…En gave Hvis du drømmer om at du har mottatt en gave fra noen, betyr det at du ikke vil misligholde betalingene dine, og du vil være ekstraordinær heldig i kommersielle spekulasjoner eller kjærlighetsspørsmål . Hvis du sender en gave, betyr dette at du vil oppleve harme og uflaks omgir innsatsen . Hvis en jente drømmer om at kjæresten hennes sender rike og vakre gaver, betyr dette at hun vil inngå et luksuriøst og gledelig ekteskap ….

…Noen av uttrykkene sa at den som så at hans herre ble gjort urett, så det er en fordel og kan løslates, og hvis han ser at han er undertrykker, vil de bli sinte og angre, og hvis den undertrykte er fra hans følgesvenner, så en skadelig forekomst fra hans herre og motgang, og noen av uttrykkene sa at jeg i en drøm hater visjonen til undertrykkeren som er kjent for undertrykkelse og mørke, selv om drømmen blir tolket uansett ….

…Et idol Hvis du drømmer om å tilbe avguder, vil du gjøre sakte fremgang mot rikdom og berømmelse mens du lar trivielle saker ta tak i deg . Hvis du bryter avguder, indikerer dette en sterk mestring av selvet, og intet arbeid vil hindre deg i å stige opp til ære og ære . Hvis du ser andre tilbe avguder, vil det oppstå store uenigheter mellom deg og dine beste venner . Hvis du drømmer om at du fordømmer hedenskap, vil din forståelse av det menneskelige sinnets naturlige tilbøyeligheter skjule en privilegert status for deg ….

…Og det ble sagt at den som så at han hadde gitt ham en gave, skulle gifte seg med en god kvinne ….

…Og den som ser at han har gitt ham en gave fra en gammel mann eller kvinne, så er han prisverdig, og hvis den kommer fra en ung mann eller en ung kvinne, i motsetning til ham ….

…Noen av dem sa at de som så at han ga noen en gave, og han returnerte den til ham, fordi det indikerer at det er noe lignende mellom dem som han hater, og kanskje han håpet på noe fra ham ….

…Og den som ser at han sprer hvete, enten det er en pris eller en gave, og han ikke tar en erstatning for det, så er det bra for vanlige mennesker ….

…Og den som ser som om han ber til sin Herre i mørket, da vil han bli frelst fra den allmektiges smerte og si: ” Så han ropte i mørket. ” Verset og den gode bønnen er bevis på seier for den allmektige ordtaket: “ De husket Gud mye og vant ” verset ….

Idolet er i en drøm en fiktiv snakkende statue, og det er et forrædersk menneske med godt ansikt og dårlig skapelse . Hvis avgudet er laget av tre, trekker det religionen hans nærmere en urettferdig og hyklerisk hersker, og hvis den er av tre, så ber han om argument i religionen . Hvis det er av sølv, bringer han noe som bringer ham nærmere en fremmed kvinne eller hushjelp, svik eller uskyldig . Og hvis det er av gull, så kommer det til hans religion med noe forkastelig og forkastelig . Hvis det er av null, jern eller bly, søker han sin religion og dens eiendeler og glemmer sin Herre . Og den som ser et avgud, han reiser . Og statuer i visjonen indikerer barn . Og den som ser at han tilber et avgud, indikerer at han jobber med løgn . Idolet kan indikere evighet eller standhaftighet i saken ….

…Hvis det avgudet er laget av null, jern eller bly, så forlater han religionen for verdens skyld og dens eiendeler og glemmer sin Herre ….

…Når det gjelder gaven, den som ser at han gir en gave til noen og dens type, er sympatisk, da er han god for gjereren og effekten, og hver og en får fra eieren det han vil, og hvis denne typen er misliker, så mottar hver av dem det han hater av den andre, og den som ser at han får en gave til ham fra en sjeik eller en gammel mann, så er han prisverdig, selv om det er fra en ung mann eller en ung kvinne , så han var uenig med ham, og den som så at han ga en gave til noen, og han returnerte den til ham, det indikerer at det er en samtale mellom dem at han hater som ham, og den som ser at han ga en gave til noen, da er han snill mot ham unntatt slavens gave, så sender han ham en fiende…

Abu Saeed, predikanten, sa: ~Den som tror at den døde personen ga ham noe av kjæresten i verden, er bra for ham der han ikke teller .~…

…Og den som ser en slave som melker en ku, så gifter han seg med en kvinne, og den som ser en okse komme ut av et rom og deretter ønsker å komme tilbake i det, han er ikke i stand til, så tolker han et ord som kommer ut av en persons munn, så han har til hensikt å returnere den, men han er ikke i stand ….

Gaven Den som ser i en drøm at han har gitt en mann en slave, sender ham en fiende . Og hvis en gave er i gang, er det gunstig å handle . Gaven er en tilfeldighet, en gave, en bi og en gave ….

Gaven : en preken, så den som ser at han har gitt en gave til noen, eller noe blir gitt til ham, hans datter eller en kvinne fra hans slektninger trolovet ham, og ekteskapet skjedde fordi Gud den allmektige sa : (Og jeg blir sendt til dem med en gave, så vi får se hvorfor avsenderne kommer tilbake ). Balqis sendte gaven, og Salomo talte til henne . Og det ble sagt at den elskede gaven indikerer en forsoning mellom Mahdi og mottakeren . Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, sa: ~ Gi en gave til kjærlighet .~…

…Visjonen til Josef, fred være med ham . Visjonen om Josef – fred være med ham – Allah har nevnt – den Allmektige – ved å si : ( som Josef sa til faren min, min far, jeg så en av elleve stjerner, og solen og månen så dem støte seg foran meg , sa han, min sønn, ikke Tqss visjon til brødrene dine, du Vicdwa Kida Satan er å bemanne en lovet fiende , og slik som Ijetbik din Herre og lære deg tolkningen av samtaler og er hans nåde på ham og Jakob som den mest fullfør foreldrene dine av Abraham og Isak som din Herre kjenner, vis ) fra Surat Yusuf vers 4-6. Tolkningen av denne visjonen skjedde etter førti år, og det ble sagt : Etter åtti år, den første autentiske . Det er Salman den persiske ord – må Allah være fornøyd med ham – og Abdullah bin Shaddad , fortalte Gud – den allmektige – for en tolkning ved å si : ( da de kom til Josef for å dra og foreldrene hans sa Gå inn i Egypt, Gud sikker testamente , og oppdra foreldrene sine på showet og falt nedslått og sa: Gjorde ikke denne tolkningen av mitt syn før det virkelig til min Herre ). Surah Yusuf Al-Eitan 99-100….

…Den allmektige i en drøm fortalte Abu al – Qasim, Hussein bin Harun, Acre, sa : Fortell oss Abu Yaqub Ishaq bin Ibrahim Ouzai, sa : Fortell meg Abdul Rahman bin Wasel Abu Zarah Alhadhara, sa : Fortell oss Abu Abdullah Altistri, sa : Jeg så i en drøm, som om oppstandelsen jeg reiste meg og reiste meg fra graven min, og jeg kom med en bamse og red på den, så steg han opp til himmelen, og det var et paradis i den, og jeg ville gå ned, og jeg ble fortalt at dette ikke er ditt sted, så han steg opp til en himmel, på hver himmel er det et paradis, til jeg ble høyere i to høyder, og jeg steg ned, så ønsket jeg å sitte, og jeg var fortalte : Sitter du før du ser din Herre, den opphøyde, den majestetiske? Jeg sa : Nei, da reiste jeg meg og de gikk med meg, så se, av Gud den salige og allmektige, Adam, fred være med ham, foran ham, fred være med ham, og da Adam så meg, satte han meg med hans rett, sittende for hjelp, og jeg sa, Herre, la sjeiken tilgi deg, så jeg hørte Gud den allmektige si : Stå opp, Adam, har tilgitt oss for deg . Bu Ali al-Hasan bin Muhammad al-Zubairi fortalte oss, han sa Muhammad ibn al-Musayyib fortalte oss, han sa Abdullah bin Hanif fortalte oss, han sa Bishr bin al-Haraths nevø fortalte meg, han sa : En mann kom til meg og sa: Er du Bishr bin al-Harath? Jeg sa : Ja, hun sa, jeg så Herren den allmektige i en drøm som sa : Du kommer som et menneske, så si til ham: Hvis jeg bøyde meg på glødende kull, ville jeg ikke ha takket meg da jeg ville ha vist navnet ditt til folk . Ahmed bin Abi Imran al-Sufi fortalte oss om Mekka, som Gud den allmektige bevoktet. Han sa Abu Bakr al-Tarsusi fortalte meg, han sa : Uthman al-Ahwal, en student fra Kharaz, sa til meg Abu Saeed, og da den tredje natten hadde gått, ropte han til meg, Uthman, stå opp, så Jeg reiste meg og ble brent . Han sa til meg : Ve deg, jeg så timen som om jeg var i det hinsidige, og oppstandelsen hadde oppstått, og jeg sto for min Herre, og jeg tordnet, og det var ikke noe hår igjen bortsett fra at det hadde dødd , så han sa: Du er den som refererer til meg når jeg hørte Salma og Buthaina, hadde jeg ikke visst at du er sannferdig i det, ville jeg plaget deg, jeg plages ikke av noen av verdens verdener ….

…Den medfølende faren og den edle sjeiken forlot ikke sønnen sin på det øde, ødemarkede stedet i ørkenen Mekka , uten å lengte etter ham og huske ham , og uten å besøke ham fra tid til annen , og på et av disse besøkene , og gutten hadde vokst opp og beveget seg , tolererte han det faren gjorde i jakten og arbeidet , meningen fra Hebron – fred være med ham – at han ble befalt å slakte denne sønnen av sin sønn , og når Guds profeter sov i deres øyne og ikke sove i deres hjerter , da (den visjonen av profetene er åpenbaring ), og det er derfor Hebron fast bestemt på å gjennomføre kommando av sin Herre , og han ikke overgir ham for denne bestemmelsen , at Ismael er alene , og at han ble velsignet Sheikh stor , på åtti – seks år gammel leder av alder , og etter å ha blitt håpet for år og for år , til tross for alt dette , har Khalil Gud bestemt på å oppnå det som er gjort , er troen på trofaste , og overgivelse av muslim s til Gud alene , viser den ultimate lydighet og samsvar med rekkefølgen på Gud , er dette islam spesielt , siden islam er lydighet og etterlevelse av Gud , som er den første religion og andre , og dette har blitt beskrevet Gud – den Allmektige – dette og sa den allmektige ( dette er en plage vist ) fra Surat Avat vers 106 at Hebron, men utsikten som viser dette, er for at sønnen skal være snillere mot sitt hjerte og lettere for ham å ta ham med makt og slakte ham med makt . La oss lese disse sjenerøse versene (og han sa at jeg går til min Herre , de vil veilede meg , Herre gi meg fra de rettferdige , så vi forkynte for ham en gutt som er haleem , og da han nådde med ham sa jeg , min far sa at jeg i en drøm ser at jeg slakter deg , så se hva du ser . Han sa: Far, gjør det du er befalt , du vil finne meg, hvis Gud vil, fra pasienten. , når de ble muslim og en bakke til pannen , og Nadenah at O Abraham visjon har ratifisert Sannelig vel Ndza velgjørere , er dette en svøpe vist , og Vdenah stort mannefall , og vi forlot den i andre , fred på Abraham , så vel som belønner Vi velgjørere , han var en av våre trofaste , og vi ga Isak en rettferdig profet )….

…Hvis det avgudet er laget av tre, forlater han sin religion bak ryggen og følger med en urettferdig hersker eller et hyklerisk menneske, og han følger religionen av hensyn til noe verdslig forhold, ikke for Guds allmektiges skyld . Noen kommentatorer sa at det å se et idol indikerer en fjern reise, og det ble sagt at hvis han så et idol og ikke så dets tilbedelse, ville han ha rikelig med penger ….

…En gave i en drøm er glede, fordi Gud den allmektige sier : ( I stedet gleder du deg over din gave ). Gaven indikerer kjærlighet og hengivenhet, for han, fred være med ham, sa : ( Gi gaver til kjærlighet ). Og det indikerer forsoning mellom kryssende mennesker, og det ble sagt : Det er en preken for ekteskapet . Og den som ser en tallerken som ble gitt til ham og som det er mye fuktighet i, så er datteren hans forlovet . Se også Gaven ….

…Melasse i en drøm betegner at en person vil gi deg en gave som gir deg glede, og når gaven hans blir matchet med en gave fra deg, vil statusen din og din tjeneste hos ham øke . Men hvis du spiser melasse i en drøm, betyr dette skuffelse når det gjelder følelser . Men hvis melasse søler og flekker klærne dine, forutsier dette at du vil avvise et ekteskapsforslag og kan bety denne feilen på arbeidsnivå ….

…Når det gjelder gaven, sa Abu Saeed, predikanten: Den som tror at han har gitt noen en gave, da vil han være snill mot ham unntatt tjenerens gave, så sender han ham en fiende, og når det gjelder høytid, den er ikke prisverdig, og det ble sagt at det er desertering ….

…Fordel: Hvis en person ønsker å se en ærlig visjon som viser hva som er i hans samvittighet, sover han på ablusjon på høyre side, husker Gud og påkaller denne bønnen som er fortalt på autoritet fra Jaafar al-Sadiq, og dette er : Gud, Jeg overgav min sjel til deg og rettet ansiktet mitt til deg, og jeg overlot min befaling til deg, og jeg tyttet til deg med lyst og frykt til deg, ikke et tilflukt, og det er ingen flukt fra deg, men til deg. Jeg har trodd på boken din som jeg åpenbarte, og profeten din som du sendte. Velsignet være vår Herre og opphøyet er du rik, og vi fattige søker din tilgivelse og omvender deg, Herre, jeg flykter fra deg til deg, o Gud, vis meg en sann visjon som ikke er falsk, god, hyggelig, ulykkelig, gunstig, ikke skadelig . Og hvis han våkner, husker han Gud den allmektige og forteller om et syn på en bestemt passasje, og hva han enn går gjennom, han er avhengig av ham ….

…På autoritet fra Abu Bakr bin Abdullah bin Abi Al-Jahm, på autoritet fra faren på myndighet av bestefaren, sa han : Jeg hørte Abu Talib snakke på autoritet fra Abd al-Muttalib sa : Mens jeg sov i steinen, jeg så en visjon som slo meg, og jeg var livredd for den, så jeg kom til Quraish-presten på slutten av stikket og stikkontakten min traff skuldrene mine, så da jeg så på, visste jeg i ansiktet mitt forandringen , og jeg er på den tiden herre over min nasjon , og hun sa : Vår herre Mabal har kommet til oss med en endring av farge. Har du sett noe fra tidens to hendelser? Så jeg sa : Ja , og ingen snakket med henne før han kysset hennes høyre hånd og deretter la hånden på moren til hodet på henne og nevnte hans behov, og jeg gjorde det ikke fordi jeg var en stor nasjonalist , så jeg satt og sa : Jeg så i kveld mens jeg sov i steinen, som om et tre hadde vokst, hodet hadde nådd himmelen og traff de lyse grenene. Og Magrib og jeg så ikke noe blomstrende lys fra det var sytti ganger større enn lyset fra solen, og jeg så araber og ikke-arabere bøye seg mot den mens den økte hver time i styrke , lys og høyde , en time skjulte seg og en time blomstret, og jeg så et Quraysh-bånd klamret seg fast på grenene, og jeg så mennesker fra Quraysh som ønsker å kutte den. Ansiktet var bedre enn ham, og vinden var ikke bedre enn ham, så han brakk ribbeina og trakk øynene ut, så jeg løftet hånden min for å ta en del av den, så den unge mannen stoppet meg, så jeg sa : Hvem er andelen? Han sa : Andelen er for de som klamret seg til henne og gikk foran deg for henne , og jeg la merke til i panikk og panikk , og jeg så at prestinnens ansikt hadde forandret seg, da sa hun : Hvis du tror på ditt syn, vil de komme ut av ditt hjerte, en mann som eier øst og vest og skylder mennesker ham , så sa han til Abu Talib : Kanskje du vil være denne nyfødte . Han sa : Så det var Abu Talib. Denne hadithen skjedde og profeten, må Guds bønner og fred være over ham , har gått ut og sier : “ Treet var. ” Og Gud kjenner best Abu al-Qasim al-Amin , så det blir sagt til ham : Tror du ikke på det? Han sier : ( fornærmelse og skam )….

…Tronen: Den som ser ham i en drøm i god kvalitet, vil være et godt budskap for ham for troen på integriteten, og hvis han ser det med en mangelfull egenskap, indikerer det kjetteri og villfarelse . Og kanskje indikerer tronen det gode eller det dårlige som en person rir . Og indikerer den store stillingen til sjefene sine . Og kanskje antydet han kona, huset, båten og seieren over fiendene . Det indikerer poesi og avledningsverk . Kanskje visjonen om tronen indikerte de gode gjerningene til de som så det i god kvalitet . Og den som så tronen og så Gud allmektig og ære være ham, antydet at det var sant, og at det var bra i hans religion . Og den som ser det, og det er en mangel i det som indikerer innfall og moter, la ham omvende seg til den allmektige Gud . Og den som ser seg selv over tronen med sin Herre under seg og er en av dem som passer for kongen, da ville han overvelde imamen og være stolt på jorden, ellers ville han være ulydig mot foreldrene eller læreren hans, ellers ville han være ulydig sin herre hvis han var en slave ….

…Mord Den som ser at han dreper seg selv, omvender seg oppriktig . Og den som ser at han dreper en person, han begår en alvorlig synd, og den drepte vil lide godt . Men slakting er feil . Og hvis han ser at han drepte en sjel, da vil han bli frelst fra nød, fordi Gud den allmektige sier : (Og du drepte en sjel, vi vil redde deg fra sorg ). Og hvis tjeneren ser at hans herre drepte ham, skal han frigjøre ham . Og den som ser at han ble drept, og ikke vet hvem som drepte ham, da er han en person som forsømmer sharia . Den som bevisst dreper en sjel, er ulydig . Og den som innrømmer å ha drept en sjel, han vil få vergemål, fordi Gud den allmektige sa : (Han sa : Herre, jeg drepte en sjel fra dem, så jeg frykter at de vil bli drept ). Og det ble sagt : Den som så at han ble drept, har benektet bønn eller forsømt den . Og den som så at han drepte sin sønn, han ville ha levebrød . Den som så at han ble drept for Guds sak, indikerer fortjeneste, handel og oppfyllelse av løftet . Se også Slakting ….

…Mord Den som ser at han dreper seg selv, omvender seg oppriktig . Og den som ser at han dreper en person, han begår en alvorlig synd, og den drepte vil lide godt . Men slakting er feil . Og hvis han ser at han drepte en sjel, da vil han bli frelst fra nød, fordi Gud den allmektige sier : (Og du drepte en sjel, vi vil redde deg fra sorg ). Og hvis tjeneren ser at hans herre drepte ham, skal han frigjøre ham . Og den som ser at han ble drept, og ikke vet hvem som drepte ham, da er han en person som forsømmer sharia . Den som bevisst dreper en sjel, er ulydig . Og den som innrømmer å ha drept en sjel, han vil få vergemål, fordi Gud den allmektige sa : (Han sa : Herre, jeg drepte en sjel fra dem, så jeg frykter at de vil bli drept ). Og det ble sagt : Den som så at han ble drept, har benektet bønn eller forsømt den . Og den som så at han drepte sin sønn, han ville ha levebrød . Den som så at han ble drept for Guds sak, indikerer fortjeneste, handel og oppfyllelse av løftet . Se også Slakting ….

…Noen konger var urettferdige mektige, og han så en mann av denne rettferdige kongens stygghet, Herre og hans ansikt på anusen, og han stoppet opp og kuttet av hendene og føttene, og hørte Thalia lese : ~ Har du ikke sett hvordan din Herre gjorde Aad? . Iram of the Pillars . ~ Han fortalte om synet sitt ved en overfart, og han sa : Kongen skal omkomme, akkurat som familien din kommer tilbake . Etter tjue dager var hans eiendom og penger borte, og Gud den allmektige ødela det, og folk opphørte hans ondskap ….

…Gjerde : Fssor by D til suzerainty og Oalleha, og det ukjente av det, Fidel om islam og vitenskap og Koranen og pengene og sikkerhet og fromhet og be, og alt som sperret ham fra andre fiender og alle veggene i vitenskapen, eller en kone eller en mann eller et skjold eller en herre eller far eller mot dem . Den som ser bymuren i ruiner, dens hersker vil dø, eller han blir avskjediget fra sitt arbeid, og hvis han ser den gå som et dyr går, reiser han i Sultanah til området der han gikk i en drøm . Når det gjelder den som bygde en mur på seg selv, sitt hjem eller byen, se på situasjonen hans, og om han var en hersker som beskyttet mot sin fiende og avverget de verste av sine undersåtter, og om han var en lærd som klassifisert i sin kunnskap hva han har ufeilbarlighet for andre, og hvis han var en eremitteslave, bevarte han folket med sin bønn og rømte fra oppstandelse av ham. Og hvis han er fattig, bør han ikke få noe å gjøre uten ham eller gifte seg med en kone. Hvis han var singel, ville hun beskytte ham og avverge Djevelens fristelser på hans vegne . Og hvis han ser en ukjent vegg, og han har en fur fra den til en tyv eller en løve kom inn i Medina, så svekkes saken om islam eller kunnskapen der, eller en fur fra religionens søyler er en søyle . Hvis det var i det han så som om det var hans eget, som om han var i ham alene, gikk det inn i ham i sin religion eller kunnskap eller i pengene hans eller i rustningen hans hvis det var i jihad eller i ulydighet fra en far, mor, ektemann eller herre, så kommer han til ham fra de syndene . Al-Qalaa : Slottene er fra dem til Faraj, og slottet er en konge av konger som når kongene fra godt til ondt, så den som ser som om han kom inn i slottet for næring og asketisme i sin religion, og den som ser en slott langt borte, reiser han fra sted til sted og kommandoen hans er forhøyet . Og den som ser at han har bygget en festning : Han vil beskytte sin flukt fra forbudte ting, sin rikdom og seg selv mot lidelse og ydmykelse . Hvis han ser at han har ødelagt festningen, huset eller palasset, er det korrupsjonen i hans religion og hans verdslige liv, eller hans kones død . Og den som ser at han er i et slott, en by eller en festning, han vil bli velsignet med godhet, erindring og asketisme i sin religion. Hvis han ser en person sitte i god ære, forbereder han en bror, president eller foreldre til å flykte med ham . Og det ble sagt : Fortet er en befestet mann som ingen kan takle . Den som ser det på lang avstand, det er en høyde som han nevnte, forsterker skjeden sin, og den som ser at den er festet til en festning fra innsiden eller utsiden av den, det vil også hans tilstand i hans religion . Og det ble sagt hvem som så at han var befestet i Nasr slott . Når det gjelder tegnet : Den som ser at det er på et tårn eller i det, så skal han dø, og det er ikke noe godt i det, for Gud den allmektige sier : “ Uansett hvor du er, overgår døden deg, og hvis du er i konstruerte tårn . ”…

…Eselet : personen finner det slik han ser det fett eller avmagret, og hvis eselet er stort så reiste det det, og hvis det er godt vandret, er det verdens fordel, og hvis det er vakkert, er det skjønnhet for eieren, og hvis den er hvit, så er den religionens eier og dens prakt, og hvis den er liten, er den eierens fattigdom . Og fett er eiers eiendom, og hvis det er svart, er det sypress og suverenitet, og det er konge, ære, prestisje og makt . Og grønt er troende og religion . Ibn Sirin foretrakk esel fremfor andre dyr, og valgte løver fra dem . Og eselsadelen ble født i herligheten . Og lengden på hans skyld, overlevelsen av hans stat i hans hindring . Og et esels død indikerer at eieren døde . Og eselet gravde ut grunnlaget for pengene sine, og det ble sagt at den som dør eselet, pengene hans vil være borte, ellers blir forbindelsen hans avbrutt, eller rytterne faller, eller han dro, eller hans tjener som serverte ham døde, eller hans far eller bestefar som serverte ham døde, ellers døde, solgte ham eller reiste hans herre som var under ham . Hvis det var en kvinne, skilt mannen hennes seg fra henne, døde på hennes vegne eller reiste fra hennes sted . Når det gjelder eselet som ikke kjenner sin Herre, hvis det ikke lenger er på hodet, så er det en uvitende mann eller en vantro, for hans stemme, fordi Gud den allmektige sier : ~Han fornekter lydene .~ Og det indikerer også jøden, for den allmektige sa : ~ Som et esel bærer bøker .~ Hvis han boblet over moskeen eller på minareten, kalte han en vantro til sin vantro og innoverte til sin kjetteri . Og hvis kallet til bønn for islam, så omfavnet en ikke-troende islam og ba om sannheten, og det var et tegn og en leksjon i den . Og den som ser at han har esler, så vil han følge et uvitende folk, for den allmektige sier : ~Som om de var rødlige .~ Og den som rir på et esel eller går med det, går med god enighet, bestefaren er enig, er god . Og den som spiser eselkjøtt, han vil få penger og bestemor . Hvis han ser at eselet hans ikke går bortsett fra ved å bli slått, blir han fratatt og blir ikke matet bortsett fra ved bønn . Og hvis eselet hans kommer æret inn i huset hans, så er han bestefaren, og han vil vende seg til ham med godhet over essensen av det den bærer . Og den som ser eselet forvandlet til et muldyr, da skal hans næring være av myndighet . Hvis han fyller sju år, er bestefaren og levebrødet hans fra en urettferdig hersker. Hvis han blir til en vær, er bestefaren fra ære eller diskriminering . Og den som ser at han bar sitt esel, så er det en kraft som Gud den allmektige skjenker sin bestefar slik at han kan undre seg over ham . Og den som hører hovene til dyr som faller i løpet av runden uten å se dem, det er regn og strøm . Eselet for den reisende er bedre med treghet, og reiseforholdene hans vil være like mye som eselet hans . Og fra å samle eseløkk vil pengene hans øke . Den som kjempet med et esel, noen av dets slektninger døde . Den som gifter seg med et sterkt esel mot sin bestefar . Og den som ser på at et esel har sex med ham, han har skaffet seg rikdom og skjønnhet som ikke kan beskrives på grunn av dets overflod . Det lydige eselet vil vekke eieren for godt, penger og flytting . Og den som eier et esel eller bundet det og førte det inn i huset sitt, Gud vil føre til alt godt og overlevere det til dem som er, og hvis det blir æret, er det bedre . Og den som slakter eselet sitt, er fattig, og hvis eselet er for noen andre, blir han avskåret fra det, det blir avskåret mellom det og dets eier, dets navn eller dets motstykke . Og den som kjøper et esel og betaler dirham for det, han vil ha bedre ord . Hvis han ser at han har bind for øynene, har han penger som han ikke vet hvor det er . Og ingenting hates av eselet, bortsett fra stemmen, og det er opprinnelsen til mannens bestefar og lykken ….