetene, han vil lære av lærde . Når det gjelder fembilen, Saturn : eieren av kongens pine . Kjøperen : eieren av eiendommens penger . Og Mars : kongens krigeier . Venus : Kongens kvinne . Og Merkur : kongens skriver og Suhail : en tollenar, og det var også en freak . Al-Shari : Tilbe uten Gud, må han bli herliggjort og opphøyet, og dens tolkning er falsk . Banat Coffin : En hederlig lærd, fordi hun er en av stjernene han guider i mørket på land og sjø . Og den som ser stjernene spredt fra himmelen, det er kongenes død eller en krig der en gruppe soldater omkommer . Og den som ser at arken roterer med den eller beveger seg, så reiser han og flytter hjemmefra til hus og hans tilstand endres . Og den som forvandler en stjerne fra stjernene han blir ledet av, så trenger folk ham i deres saker, hans ledelse og hans mening ….

…Abu Sa’id, predikanten, sa at taket, hvis det var laget av tre, antydet en tynn mann, og hvis han så at han kom inn på et tak og himmelen var skjult for ham, ville tyver komme inn og stjele eiendelene hans, og hvis bagasjerommet ble brutt fra taket, indikerer det at en hyklerisk mann er død ….

Og den som ser at han ringer anropet midt i huset sitt, så dør sønnen eller søsteren ….

Og den som ser huset hans bli revet, han vil tjene disse pengene hvis det er gammelt ….

Og den som ser at huset hans har utvidet seg enn det pleide å være, da vil han motta velsignelser, penger og økende levebrød ….

Og det ble sagt at den som så en tyv som kom inn i huset hans og slo fra pengene sine eller eiendelene sine og dro, da ville en person dø der ….

Og den som ser solen skinne, har stått opp i huset hans, spesielt han forkyner en kvinne fra sine slektninger, og hvis han ser henne, har den steget i et annet hus, henvender han seg til en ikke-mahram kvinne, og i begge får han god og dra nytte av kvinnens familie ….

Og den som ser at huset hans er slakt og hun er feit, da skal han arve lammekjøttet. Hvis det grilles, deles det på tre måter ….

Og den som ser at huset hans ikke er dekket av gjørme, skal tolke dem som å ha ham ….

Ibn Sirin sa: Den som ser at han feier huset sitt, det indikerer mangelen på pengene hans, og kosten indikerer tjeneren, så det som var i det av zin eller skinn, det blir overtatt av det ….

Og den som ser at dette kommer ut av huset sitt flyr i luften, og hvis han er en lærd som glemmer sin kunnskap, og hvis han har en stilling, så er han isolert, og hvis han hadde barn som døde, kan kongen ta pengene sine, og hvis han ikke hadde penger, er setningen ikke Mahmoud ….

…Negev i huset : bedrag . Hvis han så ut som om han gravde i et hus og han kom i puberteten, søker han en kvinne og kommer med bedrag . Hvis han ser at han graver i en by, ser han etter religionen til en kunnskaps mann , for profeten, må Guds bønner og fred være over ham, sa: “ Jeg er kunnskapens by og jeg er i porten . ” Hvis han så ut som om han boret i en stein, lette han etter en hard herskende religion ….

Og den som ser at det bygde huset er plassert på bakken, det indikerer akkompagnementet til en rettferdig konge ….

Og den som ser at det bygde huset er dekorert eller har det som er utsmykket, så tolkes det av rekkefølgen på kommandoen og resultatene av forholdene til lærde ….

Og den som ser at han har forlatt et land eller håpet å komme seg ut av det, så selger han sitt dyr eller sitt hus, skiller seg fra sin kone eller forlater sin mor ….

Og den som ser at han utjevner et skjevt tre ved å komme, det indikerer at han vil megle med noen gode og unngå ham fra ondskapens vei ….

Og den som ser at han er handikappet et sted hvor han ikke kan komme seg ut, slik at han er takknemlig, så er han kapasitet, dom og velsignelse, spesielt hvis han er student av kunnskap ….

Og den som ser at Koranen ble tatt fra ham, hans kunnskap er hentet fra ham og hans arbeid i denne verden vil bli avskåret ….

Og den som ser at han har fanget Hazaras i en lund, han indikerer at gode mennesker vil fortsette ….

…Når det gjelder testiklene, er de ansvarlige for levebrødet, jentene og vedlikehold og beskyttelse. Den som ser på dem fra Zayn eller Shein, ble tilskrevet det, og den som ser en mangel i testiklene hans, så erobrer hans fiender ham, og hvis han ser dem i en manns hånd, triumferer hans fiende , og hvis han ser ut som om de var fraværende uten smerte eller ga dem til noen, så blir han født av noen andre. Å tilskrive ham og ta dem bort er barnas død, og den som så at de ble avskåret og han hadde en pasient, da ville han dø og kan være paradoks for to koner, og den som så dem, er stor, indikerer at han holder på fra fiendens onde, og noen av dem sa at alle menneskers og dyrs eunukker er penger, og den som har noe av det og går bort fra ham, vil bli tolket med penger og den som ser at han har vokst opp Noe av det er ute av sted og er borte, fordi han får penger for ham uten ansiktet og bruker dem malplassert…

…Den som ser at håret hans er langt, og han ønsker det, så blir han rik og oppfyller gjelden, og hvis lengden er uheldig blant folket, så er det en gjeld at han rir, og de sa at noen av dem sa at den som så håret hans forlenget for mye, så er det de og sorgen, og hvis kvinnen ser at det er en utsmykning og en økning i herlighet, og det ble sagt å se lengden på håret for de som var fattige. Det er ikke noe galt med det, og den som ser at håret hans er mangelfullt, det er en mangel de er og den som ser at han barberte hodet mens han er vant til det og elsker det, så er han rik, og hvis han er en som løfter håret og ikke barberer det, så han er ikke Mahmud og den som ser at han barberte hodet mens han er i månedene Hajj eller de hellige månedene, så er han god i sin religion og forsoning på grunn av sine synder og fjerning av hans bekymringer og nød, og det var sa at hvis han så det med en stilling, så er det ikke Mahmood, og hvis t han kvinnen så det, det indikerer at mannen hennes eller en av hennes mahrams døde eller bruddet på sløret hennes, og hvis hun så at håret hennes var klippet av eller deler av det, indikerer det en krangel med mannen sin og det var sa at en katastrofe skjedde og se øyenbrynene hvis lang tid indikerer at penger og pynt og det ble sagt lang levetid og den som ser at bart er barbert eller tynnet, så er det bra for bart, og reduksjonen av bart er mislikte, og økningen i det kan være en indikasjon på en berusende drink, et forbud mot zakat og en benektelse av et depositum, og de er og den som ser at hodet ikke har hår mens han er skallet eller at han danset og håret har vokst i hodet hans indikerer at Good…