…Astronomi: Den som ser i sin drøm at det er den første astronomien, så vil han bli ledsaget av en urettferdig prins eller en falsk minister . Den andre sfæren er kongens forfatter . Og den som ser at han er i den tredje arken, han gifter seg . Og den som ser den fjerde arken, så følger han kalifen eller en stor konge, og hvis han ikke er kvalifisert for det, vil han gifte seg med en vakker kvinne . Og den som ser den femte arken, han ser kongens krigseier eller en from mann . Og den som så den sjette astronomien, fikk kunnskap og fortjeneste og var fast . Og den som ser den sjuende arken, han skal møte kongens eier . Og den som ser den åttende arken, han vil bli ledsaget av en stor konge . Og den som ser den niende arken, er en følgesvenn av en strålende mann . Og den som ser den tiende bane, som er den omkringliggende sfæren, han ser den største kalifen eller den største kongen . Og hvis han ser hele arken, vil han være nær den allmektige Gud og motta et ansikt eller følge de største kongene på jorden . Hvis en kvinne ser at hun er under den nedre sfæren, vil hun gifte seg med prinsens kontorist eller noen av hans ansatte ….

…Bakken er i en drøm en stor farlig mann, og arkitekturen rundt ham er hans familie . Den som ser et flatt land der det er en haug eller en tilsynelatende høyde, så er den åsen en mann som har verdens kapasitet like mye som han har av det flate landet . Hvis han ser at han er basert på den bakken eller ulydige stilling og har holdt fast ved den, reiser han seg en gang, eller stoler på en mann og blir satt fri . Kanskje den haugen den ble bygget på var en struktur som eieren bygger og står på, og den som ser at han går i åsene, vil bli frelst . Og den som så at han hadde gått opp en høyde, han ville lede en religiøs mann . Og den som ser at han er over et høyt sted, han vil få høyde og autoritet, ledelse og en økning i pengene sine, og ære og ære . Og den som ser det som om han kommer ned fra et høyt sted, han vil bli plaget, sint og ydmyket . Og den som ser seg selv på en gjørmehøyde, han vil motta en konge, autoritet og fordel . Hvis jorden er et tegn på mennesker, siden det er fra det de ble skapt, så indikerer enhver misnøye, sorg og nød den som ble nevnt . Åsene og åsene indikerer de hederlige stedene, de høye rekkene og de gode båtene . Den som ser seg selv over noe av det, hvis han er syk, så er det kisten hans, spesielt hvis folket var under ham, og hvis han ikke var syk og søkte ekteskap, giftet han seg med en hederlig og høytstående kvinne, som har verdens kapasitet like mye som skitten og sandhaugen. Hvis han ser at han er forlovet med mennesker over bakken, eller kallet til bønn, hvis han var kongen verdig, oppnådde han den, eller rettsvesenet, fatwa, kall til bønn eller preken fordi det er helligdommene til edleste av mennesker . Og den som ser et flatt land der det er en høyde, han er en mann med anseelse blant folket så langt som nivået av flatt land rundt seg . Og bakken for den som en stilling sitter på, og hvis den er en søppelkasse, så er den verden den er av alt, og den kan henvise til kona eller kvinnen som er offeret . Og hvis bakken ikke var en søppelkasse, snarere var det en høyde der det ikke var noe støv, så indikerer den høyden på saken med sikkerhet mot konsekvensene ….

…Brønngraver er en slu mann, fast i sin tvang, ondskapsfull og taus av fiendskap . Å se Al-Haffar indikerer fangevokteren og skjulte stygge ting ….

…Og det ble sagt at den som så at han bar en liten i svøden sin, at han ville bli reddet fra bekymring og nød med mindre den lille satt fast, og det ble sagt at hvis han var redd, ville han være trygg ….

…Snø, is og hagl : Alle disse tingene er indikasjoner på ulykker, sykdom, kopper og maling, og plager og plager som stiger ned på det stedet han ser det, og i landet der han sank ned, så vel som steiner og ild, fordi de ødelegger planter, trær og frukt, rasjonaliserer skip, skader de fattige og ødelegger ham i rust og kulde. Og det blir til tider verre, og det kan indikere krig, gresshopper og typer pandemier, og kanskje indikerer det fruktbarhet, rikdom, overflod av mat i sjeldenhetene, og strømmen av strømmer mellom trærne . Hvis noen så snø som kom ned fra himmelen og spredte seg til jorden, og hvis det var på stedene for plantingen og tidspunktene for dens bruk, indikerer dette overflod av lys og velsignelser på jorden og overflod av fruktbarhet, så at det fyller disse stedene med mat og spiring, da det er fylt med snø, men hvis det er i dem til tider når landet er ubrukelig og dets vegetasjon, er dette bevis på urettferdigheten til sultanen og jakten på eierne av munnen . På samme måte, hvis snøen er i en tid med fordel eller noe annet, ofte på boligene, trærne og menneskene, er det en urettferdighet som rammer dem og en plage som rammer deres gruppe, eller en pest på pengene deres, i den grad av økningen i visjonen og dens bevis . På samme måte, hvis han ser i sivilisasjonen og et annet sted enn snø, som hus og butikker, så er dette en pine, lidelse og sykdom, eller død eller kjærlighet kastet på dem og falt ned på dem, og indikerer kanskje beleiringen og mangel på reise og forespørsel om pensjon . På samme måte snø : fordi det ikke er noe godt i det, og det kan være Satans hud, eller en konge eller noen andre. Når det gjelder kulde : hvis det er på kultiveringsstedene og planter og ikke ødelegger noe eller skader noen, så er det fruktbart og godt, og det kan indikere bladlus og gresshopper som ikke skader, og katten. Og fuglen, hva med om folk på den tiden hentet den i containerne og samlet den i vannveiene ? På samme måte snø eller is, for de er fordeler, avlinger, frukt, bytte og egg dirham, og hvis kulden skader planter eller mennesker, eller det er på hus og butikker, så er det pandemier og forbrytelser kastet på mennesker eller kopper, korn og sår som samler seg og oppløses, enten fra å bære kulden i en sil eller et plagg, eller i det Han ikke bærer vann i den, hvis han er rik, vil inntektene smelte, og hvis han har varer i sjøen, er redd for det, og hvis han er fattig, vil ikke alt som han tjener og gagner ham ikke være hos ham, og ingenting er spart for sin tid, og noen av dem sa : Snow torturerer overveldende sultanen til flokken hans, og hans ord er stygge for dem Og den som så snø falle på den, reiste langt unna med en geit . Snøen er bare hvis det er litt snø som ikke er dominerende på siden og på stedet der stedet er snøhvit, og på stedet der snø ikke nektes, og hvis det er slik, er snøen fruktbar for folket på det stedet, og hvis det er for mye, ofte kan det ikke tørkes, så er det en pine som oppstår på det stedet . Og den som blir forkjølet av snø om vinteren og sommeren, han vil bli rammet av fattigdom, og den som kjøper snø om sommeren, han vil slå det han ikke hviler for, og han hviler fra en sky med gode ord eller ber for stedet for snø, og hvis snøen smelter raskt, så er han sliten mens han går raskt. At landet dyrkes med tørt land og snø, det er som regn, og det er barmhjertighet og fruktbarhet . Det er snø og det har beskyttelse mot snø, fordi det ikke er vanskelig for ham, fordi han var dekket og beskyttet, og han er en fast mann og han blir ikke skremt av det . Og den som fanger utallige ting fra kulden, han vil fange penger og perler . Og det ble sagt : kulden kommer ned fra himmelen, tortur fra sultanen til folket og tar pengene sine . Å sove på snø indikerer overholdelse, og den som ser som om det er snø over det, bekymringene er høye, og hvis snøen smelter, fjernes bekymringen . Når det gjelder opprinnelsen til Al-Qar, er det fattigdom . Og is er det og plager, med mindre en person ser at han laget vann i en bolle og frøs med det, så indikerer dette skaden på gjenværende penger . Og det frosne huset til kongens penger og andre ….

…Al-Thuraya : Han er en fast mann som ser ting i fremtiden, for hvis det bryter ut i morgen, er det forsommeren . Og hvis hodene til mennesker steg om morgenen, er det midt på sommeren, og hvis middagen bryter ut, er det begynnelsen på vinteren . Hvis det indikerer korrupsjon av religion, så er han prest . Hvis det indikerer handel, er det seer . Hvis han ser at lysekronen har falt, er det storfeens død og tapet av fruktene . Lysekronen er avledet fra regolitt, og det sies å betegne døden i sitt navn ….

…Grammatikk Å se i en drøm indikerer dekorasjon og forbedring av talen . Kanskje den grammatiske visjonen antydet ondskap, juling og fabrikasjon . Og den som blir grammatisk i en drøm og var en av dem som forfalsker tale, han holder fast ved sannheten og vet det, og hvis han er en vantro, blir han muslim, og hvis han er en synd, omvender han seg til den allmektige Gud . Og hvis det var en stamming, et fang, en dreiebenk, en kunst eller en stum, må Gud kurere det . Og den som i en drøm ser at han har blitt grammatisk eller rettferdig, indikerer sin rikdom etter sin fattigdom, hans sikkerhet mot sykdommen og frelse fra sin nød ….

…Shrapnel Hvis du i en drøm ser en flis fast i kjøttet ditt, indikerer dette mange ulemper forårsaket av familiemedlemmer eller misunnelige mennesker . Hvis du drømmer om at en granatsplinter har kommet inn i foten din mens du besøker noen, vil du snart besøke eller få et ubehagelig besøk i det hele tatt . Din konstante forsømmelse av virksomheten din vil føre til uro og tap ….

…Når det gjelder ‘awrah : dens utseende er et uanstendig angrep og glatt av fiendene, som er mellom navlen og kneet . Den som ser at han har startet dem eller åpenbart dem ved sine klær eller noen av dem, han vil vises for ham i samsvar med det han viste seg for dem . Og hvis det er en liten ting på ham som skjuler det spesielt, kan han bli strippet i en sak nøye . Hvis det er en indikasjon på en gjeld, når det et beløp som er upartisk i religion og godhet . Og hvis det var i synd, så har han i sin synd nådd et beløp han går gjennom . Den som ikke i søvnen kjenner sin fornektelse av religion eller synd, og stedet der han blir strippet ut, er som markedet eller midt i offentligheten, og den private delen er fremtredende, han vil se det med egne øyne, som om han skammer seg over det, og han har noen av klærne på seg, og han ser ikke noe som indikerer rettferdighetens handlinger, for han fornærmer skjulet sitt eller er bra i det . Hvis han ble fratatt det hun beskrev, og han ikke så nakenheten fremtredende, og han ikke insisterte på å skamme seg over det, og det var ingenting på ham med klærne hans, så er han trygg mot noe han er i nød, hvis han er syk, helbredet Gud, og hvis han er en skyldner som har oppfylt sin gjeld, og hvis han er redd for sikkerhet, hvis han ikke har noen klær på seg, faller han fra håpet til den som ba ham, eller han er isolert fra autoriteten han er i, eller han bryter en sak som han holder fast ved . Og alt dette hvis hans awrah er tydelig synlig, og han er som den som skammer seg over det . Hvis nakenheten ikke er tydelig, og han ikke skammer seg over den, indikerer overføringen av hans tilstand som er beskrevet en tilstand av sikkerhet, og ingen fiender vil fordømme ham, hvis Gud vil ….

…Hvis han så månen være borte, har saken som han søkte fra godt eller ondt gått over og gått bort . Hvis han ser det, er saken i begynnelsen . Og den som ser fullmånen skinne på sin plass på himmelen, kongens minister vil komme folket der stedet til gode . Og den som ser på månen og ser et eksempel på ansiktet sitt i den, han skal dø . Og den som så det som om han holdt fast ved månen, han ville motta sultanen . Og den som ser som om månen er mørkere og søkeren er konge, hans flokk vil skade ham og nekte hans befaling . Og den som ser månen, blir sol, for den som søker, vil bli plaget av god, ære og penger fra sin mors eller konas side . Den som ser månen er enig med månen, og han indikerer de reisende, navigatøren og astrologen på grunn av dens fuktighet og bevegelse, og fordi astrologen vet hva månen trenger . Det ble fortalt at Ibn Abbas, må Gud være fornøyd med ham, så i en drøm som om en måne hadde steget opp fra jorden til himmelen med to tråder, så han fortalte det til Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, og han sa : Det er fetteren din, han betyr seg selv for ham den beste av bønn og de beste hilsener . Og det ble fortalt at en kvinne kom til Ibn Sirin mens han fikk mat og sa : Jeg så som om månen hadde kommet inn i lysekronene, og en innringer ropte på å komme Ibn Sirin, så fortell ham din visjon . Så grep han hånden sin fra maten og sa til henne : Ve deg, hvordan så du det? Så kom hun tilbake til ham, og han vendte fargen, og han reiste seg mens han tok magen, og søsteren sa Malik? Da sa han: Jeg hevdet at jeg var død i syv dager, så han døde på den syvende . Og en mann så som om han hadde sett på himmelen og sett på månen, men han så den ikke, og han så på jorden og så månen hadde falmet . Han gjentok synet sitt ved en kryssing og sa : Hvis personen som hadde denne visjonen, var en mann, hadde han kjemi og gull, slik at pengene hans ville gå tapt, og hvis han var fattig, ville han falle i ruin . Og hvis en kvinne så det, ville mannen hennes bli drept . Og Ibn Sirin kom og sa : Jeg så som om månen var i huset vårt . Han sa : Sultanen stiger ned i Egypt . Og månens okkultering i sløret løper i løpet av solen . Halvmåne : betegner også kongen, den fangne, lederen, presentatøren og den nyfødte som dukker opp fra livmoren som begynner med de skrikende og de presserende nyhetene, den neste erobringen fra den siden den kom fra, og opprøreren og utsiden hvis det stiger utenfor hans sted, eller det er mørke med ham, og det regner med blod eller takrenner som strømmer uten regn . Og når de fraværende kom, og når muezzinen steg over minareten, har 262 av forfatterne redusert mennene sine, og hvis det er en brud, så er stjernene hennes koner . Den som ser to måner slåss på himmelen med hver av stjernene, det er en forskjell eller en krig mellom to konger eller to statsråder eller to store menn, og den fraværende en av dem blir beseiret, det bevises av hans side i horisonten og hans plass på himmelen, så den blir lagt til kongen til den kongen på jorden . Likeledes hvis han ser to planeter slåss med stjerner som følger hver av dem . Hvis det ikke er noen stjerner med dem, og han ser det i sin karakter eller i huset hans, og han har to koner eller partnere, er forskjellen mellom dem med tunge eller hånd . Og hvis en kvinne eller en slave ser det, eller hvis han ser dem slåss over hodet på ham eller faller, kjemper mannen eller mesteren også over dem med sin bror eller med en hederlig mann av sitt slag . Dette kan tyde på en krangel mellom tjeneren og selgeren, og det kan tyde på at en kvinne er i ferd med å skje mellom hennes to sønner eller mellom hennes to døtre eller mellom hennes far og mannen, eller mellom mannen hennes og sønnen…

…En lakris er i en drøm en sladdermann som søker rike menn for å avskjære fordelen fra dem . Hvis pasienten ser lakris i huset sitt, eller det sitter fast i kroppen hans, vil han dø . Og lakris i døren, sengen eller bordet er sykdom og plager i kroppen til en som ser det . Og lakris kan indikere det store antallet barn og mangel på penger, for deres ordtak : Barn er midd av penger, og snegler er en fiende av familien ….

…En lysekrone er i en drøm en mann som er fast i sakene, så den som ser den, falt til bakken, indikerer storfeens død og mangel på frukt det året . Og den som blant arbeiderne som så det, påpekte feilene i det han gjorde ….

…Kvede er en sykdom i en drøm . Og den som ser at han spiser det og er syk, han vil bli kurert . Og hvis en person med velvære spiser det, blir han veiledet, og hvis han er en lønnsom handelsmann . Den som ser at han klemmer en manns ben, så reiser han i handel og tjener mye . Og kvede-treet er en fast mann . Og det ble sagt : Kvede er dårlig i en drøm på grunn av hva den forårsaker når det gjelder anfall . Og grønn kvede er bedre enn gul . Og kvede betyr stor reise, og indikerer kanskje knapphet og hemmeligheter å holde og forstå . Sirenen betyr den ærverdige vakre kvinnen . Og kvede ble hatet av de fleste kommentatorene, og de sa : Det er en sykdom på grunn av overflod av gulaktig farge, og på grunn av arrestasjonen i den . Og det indikerer en reise, og noen sa : Det er en reisevirkelighet, og noen av dem sa : Det er en reise uten noe godt . Noen av dem sa : Kvede er prisverdig i en drøm, for den han ser, han ser den uansett ….

…Al-Sawsan : Det ble sagt at det er et godt kompliment, og noen av dem sa at det indikerer dårlig, fordi dårlig er avledet av navnet, og en av det er Susanna . De fleste av uttrykkene sa at hvis alle vindene blir sett avskåret, indikerer de angst og sorg . Og hvis du ser fast på deres steder, indikerer det trøst, mann eller sønn . Vi rapporterte fra Ali bin Ubayd at han sa : Jeg var sammen med Sufyan al-Thawri, og en mann sa til ham : I går så jeg at Rehana ble reist til himmelen ved solnedgang til hun forsvant på himmelen . Sufyan sa til ham : Hvis du tror din visjon, døde Al-Awza’i . De fant at han hadde dødd den kvelden ….

…Hvis han ser en muslim i søvne som om han sier at jeg omfavnet islam, så er hans saker enkle og oppriktigheten hans er fast ….

…Den som ser en nedgang i låret, har ikke en klan . Og den som ser smerter i låret, har fornærmet sin klan . Og den som ser et stykke kjøtt fast på låret, tilskrives et barn til ham som ikke er fra ham . Og låret viser et av hjørnene på huset og en av søylene . Låret indikerer hvilken stamme det er fra . Og den som så at låret hans var avskåret, han ville være borte fra sitt folk til han døde som en fremmed . Og den som ser at låret hans er laget av bronse, hans klan vil være modig mot synder ….

…Når det gjelder delfinen tolkes den av en enorm mann som ikke er fast i ett tilfelle, og hans kjøtt, bein og hud er penger .)…

…En ape som bringer skam og sykdom til en kjær venn i denne drømmen . Å se en liten ape som sitter fast på et tre, varsler drømmeren for å være forsiktig . Det er en falsk person i nærheten som vil føre til sinne i sirkelen din . Bedrag følger denne drømmen ….

…Og det ble fortalt at en mann kom til profeten, må Guds bønner og fred være over ham, og sa : O Guds sendebud, jeg så hodet mitt kuttet av, som om jeg så på det med et av øynene mine . Så han smilte, må Gud velsigne ham og gi ham fred og sa : Hvem av dem så du på : Så hva Gud ville at det skulle vare? Så døde han, må Gud velsigne ham og gi ham fred . Og se til ham å følge Sunnah og imamens hode . Ibn Mary så seksti slavejenter komme inn i huset hans, og i hver tjenestepikes hånd en tallerken med hodet til en vasket og kammet mann på, som om han neste gang sa : “ Og intet menneske kunne snakke til ham uten ved åpenbaring eller bak et slør . ” Han fortalte om synet sitt, og han ble fortalt at kalifen pilegrimsvandret til deg, og at du ville få seksti tusen dinarer, og det var slik ….

…Tindvedet : Når det gjelder tindvedet, er det en prisverdig mann etter konsensus fra de som uttrykker ære for treet og styrken av essensen, og det er penger og levebrød, og fuktigheten er sterkere enn tørrheten, og det skader ikke dens gulaktige, og ingenting av fruktene tilsvarer det i tolkning . Det er for eierne av denne verdenspengene, og for eierne av gjelden, en økning i gjeld og godhet, og det er penger som ikke er dinarer eller dirham . Og det ble fortalt at en kvinne kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om en sidra i huset mitt hadde falt, så hun hentet to boliger i tindveda . Han sa : Har du en fraværende mann? Hun sa : Ja . Han sa : Han døde, og du arver to tusen av ham . Noen av dem sa at det er et levebrød fra Irak . Og å spise tindved til sultanen er makten i hans autoritet . Nevnelse av treet hans ble presentert i begynnelsen av kapitlet ….

…Om Wahab bin alarm som Nebukadnesar etter ruinene av Jerusalem og hevdet at barn av Israel i sju år, den mening i en drøm, en stor visjon om hans aura samlet prestene og Alhzar og ba dem om sin visjon som , sa de : å Iqsa kongen til og med fortalte ham Ptooelha , sa han : Jeg har glemt, men fortalte meg ikke det til tre dager, folk som drepte deg for Akrkm ble redde og Glenn fra festivalen hans hørte at Daniel – fred være med ham – og er i fengsel, sa vaktmester : Gå til ham , fortell ham : at her en mann som har kunnskap om ditt syn og din tolkning, gikk til ham, fortalte ham at Aftlbh da han kom inn, bøyde seg ikke for ham og sa til ham : hva forhindret deg fra å bøte min Han sa : Gud ga meg kunnskap, lærte meg og befalte meg å ikke bøye meg mot noen andre , så han fortalte ham snart : Jeg elsker de som oppfyller sine pakter til sine herrer , så han fortalte meg om mitt syn , så Daniel sa til ham : Jeg så et stort avgud med føttene på bakken og hodet på himmelen , over det av gull, midten av sølv og bunnen av kobber og benet hans av jern og føttene av leire, så mens du var mens du så på ham, likte du skjønnheten hans og tettheten ved hans fremstilling, Gud kastet ham med en stein fra himmelen, og han falt på toppen av hodet til han knuste den og gull, sølv, kobber og jern blandet inn til du forestilte deg at hvis folk og jinn møttes for å skille noen av dem fra andre, ville de ikke være i stand til å gjøre det. Til steinen han ble kastet, ble den hevet, forstørret og spredt til den fylte hele jorden , slik at du så ingenting annet enn steinen og himmelen , så han sa : Visjonen jeg så var sann, så hva er dens tolkning? Daniel sa : Når det gjelder avgudet, er det forskjellige nasjoner i begynnelsen av tiden og i dens midte og i midten og på slutten , og når det gjelder steinen som et avgudsbilde ble kastet med, er det en religion som Gud kaster på disse nasjonene på slutten av tiden, så vil han vise det for dem, så Gud sender en analfabet profet fra araberne, slik at nasjonene og religionene vil bli kastet inn i den slik jeg har sett steinen svimle av typene av avguder og den vises på religioner og nasjoner som jeg har sett steinen dukket opp all over jorden , slik Gud undersøker sannheten med det, er løgn tapt med det, guider folk i villfarelse av det, lærer analfabet av den, styrker de svake , styrker ydmykelsen med den, og støtter de svake . I en annen roman : om Wahab bin alarm , og i hvilken som Nebukadnesar den meningen fra et syn mens han hadde likt det mening som meningen fra noe skade Vonsah som het Daniel og Ananias og Azaria og Mahil av stammer av profetene, han sa : Fortell meg om visjonen jeg så, og så har jeg blitt noe Vonsaneha var jeg likte , hva hun? De sa til ham : Fortell oss av Ptooelha, la deg få vite det , han sa : Hva nevnte dem ikke hvis du ba meg om Ptooelha Onzaan Octavkm , de gikk ut fra ham, de kalte Gud og Astgathua, og ba til ham og ba ham om lær dem Voalmanm, som spurte ham Fjah, de sa til ham : Jeg så en statue? Han sa : Du har rett . De sa : Hans føtter og ben er av leire, knær og lår av kobber, magen av sølv, brystet av gull og hodet og nakken av jern? Han sa : Du har trodd . De sa : Mens du ser på ham, har han likt deg, og Gud sendte en stein fra himmelen over ham, så han møtte ham. Han sa : Du har rett , så hva er dens tolkning? De sa : tolkning du så Kongen av konger var noen Allen-konge av noen , og noen av dem var den beste kongen av noen , og noen var mer konge av noen var den første kongen av keramikk, en svekket og Olinh , så var det over kobber er det beste av det og mer , og så var det over kobbersølv som er bedre enn det og bedre , så var det over sølv, gull, som er bedre enn sølv og bedre , så var jern ditt, for han var kraftigere og dyrere enn han var før ham , og klippen du så, var Gud sendt til ham fra himmelen, så hans nøyaktighet var en profet som Gud solgte ham fra himmelen, slik at alt banket på og saken kom til ham . . Og i en annen fortelling : Daniel og hans følgesvenner sa til Bakhtasar : Jeg så slike og de fortalte det til ham , så han sa : Du har rett , de sa : Vi krysser det for deg . Når det gjelder avgudet hvis hode du så av gull, så er det din eiendom så godt som gull , og den eide hele jorden , og nakken ligner den. Kongen av sønnen din etter at du eier, så hans eiendom skal være god og ikke som gull , og når det gjelder hans bryst som er av jern, er det kongen av folket i Persia som eier etter din sønn, så deres eiendom vil være sterk som jern , og når det gjelder hans humør, går han til kongen av folket i Persia, og folket bestrider kongen i hver landsby til kongen vil regjere i dag og to dager måned og to måneder, og dreper ikke mennesker har styrken på det, da det ikke var fetisjens styrke på de to keramikkmennene , mens de er like godt som Gud sendte – den Allmektige – en profet i landet araberne Vozarh på resten av folket av Persia og resten av kongen av sønnen din, og din og ødela og Ohlkh for ikke å holde ham noe som Klippen kom og ødela avgudet ….

…Hjem : En manns hus er hans skjulte kone i huset hvor han bor, og fra det sies det at så og så kom inn i huset hans, hvis han gifter seg, så tar han det for henne fordi hun er i det , og døren hans er skjeden eller ansiktet hennes, og skapet og skapet er jomfru som datteren eller stedatteren fordi hun er tilslørt, og mannen ikke bor sammen med henne . Og kanskje indikerte han huset sitt også for kroppen sin, tjenestens hus hans tjener, hvetelageret hans mor, som var grunnen til at han levde med melk for vekst og utdannelse, og cenef viser tjeneren som gjorde feiing og vasking, og kanskje indikerte han at kona som er alene med henne for å dekke hans behov, fri for sønnen og resten av familien . Og å se på en person fra nisjene i huset hans indikerer at konens skjede ble overvåket eller styrt, og han vendte tilbake til det når det gjaldt mangel, dyrking, riving eller reparasjon, han vendte tilbake til det som ble tilskrevet ham, for eksempel og sa : Jeg så som om jeg bygde et nytt hus i hjemmet mitt, og hvis han var syk, ville han våkne og kroppen var frisk. På samme måte, hvis det er en pasient hjemme hos ham som indikerer hans godhet, med mindre det er hans vane, begraver han den som døde for ham i sitt hjem, så vil det være pasientenes grav i huset, oppkalt hvis det ble bygget på et umulig sted, eller det ble likevel malt med hvitt, eller det var i Huset ved den blomsten eller to vindene, eller det som er indikert av ulykker, og hvis det ikke er noen pasient, giftet han seg hvis han var singel, eller datterens mannen og tok henne inn med seg hvis hun var gammel, eller han kjøpte en hemmelighet i henhold til husets omfang og fare . Og den som ser at han ødelegger et nytt hus, han er blitt rammet av dem og det onde, og den som bygger et hus eller kjøper det, vil lide mye godt, og den som ser at han er i et nytt ukjent hus som er stukket atskilt fra husene, og med de ordene som indikerer ondskap, er det hans grav . Og den som så at han ble fengslet i et hus bundet og lukket med døren, og huset ligger midt i husene, han vil ha det bra . Og den som så at han hadde tålt et hus eller en mast, han ville ta en kvinnes forsyninger . Hvis et hus eller en mast ville bære det, ville en kvinne bære forsyningene hans . Og døren til huset var en kvinne, så vel som hun innhyllet den, og den som så at han lukket døren, giftet seg med en kvinne . Og dørene åpnes, levebrødets porter . Når det gjelder vestibylen, utfører en tjener på hendene løsningen, kontrakten og den sterke saken . Og den som ser at han kommer inn i et hus og lukker døren for seg selv, han vil avstå fra å være ulydig mot Gud den allmektige, fordi Gud den allmektige sier : ~Og dørene er lukket .~ Hvis han så at han var bundet av ham, dørene var lukket og huset var flatt, ville han være frisk og sunn . Hvis han ser at huset hans er laget av gull, treffer det en ild i huset hans, og den som ser at han forlater et smalt hus, går han ut av dem . Huset har ikke tak og solen eller månen har steget, en kvinne gifter seg der . Og den som i sitt hjem ser et romslig hus som ikke er i det, da er hun en rettferdig kvinne som vil legge til mer i huset . Hvis det er pusset eller bygget med murstein, så er det en hyklerisk og virulent kvinne . Hvis det er en sverm under huset, så er han en listig mann . Hvis den er av leire, er den svikefull i religionen . Det mørke huset er en kvinne av dårlig karakter, av dårlig karakter, og hvis kvinnen ser det, så er det også en mann . Hvis han så at han kom inn i et drysset hus, ville de slå ham fra en kvinne like mye som fuktighet og like mye gjørme, så ville det bli fjernet og fikset . Hvis han ser at huset hans er bredere enn det var, vil godheten og fruktbarheten utvide seg over ham, og han vil bli godt mottatt av en kvinne . Og den som ser at han graverer et hus eller pryder det, det vil være uenighet og opprør i huset . Et lyst hus er en god guide og god moral for kvinner . Muren : En mann, og kanskje mannens tilstand i sin verden, er hvis han ser at han står på den, og hvis han faller fra den, vil han bli fjernet fra sin stat . Hvis han så at han hadde dyttet en vegg, kastet han den ut, så kastet han en mann ut av sin rang og ødela ham . Og muren er en avholdende mann som har gjeld, penger og skjebner, like mye som muren i bredden, tettheten og høyden, og arkitekturen rundt den på grunn av den . Og den som ser vegger bygge en liste som trenger en mugge, så er han en lærd eller imam hvis tilstand har gått . Hvis han ser folk kaste dem, har han ledsagere som kaster sine saker . Og den som ser at han har falt på en vegg eller noe annet, han har begått mange synder og fremskynder sin straff . En sprekk i en vegg, et tre eller en gren er skjebnen til en av hans husstander, og to er som øreringer og to brystvorter . Og den som ser studiemurer, så er han en rettferdig imam, hans følgesvenner og hans familie gikk . Hvis han fornye det, ville de fornye seg og gå tilbake til sin første stat i landet . Hvis han ser at han er festet til en vegg, er han festet til en tynn mann, og hans styrke er så mye han kan fra veggen . Og den som ser på en vegg og ser sitt eksempel i den, han skal dø og bli skrevet på hans grav ….

…Når det gjelder øyet : mannens gjeld og innsikt som han kan se veiledning og villfarelse med . Hvis han ser mange øyne i kroppen, indikerer han at hans godhet og religion øker . Hvis han ser at magen hans har splittet seg opp og han ser øynene i magen, er han kjetter, fordi Gud den allmektige sa : ~ Gud skapte ikke et menneske av to hjerter i magen .~ Hvis han ser øynene som øynene til en annen merkelig, ukjent person, indikerer hans syn at øynene hans er borte, og noen andre vil veilede ham . Hvis mannen er kjent, vil drømmeren gifte seg med datteren sin, og hun vil gjøre det bra med ham . Hvis han så at øynene hans hadde gått, barna hans døde, og den som så at han var blinde øyne mens han ble fremmet, indikerte han omfanget av eksil til han døde . Hvis han så som om øynene hans var av jern, ville han være veldig engstelig for at det ville føre til ødeleggelse av dekselet hans . Hvis han ser at han har åpnet øynene for en mann, vil han se på saken hans og hjelpe ham . Og hvis han ser som om han har sett ham ond, så hater han ham, og hvis han ser som om han hører med øyet og ser med øret, så driver han sin familie og datter til å begå synder . Og den som ser et menneskes øye eller et dyrs øye på håndflaten, han skal få penger i natura . Og den som ser som om han har sett inn i et øye og han liker det og applauderer det, så gjør han noe som skader religionen hans . Og svart øye religion . Awal-blå kjetteri, og Al-Shahla bryter religion . Og grønt er en religion som strider mot religioner . Hvis han ser et øye eller øyne i sitt hjerte, så er han god i religion så mye som det er lett . Hvis han så at han begikk hor i øynene, ville han se på kvinner . Hvis han ser at øynene hans er solbrune, så ser han mistenksomt på kvinnen til vennen sin, skarpsynet til synet er bra for alle mennesker, og den som har barn og ser denne visjonen, indikerer at de er syke, fordi barn er som øynene er elsket . Al-Hajjaj bin Yusef så ut som om øynene hans hadde falt i fanget hans, så hans bror Muhammad og sønnen Muhammad sørget for ham . Noen av jødene så en slavejente på himmelen eller en slavejente, så han fortalte om synene hans på Barhami, og han sa: ~Det vil treffe penger fra handel .~ Hvis en produsent ser det, vil han ha penger fra sin produksjon . Og øyenvippene : i tolkning og en beskyttelse for religion . Fordi det er sterkere for øynene enn øyenbrynene . Det ble sagt at rettferdighet og korrupsjon skyldes barnet og pengene . Hvis han ser ut som om kanten på øynene hans er mange gode, så er hans religion ukrenkelig . Hvis han ser ut som om han sitter i skyggen av øynene, hvis han er en religion og kunnskapsinnehaver, så lever han i skyggen av sin religion . Hvis han er eier av en verden, så tar han folks penger og gjemmer seg, og hvis han ser ut som om han ikke har en frill i øynene, kaster han bort religionens sharia . Hvis en person plukket det, så råder fienden ham i sin religion . Hvis han ser ut som om håret er hvitt, indikerer det en sykdom som rammer ham fra hode, øyne, ører eller molar . Det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg klamret et skjegg og lånte det til jeg utryddet det . Han sa : Du spiser din onkels arv, og han har ingen annen arving enn deg. Hvis du spiser noe av det, arver du i den grad det . Og den som så at skjegget hans var hvitt, blankt, han ville bli stolt av ansiktet, navnet og minnet om landet, for Abrahams skjegg, fred være med ham, var hvitt . Hvis han ser at hun er en krans, slår han ansikt og verdighet . Hvis han ser at det er mørkere og bedre enn det var i våkenhet, og det er svart i våkenhet, så treffer det prestisje, stolthet, verdighet og skjønnhet . Hvis han ser at han er grå og det fortsatt er noe svart, så er han verdig . Hvis det ikke er noe igjen av svartheten, vil den mangle og gå mot den . Og Ibn Sirin kom til en mann og sa : Jeg så at skjegget mitt er hvitt, og at jeg bleker det slik at pigmentet ikke er festet til det, og mannen var ung med svart skjegg, så han sa : Hvit er en mangel på eiendom, og du vil dekke det, og han visste om det . Han sa : ratifisert ….

…Å spise den ufruktbare fuglen : å navigere bakbitt og falming, og å se vin i hytta er en skattehit . Og hvis kjærlighet er i vann og den er i et hus, så er hun en rik og fylt kvinne . Og hvis kjærligheten til vann er for vanning, er han en mann med store penger og en stor kostnad for Guds skyld . Kjærlighet, hvis det er eddik i det, så er det en from mann, og hvis det er skum i den, er den full av penger, og hvis den er i den, så er den en syk mann . En mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om hurtigbufferen i huset mitt hadde brutt . Han sa : Hvis du tror at du vil skille deg fra din kone . Det var slik . Al-Raouq : En ærlig mann som forteller sannheten . Flasken er en tjener som er motvillig til å overføre penger, og ewer er en tjener, basert på hva Gud den allmektige sier : ~En mann som blir foreviget av kopper og kanner, vil sirkulere over dem .~ Den som ser det som om han drikker av en krukke, han vil få et barn fra ummah, og kannene serverer veksten på bordene . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg drakk av en vorte som hadde to hull, hvorav den ene var søt og den andre salt . Han sa : Frykt Gud, for du skiller deg ut med søsteren til din kone ….

…Og det ble fortalt at en mann kom til profeten, må Guds bønner og fred være over ham, og sa: O Guds sendebud, i kveld så jeg min sjel og mitt sinn samlet i menneskets bilde, så han kom til meg og drakk vin med meg som vi pleide å gjøre i Jahiliyyah, så han sa, fred være med ham : Sinnet tolkes ved å dele verden, og sjelen tolkes ved å dele etterlivet ….

…Fisk : Det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så en fisk på bordet mitt som jeg og min tjener spiste fra ryggen og magen . Han sa : Søk din tjener, for det vil ramme familien din . Han gjennomsøkte tjeneren sin, og om han var en mann . Grillet salt fisk er en reise i jakten på kunnskap, eller selskap av en høvding, fordi Gud den allmektige sier : ~Vi glemte deres hval .~ Og den som fanger en myk grillet fisk, han vil bli rammet av bytte og godhet, for historien om Jesu bord, fred være med ham, og den grillede fisken vil oppfylle et behov eller svare på en søksmål eller et stort levebrød, hvis mannen er from . Ellers vil han bli pålagt en straff . Hvis han ser at han mulket den unge fisken i mel og stekte den med fett, så bruker han pengene sine på noe verdiløst til det blir verdifullt og blir deilig og ærlig . Og det ble sagt at fisken er prisverdig, spesielt de grillede, bortsett fra den unge fisken, fordi deres torner er mer enn deres kjøtt, og det indikerer fiendskap mellom den og folket i hans husstand, og det indikerer håpet om noe uoppnåelig . Og å spise salt fisk indikerer godt og fordel på den tiden . Når det gjelder smaken av ting : hans tolkning er forskjellig etter forskjellige omstendigheter. Hvis han ser ut som om han smakte noe, så søk glede og overbærenhet, for han oppnår lettelse og nåde, fordi Gud den allmektige sier : ~Og hvis vi har smakt en person fra oss, glede oss over det .~ Hvis han ser ut som om han har smakt noe og synes det er bittert, så ber han om noe som vil skade ham . Hvis han så ut som om han svelget varm, grov mat, indikerer dette at hans levebrød er ubehagelig ….