…Og den som ser at han går inn i en svart slavejente, han vil slå dem og løslate ham raskt ….

…Og den som ser ansiktet sitt svart i det, indikerer at han følger noen som er Guds fiende, og er fornøyd med sin dårlige gjerning, og han blir ydmyket og ansiktet hans råder over folket, og hans konsekvenser blir ikke rost ….

…Og den som så at nakken hans ble slått med stor fylde, og det er bevis for ondskap i det, og bankingen fant sted med smerte, så indikerer det at han begikk store synder, og det kan være en forsoning eller en belønning og en personens hode kan indikere kapitalen ….

…Hvis skjeden var liten, vant hans fiende, og hvis den var stor, vant hans fiende ….

…Den som ser at han har begått en stor forbrytelse, blir det tolket på fire måter: begå en forbudt sak, forekomsten av noe skjult for den, en duell og ikke å ta den rette veien ….

…Og den som ser at han har blitt en stor prins og var i stand til for ham, så er det en økning i pompa hans, og hvis han ikke er i form, er det en ulykke og en prøvelse ….

…Og den som ser en stor perle, det er at det oppnås mye penger og det selges at det vil bli tolket ved tilegnelse av kunnskap, og hvis det ikke er fra familien, vil det føre til anskaffelse av det gode ….

…Låsen og nøklene : Når det gjelder den som åpner en lås, hvis han er sølibat, vil han gifte seg, og hvis det er en godtgjørelse for bruden hans, så vil han skille seg fra henne, så nøkkelen er nevnt, og låsen er hans kone . Som dikteren sa : gjør det i en sla … og mottok låsebryteren bare for å bli fengslet Vinju ham for å be, sa Gud den allmektige : ~ Erobringen Tsfhawwa har kommet til ~ 0, la den komme til seier . Og hvis det er en tvist der det er seier og dom for ham, sa den allmektige Gud : ~ Vi har åpnet en klar åpning for deg .~ Og hvis han er i fattigdom og ikke er i stand til å åpne for ham fra verden det som brukes av en kone, eller fra et selskap eller fra reiser, så stopp . Og hvis han var en hersker og ikke var i stand til å dømme, eller en mufti ikke kunne utstede fatwaen, eller et forbigående, og et spørsmål var vanskelig for ham, ser det ut for ham at han har lukket seg for ham og kan skille mellom en ektepar eller partnere, rett eller galt, i henhold til visjonens omfang . Når det gjelder nøkkelen, indikerer den fremgang med autoritet, penger, visdom og godhet . Og hvis nøkkelen til himmelen oppnådde stor autoritet i religion, eller mange rettferdighetsverk, eller han fant skatter eller penger som er tillatt som arv . Blokkeringen av nøkkelen til Kaaba holder tilbake en stor sultan eller imam, og deretter på denne måten i nøklene . Nøklene er makt, penger og stor fare, og de er tøylene . Gud den allmektige sa : “Han har grunnvollene til himmelen og jorden .” Betyr autoriteten til himmelen og jorden og deres skattkammer . På samme måte sa han i Qarun : ~ Så lenge bryterne er så sterke eller kraftige .~ Han beskriver pengene sine og pengeskapene . Den som ser at han har slått på en eller flere nøkler, han vil slå på makt eller penger så mye som det . Og hvis han ser at han åpner en dør med en nøkkel til han åpner den, så er nøkkelen en bønn som skal besvares for ham og foreldrene eller andre i den, og ved dette innfrir han hans forespørsel som han ber om, eller han søker hjelp fra noen andre og får den . Ser du ikke at døren åpnes med nøkkelen når han vil, selv om nøkkelen ikke ble åpnet av seg selv, og han pleide å søke hjelp i denne saken av noen andre ? På samme måte, hvis han så at han åpnet et tårn med en nøkkel til han åpnet det og gikk inn i det, så vil det bli en stor lettelse og stor godhet med bønn og andres hjelp for ham . Og låsen : en garantist, lukker døren ved å gi en garantist og åpner låsen er en frigjøring og utgang fra garantien . Og hver lukking de er, og hver åpning er Faraj . Og det ble sagt at låsen betyr ekteskap, og åpningen av låsen sies å være påkallelse, og jernnøkkelen er en mann med stor ulykke, og den som ser at han har åpnet en dør eller en lås, vil gi seier til den allmektige ordtaket : ~ Seieren er fra Gud og en åpning er nær .~…

…Når det gjelder øre, er det en tyv, og den som ser en feline, kommer inn i et hus, så kommer en tyv der. Hvis katten er borte med noe, går tyven med noe der, og den som ser at han slaktet en snegl eller dreper den, så treffer han en tyv eller erobrer den, og den som ser at han har slått fra kjøttet og fettet av katten, så treffer han tyvenes penger eller fra det han stjal. Og den som ser at han slår en krone til han klør dem eller inntar dem, så vil han lide en lang sykdom, så helbreder han eller er alvorlig, så blir han løslatt. Og hvis katten er beseiret, er han uskyldig for sykdommen eller bekymringen hans før, og hvis katten er vill, er den mer alvorlig i sykdom og bekymring…

…Abu Saeed, predikanten, sa : Katten er annerledes i sin tolkning. Noen av dem sa at han er en vakttjener, og noen av dem sa at han er en tyv fra husstanden, og noen av dem sa at hunnen til katten er en bedragerisk kvinne ….

…Det svarte frøet indikerer i en drøm at en person lider av helse og velvære i kroppen sin ….

Og den som ser at han strippet Zags hud, han driver hor med en merkelig kvinne ….

Når det gjelder det sorte frøet, er det fra bekymring og sorg, og å spise det gir penger og gir det til noen, tyder på en krangel med ham, og det ble sagt at det å se kornene, kokte eller ukokte, er og er sorg, og deres avfall på bakken er uttømming, bevaring og besparelse i form av setningen indikerer overdrivelse av prisen ….

…Og den som så at han rørte ved den svarte steinen, det ble sagt at han fulgte en imam fra folket i Hijaz . Hvis han fjerner den svarte steinen og bruker den som sin egen, er den unik i religion med kjetteri . Og den som ser som om han fant et tre etter at folk mistet det, setter det på plass, dette er synet til en mann som tror at han har rett veiledning, og alle mennesker er i feil ….

…Han er i en drøm en hederlig og ugjennomtrengelig mann . Og slakte en vær for ikke å bli spist, drepe en stor og hederlig mann eller en fiende . Hvis han ser værer slaktet et sted, vil han drepe folk der i krig . Hvis han slaktet en vær, ville han seire med en stor fiende, og hvis han var syk, ville han bli kurert . Og den som ser at han kjører på en vær og drenerer den hvor han vil, han vil beseire en enorm mann . Og den som ser at han har brutt hornene til en vær eller en av dem, han skal vekke sinne til en stor mann . Og den som ser at han kjemper mot en vær, han kjemper mot en stor mann . Og den som ser en vær, døde, da er det en stor manns død . Og den som ser at en vær blir slaktet og dens kjøtt delt, da skal en gammel mann dø og pengene hans blir delt . Og hvis han slaktet en vær for å spise, hvis han var en frigjort slave, og hvis han var fanget, overlevde han, og hvis han var redd, trygghet, og hvis han var i gjeld, betalte han gjelden sin, og hvis han gjorde det ikke utføre Hajj, og hvis han var syk, ville Gud den allmektige helbrede ham . Og den som slakter og smigrer en vær, tar pengene til sin fiende, og hvis han spiser av kjøttet sitt, vil han spise av pengene sine . Hvis noen ser en slaktet vær i huset hans, vil noen av hans slektninger dø . Den som ser at han bøyer en vær, og sultanen vil lide pine eller fengsel, og væren kan være en verge . Og den som ser at han kommer med værhodene, han legger seg med hodene til sine fiender . Rams ull er penger . Og væren betegner muezzin eller gjeter . Og væren er sjef for hæren . Og den som ser en vær som jogger ham, han vil få noe fra fienden som han hater, og hvis han gir ham, vil han bli skadet . Og den som ser en sau, ble en vær, så hans kone er ikke gravid, og selv om han ikke har en kone, vil han få styrke, ære og seier over fienden . Og det svarte av værene tilskrives araberne, og det hvite til perserne ….

…Den store elven : den dominerende mannen er en ugjennomtrengelig mann med autoritet, og sultanens inntog til ham og vannets klarhet er sultanens rettferdighet, og retur av vannet bak isolasjonen av sultanen. Sultanen er over pengene deres, og han går med børstene i fangenskap til kvinnene sine, gravde en elv for å slå penger, så vel som vann i dem, så vel som å se en mann se vann i levebrødet sitt bli drevet til ham , for den allmektige sa : ~Vi driver vann til det skurrende landet .~ Hvis han ser ut som om han falt i vann og deretter kom ut av det, faller han i sorg og kommer deretter ut av det . Hvis han så ut som om han hadde hoppet fra elven til Shatta, ville han flykte fra sultanens onde og oppnå seier over fiendene, fordi Gud den allmektige sa : “ Da han og de som trodde med ham, gikk over ham . ”…

Og den som ser en enorm ørkengrønn på den tiden, mens han strever og går i den, indikerer det nærhet til den rettferdige autoriteten og blir velsignet med godt fra ham ….

Og den som ser at en landsby har vokst seg større enn størrelsen, det er opp til eieren ….

…Dette indikerer vrede fra den allmektige Gud, og den som ser et eksempel eller et bilde og blir fortalt til ham : Han er din Gud, og tror at han er hans gud, så tilbad han og tilbad ham, så er han opptatt av løgn, tenker at det er sant . Og den som ser den allmektige Gud be på et sted, hans barmhjertighet og tilgivelse vil komme på det stedet og stedet der han pleide å be . Den som ser Gud den Allmektige, aksepterer ham, og hvis han er et av rettferdighetens og godhetens folk, aksepterer han sin lydighet mot Den Allmektige og resiterer sin bok eller lærer den Hellige Koranen, og hvis det ikke er noe annet, så er han en innovatør . Og den som ser Gud den Allmektige, har kalt ham og svart ham, så vil han utføre Hajj, Gud den allmektige vil, og når det gjelder hans manifestasjon på det spesielle stedet, kan han indikere arkitekturen hvis den var i ruiner, eller dens ruin hvis den var full , og hvis folket i det var urettferdig og hevner seg på dem, og hvis de ble undertrykt, ville rettferdighet komme til dem . Kanskje hans syn på Den Allmektige på det bestemte stedet indikerer en stor eiendom der han er, eller en mektig mektig mann tar ansvar for ham, eller en nyttig eller klok lærd som er ekspert i rettsmidler, reiser seg til det stedet, og som av frykt for Gud allmektig i en drøm, det indikerer ro og ro, rikdom fra fattigdom og bred levebrød . Og den som ser som om sannheten, den allmektige, har blitt den rette, blir ledet til den rette stien . Og den som ser at den allmektige Gud veileder og truer ham, så begår han en synd . Dette indikerer vrede fra den allmektige Gud, og den som ser et eksempel eller et bilde og blir fortalt til ham : Han er din Gud, og tror at han er hans gud, så tilbad han og tilbad ham, så er han opptatt av løgn, tenker at det er sant . Og den som ser den allmektige Gud be på et sted, hans barmhjertighet og tilgivelse vil komme på det stedet og stedet der han pleide å be . Den som ser Gud den Allmektige, aksepterer ham, og hvis han er et av rettferdighetens og godhetens folk, aksepterer han sin lydighet mot Den Allmektige og resiterer sin bok eller lærer den Hellige Koranen, og hvis det ikke er noe annet, så er han en innovatør . Og den som ser Gud den Allmektige, har kalt ham og svart ham, så vil han utføre Hajj, Gud den allmektige vil, og når det gjelder hans manifestasjon på det spesielle stedet, kan han indikere arkitekturen hvis den var i ruiner, eller dens ruin hvis den var full , og hvis folket i det var urettferdig og hevner seg på dem, og hvis de ble undertrykt, ville rettferdighet komme til dem . Kanskje hans syn på Den Allmektige på det bestemte stedet indikerer en stor eiendom der han er, eller en mektig mektig mann tar ansvar for ham, eller en nyttig eller klok lærd som er ekspert i rettsmidler, reiser seg til det stedet, og som av frykt for Gud allmektig i en drøm, det indikerer ro og ro, rikdom fra fattigdom og bred levebrød . Og den som ser som om sannheten, den allmektige, har blitt den rette, blir ledet til den rette stien . Og den som ser at den allmektige Gud veileder og truer ham, så begår han en synd ….

…Til Eagle : Den sterkeste fuglen, den høyeste på flukt, og en av dem med syn og lang levetid, så den som så ørnen som en synder mot ham, var sultanen sint på ham og utnevnte ham til en undertrykkende mann, for Salomos fred være over ham og hele ørnen i fuglen, så hun var redd for ham . Hvis han eier en lydig ørn, vil han ha en stor kraft som han vil styre verden med eller noe av den, og han vil være i stand til å eie eller skade en stor autoritet . Hvis han ikke er lydig og ikke frykter ham, opphøyer han kommandoen og blir en mektig, sta og overveldet religion, ifølge historien om Nimrod. Hvis han flyr inn i himmelen og går inn flatt, dør han, og hvis han blir oppmuntret etter å ha kommet inn i himmelen, så vil han være på randen til døden og deretter bli frelst, og den som blir truffet av fjærene eller beinene hans Det traff en stor mye penger fra en stor konge . Hvis han falt fra ryggen, ble han rammet av redsel og sorg, og muligens omkom . Hvis han fikk en ørnekylling, ville han ha en gutt nevnt . Hvis han så det på dagtid, så er det en sykdom som er på randen til døden, fordi ørnen klødde ham og sykdommen hans forlenget . Det ble Nsre lang levetid ….

…Innsjøen : betegner en kvinne til venstre som elsker direkte, fordi innsjøen står og ikke løper, og den dreper den som faller i den og ikke skyver den . Og bølgene er strenghet og pine, fordi Gud den allmektige sier : ~De er dekket av bølger som skygger .~ Og den allmektige sa : ~Og bølgene stoppet mellom dem .~ Og det ble fortalt at en handelsmann så at han gikk i sjøen, og han var livredd av frykten for havet, så han fortalte om visjonene sine ved en kryssing . Han sa : Hvis du vil reise, vil du ha det bra . Dette er fordi hans visjoner indikerer stabiliteten i hans saker . Og en mann så ut som om sjøvannet var sint til kanten hans dukket opp . Så han fortalte det til Ibn Masada, og han sa : En lidelse sank ned på jorden av kalifen, eller tørke i land, eller kalifens penger ble stjålet . Det var bare et lite beløp til kalifen ble drept, pengene hans plyndret og land ble undertrykt . Og den som så at han førte ut en perle fra havet, han ville ha nytte av kongen i penger, slave eller flagg . Og hvis han ser at sjøvannet eller annet vann har økt til det har overskredet grensen, som er betydningen av strømmen til den kom inn i hjem, hus og hjem, så holder folket tilsyn med drukningen, så blir det en stor prøvelse . Prinsippet er i det dominerende vannet de er og oppvigling, fordi Gud den Allmektige kalte sin seier og dens overflod for tyranni, og han sa at drukning indikerer utøvelse av en stor ulykke og manifestasjon av kjetteri, og død ved drukning er en død på grunn av vantro . Når det gjelder den vantro, hvis han ser at han har druknet i vann, så tror han, fordi Gud den allmektige sier : “ Selv om drukning fanger ham, sier han, jeg tror . ” Verset . Og den som ser som om han har druknet og senket seg i havet, vil sultanen ødelegge ham . Hvis han ser som om han har druknet og fått ham til å dykke en gang og flyte en gang og bevege hendene og føttene, vil han få rikdom og stat . Hvis han ser det som om han forlot ham og ikke druknet, så går han tilbake til saken om religion, spesielt hvis han ser grønne klær på seg selv . Det ble sagt at den som så at han døde og druknet i vannet som fienden hans gjerne ville drukne i det rene vannet, druknet i mye penger . Når det gjelder svømming : den som ser at han svømmer i sjøen og var en forsker som har nådd sitt behov i kunnskap, hvis han svømmer på land, så er han låst og blir tett i inneslutningen, og han blir der så mye som svømming er vanskelig eller lett, og like mye som hans styrke . Hvis han ser at han svømmer i en flat dal til han når et sted han vil, går han inn i arbeidet til en urettferdig og mektig sultan som krever av ham et behov som han oppfyller for ham og er i stand til ham og Gud den allmektige. sikrer ham like mye som han løper i dalen . Hvis han frykter ham, så frykter han også en hersker , og hvis han rømmer, rømmer han fra ham, og hvis han kommer inn i havet og svømmer bedre i det, inngår han en stor sak og et stort mandat, og han er i stand til å eie kongen og oppnå ære og kraft . Hvis han svømmer på ryggen, omvender han seg og kommer tilbake fra synden . Og den som ber mens han er redd, han vil få frykt, sykdom eller fengsel, like mye som hans avstand fra rettferdighet . Og hvis han tror at han ikke vil flykte fra ham, vil han dø i den bekymringen, og hvis han er modig i svømmingen, blir han skånet for det arbeidet . Og hvis en sultan ser at han vil svømme i et hav og havet er turbulent med en bølge, så kjemper han mot en konge blant kongene, og hvis han bryter havet ved å svømme, vil han drepe den kongen . Og hvert hav, elv eller dal som har tørket opp, det er statenes tilstand som tilskrives det, og hvis vannet kommer tilbake, vil staten komme tilbake . Og det ble sagt at hvis en person ser at han har rømt fra vannet som svømmer før han var klar over søvnen, er det bedre for ham å legge merke til det mens han er i vannet som svømmer . Og det ble sagt at den som så at han svømte, bestred en motstander og beseiret motstanderen og vant over ham . Og å gå over vann i et hav eller en elv indikerer hans gode religion og gyldigheten av hans sikkerhet, og det ble sagt at han er sikker på noe han er i tvil om, og det ble sagt at han reiser på en reise i fare for sin tillit . Og den som ser som om vannet strømmer på overflaten, han vil bli rammet av en ulykke fra sultanen, som er en indikasjon på herskerbenet, som han bare kan takle, for sin flyt og autoritet . Og den som har stagnert fra ham, er lettere og mildere, og indikerer en kriger som kutter veien, og hvis han er på reise, krysser en tyv eller en løve veien mot ham, eller hvis tankene hans om reisen er regn, en linjal, eller et mekka . Og hvis han var til stede, ville han bli plaget av en sorg og ulykke, fordi Gud den allmektige sa : ~Du er forbannet med en elv .~ Når det gjelder Sultan, blir den presentert for ham, spesielt hvis han kom inn i den . Enten fengsler han ham, beordrer ham å bli slått, eller så oppnår han sorg hvis han har fått ham stor, eller hindrer ham i å bli frelst fra strømmen hans, så faller enten en sykdom i ham fra kulde eller drypp, så hvordan om det var i vinteren og vannet hans var dårlig, så er det mer alvorlig i alt som indikerer det? Hvis det blir kuttet, krysset eller forlatt det, vil han bli frelst fra alt som er i det av sorg og sykdom, og alle bevis for lidelse og sorg . Og den som trekker fra en elv og drakk, får penger fra en mann som er like farlig som den elven . Og den som kommer inn i en elv og slår den fra bunnen av gjørme eller gjørme, de vil bli rammet av en mann hvis tilstand er som den elven i elver . Og den som skjærer en elv til den andre siden, han vil avskaffe bekymring, redsel eller frykt, og han vil bli utfridd fra den hvis det er gjørme ….

…Edderkopp Å se en edderkopp i en drøm antyder forsiktighet og vitalitet i å styre virksomheten din . Du vil være heldig, og du vil samle en stor formue hvis du ser en edderkopp som vever sitt eget vev, dette forutsier familiens lykke . Hvis du dreper en edderkopp, forutsier dette en krangel med din elskede kone. Hvis en edderkopp biter deg, vil du bli et offer for fiendens ulykker og intriger i nærheten av arbeidet ditt . Hvis du ser flere edderkopper som henger i vevet rundt deg, er dette et godt varsel og forutsier flaks, rikdom, god helse og lojale venner . Hvis du ser en stor edderkopp angripe deg, vil du raskt nå rikdom med mindre farene hindrer deg . Hvis du ser en veldig stor og en annen liten edderkopp på vei mot deg, vil du ha gode hvite dager, og du vil føle deg moden i livet ditt . Hvis den store edderkoppen svir deg, betyr dette at misunnelsen fra rikdommen din stjeler, og hvis den lille edderkoppen svir deg, vil du irritere deg over noen små intriger og mindre problemer . Hvis du stikker av fra en stor edderkopp, vil du miste ganske mye penger . Hvis du drepte en edderkopp i drømmen, vil tilstanden din til slutt bli bedre . Hvis edderkoppen kommer tilbake til livet og tar deg, er du truet av sykdom og fattigdom . Hvis en kvinne drømmer om å se en edderkopp eller gyldne edderkopper som danser rundt henne, forutsier dette forbedring i familiens forhold og flere vennskap ….

…Et fjell : en hensynsløs, dempet konge eller hersker, eller en mann som er like stor som et fjell, dets lengde, korthet og høyde . Og han lærer verden og eremitten, og indikerer de høye rekkene, hederlige stedene og de gode båtene, og Gud den allmektige skapte fjell som pinner på jorden da den ble forstyrret, ettersom de er som lærde og konger, fordi de har vertikale fjell holder ikke, og kan indikere målene og kravene, for den som stiger opp til ham, stiger ikke bortsett fra mot ham. Den som ser seg selv på et fjell, støttet til det, eller sitter i skyggen av det, nærmet seg en høvding, ble kjent for ham og tok ly med ham, enten som en sultan eller en jurist, en lærd som tilba en eremitt, så hva med hvis han var over ham og ringte til kallet til Sunnah, fremtiden til qiblah, eller han ble kastet fra en bue i hånden hans fordi berømmelsen i folket strekker seg så langt som stemmen hans, og hans bøker og ordrer blir utført til stedet som pilene hans nådde . Og hvis den som så seg redd for ham mens han var våken, var trygghet, og hvis han var på et skip, ble han truffet i havet av vanskeligheter og et hinder som han ville bli bestukket for, og hans oppstigning over ham var upåklagelig , fordi Gud Den allmektige sa : ~Jeg vil dra til et fjell som beskytter meg mot vann .~ Ibn Sirin sa : Fjellet på den tiden er ufeilbarlig, med mindre det sees i en drøm som om det flyktet fra et skip til et fjell, ettersom det går til grunne og går til grunne, ifølge historien om Ibn Noah . Dette kan indikere en person som ikke var våken i et skip eller et hav, på paradoksalt vis av gruppens mening og eksklusivitet og kjetteri, så om han hadde monsteret av fjellene og deres syv, eller skipet som han flyktet til fjellet hadde en dommer, en høvding i kunnskap eller en rettferdig imam . Når det gjelder klatring av fjell, er det et krav han ber om og noe han vil ha, så han spør om hva de er i mens de er våken, eller om hans håp om det fra selskap av sultanen eller en vitenskapsmann, eller når han står opp til dem i behov eller på reise på land og lignende . Og hvis hans oppstigning til det var som å klatre i fjell, trapper eller en trygg vei, ville hele familien hans være lett for ham, og alt rundt ham ble fryktet for ham . Og hvis han ble påvirket negativt av ham, eller han steg opp til ham uten trapper, fred eller fornuft, ville han bli fryktet, og saken hans var svik . Hvis han konkluderte over, rømte han etter det . Og hvis han gir fra søvnen uten å rekke, eller faller i en drøm, går han til grunne i det som er ønsket og er forbudt mellom ham og det han vil, eller hans gjeld blir ødelagt i sitt arbeid, og deretter kommer han ned fra skade og skade fra skade, ulykke og tristhet, i den grad det er brutt fra medlemmene hans . Fallet over fjellet og Alkuada og bakketak 0 Øvre vegger og palmer og trær, det viser paradoks for showene at det som falt fra ham i tolkningen av det, fra sultanen, eller verden, eller en mann eller en kone eller en slave eller en konge eller handling eller begivenhet, spør seeren om det viktigste at han er i sin oppvåkning, det han håper og frykter ham og presenterer og forsinker ham i hans separasjon fra ham, og hans utholdenhet med ham, hvis oppvåkning er dannet på grunn av overflod av krav og betingelser i den, eller på grunn av dens endring av håp, blir han paradoksalt bedømt for ham som falt fra ham i drømmen i henhold til hans bevis i tolkning . Skillet mellom hans saker bevises av omfanget av bevisene hans, og at hans kunnskap om at han fullførte det som var på ham og hans styrke, svakhet og turbulens, kan ha ført til at han falt fra tørrhet, fruktbarhet, ujevn , vanlig, stein, sand, land eller sjø, kanskje han vendte tilbake til den i kroppen mens han falt, og indikerer et fall i synder, sedisjoner og nedverdigelse, hvis hans fall var et bevis på det, for eksempel å falle for dyret, ravner, slanger og rotter av rotte, eller til skitt og slam, og dette kan indikere at han forlater synder og avstår fra kjetteri, hvis han flyktet fra noe slikt. Eller fallet hans var i en moske eller barnehage, eller til en profet eller barnehage, eller til en profet eller ta en Koran, eller til en gruppebønn . Når det gjelder det som kom tilbake til fjellet når det gjelder fall, riving eller profesjonalitet, indikerer det ødeleggelsen av den som kjørte fjellet over ham, eller hans ødeleggelse eller drap, med mindre han reiser seg i luften over skapelsens hoder , fordi det er en stor frykt som forblir på folket fra kongens side, fordi Israels barn reiste fjellet Over dem er som et baldakin, å frykte Gud for dem og en trussel mot ulydighet . Når det gjelder løpingen av fjellene, er dette bevis på en pågående oppstandelse, enten en krig som beveger seg der kongene beveger seg mot hverandre, eller en forskjell og uro som foregår mellom jordens forskere i en prøvelse og nød , der almuen går til grunne, og dette kan indikere død og pest, fordi det er et av tegnene på oppstandelsen, og at fjellet kommer tilbake er smør eller aske eller skitt, det er ikke noe godt i det for den som pekte fjellet for ham, verken i hans liv eller i hans religion, og hvis han ble lagt til ham som ble herliggjort etter hans ydmykelse, og var trygg etter sin vantro, og han fryktet Gud etter hans tyranni, vendte han tilbake til det han var og kom tilbake til sin første tilstand, fordi Gud den allmektige. Opprettelsen av drakten, som de hevder, er vannskum, og skummet er ugyldig, som Gud den allmektige sa i sin bok . Og fjellet som har vann, planter og grøntområder, det er en skyldners eiendom . Og hvis det ikke er noen plante eller vann i den, så er den en vantro dominerende konge, for i likhet med de døde roser ikke Gud den allmektige ham . Det stående fjellet som ikke er falt, lever og er bedre enn de falne, og de falne som har blitt bergarter, er død, fordi han ikke nevner Gud eller roser ham . Og den som reiser seg på et fjell og drakk av sine hundre og var verdt vergemålet, han fikk det fra en mann med en hardhjertet konge, og det han ikke setter pris på er det han drakk . Hindringen er en straff og alvorlighetsgrad, hvis den faller fra den, vil den overleve, og hvis den stiger opp, vil den stige og svinge av tretthet . Og steinene rundt fjellet og trærne pimper det stedet . Og hver oppstigning er en høyde, hvert fall er en posisjon, og hver oppstigning indikerer et problem, så nedstigningen indikerer en lettelse, og hver oppstigning indikerer en tilstand, så nedstigningen indikerer isolasjon . Og hvis han så at han bar et fjell og var tungt på seg, så bærer han forsyningene til en stor mann eller en handelsmann som tynger på ham, og hvis han er redd, frykt for ham . Hvis han ser at han har kommet inn i en fjellhule, vil han oppnå rasjonalitet i sin religion og anliggender, ta over sultanens saker og være i stand til å gjøre det . Hvis han kommer inn i hulen til et fjell i en hule, planlegger han en konge eller en ugjennomtrengelig mann, og hvis et fjell møter ham, møtes de eller en reise eller en ugjennomtrengelig mann eller en vanskelig sak eller en vanskelig og grusom kvinne ham, og hvis han ser at han har besteget fjellet, så er fjellet målet for hans krav, så mye som han steg opp til det jevnet over det . Hver stigning som en person ser, eller en hindring, en høyde, et tak osv., Er å oppnå det som kreves ved eliminering av det behovet han ønsker, og oppstigningen er lik, motgang og ikke noe godt i den . Hvis han ser at han stammet ned fra en høyde, et palass eller et fjell, blir saken han ber om, redusert og ikke oppfylt, og den som ser at han ødelegger et fjell, da omkommer han en mann, og den som ser at han er interessert i å bestige et fjell eller øve det, da var det fjellet et mål det stiger opp mot, og hvis han er over det, oppnår han sitt håp. Hvis han faller fra ham, vil hans tilstand bli utvist . Og den prisverdige bestigningen på fjellet er å halte i det som den som bestiger fjellet . Og hele høyden er prisverdig, med mindre den er jevn, fordi Gud den allmektige sier : ~Jeg vil belaste ham opp .~…

…Elefanten : Det er uenighet om det, noen av dem sa at han er en stor konge, og noen av dem sa en forbannet mann fordi han er et monster . Det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin, og sa : Jeg så som om jeg var en elefant . Ibn Sirin sa : Elefanten er ikke en av de muslimske båtene, jeg frykter at du er imot islam . Og det ble sagt at det er en berømt, flott ting som er ubrukelig, fordi kjøttet ikke blir spist eller melket . Noen av dem sa : Den som så en elefant og ikke syklet på den, ville se en reduksjon i seg selv og tap av pengene sine . Hvis knærne hans oppnår en enorm og knapp besittelse, og han vil seire hvis han er egnet til autoritet . Hvis han ikke var i form, møtte han en krig og vant ikke, fordi rytteren hans aldri er i en plan, så han vinner ikke, fordi Gud den allmektige sier : “ Så du ikke hvordan det han gjorde mot ledsagerne til elefanten , ” Og kanskje ble han drept i den . Hvis han kneler på en sadel mens han adlyder ham, gifter han seg med datteren til en enorm, fremmed mann . Hvis han var kjøpmann, ville handelen hans være stor . Hvis han kneler fra henne om dagen, skiller han seg fra kona og gjør ham syk på grunn av henne . Den som gjeter en bratsj, frustrerer de persiske kongene, og de blir ledet i samsvar med hans lydighet . Hvis han ser at han melker en elefant, planlegger han en stor konge og skaffer seg tillatte penger fra ham . Og elefant møkk kongens penger . Han så en elefant drept i landet sitt, for kongen i byen, eller en mann av dens høvding, dør . Og den som ser som om elefanten truer ham eller vil ha ham, så er det syk, og hvis han ser som om han har kastet det under seg og faller over ham, indikerer dette at visjonens person dør . Hvis han ikke kaster ham under seg, vil han gå i vanskeligheter og bli frelst . Det har blitt sagt at elefanten er helvetes konge . Når det gjelder kvinner, er det ikke en god guide, men de ser det . Og det ble sagt at den som så ut som om han snakket med elefanten, ville få mye godt av kongen . Hvis han så at han ble fulgt av en elefant som løp, fikk han en forberedelse fra en konge . Og den som slo elefanten med kofferten, han ville være heldig . Og det ble sagt at det å se elefanten i andre land enn India var alvorlig og livredd . Og i Nubia, en konge . Og elefantene kjemper mot to konger . Elefanten er mest indikativ for den utenlandske sultanen, og kanskje den store kvinnen og det store skipet, og indikerer også ødeleggelsen og sirkelen, når det gjaldt de som brakte elefanten til Kaaba fra fuglene i Ababil og steiner fra steinen . Og kanskje indikert av døden . Å kjøre på det indikerer ekteskapet til en enkelt person, eller ombordstigning på et skip eller en bærende person hvis han reiser . Ellers vil han få makt eller få kontroll over en konge, med mindre han er i krig, for han er opp ned og drept . Og den som ser elefanten ut av en by og dens konge er syk, han vil dø, ellers reiser han fra den, eller er isolert fra den, eller et skip reiste i den, hvis den var en sjøby, med mindre det er en epidemi eller utslettelse eller nød, så går den bort fra dem ved at elefanten forlater dem ….

…Al-Assad : Sultan Qahir er mektig på grunn av storheten i hans fare, alvorlighetsgraden av hans tapperhet, redselen ved hans skapelse, og kraften i hans sinne . Det betegner krigeren, tyveriet, den forræderiske arbeideren, eieren av tilstanden og fienden som ringer . Kanskje det indikerer død og nød, fordi den som ser på den blir gul, blir forvirret og svak . Og myndigheten til den underslåtte mannen indikerer undertrykkelse av mennesker og fienden og herskeren . Den som ser en løve komme inn i hjemmet sitt, hvis han er syk i det, vil han omkomme, ellers vil det være forårsaket av en myndighetsstyrke . Hvis han lurte ham og plyndret pengene hans, slo eller drepte ham, hvis han hadde vekket sjelen i en drøm, kuttet av hodet eller skilt ham . Når det gjelder løven som kommer inn i byen, er det en pest, nød, makt, mektig eller fiende som kommer over dem i henhold til bevisene han har i å våkne og sove, med mindre han kommer inn i moskeen og reiser seg over prekestolen. er en makt som prøver mot folket og forårsaker dem lidelse og frykt . Og den som kjører løven, rir på en stor sak og alvorlig bedrag, enten som en tvist om herskeren og en våghet over ham og hans fremmedgjøring, eller han rir på havet uten uttrykk, ellers vil han skje i noe som han ikke er i stand til å fremme eller forsinkelse, så han indikerer konsekvensen av kommandoen sin ved å øke søvnen og bevisene . Den som bestrider en løve, kjemper mot en fiende, autoritet eller den som løven tilskrives . Og den som har et kne mens han er ydmyket eller lydig, vil være i stand til å overvinne en undertrykkende og mektig kraft . Og den som mottar Al-Assad eller ser ham med ham og ikke blander seg med ham, en slags myndighet vil slå ham, og det vil ikke skade ham . Den som rømmer fra en løve og løven ikke søker ham, rømmer fra noe han advarer om . Og den som spiser løvekjøtt, han vil få penger fra en sultan og spikre sin fiende, og på samme måte hvis han drakk melken til en løvinne . Hvis han spiser kjøtt av en løvinne, vil han slå en stor hersker og konge . Og løvens skinn var penger til en fiende, og løvehodet ble kuttet av for å få en konge og en makt . Og den som sponser løver, er sanne, mektige konger . Og den som blir truffet av en løve, feber tar ham, fordi løven er feberaktig . Og den som blander seg med løven og ikke motsier ham, han er trygg mot fiendens ondskap, fiendskap stiger opp fra dem, og vennskap er bevist . Og den som kneler og er redd for ham, han skal bli rammet av trøbbel . En løvevalp er en gutt . Og det ble sagt at den som så som om han hadde drept en løve, ville ha sluppet unna alle sorger . Den som gjør en løve, blir urettferdig etter hans tilstand . Og løvinnen ble sagt å være datter av en konge . Og han fortalte : En mann kom til Muhammad bin Sirin og sa : Jeg så som om en løvevalp var i hendene mine, og jeg klemte ham . Da Ibn Sirin så hans dårlige tilstand og ikke så på ham som en verdig person, sa han : Hva har du med prinsene å gjøre? Da han så hans tilstand, sa han : Kanskje din kone ammer sønnen til fyrstenes mann . Så mannen sa ved Gud . Og Ibn Sirin kom til en mann og sa : Jeg så som om jeg tok en løvevalp og førte den inn i huset mitt, så han sa at noen konger stemte overens . Yazid bin Al-Muhallab så at han var på en løve i en båre de dagene han reiste fra Yazid bin Abdul-Malik, så visjonen ble fortalt til en uttrykksfull gammel kvinne, og han sa : Han rir en stor ting og er omgitt av det ….

…I en drøm er han en fremmed konge som er redd, kjedelig, bærer tungvektere og vet om krig og kamp . Så den som kjører en elefant i en drøm, eller hans konge, kontaktet Sultan og oppnådde høy status og levde lenge i ære og prestisje . Og den som kjører en elefant om dagen, skiller seg fra sin kone, og kanskje svik og svik, og returnerer sin svik og tvang mot ham, for Gud allmektig sier : ( Så du ikke hvordan din Herre gjorde mot eiere av elefanten ). Og en elefant i en drøm er en forbannet mann . Den som kjører en elefant om natten, vil overgå en enorm, blek konge og overmanne ham . Og hvis han så at han kjørte i en sadel mens han adlød ham, ville han gifte seg med datteren til en stor ikke-arabisk mann, og hvis han var kjøpmann, ville virksomheten hans være større . Hvis han ser at han melker elefanten, planlegger han en stor konge og skaffer seg tillatte penger fra ham . Og det ble sagt : Elefanten er en konge med stor nåde og raushet, raushet og tålmodighet, høflighet og mykhet . Hvis han så at han hadde slått ham med slangen, ville han bli belønnet . Og hvis han installerte den, mottok han et departement og en stat . Elefanten indikerer rettferdige mennesker, lærde og edle mennesker, og indikerer nød, elendighet og tretthet . Hvis han så at elefanten ble drept i en by, ville kongen dø eller bli drept . Og den som ser at elefanten truer ham, så indikerer dette en sykdom, og hvis han kaster den under seg og faller, vil den som drømmer dø . Hvis en kvinne ser det, er det ikke en god guide, men hun ser det . Og den som så at han snakket med elefanten, han fikk mye godt av kongen, og hvis han så at elefanten fulgte ham løpende, fikk han skade av kongen sin . Og den som ser at han syklet en elefant i krig, han skal omkomme . Og den som ser at han spiste kjøttet fra en elefant, han vil ha penger fra Sultan, og på samme måte hvis han tok fra organer, hud eller bein . Det er ikke noe bra å se elefanten for mennesker med rettferdighet og fromhet . Hvis elefanten blir sett opp fra et land som har en pest, blir den fjernet fra dem . Og den som så at han hadde drept en elefant, beseiret en fremmed mann . Og den som så folk ri på elefanter og var i krig, de ble beseiret . Ridning på en elefant indikerte kanskje urettferdighet og løgner . Og den som ser en elefant komme fra en by til en annen, han er en hersker som flytter fra en by til en annen ….

…Smed er i en drøm en stor konge, eller en majestetisk autoritet i henhold til hans styrke og dyktighet i sitt arbeid . Sorg er dødens engel . Og hvis smeden tar det jernet han vil, vil han slå en stor konge . Den som ser seg selv som smed, fordi han har jern og lager redskaper av ham, og mannen er fra kongens familie, da vil han motta en konge . Og den ukjente smeden er en stor autoritet eller konge like mye som hans fare og kraft i å behandle jern . Og hvis det ble sagt i en drøm : Så og så ble oppdraget til sorg, og han var frisk, og en ulykke rammet ham til sultanen eller til hvem han søkte tilflukt . Og den som kommer tilbake i søvnen i sorg, han vil få utbytte av det som passer ham . Sorg refererer til alle som bor i ild, som kokken, bakeren, kobberet og lignende . Den som kommer inn i en smed, sitter sammen med ham, og hvis han er syk eller død, vil han gå til helvete, spesielt hvis klærne hans er svarte, og han går i fengsel, og araberne kaller fengselsvakten en smed ….

…Han er i en drøm en tjener . Og det ble sagt : en tyv fra husstanden . Og det ble sagt : hunnen til ham er en villedende dårlig kvinne . Og hvis en katt biter den eller skraper den, blir den syk, og hvis katten er vill, er den mer alvorlig . Og den som så at han solgte kattungen sin, han ville bruke pengene sine . Og den som spiser et snorkes kjøtt, lærer magi . Og den som ser at han har blitt en katt, han lever av voyeurisme . Og den som ser at en snora kommer inn i et hus, en tyv vil komme inn i dette huset . Og katten i en drøm indikerer boka, fordi Gud den allmektige sa : (Og de sa : Herre, skynd deg til oss, vi vil falle før dommedag ). Kanskje indikerer katten stivheten til kona og barna, strid og tyveri, utukt og mangel på oppfyllelse, avlytting, blinking, hvisking og høy lyd, og kanskje indikerer gutten fra utukt og bastard, og indikerer personen som elsker til hjertene av mennesker ved å hoppe og danse . Hvis katten og musen, eller ulven og sauene, var et tegn på hykleri og adulation, eller av rettferdighet i flokken . Kanskje indikerer fitta kvinnen som er opptatt av å oppdra barn og disiplinere dem . Katten som skraper et menneske indikerer en mujahid-fiende . Og civet så synet hans i en drøm som indikerer en mann der de ondes syn og de gode moral…

…Cat : er en katt, en katt, skilte seg ut i sin tolkning, sies å beskytte serveren, og ble fortalt at det var tyven til folket i huset, hunnen og fortalte ham en kvinne som var syk – villedende åpenbar, og tilskrevet begge cruising Palmra og bevoktet og Echtlsh og stjele, vil det skade ham og hjelpe ham, bitt eller riper Han ble forrådt av noen som lurte ham, eller det ville gjøre ham syk . Ibn Sirin pleide å si : Det er en Sunnah-sykdom . Og hvis katten er vill, så er den mer alvorlig, og hvis det er en stille øre, så er det Sunnah der den er behagelig og gledelig, og hvis det er brutalitet og mye skade, så er det et år av irritasjon, og det vil ha tretthet og nød i seg . Og det ble fortalt at en kvinne kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så en krone stikke hodet inn i mannen til mannen min, så han tok noe ut av det, og han spiste det, og han sa til henne : Hvis du tror på synet ditt, de kommer inn i din manns butikk i kveld, og de vil stjele tre hundre og seksten dirham fra ham. En neger, de tok ham, og de krevde tyveriet, så de tok det tilbake fra ham . Det ble sagt til Ibn Sirin : Hvordan visste du det, og hvor kom du fra det? Han sa : Katten er en tyv, magen er skattkammeret, og å spise katten fra den er en stjele. Når det gjelder pengebeløpet, hentet jeg det ut av kamelkontoen, og det vil si : de sekstiseks, middagens femti, waw seks og r’s to hundre, så dette er summen av katten ….

…Al-Kirmani sa: “Den som så at landet har mistet sin vei, fordi det er en katastrofe som stammer fra kraft, tørke, gresshopper, stor frykt eller stor katastrofe, fordi Gud den allmektige sa: ‘ Så herjet vi jorden med ham og i hans daggry . ”…