…I en drøm er det et tegn på tilbakeføring av avleiringer, eller frelse av pasienten fra sykdommen, eller fangen fra fengselet hans, og kanskje dette indikerer møte med de fraværende . Og døden i en drøm er en mangel på religion, korrupsjon i den og en høyde i verden hvis den ledsages av gråt og skrik så lenge den ikke er begravet i skitt, og hvis den er begravd, håper den ikke Salah . Og den som så at han døde, og at det ikke var noen lik, dette indikerer riving av et hus fra hjemmet hans, og det ble sagt : Snarere, det er blind i hans syn og lenge i livet . Og det ble sagt : Døden er en reise eller fattigdom . Det ble sagt : Døden er absolutt ekteskap, fordi den døde trenger parfyme og vask som en gift . Og den som ser at han døde og er gravid og ikke er begravet, han vil beseire sine fiender . Og den som ser at han levde etter sin død, han vil bli gjort rik etter sin fattigdom eller omvende seg fra sin synd . Og den som er død fortalte ham at han ikke har dødd, han er i martyrens helligdom . Og den som ser den døde er syk, han er ansvarlig for sin religion . Hvis gravene går ut og spiser all folks mat, så går prisen på maten opp . Det den døde personen forteller om seg selv eller noen andre i en drøm, er sant og sannferdig . Og den som ser en død person i god form mens han ler, dette er slik . Og den som ser at han ber for de døde, han forkynner for en hjerteløs mann . Og den som ser at han går på sporet av en død, han skal følge hans vei . Og den som så at imamen døde, ville landet bli ødelagt, og omvendt . Døden er anger fra en stor synd . Og den som ser at han døde mens han var naken, da vil han være fattig, og hvis han er på et teppe, vil verden bli forenklet for ham . Og den som ser at sønnen hans er død, han vil bli frelst fra sin fiende . Og den som så at han hadde dødd og ble gravlagt, da indikerte en slave at han var blitt løslatt, og hvis han ikke var gift, indikerte han at han hadde giftet seg, og hvis pasienten så at han hadde giftet seg, ville han dø . Og døden er en god guide for de som er redde eller triste, og brødrenes død indikerer fiendenes død . Og den som ser at han er blant et dødsfolk, han er blant et hyklerifolk . Og den som ser at han følger en død person, han vil reise langt unna . Og den som ser at han er i badet, hans befaling vil bli opphøyet, og han vil bli frelst fra synder, bekymringer og gjeld . Og den som ser en død person at han lever, han skal leve for ham en død sak . Hvis han ser den døde opptatt eller sliten, distraherer det ham med det han er i, og hvis han er syk, er han ansvarlig for gjelden . Og hvis han så at ansiktet hans var svart, døde han av vantro . Og den som ser at han har oppreist de døde, en jøde eller kristen eller en kjetteri, hilser dem på hendene . Hvis han ser at han vekker de døde til liv, leder han et mistet folk . Og den som blir sett i live, gir de døde noe som kan spises eller drikkes, så det er skade som rammer ham i hans penger . Hvis han ser den døde og gir ham mat, vil han få et hederlig levebrød . Hvis han ser at den døde har tatt hånden hans, vil penger falle i hans besittelse fra en håpløs side . Å snakke med de døde er et langt liv, og å ta fra de døde er en forutsetning . Og den som ser at han snakker til de døde, da vil det være fornektelse mellom ham og folket . Og den som ser at han godtar en kjent død, han drar nytte av den avdøde med kunnskap eller penger han etterlot seg . Og det ble sagt : Den som ser at han mottar en død person og personen i synet er syk, så indikerer det hans død . Og den som ser at han gifter seg med en død kvinne og ser at hun lever, da skal de levende dø . Og den som ser at den døde gir ham sin slitte eller skitne skjorte, da vil han være fattig . Og den som ser at de døde blir slått levende, de levende har ført korrupsjon inn i hans religion . Og den som ser en død person som slår ham, han blir bedre av å reise . Og den som ser en død person sove, hans søvn vil hvile i det hinsidige . Og hvis han ser en levende person sove med en død person, vil livet hans være langt . Og den som ser at han lever blant de døde, han reiser langt borte og ødelegger sin religion, og hvis han ser at han er sammen med de døde mens han er i live, blander han seg med mennesker i deres religion, korrupsjon . Og den som ser den avdøde blant de vantro iført gamle klær, da vil han være i dårlig stand i det hinsidige . Og den som ser en død person og forteller ham at han aldri dør, da er han i martyrens helligdom og han blir velsignet i det hinsidige . Og den som ser at moren hans dør, så forsvinner hans verden og ødelegger tilstanden hans . Og den som ser at broren hans har dødd og er syk, han er hans død . Og den som ser at hans kone dør, hans næring der hans levebrød blir utarmet . Og den som ser at han ber for de døde, han vil gå i forbønn for en korrupt mann . Og den som ser at en død person drukner i et hav, da drukner han i synder . Og den som så at de døde kom ut av gravene sine, de i fengsel ville bli løslatt . Kanskje indikerte døden plutselig velstandens hastighet for de fattige . Profetenes død, fred være med dem, i en drøm er en svakhet i religionen, og deres liv er det motsatte . Kanskje vitenskapsmannens død indikerte fremveksten av en kjetteri i religionen, foreldrenes død er mangelvare, konens død er en verden som forlater og barnets død en mannlig forstyrrelse . Og de dødes bønner for de døde er ugyldige handlinger . Å se de døde polyteistene i en drøm er fiender ….
Drømmer om syk hest
(60 betydninger av å drømme om syk hest)…Når det gjelder tolkningen av sykdom, er det ikke prisverdig, fordi det er korrupsjon i religionen, og kanskje den som søkte pleide å multiplisere løgn. Det ble sagt at den som så at sykdommen hans lenge hadde mistet syndene sine og møtte Gud i hans beste tilstand, og noen av dem sa at den som så at han var syk uten smerter, så han ville se et øyeeple og ikke ville dø det året, og hvis pasienten så at det ble sant, er kroppen hans utenfor hans hjem, med mindre han snakker til folk og snakker med dem, for dette er et tegn på hans uskyld. Og den som ser at sultanen er syk, han er ikke prisverdig i søkerens rett, og hvis det er mellom ham og en krangel, blir han beseiret. Og den som ser at han har svakhet i øynene, så han mangler levebrød, nød, illusjon og tristhet, og hvis han ser noen som helbreder ham eller dreper ham, indikerer han godhet og rettferdighet. Sannheten hans kan være løgn, og den som ser med munnen sin svakhet mens han sårer ham, fordi han har fått kval på siden av sine slektninger, og den som ser smerter i nakken, han vil ha tillit til at han forsømmer, og den som ser at hjertet er svakt og har smerte, da spiser han det forbudte eller indikerer hans hykleri. I det kan det antydes av menneskets alderdom og bøyningsbehovet og oppfatningen. Men ved hans side er han vond, og det indikerer et urolig hjerte, sorg og tetthet i brystet. Og den som ser at leveren hans er syk, han vil ha liten medfølelse for barna sine. Og den som ser at hånden hans er syk, så tørker broren, partneren eller vennen sin bror eller partneren eller vennen. Fordi dette er et vitnesbyrd, og den som ser at han har vondt i magen som er tyngre, indikerer hans kjærlighet til sine slektninger og den som ser hans hemmelige smerte, indikerer at han glemmer å håndtere kona…
…Al- Arkan : et tegn på alt som er frelst i det, som indikerer drukning, fordi Gud den allmektige reddet Noah, fred være med ham, og de som er med ham fra det som ble trukket ned av de vantro fra drukning og ulykke . Og indikere islam, der den er reddet fra uvitenhet og oppvigling . Kanskje indikerte det kona og slavejenta som beskytter og blir frelst fra ild og fristelse, fordi Gud den allmektige kalte henne en slavejente . Kanskje indikerte det faren og moren som hadde utfrielsen fra døden og nød, spesielt siden hun er som moren som bærer sønnen i livmoren . Kanskje indikerte den veien som troens folk ville flykte fra ilden, og kanskje indikerte det fengsel, bekymring og fornuft hvis det stagnerte, for historien om Yunus, fred være med ham . Den som ser at han har gått ombord på et skip i sjøen, ser på hans tilstand og utfallet av hans saker, og hvis han er en vantro, blir han muslim, særlig hvis han steg opp til det fra midten av havet etter at han var sikker av døden, og hvis han var skyldig, angret han på sin synd . Og hvis han var fattig, ville han bli kvitt fattigdommen sin . Og hvis han er syk, har han gjenopprettet sin sykdom, med mindre kneet hans er med de døde, og det er det som bekrefter døden i synet, så å ri på henne er en frelse fra denne verdens fristelse . Og hvis han var våken og han var en kunnskapsstudent, fulgte han en vitenskapsmann eller hadde nytte av et flagg som han ville bli frelst fra uvitenhet for å ri Musa med grønnsakene, fred være med ham, på skipet . Hvis han så at en skyldner brukte gjelden og fjernet bekymringen . Og hvis han ser det, vil han bli fratatt levebrødet . Måtte Gud gi ham næring fra et punkt der den ikke teller, hvis den flyter med den i sin torus, indikerer dette profittens vind og Tareus ønsket . Hvis han ser på dette som et sølibat, gifter han seg med en kvinne eller kjøper en hushjelp som kan beskytte ham og holde ham trygg . Og hvis han ser en død person i Sannhetens hus, vil han unnslippe og vinne barmhjertigheten til den allmektige Gud fra ilden og dens redsler . På samme måte, omvendt, hvis han ser noen i sjøen som om han er i mengden og har ridd på stien og dens korthet, så rømmer han i skipet sitt og passerer det fra gruens hav og dets ulykker, med mindre det i en drøm er hardt rammet av ham i passasjen fra ilden, så får han det i havet slik og lignende . Og hvis det ble tatt med i en fange, slapp han fra fengslingen og forårsaket flukten, og hvis han nådde kysten av havet eller gikk ned til land, ville det være raskere, raskere og bedre . Og hvis han så skipet stå stille og havets bølger stormet, varte fengslingen hans hvis han ble fengslet og sykdommen hans forlenget hvis han var syk, og så lenge han ikke kunne leve og han ikke var i stand til å reise hvis han prøvde å gjøre slik, og han kunne ikke nå sin kone hvis han hadde begått hennes beskyttelse, og han sluttet å søke kunnskap hvis han var student. Spesielt hvis det er om vinteren og i sjøen . Dette kan indikere fengsling, da Yunus, fred være med ham, var begrenset i magen på hvalen da skipet hans stoppet . Imidlertid er utfallet av alt det vi har beskrevet, god, hvis Gud vil, og frelsen til essensen av skipet og det som ble presentert for det og i det, slik som Noahs frelse, fred være med dem og overlevelsen av skipet fra den sinte kongen, fordi grønnsakene vanæret det og tok av et brett fra brettene, med den gode konsekvensen av Yunus, fred være med ham. Etter hans tilstand, og hva som ble avslørt for ham . Derfor sa de at hvis skipet ble skadet eller åpnet, ville de i det unnslippe, med mindre passasjeren går ut på land eller forfølger det, og det ikke er noe godt i det . Hvis han var syk, døde han og ble ført ut i smusset med en fryktelig belastning, og hvis han var i sjøen, ble han skadet, og kanskje ville båten hans gå i stykker på grunn av strømmen annet enn løpet . Snarere, fra hans våkenhetsvane, hvis han skyver Tatarus til land, er han ødelagt og skadet . Og hvis en kunnskapsrik søker så at skipet hans gikk ut på land og kjørte det på ham, gikk han ut i sin kunnskap og kontrovers til kjetteri, hykleri eller utukt, fordi utroskap er en avvik fra lydighet, og opprinnelsen til fremtredende og urettferdighet og hindre noe i stedet, og deretter gå ombord på skipet fra vannet det overlevde og det er beskyttet Til grunnen til at det ikke er vanlig å kjøre på, for dets beboer har også gått fra sannheten og den gamle feilbarheten . Hvis det ikke var det, ville han kanskje bryte med sin kone og bli hos henne i henhold til hans tilstand, eller kanskje han ville frigjøre slavejenta og fortsette i hennes samleie med kongen, eller kanskje hans industri var oppbrukt og hans levebrød ville være umulig, så han ville søke ham tilbake der han ikke skulle . Og hvis skipet hans ble kjørt i luften på annet enn vann, går alt som er angitt av det, tapt, enten en soldat på grunn av dets tjeneste, fjær og utstyr, eller det er installert fra resten av skipene, og det kan angi kisten til en som var syk blant sultanene, herskerne, lærde og høvdinger, og noen av dem sa : Hvem så at han befant seg i et skip på sjøen, inne i en stor konge eller sultan . Skipet er en flukt fra nød, angst, sykdom og fengsel, for den som ser seg selv som sin eier . Hvis han ser at han er i den, er han i den, med mindre han rømmer og hvis han forlater den, vil hans frelse bli raskere, og hvis han er i den mens han er på tørt land . Bekymringen var mer intens og utfrielsen var videre, og hvis den isolerte muren så at han hadde gått ombord i et skip, ville han følge mandatet til den største kongen så langt til sjøen, og vergemålet ville være i samsvar med bestemmelsene av skipet og dets kapasitet, og etter skipet fra landet etter ham fra isolasjon . Og det ble sagt at det å ri på et skip i sjøen er en reise med alvorlighetsgrad og fare, og dens avstand fra land, etter det fra skjeden . Og hvis han er i en sak, så tar han en risiko, så hvis han går ut av det, vil han unnslippe og være ulydig mot sin Herre, fordi den allmektige sa : “ Når han ikke førte dem til rettferdighet, ville de dele . ” Hvis visjonæren har gått sin stat, eller han er en kjøpmann som har gått tapt, vil skipet komme tilbake . Hvis skipet sank og ble hengt opp fra det med et brett, ville sultanen være sint på ham hvis han var guvernør, da slapp han og staten vendte tilbake til ham . Og hvis han var kjøpmann, reduserte han pengene sine og kompenserte for dem, og hvis han druknet, er han som en drukning . Og den som ser at han er i et skip midt i havet, da vil han være i hendene på dem som frykter ham, og hans død vil være en frelse for det onde det han frykter . Skipet hans sank og panelene spredte ulykke for ham i den han er kjær til . Og det ble sagt at forliset var en reise i sikkerhet, fordi Gud den allmektige sa : ~ Arken ble gjort gøy for deg å løpe i sjøen på hans befaling .~ Skipet lastet med mennesker er trygt for den som er i det på reise, for Gud den allmektige sier : ~Vi reddet ham og den som er sammen med ham i den ladede arken .~ Og å ta årer på skipet traff flagget eller få penger fra en klage . Og han tok skipets tau, Hassan al-Din og de rettferdiges ledsagere uten å forlate dem, for Gud den allmektige sa : ~Og hold deg fast ved Guds tau , og skill deg ikke .~ Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg var i et svart skip uten annet enn tauene . Han sa : Du er en mann hvis religion ikke er annet enn oppriktighet, og tauene til skipet er religionens eiere ….
…Fadl Abdullah bin Salam . På myndighet av Qais ibn Abbad sa han : Jeg var i Medina med mennesker inkludert noen av profetens ledsagere, må Guds bønner og fred være over ham, og en mann kom i ansiktet hans med et spor av ærbødighet. Noen av folket sa : Dette er en mann fra folket i paradiset. Dette er en mann fra paradisets folk. Han ba to rak’aher der det er tillatt. Så gikk han ut og fulgte etter ham. Da jeg ble komfortabel, sa jeg til ham : Når du gikk inn før, sa en mann slik og han sa : Ære være Gud, hva skal man si til det han ikke vet, og jeg vil snakke med deg Hvorfor så det en visjon i løpet av Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, så hun fortalte ham at du så meg på en eng – han nevnte dens kapasitet, gress og grønt – og i midten Barnehagen er en jernstolpe under den i bakken og over den på himmelen, over den en løkke, og det ble fortalt til meg : Jeg sa til ham : Jeg kan ikke. Så Moncef kom til meg. Ibn Aoun sa, og den rettferdige tjeneren sa : Med klærne mine bak meg beskrev han at han løftet det bak seg med hånden, så jeg ble skilt til jeg var på toppen av søylen, så jeg tok håndtaket , og det ble fortalt til meg. : Ostmk våknet og hun må i mine hender Vqsstha på Profeten fred være med ham, sa han : ( barnehagekolonnen i Islam og den islamkolonnen og det som er det mest pålitelige og du er på islam til du dør ) sa den mannen Abdullah bin Salam . Og i en fortelling : Jeg var i en sirkel der Saad bin Malik og Ibn Umar gikk forbi, og Abdullah Ibn Salam gikk forbi og de sa: Dette er en mann fra folket i paradiset, så jeg reiste meg og sa til ham : De sa sånn og så, og han sa : Ære Gud de burde ikke ha sagt: Jeg har ingen kjennskap til det, men jeg så som om en søyle ble plassert i En grønn barnehage ble installert i den, med et knapphull på hode, og i bunnen av det var rettferdig – og rettferdig var Wasif – og det ble fortalt til meg : jeg ødela det, og jeg ødela det før jeg tok i håndtaket, så jeg fortalte det til Guds sendebud, kan Gud velsigne ham og gi ham fred, og Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, sa : ( Abdullah dør mens han tar den mest pålitelige pilen ) På myndighet fra Kharsha ibn al-Hur sa han : Jeg var sitter i en sirkel i Madinah-moskeen. Han sa : Og det er en sjeik med god anseelse , Abdullah bin Salam. Han sa : Han hadde en god samtale med dem. Han sa : Da han reiste seg, sa folket : Den som er glad for å se på en mann fra folket i paradiset, la ham se på dette sa han. : Så jeg sa : Av Gud, jeg vil følge ham, så jeg vet hvor huset hans er . Han sa : Jeg fulgte ham, og han gikk til han nesten forlot Medina og kom inn i huset hans. Han sa : Så jeg ba ham om tillatelse, så han ga meg tillatelse, så han sa : Hva trenger du, sønn av min bror? Han sa : Jeg sa til ham : Jeg hørte folk fortelle deg hva du : er glad for å se en mann fra paradisets folk, la ham se til denne Vojbna å være med deg sa : Gud kjenner folket i paradiset og jeg vil Si deg at mm sa at jeg mens jeg sover, hvis du kom til meg, sa en mann til meg : så tok jeg med hånden min, og jeg la i vei med ham. Han sa: Så jeg var på en hest i nord. Han sa : Jeg tok for å ta det. Han sa til meg : Ikke ta det, for det er veien til eierne av Norden. Han sa : Hvis en hest er en sti til høyre for meg, så sa han til meg : Ta hit og gi meg et fjell, og han sa til meg : Gå opp Han sa : Så jeg gikk hvis jeg ville opp, jeg falt på Estée sa : så jeg gjorde det sa gjentatte ganger : så zapp meg så han brakte meg Amoad hodet på himmelen og under bakken i episoden ovenfor, sa han til meg : stig opp over sa dette : Jeg sa : hvordan å gå opp dette hodet på himmelen, sa : han tok hånden min Vzgel meg sa : Hvis jeg er i slekt med løkke sa : så traff kolonnen stolthet sa : forble relatert til episoden til det ble sagt : to dødsfall Profeten fred være med ham Allah være over sagt : ( Måtene jeg så til venstre er veier nordeiere sa : Måtene jeg så din høyre hånd på, det er veiene til høyrehåndene, og fjellet er det martyrenes hjem , og du vil ikke oppnå det. Han holder seg fortsatt til det mens du dør ). Hans ordtak : Hvis en hest er en metode, sa Al-Nawawi : Hesten er flertall av allé . Og tilnærmingen er den rette banen og metoden mellom å klare og si : Zajal me betyr å kaste meg ….
…Når det gjelder hestene som løper mellom rundene, vil det strømme og regne hvis de er arabere uten sadler eller ryttere . Og den som ser en gruppe hester med saler uten knær, de er kvinner som samles ved en begravelse eller et bryllup . Den som eier et antall hester eller beiter dem, han skal ha jurisdiksjon over folk, ellers skal han seire i sitt område . Og den som kjører en hest med en sal, han skal oppnå ære, ære og autoritet, for han er fra kongenes vogner og fra Salomos vogner, fred være med ham . Og sultanen hans kan være en kone han gifter seg med eller en slavejente som han kjøper . Hvis kneet hans er uten sele, er det ikke noe godt i det i alle ansiktene, fordi hodelaget er et tegn på fromhet, religion, ufeilbarlighet og evne, så hvis hodelaget fjernes fra det, vil det bli fjernet fra hans hånd . Og den som ser dyret sitt, hans befaling er svak og hans tilstand ødelagt, og hans kone er forbudt, og hun ligger uten feil ved ham . Og den som ser en ukjent hoppe i hjemmet sitt, hvis han har en sal, kommer en kvinne inn i ham med et ekteskap eller ekstra eller gjestfrihet, og hvis det er naken, kommer en mann inn i ham med et ekteskap eller noe lignende . Ibn Sirin pleide å si : Den som bringer en hest til noen andre, gjorde ham urett med en hest eller med et vitnesbyrd, han tok det fra navnet sitt, for eksempel om han dreper ham eller blinker til ham en hersker eller en tyv eller så . Og ridning indikerer neglen og utseendet og huskningen for å ri på ryggen . En persons tur kan indikere seg selv, og hvis den er rett og i god stand, og hvis den er samlet eller er alene eller forvillet, vil den gå tapt og spilt, og kanskje dens tur indikerer tid, natt og dag . Reservatet er tilknyttet den som går videre i alt som er angitt av båten hans, eller hans etterfølger etter ham, eller hans verge og lignende ….
…Hvis du drømte om å bytte hest, indikerer dette stor fortjeneste fra farlige spekulasjoner . Hvis du drømmer om at du handler hest og selgeren jukser deg, vil du miste forretning eller kjærlighet . Hvis du får en bedre hest enn den du solgte, vil du forbedre deg selv innen velstand ….
…Og den som ser at han gravde en jord og hentet ut jorda, og hvis han er syk eller har en syk person, så er det hans grav, og hvis han reiser, er hans grav en reise og skitt i det er hans inntjening og penger , og den som ser at han graver et hull eller en brønn eller en kanal, jeg tror at han gravde vann fra den, og hvis det er for seg selv, er det et privat levebrød. For allmennheten, og hvis han trodde ved å grave den at han kom inn i den, lurte han ham, og hvis han så at han kom inn i den, vendte bedraget tilbake til ham uten den som ville ha det med ham og som så at han førte ut vannet mens han gravde, så er det en levende kontrakt, og den som så at han var i en grop, han skilte seg fra sin kone eller på en grop og gikk ikke ned i den, han var mellom dem Konflikter og den som ser det han kom ut fra en grop eller lignende, og hvis han er syk eller fengslet, så er han ute av det han er i, og den som ser at han kom inn i en hule eller ut av en mur, så er han trygg fra det han frykter og vil få hans forespørsel…
…Abu al-Qasim Umar bin Muhammad al-Basri fortalte oss Btnis, han sa Ali bin al-Musafir fortalte oss, han fortalte oss Ahmed bin Abdulrahman bin Wahb, sa han, fortalte min onkel meg . Han sa Abu Bishr fortalte meg på autoritet fra Ibn Shihab. Han sa Abu Salamah bin Abdul Rahman fortalte meg at Abu Hurairah sa : Jeg hørte Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, si : Den som ser meg i en drøm, er som om han så meg i våkne liv, så Satan imiterer ikke meg . Abu Salamah sa, Abu Qatada sa, Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, sa : Den som har sett meg, har sett sannheten . Abu Al-Hassan Abd Al-Wahhab bin Al-Hassan Al-Kalabi fortalte oss i Damaskus, han sa Abu Ayyub Suleiman bin Muhammad Al-Khuzai fortalte meg, på autoritet fra Muhammad bin Al-Musfah Al-Homsi, på autoritet fra Yahya bin Saeed Al-Qattan, med myndighet fra Saeed bin Muslim, med myndighet fra Anas bin Malik . At profeten, må Gud velsigne ham og gi ham fred, sa : Den som ser meg i en drøm, vil ikke komme inn i helvete . Abu Bakr Muhammad bin Ahmed bin Muhammad al-Isfahani fortalte oss i Mekka, som Gud den allmektige bevoktet i den store moskeen. Han sa: Abu al-Hassan Mohammed bin Sahl fortalte oss, på fullmakt fra Muhammad bin al-Musfy, på fullmakt fra Bakr bin Saeed, på fullmakt fra Saeed bin Qais, på fullmakt fra sin far, sa han : The Guds sendebud, fred være med ham , sa : På ham : Den som så meg, kommer ikke inn i helvete i en drøm . Professor Abu Saad, må Gud være fornøyd med ham, sa : Gud har sendt Muhammad, må Guds bønner og fred være over ham, en nåde til verdens. Salig er den som så ham i sitt liv og følger ham, og salig er den som ser ham i søvne, for hvis han ser ham som en skyldner, vil Gud bruke gjelden hans, og hvis han ser ham syk, vil Gud helbrede ham . Og hvis han ser ham i nødvendigheten av å utføre pilegrimsreisen til huset, og hvis han ser ham i et ufruktbart land som har befruktet seg, eller på et sted hvor urettferdighet har spredt seg i stedet for urettferdighet i rettferdighet, eller på et fryktelig sted for sikkerhet for familien sin, dette er hvis han ser ham på sin egen måte . Og hvis han ser ham blek i fargen, utslitt eller savner noe av byttet, indikerer det svakheten i religionen det stedet og fremveksten av kjetteri, og på samme måte hvis han ser en loslitt klær . Hvis han ser at han drakk blodet sitt for sin kjærlighet i det skjulte, blir han martyrdøpt i jihad, og hvis han ser at han drakk åpent, indikerer dette hans hykleri og gikk inn i blodet til familien og hjalp til med å drepe dem . Hvis han ser ham som om han er syk, forverrer han sykdommen sin, da blir folket der stedet reformert etter korrupsjon, og hvis han så ham, fred være med ham ri, ville han besøke hans gravridning, og hvis han så ham til fots, han gikk for å besøke ham til fots, og hvis han så ham stå opp, var kommandoen hans rett fram, og hvis han så ham ringe til bønn på et sted der Omar ødela stedet, og hvis han ser det som om han spiser det, det er det han ba ham betale Zakat av pengene sine . Hvis han ser at profeten, må Guds bønner og fred være over ham, er død, vil en av hans etterkommere dø, og hvis han ser begravelsen på et sted, er det en stor ulykke, og hvis han ser at han har utført hans begravelse til og med for en grav, så er han tilbøyelig til kjetteri . Og hvis han så at han hadde besøkt graven hans, ville han slå mye penger, og hvis han så som om han var profetens sønn og ikke fra hans etterkommere, indikerer hans visjoner at hans tro ble ryddet, og hvis han så at han var far til profeten, fred være med ham, han indikerte svakheten i sin religion og svakheten i hans tro og sikkerhet . Å se en enslig mann, Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, i en drøm gjelder ikke ham, men gjennomsyrer det muslimske samfunnet . Det ble fortalt at Umm al-Fadl sa til Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred : Jeg så i en drøm som om noen få av kroppen din ble kuttet av og plassert i fanget mitt , og han sa : Godhet Jeg har sett at Fatima vil føde en gutt, hvis Gud vil, og han vil bli plassert i fanget ditt . Hun fødte Fatima Al-Hussein, fred være med dem, og han ble satt i fanget på henne . Og det ble fortalt at en kvinne sa : O Guds sendebud, jeg så i en drøm som om noe av kroppen din var i huset mitt. Han sa : Fatima føder en gutt og ammer ham, og hun fødte Hussein og ammet ham . Hvis profeten, må Guds bønner og fred være over ham, så at han hadde gitt ham noe av det mest ønskelige godset i denne verden, eller mat eller drikke, så er det bra at han oppnår så mye som han ga ham, og hvis det han ga ham var av dårlig substans, som vannmelon og andre, da ville han bli frelst fra en stor ting, bortsett fra at det ville være vondt og sliten . Hvis han ser at et av medlemmene hans, fred være med ham, med visjonens forfatter, har oppnådd det, så er han en kjetteri i sine rykter og har fulgt den uten resten av islams lover og forlatt andre uten resten av muslimene . Jeg hørte Abu al – Hasan Ali bin al – Baghdadi, scene for Ali bin Abi Talib, må Allah være fornøyd med ham sier : sønn pappa sa en lege de fattige : det var mine døve ti år, og jeg tok byen og bestemte meg mellom den graven og prekestol, jeg så profet Allahs fred være med ham i en drøm, sa jeg : O Allahs sendebud du sa: den som spurte meg midler, min forbønn er nødvendig for ham, sa han : May Gud helbrede deg , hva jeg sa, men jeg sa : Den som ba om midlene fra Gud, min forbønn er nødvendig for ham, sa han, så han gikk bort fra meg med velsignelsen i sitt ord, må Gud velsigne deg . Abdullah bin Al-Galaa fortalte om en situasjon som kom inn i byen Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, og jeg gikk til graven til Guds sendebud til ham, og jeg hilste på ham og hans to følgesvenner , må Gud være fornøyd med dem, da sa jeg : O Guds sendebud, jeg brydde meg ikke, og jeg er gjesten din, da trappet jeg ned og sov uten graven, så jeg profeten, må Gud velsigne ham og gi ham fred, kom til meg, så jeg reiste meg, og han ga meg et brød, så jeg spiste noe av det, og tok hensyn og hadde litt brød i hånden . På autoritet fra Abu al-Wafa al-Qari al-Harawi sa han: Jeg så den utvalgte, må Guds bønner og fred være over ham, i en drøm i en flyktighet i årene seksti og tre hundre, og jeg brukte å lese med sultanen, og de hørte ikke og snakket, så jeg gikk hjem i klagesang, så jeg sov og så profeten, fred og velsignelser være over ham, som om han hadde skiftet farge, så han fortalte meg fred være med ham : Har du lest Koranen i ord Gud den allmektige i hendene på folk som snakker og hører ikke lese? Ikke les etter dette, bortsett fra hva Gud vil . Jeg la merke til det mens jeg holdt tunga i fire måneder, og hvis jeg hadde behov for å skrive det på lappen, deltok eierne av hadithene og meningsinnehaverne på meg, så de utstedte en fatwa som jeg snakker til slutt av saken, fordi han sa : Bortsett fra hva Gud vil, som er et unntak, så jeg sov fire måneder senere på stedet der jeg først sov. Jeg så profeten, må Guds bønner og fred være over ham, i en drøm som heiet ansiktet hans, og han sa til meg : Er det bevist? Jeg sa : Ja, Guds sendebud . Han sa : Den som omvender seg, Gud vil tilgi ham, stikk ut tungen . Han tørket tungen med pekefingeren og sa : Hvis du er i et folks hender og du leser Guds bok, så kutt av lesingen til de hører Guds ord . Jeg la merke til, og tungen min var åpen, takket være Gud . Det ble fortalt at en mann fra Al-Manaseer ble syk, og han så Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, en natt som om han fortalte ham om du vil ha det bra med sykdommen din, så ta nei og no . Da han våknet, sendte han til Sufyan Al-Thawri, må Gud være fornøyd med ham, med ti tusen dirham, og han beordret ham å tildele det til de fattige, og han spurte ham om visjonens uttrykk, så han sa betydningen av hans ord, verken eller oliventreet, fordi Gud den allmektige beskrev det i sin bok og sa : verken østlig eller vestlig . Og fordelen med eieren er følgesvennene til de fattige med deg, sa han: Han behandlet ham med oliven, og Gud ga ham velvære ved å bruke velsignelsen fra Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred og ærbødige hans visjoner . Vi lærte at en mann kom til Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, i en drøm. Han klaget til ham at tilstanden hans var stram, så han ba ham gå til Ali bin Isa og fortelle ham at han vil betale deg det som er bra for deg, så han sa, Guds sendebud, ved hvilket tegn? Han sa fortell ham med et tegn på at du så meg på Batha, og jeg var ulydig fra bakken, så jeg gikk ned og kom til meg, så jeg sa gå tilbake til deg . Han sa, og Ali bin Isa ble avskjediget, og departementet vendte tilbake til ham . Da han la merke til det, kom han til Ali bin Isa, som var minister på den tiden, og han nevnte historien sin. Han sa at det var riktig, og han betalte ham fire hundre dinarer, så sa han å bruke gjelden din, og betale ham ytterligere fire hundre dinarer, så sa han, gjør det til din kapital, så hvis du bruker det, gå tilbake til meg . Og han nevnte en mann som visste hva du ville ha fra folket i Basra, og han pleide å selge talismanen. Han sa at han sendte en lekter fra noen av guvernørene i Ahwaz, og jeg var uenig med ham om prisen. Måtte Gud velsigne ham og gi ham fred i en drøm, så jeg sa til ham, Guds sendebud, den så og så forbannede Abu Bakr og Omar, må Gud være fornøyd med dem, sa han, ~Bring ham til meg , og jeg kom med ham, ~sa han,~ legg ham og legg ham ned, ~så han sa,~ Slakt det, ~så jeg sa, Guds sendebud, slakt det? Så sa han: Slakt ham til hun sa tre ganger, så rullet jeg kniven over halsen hans og slaktet ham, og da jeg begynte å si: Jeg går til ham, formaner ham og forteller ham hva jeg så fra Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, så jeg gikk og da jeg kom hjem til ham, hørte jeg ulven, og det ble sagt at han døde . Og Ibn Sirin kom til en mann som ikke var beskyldt for sin religion, engstelig, og han sa at jeg så i går i søvn, som om jeg hadde lagt føttene mine på ansiktet til Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred . Han sa til ham: ~Satt du i går med spøkelsene dine?~ Han sa ja, han sa, så han tok dem av, så han tok dem av og under det ene benet var det dirham over ham, Muhammad, Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred ….
…Støv er i en drøm betegner mennesker fordi de ble skapt av det . Og kanskje antydet han storfe og dyr eller verden og deres folk, fordi støv kommer fra jorden, og det inneholder konsistensen av skaperverket, og araberne sier : En mann er støvet hvis han er rik . Kanskje indikerer skitt fattigdom, de døde eller graven. Så den som graver en jord og henter ut smuss, hvis han er syk eller syk, så er dette hans grav, og hvis han reiser, er hans støv hans inntjening, penger og renter, og å slå på jorden er hans reise, og hvis han søker ekteskap, jorden er en kone, og graving er en oppløsning, og pickaxe er en mann, smuss er en kvinnes penger . Og hvis han var fisker, så gravde han den for jakt, og hans jord er hans gevinst og det han drar nytte av, ellers er hans graving nødvendig i hans forfølgelse, og han tjener det bedrag eller triks . Den som kastet hånden fra skitten eller kastet et klesplagg, hvis han var rik, gikk pengene hans tapt, og han ble rammet av ydmykelse og nød, og hvis han hadde gjeld, eller han hadde et depositum , ville han returnere det til familien sin, og han fjernet alt fra hånden og trengte etter ham, og hvis han var syk, så kastet han hånden fra verdens gevinster og fratatt pengene sine . Å treffe hånden med smuss er bevis på spekulasjoner og gevinst, og å slå den med et belte eller en pinne indikerer en god reise . Noen av dem sa : Å gå gjennom skitt søker penger, og hvis en samler inn eller spiser det, samler han inn penger, og pengene strømmer på hendene hans, og hvis landet er for noen andre, er pengene for noen andre, og bærer han noe fra skitten, vil han ha like mye som han bar . Hvis han feier huset sitt og samler skitt fra det, blir han lurt til å ta penger fra kona, og hvis han samlet det i butikken sin, samlet han inn penger fra levebrødet . Og den som ser som om han blåser støv, så er det penger som rammer ham, og at skitt er penger og dirhamene deres, og hvis han ser det som å feie støv i et hus og ta det ut, så er kona sine penger borte . Hvis himmelen regner med støv, er det bra hvis det ikke er ofte . Og den som kollapser huset sitt og blir rammet av noe av dets skitt og støv, så vil han få penger fra arven sin . Hvis han legger skitt på hodet, slo han et vell av svekkelse og svekkelse . Og den som ser det som om en person skyver skitt på hodet og øynene, da bruker den som skyver skitt på den som blir oppfordret til å bære en ordre på ham, og skaffe seg noe tiltenkt . Hvis han ser ut som om himmelen regnet mye støv, plager han . Og den som feier butikken sin og tar ut skitt med klut, han blir forvandlet fra sted til sted . Mannen gikk i skitten og søkte penger . Hver gang støvet på hodet treffer ham, refererer de ikke til den allmektige Gud i det . Støv er menneskets alder og liv . Og skitt indikerer levebrød, jordbruk, metthet og sult . Og den som så at han satt på rent, godt smuss, indikerer lykke og seier, og kanskje til og med tvil om religion . Og kanskje antydet han jorden til mannen som han ble skapt fra, eller jorden han vendte tilbake til . Og skitt med en kvinne i en drøm er et tvilsomt lam . Kanskje refererer skitt til vann, ild eller vind fordi det er et av elementene . Og det indikerer den vanskelige reisen der det er behov for ablusjon . Hvis noen går til et støvpunkt, berømmer han folket med poesien og skuffet intensjonen . Kanskje indikerer skitten ulykken . Kanskje indikerer skitt gjelden som vanærer skyldneren . Smuss indikerer hastigheten på å avlaste behovet og oppfyllelsen av løftet, fordi det er støvet av det . Og den som har varer, Barthes, spesielt hvis han ser skitt med den eller på den, selv om skitten er omvendt ….
…Torden : Det kan være en indikasjon på Sultan-festen, som truer og truer ham, og fra det sies det at den tordner og skinner . Kanskje indikerte han gode løfter og korte ordrer, fordi han befaler skyenes konge å reise seg og være raus mot hvem de ble sendt til . Torden indikerer også trommer av kryp og gjenfødelse, skyer på soldater, lyn på pilspisser og fargerike publiserte gjenstander og flagg, regn etter blodsøl og tordenbolter over døden . Den som ser torden på himmelen, det er kommandoer som kommer fra sultanen, og hvis han ser at fra hans godhet i regnet og folket har behov for ham, indikerer dette regnet eller løftene til den gode sultanen, og han kan peke på de to ansiktene og forkynne de to tingene, selv om personen med synet er noen som vil bli skadet av regnet, for eksempel den reisende, de mindreårige og vasken og bygningen og høstingen, og den som går sin gang, enten regn skader ham og gjør det og ødelegger det han har gjort, og de har godkjent det før det gikk opp, slik at de advarer om å ta gaven og forberede seg på regnet, og enten sultanens ordre, eller en forbrytelse mot det er skadelig . Hva med om regnet på den tiden var like skadelig som sommerregn ? Og hvis han ser torden med lyn, blir løftets betydning bekreftet i det han indikerer . Og hvis solen var fremtredende ved det og det ikke var regn, kom tromming og ting som kom ut fra sultanen for å åpne den til ham, og den gode nyheten ble presentert for ham, eller for å lede kontrakten til noen av hans herskere, eller å sende ham ut eller motta den fra noen av hallikene hans . Og hvis det er regn, mørke og tordenbolter, så enten plager fra himmelen, som hagl, vind, gresshopper og bjørn, eller pest og død, eller strid eller krig hvis landet er et krigsland, eller folk forventer det fra en fiende . Noen av dem sa : Torden uten frykt. Hvis han ser torden, betaler han gjeld, og hvis han er syk, er han uskyldig, og hvis han blir fengslet, vil han bli løslatt . Når det gjelder torden, lyn og regn, er det en ære for den reisende og grådighet for beboeren . Thunder var eieren av en stor politistyrke . Noen av dem sa : Torden uten lyn indikerer attentat, bedrag, løgn og løgner, fordi det forventer torden etter lyn . Det ble sagt lyden av torden indikerer krangel og kontrovers . Lyn : betegner frykt for herskeren, hans trussel og løfte, bladet og piskeslagen, og kanskje autoriteten indikerte mot det, det gode løftet, latteren, gleden, lysten og lystens grådighet og håper på grunn av det han har av pine, pine og stein, barmhjertighet og regn, Fordi fra det nyhetsfolket beskriver, skyenes konge som er betrodd pisken hennes, og stemmen hans tordner over den med ordene av Den Allmektige : ~ Lynet viser deg med frykt og grådighet .~ Det ble sagt av frykt for den reisende og grådighet overfor beboeren, bonden, på grunn av regnet som ville være hos ham . Når lyn indikerer det, er det raskt og presserende på grunn av hastigheten på avgangen og mangelen på overføring . Den som ser lyn uten mennesker, eller ser lysene hans slå ham eller snappe øynene eller komme inn i hjemmet hans, hvis han reiser, vil han være på ferie, enten ved regn eller etter kommando fra en hersker, og hvis han er en bonde hvis land har tørket opp og tørsten etter å plante det, vil han forkynne for kyskhet og barmhjertighet, og hvis hans herre, far eller autoritet er indignert med ham. , Og lo av ham . Og diktere sammenlignet latter med lyn og gråt av regn, fordi latter blant araberne viser skjulte ting og skjul, så de kalles pollen hvis de helbreder øyelokket som latter, og hvis det kommer regn med det , det indikerer styggheten til det som ser ut for ham enn det han gråter på, så er det enten lyn . Ord som gråter, eller en pisk som gråter ham, og regnet vil være hans blod eller et sverd som tar hans sjel . Og hvis han er syk, skinner synet og øynene er tårevåt, og hans familie gråt og sa sin utholdenhet og skynding på hans død raskt, og den som ser at han spiste lynet eller slo det eller dets skyer, så oppfordrer en person ham til å gjøre noe rettferdig og godt . Og lyn indikerer frykt med nytte . Og det ble sagt at lyn indikerer fordelen fra et langt sted . Og den som så lyn, brente klærne, hans kone ville dø hvis hun var syk ….
…Den som ser på seg selv som et ihram : Hvis han er syk, vil han dø og den tiltalende svarer og den som kalte blir besvart, og har flyttet fra klærne i denne verden til klær fra det hinsidige . Og hvis han var skyldig, angret han og ble fratatt det han var som svar på Gud gjennom lydighet og gjerninger . Og hvis han hadde et løfte om faste eller bønn, tok han på seg det han skyldte . Og hvis noen som har en syk kone eller en kvinne som har en syk mann ser det, vil den syke fra henne dø, og eieren hennes forlater ham . Og det kan indikere skilsmisse hvis de møttes i en drøm i Ihram, slik at noen av dem er forbudt for andre, eller det var i å vekke noe som støtter det, med mindre hans Ihram er i silke og saflor, så blir han strippet til tjeneste for sultanen, eller han gifter seg forbudt, eller kommer til ham og skynder seg til ham . Hvis noen andre enn Gud svarte, eller i sin upartiskhet var han blind, eller i et elendig ansikt, eller i henhold til pilegrimsvandringens dumhet, ville han strippe islams nakke fra nakken i en gjerning som han hadde tenkt, eller makt til å lede den, fordi Hajj er intensjonen på språket ….
…Butikken : betegner hvert sted hvor en person drar nytte av interessen for sin verden og andre ting, for eksempel frukthagen, feddanen, palmetreet, kona, faren og moren eller boken, fra ordene til offentlig for hvem som helst som har interessert seg, gjør det til sin butikk . Den som så butikken hans, ble ødelagt, hvis faren hans var syk, døde han fordi han levde av ham . Og hvis moren hans var syk, ville hun omkomme, fordi hun reiste ham opp med melk og forsterket den med sitt levebrød . Og hans kone var gravid eller syk, hun døde fordi hun er hans verdslige liv, hans glede og glede, og den som er i hennes mage, er hans vann, og hans sønn er hans penger til tolkning . Hvis ikke noe av det, så blir hans levebrød vanskelig og stedene der hans styrke blir hindret for ham . Og den som ser at han knekker døren til butikken, han snur seg fra den . Hvis han så butikkdørene stengt, var bagasjen deprimert og virksomheten stengt . Hvis han ser dørene blokkert, vil de dø og minnet om dem vil være borte . Hvis han så den åpnes, ville den åpne handelsdørene for dem ….
…Den som tror at han er halt, har tilegnet seg kunnskap, rettsvitenskap og fordypet seg i religion . Og halthet indikerer reise . Og den som ser at hans høyre ben er syk, brutt eller forskjøvet, og det er sår i det, så er sønnen hans syk, og hvis han ser det i venstre ben, og han har en datter som er forlovet, og hvis han har ikke en jente det er født en datter til ham, og hvis beinet hans går i stykker og vil reise, så drar han ikke, og hvis det blir forskjøvet, blir kona syk . Og hvis det ene benet strekkes ut over det andre, vil han ikke reise lenge før han dør . Og den som ser at han er halt eller lammet, eller at bena er tunge, eller at han kryper forelsket, det er hans svakhet for det han ber om . Kaldhet indikerer en økning i alder, religion og kunnskap . Og hvis han sverger ed, så er det rettferdig, fordi Gud den allmektige sier : ( Og det er ingen skyld for de lamme .) Og hvis han ser at han går med den ene mannen, og han har lagt den ene på den andre, halvparten av pengene hans vil bli spart . Halthet er en svindel og fremveksten av en unnskyldning og et komplott ….
…Hvis han så at han kom inn i helvete : da kom ut av dem i sin tid, eierne av dette patentet synd og synd, og derfor en forkynner for å advare ham omvendelse på grunn . Hvis han ser henne og ingen skade har rammet ham fra henne, er det fra denne verdens dysterhet og ulykke, som vil ramme ham i henhold til hva han får fra henne eller ser ham . Hvis han ser at han fremdeles er i det, vet han ikke når han kom inn i det, som fremdeles begrenser ham, spredt, kommandoen hans er skuffet og ydmyket til han kommer ut av den . Hvis han så at han spiste av henne mat eller drikke, eller han fikk varme eller skade fra tanken hennes . Fordi alt dette gjør synd fra ham . Al-Qayrawani sa : Når det gjelder den som kommer inn i helvete, hvis han er en vantro, syk, vil han dø, og hvis han er en troende troende, vil han være syk og ta tilflukt, fordi feber er fra Hellfire og fattigdom og fengsel . Og hvis han var vulgær, kom han stor, eller inne i de vantro og al-Fajra i sin tur, eller blandet dem i deres virksomhet og deres markeder . Han sa at når han går inn i paradiset for pilegrimen, vil han fullføre Hajj og nå Kaaba, Guds hus, som fører til himmelen . Hvis han var en vantro eller en synder, så han det hos noen andre, da ble han muslim fra sin utroskap og angret . Hvis han var syk, døde den troende av sin sykdom, og den vantro våknet av sykdommen sin, fordi paradiset er etterlivet for de troende, og verden er paradiset for de vantro . Hvis han er sølibat, vil han gifte seg med en kvinne, fordi paradiset er ekteskapets og ekteskapets bolig . Og hvis han er fattig, blir han rik, og han kan arve en arv . Og inngangen til den indikerer forfølgelsen av menigheten, eller kunnskapens bolig, barbering av menn, jihad og bånd og hvert sted som fører til den ….
…I en drøm er hun voksen av en mann, og de to mennene er hans styrke i gode og dårlige tider . Hvis han så at føttene steg opp til himmelen og flyttet bort fra ham, dør faren hans . Hvis han så at de ble brakt, ville han bli sviktet i pengene sine . Hvis han ser at han driver hor med beinet, går han bak kvinnene . Og hvis han ser at han går barbeint, så vil han være sliten og besatt, og hvis han ser at han spiser en mann, vil han få nærhet og midler til den allmektige Gud, og hans saker vil lykkes, og alle hans behov er oppfylt fra saken om hans religion og verden . Og den som ser at føttene brenner, det han eier vil forandre seg og forandre seg . Og den som ser at han har mange ben, så er det godt og en fordel for den reisende, og for de som tåler ledelse, og for sjømennene en reise med mye nytte, for de fattige er det ting for de som håper på gode ting , for de rike, sykdom og sykdom, for syke av øyet, forsvinner hans syn, og for de onde menneskene fengsel, sorg og skyld . Og den som ser en av føttene som en stein, den tørker opp og har ikke nytte av den . Han følte at Das konge, det påvirker to menn to menn, gå dinarer et bilde av kongen . Og den som så at beinet hans kuttet halvparten av pengene hans . Og de to mennene er fedre . Og den som har et rett ben eller mange tær i benet, han vil få trøst, hensynsløshet og styrke . Og den som så at to menn klippet av gullet hans, indikerer kanskje at han er død . Og den som ser at beinet hans er ødelagt, kom ikke i nærheten av sultanen i flere dager, la ham forlate landet sitt og be Gud om helse . Det ble sagt : Hvis han er syk, er det hans død . Og den som ser at det ene benet er lengre enn det andre, han vil reise og få hjelp . Og hvis han er rik, vil han bli syk, fordi de rike trenger noen til å gå i hans saker . Og kongens mann angir mennene sine, og hvis en konge ser at han har avskåret en annen konges mann, tar han slaver av mennene sine . Og den som ser at han har fire ben, hvis han er fattig, så reiser han og får hjelp, og hvis han er rik, blir han syk, og det kan indikere hans levetid og alderdom, og det indikerer for pasienten at han er døende, og den som ser at han går på ett ben, indikerer at halvparten av pengene hans eller halvparten av livet har gått . Og den som ser at han går på tre ben, han dør ikke før han går med pinnen, verken på grunn av alderdom, langt liv eller på grunn av en sykdom som rammer ham . Og dommeren og guvernøren hvis han ser at han har mange ben å gå med, så er han isolert og går ikke utenom agenter . Og den som ser at føttene er laget av jern, indikerer at hans levetid, gode penger i hans levebrød og penger, og hvis han ser dem fra glass, indikerer han manglende liv og svakhet i hans evne . Hvis han ser dem av gull, vil han søke dem i gull for ham, med bøter . Og hvis han ser dem av sølv, vil han søke dem når de søker kvinner . Og hvis han så dem av kobber, søkte han dem i konkurs . Hvis han ser dem fra bly som indikerer nummenhet eller lammelse, med mindre det er bevis i visjonen som indikerer godhet, så strever han med dem til glede for den allmektige Gud, eller han står med dem for Guds allmektiges skyld . Og hvis han ser føttekjøttet sitt borte, indikerer det hans rettferdighet . Og føttene på føttene indikerer rettferdighetens gjerninger . Og den som ser at bena hans er smertefull, han har forfulgt ulykker, og straff blir påført ham . Og det ble sagt : Den som lider benet, blir forvandlet fra en stat til en annen ….
…Al-Qanater : Den ukjente qantara indikerer verden, spesielt hvis den er mellom byen og kirkegården, fordi verden passerer og ikke varer . Kanskje indikerte det skipene fordi det er som avstanden og formidlingsstien mellom de to stedene, og det kan indikere sultanen, herskeren, muftien og alle som folket når sine saker med og gjør neglen hans til en bro i deres staller, og det kan indikere stien fordi det er en hindring i mengden mellom ham og paradiset . Den som går i en drøm i en bue over hele verden til det hinsidige, særlig hvis han etter hans kryssing finner døde mennesker, eller går inn i et hus hvis konstruksjon, familie og stilling er ukjent, eller en fugl flyr med den, eller blir svelget av en dyr, eller faller i en brønn eller en grop, eller stiger opp til himmelen, alt dette Hvis han er syk i våkenhet . Og hvis han ikke var syk, så jeg, og hvis han var på reise, ville hun ha informert ham om at han ville tilbringe sine reiser, og jeg henviste til det som ble presentert ovenfor med tegn på godhet og rikdom, eller ondskap og fattigdom som han ga til ham ved nedstigning av Qantara . Hvis han går ned til fruktbarhet, fiken, bygg, dadler, en kvinne eller en gammel kvinne, kommer han til renter og penger, og hvis han går ned til et land og en moske, vil det han vil ha på reisen enten Hajj , erobring eller binding . Hvis hun fikk en løve, slam, halm, halm, svarte druer, Sudan, kuttet vann eller en rennende strøm, er det ikke noe godt i alt han møter under sine reiser eller når han når familien sin, og hvis det er en argument for ham eller en president som trenger det, og han så fra ham bevis på det Alt som ble åpenbart for ham fra godt eller ondt . Når det gjelder den som blir en bro eller bro, vil han få autoritet og trenge ham, sin stilling og det han har . Kolonner : Kolonnen betegner alle som er avhengige av det og hva som er en borgermester, dåp og søyle som islam, Koranen, Sunnah, rettsvitenskap, religion, sultan, jurist, hersker, far, mester, mann, verge, vitne, kone og status . Av plasseringen av søylen og økningen i drømmen og sovende egenskaper, viser det seg tolkningen av saken og visjonens virkelighet, så den som ser en søyle har vippet fra sin plass og nesten falt under dens konstruksjon, og hvis det er i den store moskeen, så er en mann av sultanens menn enig med ham eller er i ferd med å vike fra hans lydighet eller fra hans lære, eller en mann blant de lærde eller rettferdige, han vender seg bort fra hans kunnskap og har en tendens til ikke å være rett for en fristelse som kom inn i ham eller plaget ham, og hvis han er i en stammemoske, så er han hans imam, hans muezzin eller den som bygger ham og tjener ham . Og hvis søylen er i hans hjem og i sin bolig, og hvis den visjonære er en slave, så er søylen hans herre som skifter til ham, og det ser ut for ham at han hater, og han frykter ham hvis han var redd for ham i en drøm om at han skulle falle på ham, og hvis han var kvinne, så er søylen hennes mann, og hvis han er en mann, er søylen hans far, og søylen er sykdommen som tilskrives ham. Eller han omkom hvis han var syk, og på samme måte hvis han reiste seg til himmelen og var fraværende i den, eller falt i en brønn eller en grop og ikke så . Hvis søylen er en av kirkens søyler, er det som tilskrives den det som ble gjort av en vantro eller kjetter, som munker, diakoner og kjettere ….
…Nesen : det indikerer verdigheten eller ydmykelsen til hans følgesvenn, og alle de som flagrer ham og viser seg, fordi arroganse blir lagt til det, så det sies å være høyt med nesen, og det sies i ydmykelse til tross for nesen . Og kanskje indikerte han gutten og faren, og nevnte den med hodet og skjeden, fordi den strekker seg til slimet hos mennesker, og den er som en sædceller og har en likhet i ordtaket, så det er sa at farens sutur ligner på den. Kattan, hannen fra høyre og hunnen fra nord . Den som kutter nesen, jeg vil se på tilstanden hans. Hvis han er syk, vil han dø. Ellers vil noen fra familien hans som peker på nesen, omkomme, hvis han er syk, og hvis han ikke er syk, vil han ha en skandale som han, enten fattigdom, tretthet, forlatelse eller barbering av skjegg eller kjønnshår ….
…Sykdom Din visjon i en drøm forutsier at problemer vil oppstå og at familiemedlemmene dine blir syke . Hvis du drømmer om at du er syk, advarer dette deg om å være nøye med deg selv . Hvis du ser et familiemedlem som er syk blek, forutsier dette at noen ulykker vil gjenta seg uforutsigbart på hjertet av hjertet ditt . Du ser ofte denne drømmen mens du er syk . Hvis en kvinne drømmer om sykdommen, forutsier dette at en usett hendelse vil kaste henne i anfall av fortvilelse og få henne til å savne et forventet besøk eller underholdning ….
…Elefanten : Det er uenighet om det, noen av dem sa at han er en stor konge, og noen av dem sa en forbannet mann fordi han er et monster . Det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin, og sa : Jeg så som om jeg var en elefant . Ibn Sirin sa : Elefanten er ikke en av de muslimske båtene, jeg frykter at du er imot islam . Og det ble sagt at det er en berømt, flott ting som er ubrukelig, fordi kjøttet ikke blir spist eller melket . Noen av dem sa : Den som så en elefant og ikke syklet på den, ville se en reduksjon i seg selv og tap av pengene sine . Hvis knærne hans oppnår en enorm og knapp besittelse, og han vil seire hvis han er egnet til autoritet . Hvis han ikke var i form, møtte han en krig og vant ikke, fordi rytteren hans aldri er i en plan, så han vinner ikke, fordi Gud den allmektige sier : “ Så du ikke hvordan det han gjorde mot ledsagerne til elefanten , ” Og kanskje ble han drept i den . Hvis han kneler på en sadel mens han adlyder ham, gifter han seg med datteren til en enorm, fremmed mann . Hvis han var kjøpmann, ville handelen hans være stor . Hvis han kneler fra henne om dagen, skiller han seg fra kona og gjør ham syk på grunn av henne . Den som gjeter en bratsj, frustrerer de persiske kongene, og de blir ledet i samsvar med hans lydighet . Hvis han ser at han melker en elefant, planlegger han en stor konge og skaffer seg tillatte penger fra ham . Og elefant møkk kongens penger . Han så en elefant drept i landet sitt, for kongen i byen, eller en mann av dens høvding, dør . Og den som ser som om elefanten truer ham eller vil ha ham, så er det syk, og hvis han ser som om han har kastet det under seg og faller over ham, indikerer dette at visjonens person dør . Hvis han ikke kaster ham under seg, vil han gå i vanskeligheter og bli frelst . Det har blitt sagt at elefanten er helvetes konge . Når det gjelder kvinner, er det ikke en god guide, men de ser det . Og det ble sagt at den som så ut som om han snakket med elefanten, ville få mye godt av kongen . Hvis han så at han ble fulgt av en elefant som løp, fikk han en forberedelse fra en konge . Og den som slo elefanten med kofferten, han ville være heldig . Og det ble sagt at det å se elefanten i andre land enn India var alvorlig og livredd . Og i Nubia, en konge . Og elefantene kjemper mot to konger . Elefanten er mest indikativ for den utenlandske sultanen, og kanskje den store kvinnen og det store skipet, og indikerer også ødeleggelsen og sirkelen, når det gjaldt de som brakte elefanten til Kaaba fra fuglene i Ababil og steiner fra steinen . Og kanskje indikert av døden . Å kjøre på det indikerer ekteskapet til en enkelt person, eller ombordstigning på et skip eller en bærende person hvis han reiser . Ellers vil han få makt eller få kontroll over en konge, med mindre han er i krig, for han er opp ned og drept . Og den som ser elefanten ut av en by og dens konge er syk, han vil dø, ellers reiser han fra den, eller er isolert fra den, eller et skip reiste i den, hvis den var en sjøby, med mindre det er en epidemi eller utslettelse eller nød, så går den bort fra dem ved at elefanten forlater dem ….
…Hvis en seng i en drøm ikke har madrass, reiser den på grunn av det som kalles ~å gå~ . Og det ble sagt : Han er en kone, og den som ser at han ligger på en seng, han vil returnere til ham noe som hadde kommet ut av hans hånd, og hvis det er en kraft som svekker hans autoritet, blir han sterkere . Hvis han ser at han ligger på en seng med en madrass på seg, vil han få høyde, høyde og minne om hykleriske mennesker . Hvis det er en sko på foten hans, reiser han med hykleriske menn . Og den som så at han lå på en seng på et godt sted, ville få kraft, høyde og stolthet . Og sengen og alt som sover over den indikerer visjonærens kone og hans Mamelukes . Og det ble sagt : Sengen indikerer hva en person er fornøyd med, og indikerer hver båt, kone, last eller kiste fordi det er sengen til manien . Og den som har en stor seng i en drøm, hans autoritet vil være borte hvis han er konge, og han blir fjernet hvis han er hersker, og hans kone blir igjen hvis hun er en trassig, eller hun dør hvis hun er syk, eller hvis mannen hennes er pasienten . Sengens ansikt kan indikere ektemannen, og baksiden av sengen kan indikere kona . Og den som ser seg selv på en ukjent seng, med en madrass på, han vil møte kongen, ellers sitter han på et høyt sted . Hvis han var sølibat, giftet han seg . Hvis kona hans var gravid, fødte hun en gutt . Hvis han så at han satt på en seng uten madrass, ville han dø eller reise, og hvis han var syk, ville han dø . Hvis han så at han lå på en seng . Med ham en kvinne er han med henne i glede og mildhet, og det kan være ondskap og uenighet mellom dem . Og hvis en kvinne uten ektemann ser at hun bærer en seng hjem, vil hun gifte seg . Og den som ser at sengen hans er reist og han er syk, så er det bevis på at han har kommet seg etter sykdommen ….
…Hvis en brann faller fra himmelen, vil folk lide av sykdommer, kopper og død, eller høye priser, ellers vil planten slå gresshopper . Og himmelen kan indikere sultanen eller palasset hans . Den som stiger opp til den med stige eller tau, han vil få et løft fra kongen, og hvis han stiger opp uten stige eller tau, vil han ha frykt for autoriteten og i ham er forfengelighet . Og hvis han nådde himmelen, nådde han målet med saken, og hvis han var syk mens han var våken og deretter ikke kom tilbake til jorden, ville han omkomme av sin sykdom . Når det gjelder nærheten til himmelen, indikerer det nærhet til Gud den allmektige, for folket med lydighet og rettferdige gjerninger, og kanskje dette indikerer nærhet til imamen, sultanen, verden, faren, mannen og mesteren . Kanskje var fallet fra himmelen til jorden et tegn på ødeleggelsen av sultanen hvis han var syk . Og himmelens fall kan indikere det tørre landet . Og araberne kaller regnhimmelen fordi den kom fra himmelen . Og hvis himmelen falt på en person, og han var syk i å våkne livet, døde han, og den som steg opp til himmelen og gikk inn i den, ville motta martyrium og vant Guds ære . Nedre himmel er månens plassering, og månen er i ministerens tolkning . Hvis han så at på den andre himmelen oppnådde han oppførsel, intelligens og ledelse, og at den andre himmelen var for Merkur . Og hvis han så at han i den tredje himmelen hadde mottatt en velsignelse, min tjenestepike, en glede av glede, og at den tredje himmelen var for Venus . Hvis han så at han var på den fjerde himmelen, oppnådde han en konge, autoritet og prestisje, og at den fjerde himmelen var solen . Og hvis han ser at han er på den femte himmelen, oppnådde han politiets mandat eller en kamp, og at den femte himmelen er for Mars . Og hvis han ser at han er i den sjette himmelen, blir han velsignet med rettsvitenskap, dom, asketisme og tilbedelse, og han er fast, og den sjette himmelen er for Jupiter . Og den som ser at han er i den syvende himmel, han vil skaffe eiendom og bønder, og den syvende himmelen er Saturn . Hvis han ser at han er over den syvende himmelen, vil han motta en stor høyde, men han vil gå til grunne . Hvis himmelen er grønn, vil avlingene øke, og hvis himmelen er gul, vil sykdommen øke i den . Hvis sauer kommer ut fra himmelen, er det bytte, og hvis syv går ut, blir de forbannet av maktens undertrykkelse . Hvis himmelens porter ble åpnet, ville regnet øke . Hvis en person ser at han har stjålet himmelen og gjemt den, så vil han stjele en Koran og betale den til sin kone . Hvis han ser at han snur seg på himmelen og deretter kommer ned fra den, lærer han stjernenes vitenskap og blir nevnt . Og den som ser at han er hengt opp av et tau fra himmelen, så følger han autoritet i religionen, og hvis han ser at tauet er avskåret, vil hans autoritet bli fjernet fra ham . Og den som ser himlene, han blir adoptert i hans nærvær, så vitnet han om løgn, for den allmektige sa : (Du har ikke vært vitne til himmelen og jordens skapelse ). Og den som ser at han har falt fra himmelen til jorden, han begår en alvorlig synd . Og den som så at himmelen hadde et lys som stammer fra den, antydet veiledningen fra folket på dette stedet, og hvis mørket kom ut, tydet det på deres villfarelse . Og himmelen er et tegn på landet, festningen, hjemmet og kona, sønnen og moren, læreren og steder som er beregnet til fordel . Og himmelen indikerer ed til den som ser på den i en drøm, fordi Gud den allmektige sier : (Og himmelen er vevd ). Og den Allmektige sa : (Og himmelen er med dyrekretsen ) , og hans ordtak : ( Og himmelen og Tariq ) , og kanskje indikerte det en fantastisk bygning, og kanskje indikerte himmelen havet med sitt brodd, og på grunn av skapelsen i den av den allmektige Gud . I en drøm indikerer himmelen alt som er over hodet, for eksempel en hette og et tak, og hva fiender som sultanen er opptatt av . Kanskje oppgangen til himmelen indikerte kontrovers og sinte mennesker med misunnelse og fiender . Kanskje indikerte himmelen fengselet, og oppstigningen til det er bevis på å heve mettet ….
…Og den som ser en fortøyd hest, men han blir lurt av en tilslørt hest, og han har til hensikt å ri på den, så skal han tolke en stor mann som rir på kommando med sin autoritet, og knærne hans var lettere ….
…Og den som ser at han har en bundet hest, han vil motta litt ære og ære, og den som ser at han har en bundet hest, da vil han beseire Guds fiende og fienden sin på grunn av det allmektige ordtaket, og fra hestebåndet du frykter Allahs fiende og din fiende med den ….
…Og den som så at han syklet på en hest mens han steg opp i luften og ikke gikk ned, så indikerer det hans ødeleggelse av sultanen, og hvis han kom ned uten hest, indikerer det alvorlighetsgraden av hans sykdom og hans frelse etter det, og han er atskilt fra sine barn og sitt arbeid ….
…Riding Den som ser i drømmen at han kjører på hest, han vil kontrollere sine innfall . Og ridning er all ære og autoritet . Hvis han ser at han har kjørt en hest og ikke syklet bra, kjører han av egen vilje, og hvis han sykler bra og har kontroll over den, er han fri for skade . Og hvis han ser at han har redd halsen på en mann med makt, vil han dø, og båtføreren bærer begravelsen sin med makt ….
…Ismail bin Al-Ash’ath sa: ~Den som så at han red på en villig hest, så indikerer det at han gifter seg med en kvinne av godhet, skjønnhet og rikdom, og hvis han ikke er verdig det, fortsetter han å ligne en kvinne og drar nytte av henne, og hvis han ser at noen kjører bak ham på en hest, så indikerer det at han søker sin bekymring og sitt arbeid . ~…
…Den som ser at han er på en hoppe som håner med ham, så begår han en synd eller en redsel, rammer ham like hardt som hestens vanskeligheter, og tolkningen av perserne på den tiden kan være hans innfall, det sies det slik -og så red hans innfall og ekskluderte ham . Og hvis hoppa var gammel, ville saken bli verre og større, og det er ikke noe bra å ri, bortsett fra dyrenes sted, og det er ikke noe godt med det på en vegg eller et tak eller en silo, bortsett fra å se etter hoppa en vinge som han flyr med mellom himmel og jord, for dette er en ære i denne verden og religion med en reise . Balak er kjent, og faren deres er rikdom og styrke i reisen, og blond indikerer tristhet, og i et annet aspekt at blond er en seier fordi englenes hester var blonde . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg var på en hest hvis føtter var av jern . Sa han og ventet død . Det ble fortalt at Ali bin Isa al-Wazir, før han ble kronprinsen, så ut som om han var i skyggen av solen om vinteren og kjørte på en hoppe med gode klær, og tennene hans var spredt, så han tok hensyn å få panikk, så han fortalte om visjonene sine til noen av uttrykkene, så han sa : Når det gjelder hoppa er en prins og en stat, og den gode kjolen er en tilstand og orden. Og da han var i skyggen av solen, nådde han kongens tjeneste eller hans slør og levde i sin inneslutning, og når det gjaldt spredte tenner, var hans liv langt . Og det ble sagt at den som ser en hest som døde i huset hans eller hans hånd, det er ødeleggelsen av den som drømmer . Og den som rir på en hoppe som lokker en myr med alle sine instrumenter, mens han har på seg hoppens klær, vil han få autoritet, ære, god ros, god livsstil og sikkerhet fra fiendene ….
…Hodelaget skal være en konges keeper . Og den som kjører med et hodelag, så følger han en tilstand der ingen kommer inn, en rett til å sverge ved en sterk ed . Og hodelaget er trygt, så den som ser munnen, er trygg og snakker ikke om noe som ikke berører ham . Og den som så hodelagets hest, han ble kuttet av, hans tjener døde . Hodelaget indikerer ufeilbarlighet for hvem perserne pekte på, og kanskje zakat på pengene du beholder . Og den som ser at hodelagets hest har falt fra hodet på henne eller er borte fra hans hånd, hans kommando vil gå tapt og hans tilstand har blitt ødelagt, eller hans kone er forbudt for ham . Og den som ser at han er fri, det er nok for synder . Kanskje indikeres faste ved å faste ….
…Og den som ser at han kjører hest, han vil søke tjenesten til en hederlig mann, og han vil være i nærheten av ham så mye som han er i stand til å kjøre ….
…Det antas at den arabiske hesten tolkes på to måter hvis rettferdige mennesker Bmkhafatth selv, men fra folket med korrupsjon Bmtauath henne og sa til hestens visjon dreie god velsignelse Ridges for å si det ) bønner og fred : godhet og velsignelse knyttet i hest hjørner til Day of Resurrection ….