…Og den som ser at et medlem av det snakker, indikerer at noen er vitne til det ….

…Og den som ser at en hoppe snakker til ham, det indikerer standhaftighet i det som er godt i ham, og hvis han er en faktor, er han bedre i sin rett ….

…Jaber al-Maghribi sa: ~Den som snakker ord som er rettferdiggjort av fornuft og som inneholder godhet og nytte, så er det bedre for ham, og hvis det er forskjellig fra ham, så er hans uttrykk mot ham .~…

…Og den som ser at han snakker med slaver eller blander seg med dem, så øker han pengene sine ….

…Og den som ser at han snakker fra nesen, det er bortgangen til en velsignelse og en stat, og den som ser at huden på nesen er revet eller borte, så er han ikke Mahmoud ….

…Hvis kvinnen ser at hun leser prekenen og snakker med kunnskap og visdom, blir hun tydelig ….

…Og den som ser at han snakker til hodet, han vil ha mye bra. Og noen av uttrykkene sa: Den som treffer hodet, da vil han lide av ti dirham til tjue tusen ….

Og den som vil snakke ord som strider mot sharia, så er han kjent for skandaler, og han ber Gud om tilgivelse for det ….

…Hvilket synsspråk har jeg tospråklig? Språket for visjoner og drømmer er i samsvar med språkene til deres eiere, så den som snakker arabisk, vil fortelle deg hva han så i søvne på arabisk, og den som snakker et annet språk. Som engelsk, fransk eller tysk, vil den fortelle deg å se det . Men spørsmålet her er / Hvem snakker to eller flere språk, hvilket vil drømme? Og på hvilket språk vil han fortelle det han så? Fra mitt synspunkt, hva en person ser fra denne gruppen, som snakker mer enn ett språk, vil fortelle visjonen på språket han praktiserer mest på visjonstidspunktet, eller han vil leve i samfunnet på tidspunktet for syn. Når det gjelder visjonen selv, ser han bilder og symboler gjennom visjonens konge, så han visualiserer det for ham, og fra Så overfører seeren det og tar det ut på tidspunktet for å klippe det for å se i henhold til språket som han snakket og brukte den . Men han fant noen mennesker som i en drøm så noen som snakket med ham på et uforståelig språk, og denne tolkningen skyldes etter min mening flere forklaringer eller tolkninger, inkludert at han vil møte denne personen som eier et fremmed språk, eller at han vil mestre dette språket, ellers reiser han til dette språklandet, eller han tenker på å reise til et land Fremmed . Avslutningsvis har det vi ser flere betydninger, og prosessen med å fjerne den fra eieren av drømmen, for tolken, er forskjellig fra en person til en annen, når det gjelder stil, ærlighet, overdrivelse og ærbødighet, og er også forskjellig i form av språket som eieren av drømmen eller visjonen snakker

Og den som ser at han hører et anrop du tviler på, så hører han ord som mumler ham ….

…Og den som så at en kamel snakket med ham, det indikerer at det er godt og godt folk vil bli overrasket over ….

…Og den som så at månen, hans ord, indikerer statens samvittighet og suksessen til behovet ….

…Hvis en person snakker i en drøm på forskjellige språk, indikerer han at han har en stor besittelse av Salomos historie, fred være med ham . Likeledes fuglens ord til den søkende, som varsler om å oppnå en stor konge, og bevisst og presist . Og fuglens ord er alle gode og gode, og den som ser at fuglen snakket, hans status vil bli forhøyet, og den som ser at slangen talte sitt ord med milde ord, han vil være glad og god av en fiende . Og den som ser at et dyr er hans ord, da skal han dø, fordi Gud den allmektige sier : ( Og når ordene faller på dem, vil vi føre dem ut av jorden for å tale til dem ). Og den som ser at hodet eller nesen hans har talt, det som tilskrives det organet, mangler eller et kraftig slag mot det, og hans ord er et tre som indikerer at han har skaffet seg noe som folk lurer på . Og barnets ord, uansett hva han sa i en drøm, er sant . Kanskje å høre barnets ord indikerte at de falt i det forbudte . Og ordene om livløse objekter, fred eller preken . Og dyrets tale kan ha vært tortur og forbannelse . Og trærne er høye . De dødes ord er prøvelse, og byttens ord, nød fra familien og synden . Og når vi snakker om alt, hvis Guds bok eller Sunnah av Guds sendebud må Guds bønner og fred være over ham, være enige eller være rimelig, er akseptabelt og underlagt tolkning, og det er bra for eieren og må følges , og det som er i strid med Guds bok eller Sunnah av Hans sendebud, fred være med ham, er forbudt og må unngås . Og hvis noe fra medlemmene hans snakker til ham, så er det et råd som må aksepteres av hans familie og slektninger, for de er martyrene på oppstandelsens dag med Gud den allmektige mot nektelse av hans handling med dem . Murenes ord advarer om separasjon og menneskeheten med virkningene, fordi den troende føler seg engstelig for dem som noen som snakker og snakker om dem . Trærnes ord er bevis på en krangel . Orden til fienden i en drøm indikerer utløpet av deserteringsperioden, og den forrige ble innledet med ord . Og ordene fra den allmektige Gud til tjeneren i søvnen på oppstandelsens dag, spesielt, indikerer å heve status, nærhet til herskerne, rettferdige gjerninger og god oppførsel, og indikerer kongens oppmerksomhet på undersåtterne med nåde og ære . Hvis seeren er et av abstraksjonens mennesker, blir han fratatt verden og omfavnet det hinsidige ….

Og den som ser at en kvinne foreslår ham og ønsker ham, da er verden tilbøyelig til ham ….

…Og Ibn Sirin kom og en mann sa : Jeg så som om et dyr hadde snakket til meg . Han sa til ham : Du er død . Den allmektige sa : “ Og da ordet falt på dem, førte vi dem ut til dem med en vandring fra bakken for å tale til dem .” Så mannen døde fra den dagen ….

…Og den som ser en hval i en dam eller en dam når den snur seg og tetter den, så tolkes den av en dårlig behandlet person, ikke av noen som ser en hval som åpner munnen, da skal den tolkes av fengsel ….

…Og den som så at skipet sto sammen med ham i stillestående vann, de var stive og lenger unna å unnslippe ….

…Og hvis han stønnet av hodets smerte, indikerer det at han var arrogant i denne verden, og han var forpliktet til det, og kanskje var belønningen fra uaktsomhet i foreldrenes rettigheter ….

…Og den som ser at han har lagt en varm bit i munnen, det indikerer at han faller i en ulykke fra noens ord ….

…Og den som ser at han sitter i en båt mens båten ferdes på sjøen og han er redd for ham, han indikerer at han er like nær kongen som båten, og hvis han ser at han er imot det da hans uttrykk er mot ham ….

…Og det ble sagt at kvedevisjonen i setningen på noen måte var prisverdig fordi tolkningen av hans navn på persisk er rettferdighet og dens betydning er prisverdig, og synet av kvede for handelsmannen er profitt og for guvernøren å øke sin mandat, og når det gjelder sjalusi, å spise det indikerer skader på penger og fordeler fra ikke-arabere, og når det gjelder tindved er det på noen måte det er penger til stede og ikke for ham. Noen av fruktene er forberedt på det , spesielt hvis det er deilig og velsmakende ….

…Og den som ser det i brystet det vi benekter mens vi er våken, så er det ikke prisverdig, og hvis han ser det han roser, er han prisverdig ….

…Og den som ser at han har falt i en ildfest, kongen skal ta alle pengene sine ….

…Helvete : et tegn på autoritet for dets essens og autoritet over det som er under det, med dets skade og nytte, og kanskje indikerer det helvete i seg selv og Guds straff, og det kan indikere synder, synder og forbudt, og alt som fører til den og bringer den nærmere den . Fra å si eller gjøre . Kanskje indikerte det veiledning, islam, kunnskap og Koranen, for med den blir den guidet i mørket, sammen med ordene fra Moses , fred være med ham : ~ Eller finn veiledning i brann, ~ og han fant og hørte Guds allmektige ord med veiledning . Kanskje indikerer det levebrød, fordeler og formue, fordi det inneholder godhet i pensjonen for den reisende og nåtiden, som Gud den allmektige sa: ~ Vi har gjort det til en påminnelse og en glede for de troende .~ Det sies til den som er fattig eller dør, hans ild er slukket . Fordi araberne ble tilbudt som gaver til Ibn al-Sabil og den utgåtte gjesten, for at hun kunne bli guidet og skjermet for henne, slik at de med hennes nærvær kunne uttrykke generøsitet og rikdom, og hennes passivitet fra elendighet og fattigdom . Kanskje det indikerte jinn fordi de ble skapt av giftig brann . Og det kan indikere sverdet og oppstanden, hvis det har lyd, torden, tunger og røyk . Kanskje indikerte det myndighetens pine, fordi det er Guds pine, og han er autoriteten til de to verdener . Kanskje indikerte det ufruktbarhet og gresshopper . Og det kan indikere sykdommer, kopper og pest . Den som ser en ild falle ned fra himmelen i hus og butikker, og hvis den har tunger og røyk, så er det oppvigelse og et sverd som bor der, spesielt hvis det er i hjemmene til de rike og de fattige, og en elsker kaster det på folket, spesielt hvis det er i hjemmene til de rike spesielt, og hvis det er kull uten tunger. De er sykdommer, kopper eller epidemier, spesielt hvis de er generelle når det gjelder å blande mennesker . Men hvis nedturen av ild er i sanddynene og feddanene og kultiveringsstedene og plantene, så er det en ufruktbarhet som brenner planter eller gresshopper som brenner og fanger dem . Når det gjelder den som tenner en ild på en sti som går, eller at folk blir ledet av den hvis han finner den når han trenger den, så er det kunnskap og veiledning han oppnår, eller han sender den og publiserer den hvis han er verdig det, ellers får han myndighet, følgesvenn og nytte, og folket drar nytte av ham . Hvis ilden er på en annen vei enn veien, eller den brenner noen som går forbi den, gnister den eller skader ham med røyken, eller den brenner plagget eller kroppen eller skader synet, er det en kjetteri at han gjør eller overvåker, eller en urettferdig autoritet som tar tilflukt til ham eller er urettferdig for ham i henhold til omfanget av hans tjeneste for det eller hans flukt fra dem . Men hvis det var en stor ild som ikke lignet denne verdens ild, ble den tent for ham å bli kastet i den, da ville mange av hans fiender plage ham, så han ville vinne seier over dem og være overlegen dem , og hvis de kastet ham inn i det, ville han ha reddet Ibrahim, fred være med ham . Og alt dette hvis de som begikk det, var hans fiender, eller gjenstanden i ham var en rettferdig mann . Men hvis han ser at hun truer ham spesielt, eller de som overtok belysningen av det, går sammen med ham, la Gud frykte sin Herre og ta bort fra det han er fra helvetes folk før han kommer til henne, så han irettesatte henne fordi han fryktet henne . Når det gjelder den som ser ild sammen med ham i en ovn, ovn, kanon eller lignende på stedene der han er brent, så er det rikdom og fordeler at han oppnår, spesielt hvis hans levebrød er for ildens skyld, spesielt hvis det også er om vinteren . Og hvis han ser ilden slukket eller slukket, eller omgjort til aske, eller vann eller regn slukket den, så vil han mangle og bli suspendert fra sitt arbeid og sin industri . Og hvis noen som ikke lever av det på slike steder for å passe inn i mat, vil han at penger eller levebrød skal tjene en hersker eller til hans autoritet og hjelp, eller ved rettssaker, forvaltning, strid og megling, ellers vil han være angrepet av ord og onde og dårlige ord . Når det gjelder den som ser det, blir det brent med mat, olje eller noe fra salg, så overdriver han, og kanskje vil sultanen be om ham, og folket vil ta pengene hans med seg . Når det gjelder å spise ild, er det forbudte penger og et skadelig levebrød han spiser, og kanskje er det fra foreldreløse penger på grunn av det som er i Koranen. Hvis han så ild snakke i en krukke eller en pose eller en bolle med andre fartøy som indikerer både hanner og hunner, vil det som tilskrives fartøyet treffe jinnen og inngangene, til han snakker på tungen . Noen av dem sa : Brann er krig hvis det har en flamme og en lyd, og hvis stedet du ser det ikke er et krigsland, er det en pest, smerte, kopper eller død som oppstår der . Abu Amr Al-Nakha’i sa til Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham : Jeg så en ild som kom ut fra jorden og vendte mellom meg og en sønn av meg, og jeg så den si : A synsflamme og en blind, gi meg mat at dere alle spiser familien og pengene dine, så han sa, fred være med ham : Dette er en rettssak som vil skje på slutten av tiden og drepe mennesker foran dem, så krangler de med oppvask og krangel mellom fingrene hans, og lovbryteren mener at han er en filantrop, og de troendes blod er bedre for de troende enn å drikke vann . Og den som brenner en ild for å brenne den, han raser en ordre om å fylle sin fattigdom, fordi kulden er fattigdom . Ibn Sirin ble spurt om en mann som så en lampe på tommelen og sa : Dette er en blind mann ledet av noen av sønnen hans . Hvis jeg rører det opp for å steke kjøtt med det, opplyser jeg noe der folk baksnakker . Hvis jeg slår på grillen, vil jeg ha litt levebrød med tristhet . Hvis han rørte den opp for å lage en gryte med mat i den, hevet han noe som kunne dra nytte av verdien av hjemmet hans . Hvis det ikke er mat i potten, bør han angripe en mann med ord og få ham til å gjøre noe ubehagelig . Uansett hva som treffer ilden og brenner fra kroppen eller klærne, er det skade og ulykker . Og den som tar fyr, vil slå forbudte penger fra Sultan . Og den som blir rammet av glød av ild, folk vil baksnakke ham ….

…Han er i en drøm oversetteren til eieren og lederen hans . Og tungen er gjenstand for synd . Hvis han i tungen ser en økning i lengde eller bredde, så er det hans styrke og vant sine motstandere, eller det indikerer en skitten tunge eller veltalenhet og etikette . Hvis tungen er bundet, er det også hindring av forretning og fattigdom . Og hvis det vokser svart hår på tungen, er det et presserende onde . Og hvis den er hvit, er den en fremtidig ondskap . Og tungen er Kamal og Hajjah og nevnt . Og hvis sultanen så at tungen hans var avskåret, ville oversetteren hans dø . Og den som ser konas tunge avskåret, hun er kysk og skjult . Og hvis en fattig person ser at han har avskåret tungen til en fattig, vil han beseire den . Og den som ser tungen stikke til ganen, fornekter virkelig ham og essensene han har betrodd . Og den som ser at han spiser tungen, han angrer på det han snakker, og hvis det er fra guvernørene, så spiser han folks penger med tungen . Og det ble sagt : Den som spiser tungen sin, han er mye stillhet, en sinne-undertrykkende person, en gentleman . Og den som ser sin tunge svart, så overgår han sitt folk med tungen sin, og hvis han er en skurk, så er han en løgner eller en dikter . Og den som biter tungen, vil kvele sin sinne og kan indikere at han har spist . Og den som ser tungen dele seg i to, han skal være en løgner . Og den som ser at han har mange tunger, han vil få barn . Og den som ser at folk slikker tungen, de søker hans kunnskap . Tungen kan henvise til kongen til sin stedfortreder, hans concierge, hans minister eller hans ekspeditør, og kanskje refererer han til skaffede penger, prestisje og kunnskap . Det kan henvise til politimannen eller tjenesten til fangene . Hvis kongen ser at tungen hans er avskåret, indikerer det at hans stedfortreder, portvakten, ministeren eller ekspeditøren hans er fjernet, og kanskje han har tapt mye penger . Og hvis forskeren så at tungen hans var avskåret, ville han bli beseiret i sin argumentasjon og debatt, og kanskje hans tjener, student eller sønn døde . Og kanskje tyder tapet av tungen på at fiendene til familien hans eller naboene gleder seg, eller at de han elsker, er død . Kanskje å miste tungen og kutte den fra konas skilsmisse, eller at talen hans ble avskåret fra stedet hvor han er, eller at hans levebrød ble opphevet fra ham . Og hvis han så en kuttet tunge, indikerte han at en lovgiver, en gatesveiper, en forræders straff, en mann som drar ut cacher eller en ond mann, døde . Og hvis han ser at han har en tunge med tungen, indikerer det sladder og tale blant mennesker fordi det blir sagt : Slik og så med to tunger og to ansikter. Hvis den ekstra tungen ikke forhindrer tale eller nytte, indikerer den kanskje sannferdighet og frieri, for Gud den allmektige sier : (Og gi meg en sannhetstunge i andre ). Og den som ser poesi spiret på tungen, og hans ordformulering, hans system ødelegger ham . Og kanskje peket tungen mot fangen eller slangen i fanget hennes ….

…Når det gjelder tolkningen av sykdom, er det ikke prisverdig, fordi det er korrupsjon i religionen, og kanskje den som søkte pleide å multiplisere løgn. Det ble sagt at den som så at sykdommen hans lenge hadde mistet syndene sine og møtte Gud i hans beste tilstand, og noen av dem sa at den som så at han var syk uten smerter, så han ville se et øyeeple og ikke ville dø det året, og hvis pasienten så at det ble sant, er kroppen hans utenfor hans hjem, med mindre han snakker til folk og snakker med dem, for dette er et tegn på hans uskyld. Og den som ser at sultanen er syk, han er ikke prisverdig i søkerens rett, og hvis det er mellom ham og en krangel, blir han beseiret. Og den som ser at han har svakhet i øynene, så han mangler levebrød, nød, illusjon og tristhet, og hvis han ser noen som helbreder ham eller dreper ham, indikerer han godhet og rettferdighet. Sannheten hans kan være løgn, og den som ser med munnen sin svakhet mens han sårer ham, fordi han har fått kval på siden av sine slektninger, og den som ser smerter i nakken, han vil ha tillit til at han forsømmer, og den som ser at hjertet er svakt og har smerte, da spiser han det forbudte eller indikerer hans hykleri. I det kan det antydes av menneskets alderdom og bøyningsbehovet og oppfatningen. Men ved hans side er han vond, og det indikerer et urolig hjerte, sorg og tetthet i brystet. Og den som ser at leveren hans er syk, han vil ha liten medfølelse for barna sine. Og den som ser at hånden hans er syk, så tørker broren, partneren eller vennen sin bror eller partneren eller vennen. Fordi dette er et vitnesbyrd, og den som ser at han har vondt i magen som er tyngre, indikerer hans kjærlighet til sine slektninger og den som ser hans hemmelige smerte, indikerer at han glemmer å håndtere kona…

…Og den som ser at Mushaf snakker til ham eller snakker til ham, hvis det er noe bevis i talen hans, så er det bra, og hvis det er bevis for ondskap, så er det ondt ….

…Og den som ser at det er et hode i hånden annet enn en skinneben når han snakker til ham, så indikerer han rettferdighet og rettferdighet, og det ble sagt visdom og kunnskap, og hvis han ser hodet med stygghet, eller han snakker til ham på en måte som ikke er passende, så er hans uttrykk annerledes enn det ….

…Å se en telefon i en drøm indikerer at du vil møte fremmede som vil irritere deg, forvirre deg og hindre virksomheten din . Hvis en kvinne drømmer om at hun snakker i telefon, betyr dette at hun vil finne mye konkurranse fra andre, men hun vil overvinne all den onde påvirkningen . Hvis hun snakker i telefonen, men hun ikke kan høre godt, trues hun av ondsinnede rykter og tapet av en kjæreste ….

…Guds minne, hvis noen så det i en samling som å lese Koranen, bønn, diktet om asketisme og tilbedelse, så indikerer det at det stedet vil bygge en tett bygning i henhold til lesingens omfang og dens gyldighet . Og den som ser at han husker Gud allmektig mye, han skal seire over sine fiender . Når det gjelder å minne folk på, er den mannlige mannen i en drøm en rådgiver som redder mennesker fra sine synder, selv om han er en kjøpmann som redder dem fra tap . Og den som ser at han husker og ikke er verdig det, da er han i bekymring og sykdom, og han påkaller Gud for lettelse, og hvis han snakker ord av rettferdighet og visdom og er oppriktig i hans minne, så kommer lettelse til ham og blir kurert av sykdommen sin, og han går ut fra vanskeligheter til kapasitet, og løser en gjeld han skylder, ellers erobrer han en urettferdig. Ordene hans er dårlige, så det blir vanskelig for ham, og han snakker noe han håner og ler av ….