…Og Khaled Al-Isfahani sa: ~Den som så at en fugl kom ned fra himmelen og tok en rullestein og kastet den kappen eller svelget den, da ville han telle kunnskap, og det kan være en fordel .~…

…Fallende fra himmelen : etter oppstigningen ydmyket den etter herligheten, og det ble sagt at det er oppnåelsen av verdens velsignelse med religionens ledelse . Hvis han så nedstigningen fra fjellet, vant han gleden, og det ble sagt at det indikerer en endring i saken, og det er ikke mulig ….

…Og vibrasjonen av ting svir ansiktene, og den som ser at himmelen skjelver, det indikerer korrupsjon, urettferdighet og stridigheter der stedet ….

…Og den som ser at han flyr til himmelen og deretter stiger ned til jorden, han vil bli syk, slik at han vil være nær døden og komme seg, Gud den allmektige ….

Hvis han ser at himmelen er blitt tynn, holder han tilbake regnet fra dem, og hvis den er brukt, florerer regnet

…Og den som ser ild stige opp fra jorden til himmelen, det tolkes at folket dette stedet var ulydig mot Gud og hans sendebud ….

Hvis han ser at himmelen er blitt tynn, holder han tilbake regnet fra dem, og hvis den er brukt, florerer regnet

…Og den som så at han ble bedt om å komme inn i himmelen, han ville få en arv ….

…Til Eagle : Den sterkeste fuglen, den høyeste flukt, og en av dem med syn og lang levetid, så den som så ørnen som en synder mot ham, var sultanen sint ham og utnevnte ham til en undertrykkende mann, for Salomos fred være over ham og hele ørnen i fuglen, så hun var redd for ham . Hvis han eier en lydig ørn, vil han ha en stor kraft som han vil styre verden med eller noe av den, og han vil være i stand til å eie eller skade en stor autoritet . Hvis han ikke er lydig og ikke frykter ham, opphøyer han kommandoen og blir en mektig, sta og overveldet religion, ifølge historien om Nimrod. Hvis han flyr inn i himmelen og går inn flatt, dør han, og hvis han blir oppmuntret etter å ha kommet inn i himmelen, så vil han være randen til døden og deretter bli frelst, og den som blir truffet av fjærene eller beinene hans Det traff en stor mye penger fra en stor konge . Hvis han falt fra ryggen, ble han rammet av redsel og sorg, og muligens omkom . Hvis han fikk en ørnekylling, ville han ha en gutt nevnt . Hvis han så det dagtid, så er det en sykdom som er randen til døden, fordi ørnen klødde ham og sykdommen hans forlenget . Det ble Nsre lang levetid ….

…Og den som så at nakken hans ble slått med stor fylde, og det er bevis for ondskap i det, og bankingen fant sted med smerte, så indikerer det at han begikk store synder, og det kan være en forsoning eller en belønning og en personens hode kan indikere kapitalen ….

…Den som ser at han har begått en stor forbrytelse, blir det tolket fire måter: begå en forbudt sak, forekomsten av noe skjult for den, en duell og ikke å ta den rette veien ….

…Og den som ser at han har blitt en stor prins og var i stand til for ham, så er det en økning i pompa hans, og hvis han ikke er i form, er det en ulykke og en prøvelse ….

…Hvis skjeden var liten, vant hans fiende, og hvis den var stor, vant hans fiende ….

…Og den som ser en stor perle, det er at det oppnås mye penger og det selges at det vil bli tolket ved tilegnelse av kunnskap, og hvis det ikke er fra familien, vil det føre til anskaffelse av det gode ….

Og det ble sagt at en visjon om duer som flyr fra huset, skulle tolkes som en kvinnes skilsmisse ….

Og den som ser at dette kommer ut av huset sitt flyr i luften, og hvis han er en lærd som glemmer sin kunnskap, og hvis han har en stilling, så er han isolert, og hvis han hadde barn som døde, kan kongen ta pengene sine, og hvis han ikke hadde penger, er setningen ikke Mahmoud ….

…Og Ibn Sirin sa i betydningen: Jeg er forbauset for den som er bakken en centimeter, hvordan han ikke reiser en arm, spesielt hvis han er noe som er bra å sitte som ham mens han er våken ….

…Og den som ser at han sitter i en båt mens båten ferdes sjøen og han er redd for ham, han indikerer at han er like nær kongen som båten, og hvis han ser at han er imot det da hans uttrykk er mot ham ….

…Hvis han så at han hadde seg fire sverd, et sverd av jern, et sverd av bly, et sverd av null og et sverd av tre . Han har fire sønner, så jern er en modig gutt, null er en rik gutt, bly er en effeminate, og tre er en hykler ….

…Den som så at han hadde seg en ny, riktig og bred skjorte, som ville bli tolket med godt og ankomsten av den tiltenkte og hensikten med det som ble nevnt, og hvis han så noe annet, så er hans uttrykk mot ham, og kanskje de skitne klutene vil skille eieren, og mangedoblingen av hans bekymringer og separasjonen av hans kone ….

…Hvis han ser ut som om håret venstre side av hodet har spredt seg, indikerer han at han er plaget med menn, og fra sine slektninger ….

…Og den som ser at han sitter et teppe, han vil få trøst og høyde ….

…Al-Kirmani sa: ~Den som ser at han har en død ryggen, han vil ta seg av de dødes barn .~…

…Og den som ser at fargen pannen hans er noe han hater sitt frø, så blir han skyldner, og hvis fargen endres etter spiring, vil han betale den gjelden ….

…Og den som ser at en hund hopper lekteren hans, så vil en magiens fiende følge sin kone ….

…Og den som ser at han har tråkket en kvinne, hun skal bli gravid og føde et barn ….

…Og den som ser at han hadde seg en ring og dens fedd var av dens opprinnelse, det skal tolkes ved anskaffelse av et barn eller kjøp av en hushjelp, et dyr eller et hus, og ringens lapp har skiftet fra sin stilling, det skal overlates til kongene ved å føre tilsyn med isolasjonen og til andre i henhold til skiftende forhold ….

…Og den som ser at han bærer et teppe ryggen, det indikerer overflod av synder og byrder, og at han bærer det skulderen, hans visjoner indikerer at han bærer et teppe, spesielt hvis det er nakken .)…

…Og Ismail bin Al-Ash’ath sa at synet fingrene til de to mennene indikerer utsmykning og rett av ting. Og den som ser dem det som er utsmykket eller vanæret, så er hans tolkning av det, og hvis han i fingrene ser en forvrengning, enten de er festet til hans hender eller føtter, så er det en refleksjon og det er ikke Mahmouds ….

…Når det gjelder fingrene, sa Ibn Sirin, de fem fingrene høyre hånd indikerer fembønnen, så tommelen er morgenbønnen, pekefingeren, ettermiddags- og mellombønnen, ettermiddagsbønnen og ringfingeren, kveldsbønnen, og fingrene venstre hånd tolkes av barna til en bror ….