…Og hvis han blir svart, vil han ha problemer og nød ….

…Og den som ser ansiktet sitt svart i det, indikerer at han følger noen som er Guds fiende, og er fornøyd med sin dårlige gjerning, og han blir ydmyket og ansiktet hans råder over folket, og hans konsekvenser blir ikke rost ….

…Og den som så at han hadde kjøpt en svart slavejente, ville ha sluppet unna lidelse og nød ….

…Og den som ser huden sin er svart eller blå, det indikerer sorg og bekymring ….

…Den som ser at felgen er svart, det indikerer at hans kone er en asketisk lærd, og hvis hun ikke er verdig det, er hun bekymret .)…

…Og den som ser svart vann i huset sitt, da er det ødeleggende for huset, og å drikke det indikerer blindhet, og stinkende vann er forbudte penger ….

…Hvis det var svart eller blått, ble det for dem nødt ….

En mann kom til Eber, og han sa at jeg forlovet meg med en kvinne, og jeg så henne med en kort svart kvinne, og han sa til ham: Gå og gift deg med henne.

…Og den som ser en svart dirham, han finner en hvit dirham, og blant mennesker er det noen som det han så ….

…Og det ble sagt å se sennep og svart frø, eller lignende piller som er nyttige for medisiner, fordi det er bra og det er ingenting galt med det, og pasienten kan ha helse og velvære ….

…Det ble fortalt at Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, i en drøm så en svart kvinne med et spredt hode, hun forlot Medina til hun bosatte seg i al-Juhafa. Profeten, må Guds bønner og fred være over ham, den første var at epidemien i Medina hadde flyttet til al-Juhfa . Det ble fortalt at en mann så ut som om han ble gitt til ham av en nubisk gutt, da han ble gitt kullrett . Og den som ser svarte kvinner som har overvåket ham, han vil bli tatt godt vare på ved å se dem . Og den store er hederlig, men av fiendens løp ….

…Hvis den modige personen i drømmene ser at ansiktet hans er svart, indikerer dette at han blir en feiging ….

…En mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg forlovet meg med en kvinne, og jeg så henne i en drøm med en kort svart kvinne . Han sa: Når det gjelder hennes svarte, hennes penger, og som for hennes korthet, hennes korte liv. Hun varte ikke før hun døde, og mannen arvet henne ….

…Og den som ser en svart due som kommer til ham, han kommer fraværende ….

…Når det gjelder skjorta i visjonen, er mannens kvinne kanskje hans bekymring i hans presse og levebrød, og det kan være hans religion og hans raushet. Den som ser at han hadde på seg en ny, frekk og vid skjorte, hans kone er enig med ham i hans interesser, eller hans rettferdige liv, eller hans religion er riktig. Og den som ser det som en mangel eller et gjennombrudd eller noe sånt, hendelsen er i Ett av de nevnte ansiktene, og kanskje vil den ødelagte skjorten drukne eiers anliggender og bekymringene hans florerer, ellers forlater han kona. Og hvis han ser at han har på seg en tynn skjorte, er han forsiktig i forhold til eieren. Og hvis plagget til det som er kjent av ham av de rettferdige klærne, lider han avholdenhet og har rett i sin religion, og hvis sølibatet ser at han har på seg en ny skjorte, er han gift med en kvinne og det ble sagt at den som så at han hadde gitt ham en skjorte er et godt budskap, og den som ser at han har en ny skjorte på seg, så møter han sine saker og fikser sine saker, og hvis han ser at den er utslitt eller den faller av skjorten, så er han atskilt, og hvis han ser skjorten sin uten lomme eller krage, og han bruker den, hvis han er syk, er det hans død og innhylling. Skjorten hans er hans død…

…Abu al-Maalim Muhammad ibn Talha al-Qurashi al-Nusaybi sa: Jeg så en rapport fortalt fra Abu Ishaq al-Kirmani om at han så Yusef al-Siddiq, fred være med ham, i en drøm, og han ga ham skjorten sin, og han satte den på og satt med den, og han visste hva Gud hadde gitt ham fra synets uttrykk, og han sa at hvis jeg gjorde det og gikk eller sa, ville jeg ha gått mellom de to ….

…Abu Sa’eed sa predikanten Shirt Man Woman, Women man sier, ~ kler du deg som du kler dem ~ og krenker Cynomys og kaller vanlig fattigdom de er , brudd på skjortelommen fattigdomsmanual, selv om han så at mange Qmassa-visjoner viste mange fordeler oppnådd i det hinsidige en stor belønning, og skjorten ble sagt å bli tolket som en persons inntjening, hans levebrød, hans religion, hans kone og hans affære ….

…Det samme gjelder skjortens murstein : hvis den var autentisk og ny med knappene, ville eieren av den derfor være en god sak . Hvis yoghurten er slitt og ødelagt, eller han tror at den har falt av skjorten hans, vil eieren av skjorten være delt mellom hans anliggender og hans ordre, for det er hans sak å lomme skjorten ….

Når det gjelder det sorte frøet, er det fra bekymring og sorg, og å spise det gir penger og gir det til noen, tyder på en krangel med ham, og det ble sagt at det å se kornene, kokte eller ukokte, er og er sorg, og deres avfall på bakken er uttømming, bevaring og besparelse i form av setningen indikerer overdrivelse av prisen ….

…Og den som så at han rørte ved den svarte steinen, det ble sagt at han fulgte en imam fra folket i Hijaz . Hvis han fjerner den svarte steinen og bruker den som sin egen, er den unik i religion med kjetteri . Og den som ser som om han fant et tre etter at folk mistet det, setter det på plass, dette er synet til en mann som tror at han har rett veiledning, og alle mennesker er i feil ….

Og den som ser at han strippet Zags hud, han driver hor med en merkelig kvinne ….

…Det svarte frøet indikerer i en drøm at en person lider av helse og velvære i kroppen sin ….

…Aspekter som må tas i betraktning når man uttrykker syner : Den følgende tegning illustrerer på en enkel måte aspekter av syn uttrykket : koranen side / hadith aspekt / arabisk side / symbol siden ved tidspunktet for synet / visjonen Hva er det? Ved å fortelle visjonen til den, ser personen som uttrykker den på forskjellige aspekter som jeg forklarte i forrige tegning og bemerker at de øvre delene er relatert til uttalen, og seksjonene nederst er relatert til personen til ordene eller person av visjonen og tiden visjonen ble sett på . La oss gi et eksempel her på hva Al-Bukhari fortalte i sin Sahih : På autoritet fra Abu Said al-Khudri sa han : Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, sa : (( Mens Jeg sov, jeg så folk som viste en t-skjorte på dem, hvorav noen nådde brystene, og noen av dem nådde brystene under det, og Umar ibn al-Khattab gikk forbi med en skjorte på seg. Han dro den )) , sa de : Hva ga du det, du Guds sendebud? Han sa : (( Religion )) Fath Al-Bari 12/413 _ Al- Nawawi 15/159 Sendebudet, må Guds bønner og fred være over ham her, krysset skjorta med religion, og han ble bedt om å si : Hvorfor gjorde han Sendebudet, må Guds bønner og fred være over ham, uttrykke skjorten her med religion? Hvis vi ser på Koranen, har vi fortsatt dette spørsmålet. Den allmektige sa : {Og klærne fra gudfryktighet, det er bedre. } [Al- A’raf : 26] Derfor sendte sendebudet, må Guds bønner og fred være over ham, her med religion, ettersom det er et forhold når det gjelder mening. Og borte fra henne alle dårlige . Så sendebudet, må Guds bønner og fred være over ham, her, ved å undersøke ham med et syn, tolket det fra det sterkeste aspektet av det, som er den hellige Koranen, og eksempler på dette er mange, inkludert : uttrykk for skipet som utfrielse, tre med hyklere, steiner med hjertets grusomhet, spise et manns kjøtt i hans fravær, søvnighet med sikkerhet … og andre . Han siterer andre eksempler på muligheten for å tyde visjonene gjennom den rensede Sunnah, så det å se et palme kan krysse den troende for å sammenligne sendebudet med en muslimsk mann med et palmetre, og for å snakke om Ibn Omar, Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, sa : (( Et av trærne er et tre hvis bladene ikke faller, og det ligner en muslim, så snakk med meg. Hva er det? Så falt folket i Abdullah sa : Så han falt i hodet på meg at det var palmetreet , og jeg levde . Da sa de: ~Fortell oss hva det er, Guds sendebud . ~ Han sa : Det er datoen . [ Fath al-Bari 1/145] _ Og når han ser en flaske vann gå forbi kvinnen til sendebudets ord, må Guds bønner og fred være over ham, som bevist i al-Sahih (( Medfølende, O injesha med flasker )) [ Fath al-Bari 10/538 ] , _ og ser et plagg krysse religionen som sendebudet, må Gud velsigne ham, sa Han overga klærne som han så til Omar mens han slepte den med religion . Så herfra kan jeg avklare for den edle leseren [ stadiene i visjonens uttrykk ]. I følgende form : visjonen blir vurdert og dens aspekter vurderes i form av : A – Symboler og uttrykk for visjonen Har de noe å gjøre med : Den hellige Koranen – Profetens sunnah – det arabiske språket og dens avledninger, deretter b – Den visjonære når det gjelder : hans sosiale status, kjønn og funksjon, og deretter c – visjonens tid / om det er moderne eller gammelt , sommer eller vinter . . . Og et annet eksempel er hva muslim fortalt i sin Sahih i Åpenbaringsboken : På myndighet av Anas bin Malik sa han : Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, sa : (( Jeg så en natt mens sovende så det som om vi var i huset til Uqba ibn Rafi, så vi kom til Bettab Ibn Tabab, og jeg overførte heisen til oss i denne verden og konsekvensen. Vi har i det hinsidige, og at vår religion har vært bra . ” Legg merke til at Messenger, kan Guds bønn og fred være med ham, uttrykte dette synet, og du finner den uttrykte det fra språket siden og dets avledninger uten å knytte uttrykket til aspektet av Koranen, og Sunnah for eksempel, og dette merker vi gjennom din kontemplasjon av uttrykket . Budbringeren, må Guds bønner og fred være over ham, er det første hinderet for en visjon : med et godt resultat i virkeligheten, og dette er i det hinsidige og første høytliggende i visjonen : ved høyde og seier, og dette i denne verden, og den første av al-Rutab fra Ratab Ibn Tabab : med religionens stabilitet og fullkommenhet av dens herskelser. For dette, og Gud vet best, den hellige profet, må Gud velsigne ham og gi ham fred, uttrykt det til stabilitet og fullkommenhet i religionen og slutten på dens avgjørelser . Og han tok fra ordet god mening også stabilitet . Og hvis vi spør om årsaken til dens uttrykk fra Den hellige sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, fra dens språklige og etymologiske aspekt, så er svaret : Fordi han er sterkere i denne visjonen enn i andre aspekter , og uttrykker og her er Guds sendebud fra hans innsikt og kunnskap, som er fra Guds kunnskap, så han uttaler ikke de ønsker han uttrykte fra denne siden . Derfor, når de forteller visjonen til dem, ser forbipasserende etter den sterkere siden eller den gode siden av visjonen som de bytter på denne visjonen gjennom. Det er ikke klart for den edle leseren at deres predasjon for visjonen er å kjenne dens uttrykk gjennom å se og tenke på den ….

…Og den som ser sin nye skjorte, tynn og bred, det indikerer godheten i hans tilstand, og hvis det er noe annet, så indikerer det hans korrupsjon ….

…Bukser er en fremmed kvinne i en drøm, så den som har nye bukser, vil gifte seg med en utenlandsk kvinne . Og det ble sagt : De nye buksene er kyskhet å ha på seg . Og den som bruker bukser uten skjorte, han frykter fattigdom, eller han reiser til ikke-arabere fordi det er han som bruker dem . Og det ble sagt : Bukser i en drøm er bra for eieren hvis han bruker den . Og det ble sagt : buksen er en slem kvinne eller en fremmed slavejente, og hvis han kjøper dem fra noen andre enn deres eier, vil han gifte seg med en kvinne uten verge . Og den som så at han fikk bukser, hans styrke vil bli fjernet fra ham . Det ble sagt : Bukser i en drøm oppnår mandatet ….

…Og den som ser at han bruker en skjorte av sine rettferdige skjorter, hvis han kjente eieren, ble han fulgt og kledd på sin egen måte, og hvis han ikke kjente en spesifikk venn av ham, ville han søke askese og tilbedelse ….

…Den som i en drøm ser en ukjent person blant Adams barn, så er kanskje visjonen til den personen ham selv . Hvis han ser personen gjøre godt, kan det være han som gjør det, og hvis han ser ham gjøre ondt, er det han som begikk det . Og kanskje er den eneste som ender i hans levebrød eller forsinkelse . Og hvis han så to, hvis han var redd, følte han seg trygg . Hvis han så tre, er det bevis på fromhet for å begå incest . Og den som ser en mann som kjenner ham, han tar noe fra ham eller fra hans likhet, og den som ser som om han tok noe fra ham han elsker, han vil motta det han håper på . Og hvis han var fra folket i staten, og han så ut som om han tok en ny skjorte fra seg, så ville han ha den, og hvis han tok et tau fra ham, er det en pakt . Hvis han ser det som om han tok penger fra ham, fortviler han det, og det vil være fiendskap og hat mellom dem . Og den som ser en kjent person, den personen vil flytte til en høy rang, og hvis han er av en høy rang, blir hans verdi forringet, eller et skadedyr påført ham, så det indikerer nedstigningen av godt eller ondt i ham som han så, og det er for eksempel med et eksempel, eller mangelen er en økning i hans antall eller en økning I seeren er det en reduksjon i hans antall, og hvis dette ikke skyldes den som er av hans kjønn eller likhet eller som er fra sitt land ….

…I en drøm er det et tegn på tilbakeføring av avleiringer, eller frelse av pasienten fra sykdommen, eller fangen fra fengselet hans, og kanskje dette indikerer møte med de fraværende . Og døden i en drøm er en mangel på religion, korrupsjon i den og en høyde i verden hvis den ledsages av gråt og skrik så lenge den ikke er begravet i skitt, og hvis den er begravd, håper den ikke Salah . Og den som så at han døde, og at det ikke var noen lik, dette indikerer riving av et hus fra hjemmet hans, og det ble sagt : Snarere, det er blind i hans syn og lenge i livet . Og det ble sagt : Døden er en reise eller fattigdom . Det ble sagt : Døden er absolutt ekteskap, fordi den døde trenger parfyme og vask som en gift . Og den som ser at han døde og er gravid og ikke er begravet, han vil beseire sine fiender . Og den som ser at han levde etter sin død, han vil bli gjort rik etter sin fattigdom eller omvende seg fra sin synd . Og den som er død fortalte ham at han ikke har dødd, han er i martyrens helligdom . Og den som ser den døde er syk, han er ansvarlig for sin religion . Hvis gravene går ut og spiser all folks mat, så går prisen på maten opp . Det den døde personen forteller om seg selv eller noen andre i en drøm, er sant og sannferdig . Og den som ser en død person i god form mens han ler, dette er slik . Og den som ser at han ber for de døde, han forkynner for en hjerteløs mann . Og den som ser at han går på sporet av en død, han skal følge hans vei . Og den som så at imamen døde, ville landet bli ødelagt, og omvendt . Døden er anger fra en stor synd . Og den som ser at han døde mens han var naken, da vil han være fattig, og hvis han er på et teppe, vil verden bli forenklet for ham . Og den som ser at sønnen hans er død, han vil bli frelst fra sin fiende . Og den som så at han hadde dødd og ble gravlagt, da indikerte en slave at han var blitt løslatt, og hvis han ikke var gift, indikerte han at han hadde giftet seg, og hvis pasienten så at han hadde giftet seg, ville han dø . Og døden er en god guide for de som er redde eller triste, og brødrenes død indikerer fiendenes død . Og den som ser at han er blant et dødsfolk, han er blant et hyklerifolk . Og den som ser at han følger en død person, han vil reise langt unna . Og den som ser at han er i badet, hans befaling vil bli opphøyet, og han vil bli frelst fra synder, bekymringer og gjeld . Og den som ser en død person at han lever, han skal leve for ham en død sak . Hvis han ser den døde opptatt eller sliten, distraherer det ham med det han er i, og hvis han er syk, er han ansvarlig for gjelden . Og hvis han så at ansiktet hans var svart, døde han av vantro . Og den som ser at han har oppreist de døde, en jøde eller kristen eller en kjetteri, hilser dem på hendene . Hvis han ser at han vekker de døde til liv, leder han et mistet folk . Og den som blir sett i live, gir de døde noe som kan spises eller drikkes, så det er skade som rammer ham i hans penger . Hvis han ser den døde og gir ham mat, vil han få et hederlig levebrød . Hvis han ser at den døde har tatt hånden hans, vil penger falle i hans besittelse fra en håpløs side . Å snakke med de døde er et langt liv, og å ta fra de døde er en forutsetning . Og den som ser at han snakker til de døde, da vil det være fornektelse mellom ham og folket . Og den som ser at han godtar en kjent død, han drar nytte av den avdøde med kunnskap eller penger han etterlot seg . Og det ble sagt : Den som ser at han mottar en død person og personen i synet er syk, så indikerer det hans død . Og den som ser at han gifter seg med en død kvinne og ser at hun lever, da skal de levende dø . Og den som ser at den døde gir ham sin slitte eller skitne skjorte, da vil han være fattig . Og den som ser at de døde blir slått levende, de levende har ført korrupsjon inn i hans religion . Og den som ser en død person som slår ham, han blir bedre av å reise . Og den som ser en død person sove, hans søvn vil hvile i det hinsidige . Og hvis han ser en levende person sove med en død person, vil livet hans være langt . Og den som ser at han lever blant de døde, han reiser langt borte og ødelegger sin religion, og hvis han ser at han er sammen med de døde mens han er i live, blander han seg med mennesker i deres religion, korrupsjon . Og den som ser den avdøde blant de vantro iført gamle klær, da vil han være i dårlig stand i det hinsidige . Og den som ser en død person og forteller ham at han aldri dør, da er han i martyrens helligdom og han blir velsignet i det hinsidige . Og den som ser at moren hans dør, så forsvinner hans verden og ødelegger tilstanden hans . Og den som ser at broren hans har dødd og er syk, han er hans død . Og den som ser at hans kone dør, hans næring der hans levebrød blir utarmet . Og den som ser at han ber for de døde, han vil gå i forbønn for en korrupt mann . Og den som ser at en død person drukner i et hav, da drukner han i synder . Og den som så at de døde kom ut av gravene sine, de i fengsel ville bli løslatt . Kanskje indikerte døden plutselig velstandens hastighet for de fattige . Profetenes død, fred være med dem, i en drøm er en svakhet i religionen, og deres liv er det motsatte . Kanskje vitenskapsmannens død indikerte fremveksten av en kjetteri i religionen, foreldrenes død er mangelvare, konens død er en verden som forlater og barnets død en mannlig forstyrrelse . Og de dødes bønner for de døde er ugyldige handlinger . Å se de døde polyteistene i en drøm er fiender ….

…Professor Abu Saad, må Gud være nådig med ham, sa : Den som ser en mann han kjenner, hans visjoner indikerer at han tar noe fra ham eller fra hans analogi eller fra hvem han kalte noe, og hvis han ser som om han tok fra ham hva som er ønskelig i det vesentlige, vil han få fra ham, og hvis han er fra folket i staten, og han så som om han tok en ny skjorte fra ham, så juli . Hvis et tau blir tatt fra ham, er det en pakt . Hvis han ser det som om han tok penger fra ham hvis essens eller slag er ønskelig, så er han Q fra det, og det vil være fiendskap og hat mellom dem ….

…En mann er i en drøm. Hvis mannen er kjent, er han den bestemte mannen, eller navnet hans eller hans motstykke fra folket . Og den som ser en kjent mann i drømmen sin, ber om noe fra ham eller fra sin motpart eller fra hans navn eller fra hans likhet, og hvis han tar fra seg det som er ønskelig i det vesentlige, vil han få fra ham det han vil , og hvis han tar en ny skjorte fra seg, og han er fra statens menn, så tar han fra ham et løfte om vergemål. Et tau er en pakt fordi araberne kaller en pakt en pakt . Å se Bani Adam i en drøm indikerer verdighet . Å se at hver sekt har en tolkning, å se konger som seier, se herskere som en rettssak, se herskere som frykt, se soldater som reiser, se håndverkere som indikerer deres gjerninger og levebrød, å se kvinner er en prøvelse, og å se rettferdige mennesker er tilbedelse . Og kanskje visjonen til Adams sønner indikerer hva andre har nevnt om det den allmektige Gud har nevnt, sa den allmektige : (Det er ikke noe dyr på jorden eller en fugl som flyr med vingene sine bortsett fra nasjonene som deg ) , så å se det gode blant Adams sønner kan indikere dyrenes eller fuglenes gode, som angitt av det rettferdige dyret eller Den gunstige fuglen er for mennesket som er mer enn godt, og når det er en person i Adams sønn som ligner på en fugl, et dyr og andre . Kanskje visjonen om Adams sønner tydet på høstede avlinger. Den allmektige sa : ( Og Gud fikk deg til å dyrke planter fra jorden ). Visjonen til Bani Adam betegner mistankene om gevinst på grunn av forskjellen i deres inntjening, den vidunderlige bygningen eller det behagelige utførelsen ….