Og den som ser at han spiser veldig varmt brød, da får han nød ….

Og den som ser at han spiser treaktig brød, han er smal i livet og rettferdig i gjeld ….

Og den som ser at han spiser byggbrød, da er han uselvisk og fornøyd ….

Og den som ser at han spiser brød uten mennesker, da vil han bli syk på egenhånd og dø på samme måte ….

Og den som ser at han spiser med kalifen i en bolle eller gir ham noe, så vil han lide sorg like mye som han spiste ….

Og den som ser at han spiser hirsebrød, tolkes det som tilsvarer Khashkar ….

Og den som tror at han spiser av leveren av alt som skjer, så vil han få penger, og hvis de er kokt, er det tillatt, og hvis det ikke er det, så mislikes det ….

Og den som ser at han spiser kjøttet fra en fuglestek, det indikerer at penger oppnås gjennom bedrag og lureri ….

Og den som ser at han spiser linsebrød eller fava-bønner, det indikerer tristhet og fattigdom ….

Og den som ser at han har en slange på hodet, da vil han være kongene verdige ….

Og Al-Salmi sa at slangen er en fiende av undertrykkelse, og kuldenes slange er ond, og dens svarthet er strengere ….

Den levende Vtaol listige fienden ….

Og den som ser at hans ord lever med gode ord, så tolkes det av forekomsten av godt og nytte, og det kan tolkes av forekomsten av et spørsmål om glede og glede, og den som ser noe annet, så er hans uttrykk imot ham, men saken ender i sikkerhet ….

Og den som ser at han kutter av en halv slange eller deler av den, han vil ta rett fra sin fiende .)…

Og den som ser at han har drept en slange, han skal få fienden, dens kjøtt, bein, hud og blod, fiendens penger ….

Og den som ser en slange av metall, den er bedre, og hvis den er av gull eller sølv, er den mer talende .)…

Og den som ser det i brystet det vi benekter mens vi er våken, så er det ikke prisverdig, og hvis han ser det han roser, er han prisverdig ….

Og det ble sagt at kvedevisjonen i setningen på noen måte var prisverdig fordi tolkningen av hans navn på persisk er rettferdighet og dens betydning er prisverdig, og synet av kvede for handelsmannen er profitt og for guvernøren å øke sin mandat, og når det gjelder sjalusi, å spise det indikerer skader på penger og fordeler fra ikke-arabere, og når det gjelder tindved er det på noen måte det er penger til stede og ikke for ham. Noen av fruktene er forberedt på det , spesielt hvis det er deilig og velsmakende ….

Og den som ser at han sitter i en båt mens båten ferdes på sjøen og han er redd for ham, han indikerer at han er like nær kongen som båten, og hvis han ser at han er imot det da hans uttrykk er mot ham ….

Og den som ser at han har falt i en ildfest, kongen skal ta alle pengene sine ….

Og den som ser at han har lagt en varm bit i munnen, det indikerer at han faller i en ulykke fra noens ord ….

Og hvis han stønnet av hodets smerte, indikerer det at han var arrogant i denne verden, og han var forpliktet til det, og kanskje var belønningen fra uaktsomhet i foreldrenes rettigheter ….

Og den som så at skipet sto sammen med ham i stillestående vann, de var stive og lenger unna å unnslippe ….

Og den som ser en hval i en dam eller en dam når den snur seg og tetter den, så tolkes den av en dårlig behandlet person, ikke av noen som ser en hval som åpner munnen, da skal den tolkes av fengsel ….

Ulv : En urettferdig fiende, en løgner, en bedragersk tyv, blant menn, forræderisk blant ledsagerne, villedende list . Hvis en ulv kommer inn i huset hans, kommer en tyv inn i det, og ulven blir fra bildet til bildet av et annet menneskelig dyr, en tyv som omvender seg . Og det ble sagt at den som så en ulv, ville beskylde en uskyldig mann på grunn av historien om Yusef, fred være med ham, og fordi ulven var redd og savnet noe ….

…Tyren : Opprinnelig en fungerende okse med styrke, kraft, kraft, penger og våpen til hornene, med mindre han ikke har noe horn, for han er en foraktelig, fattig, ydmyket mann, fratatt nåde og kraft, som en isolert arbeider og de fattige president . Kanskje var oksen en gutt, fordi han var en av jordens arbeidere . Og indikerte kanskje ekteskapet til menn fordi han brøytet mye . Og kanskje indikerte han mannen som dukket opp og plogmann, og kanskje indikerte han opprøreren fordi han løfter bakken og vender toppen ned . Og kanskje indikert av hjelp, slave, bror og venn, hans hjelp til plogmannen og hans tjeneste for folket i ørkenen . Den som eier en okse i en drøm, hvis hun er kvinne, ydmyker mannen hennes henne, og hvis hun er uten mann og hun gifter seg, eller hvis hun har to døtre, deres kone . Og den som ser det, den som har autoritet, vil seire over ham og herske over ham som han håper, og hvis kneet er sterkere, vil det være sterkere . Og den som slakter en okse, hvis han var en sultan, drepte han en av sine arbeidere, eller den som gjorde opprør mot ham . Og hvis han var fra noen mennesker, underkastet han en person, erobret noen som fryktet ham og drepte en person med et vitnesbyrd han var vitne til . Hvis han slaktet ham fra ryggen eller uten slakt, undertrykker han en mann og angriper ham eller sviker ham i seg selv eller pengene sine, eller gifter seg med ham bak ham, med mindre han hadde til hensikt å slakte ham for å spise hans kjøtt eller ta hans fett eller for å tan huden . Hvis han var en sultan som hjalp andre og beordret at pengene hans ble plyndret, og hvis han var en handelsmann som åpnet butikken sin for salg eller fikk interesse, så vant han, og hvis han var mager, mistet han den . Og den som kjører en lastet okse, det vil være bra for ham, så lenge oksen ikke er rød, og hvis den er rød, sies det at sønnen er syk . Transformasjonen av oksen som ulv betegner en rettferdig arbeider som blir urettferdig . En enkelt okse er for guvernøren, for et år og for en handelsmann for ett år . Og den som eide mange okser, han ble ledet av noen arbeidere og sjefer . Og den som spiser hodet til en okse, vil få ledelse, penger og glede, om ikke rødt . Hvis han ser det som om han har kjøpt en okse, så administrerer han dyder og broderskap med gode ord . Og den som ser en hvit okse, vil ha det bra . Hvis han stakk ham med hornet sitt, ville Gud den allmektige vrede ham, og det ble sagt at han stakk ham, velsignet Gud ham med gode barn . Hvis han så som om oksen falt for ham, reiste han langt, og oksens ord eller ord fant sted mellom ham og en rivaliserende mann . Og det ble sagt at den som faller på en okse, han vil dø . På samme måte, den som ble slaktet av en okse og som ble bitt av en okse, ville være syk . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om en stor okse kom ut av et lite hull, og vi undret oss over det, og da ville oksen vende tilbake til den hule, og den var ikke i stand til og presset for det . Han sa : Det er det store ordet som kommer ut av mannens munn. Han vil returnere den, men han kan ikke . Det ble fortalt på myndighet fra Ibn Sirin at han sa at okser er sterke, og det som overstiger fjorten okser er krig, og det som mangler er et argument . Når det gjelder den som tappet en okse, fjernet han den fra sin besittelse, og hvis han var en wali, ville han bli fjernet fra sin jurisdiksjon, og hvis han ellers var, fjernet en arbeider ham fra sitt sted . Og oksens hud er en velsignelse som oksen tilskrives ….

…Sverdet er i en drøm en gutt og en sultan . Den som ser at han hadde på seg sverd, han har påtatt seg et stort mandat . Hvis han ser at han har veid sverdet og dratt det på bakken, svekker han seg fra sitt mandat . Hvis han ser at klanene er blitt avskåret, så er han isolert fra sin stat, og klanene har den vakre staten hans . Og den som så at han ga sin kone et blad eller ga ham et blad, da blir han født som en mann . Og hvis han så at han ga henne et sverd i sliren, slo han en jente . Og hvis han så at han hadde på seg fire sverd, ville han få fire barn . Hvis sverdet ble trukket i en drøm da han var rusten, og kona fødte en gutt, var gutten stygg, og hvis den ble ødelagt, er det sønnens død i mors liv . Hvis sverdet er kuttet, lyst og klart, så er ordene hans søte, og det er sant, og hvis det er rustent, er det falskt . Hvis sverdet var tungt, sa han ord som han ikke orket . Hvis han ser et trukket sverd i hånden, og han er i en krangel, så har han rett . Hvis et sverd kastes mot ham, så er han en kvinne, for Luqman, fred være med ham, sa : Kvinnen er som et sverd . Og den som ser at han har to eller tre sverd, og det er avskåret, så skiller han seg fra sin kone tre . Og den som ser at han trekker et sverd, han skal spre tungen med noe som ikke er tillatt . Og den som ser at sverdbladet er ødelagt, det er hans fars eller onkels død, og det ble sagt : hans tante eller mor døde . Og den som ser at sverdet hans er brutt, han er hans tjener eller tilhenger . Og å leke med sverdet var hans raffinement . Og hvis han ser sverd med vinden, er det en pest . Og det ble sagt : Sverdet indikerer visjonærens sinne . Og den som ser at han svelger et sverd, han spiser pengene til fienden . Og den som så at sverdet ble svelget av hans brodd levende . Og sverdet er lidelse . Og sverdet på sverdet indikerer kvinnen, hvis jakken ble brutt og sverdet overgav seg, indikerer det en gravid kvinnes død og sønnens sikkerhet, og hvis sverdet ble brutt og jakken ble levert, var kvinnen leverte og gutten omkom, og hvis de alle var ødelagte, døde de sammen . Og det skarpe sverdet klarer ikke å snakke . Og den som så at han laget et sverd i dekselet og var sølibat, giftet seg . Og den som ser et sverd laget av glass i sin hånd og har en gravid kvinne, hun tar med seg et barn som ikke lever . Og den som ser et stort sverd som ikke ligner sverdet til denne verden, så er det sverdet til oppstandelse. Hvis den slir i luften eller stiger til himmelen, eller blir kastet i havet, vil fristelsen avta . Og den som ser at en angriper slår ham med sverdet og kutter av lemmer, da vil den som ble slått reise . Og den som ser at en mann har knivstukket ham med sverdet uten tvist, så deltar den knivstikkende og den knivstukkede . Og sverdet betegner levebrød, konge, kunnskap eller gal kvinne ….

Og den som ser at noen som aksepterer hans ordtak mens han er våken, informerer ham om at han aldri vil dø, da vil han bli drept for Guds sak og vil være i live etter det, fordi Gud den allmektige sa: “ Tenk ikke på de som ble drept i Guds sak å være død, men i live . ” Verset ….

…Othman bin Affan, må Gud være fornøyd med ham, hans visjon i en drøm indikerer en feiring av kunnskap og en interesse i å samle den, og senker aspektet til Gud den allmektige og hans tjenere . Kanskje hans visjon tydet på at fiendene angrep seeren, skaffet dem fra ham og hans oppnåelse av martyrium, og kanskje hadde han flaks, levebrød, posisjon og nærhet til de eldste på grunn av magma fordi han var de to lysene og mannen. av de to døtrene . Måtte Gud være fornøyd med ham i live, mener Uthman, han er en religiøs og Mujahid med seg selv og pengene sine, og han bevarer Koranen og advarer sine motstandere . Og den som ser ham på landeveien, eller den som ser ham i profetens by, må Gud velsigne ham og gi ham fred, vil få hjertets integritet fra bedrag . Og hvis han ser ham disponere og selge, så er den som drømmer en student av denne verden, og han er utsmykket med kunnskap . Og den som ser Uthman drept i et hus, han fornærmer profetens familie, må Gud velsigne ham og gi ham fred, og hans hjerte vender seg ikke mot dem . Og den som ser det på markedet, han vil være full av martyrer og rettferdige, og han vil få kunnskap . Og den som ser ham begrenset til sitt hjem, er en stor undertrykkelse . Og den som så at han hadde forvandlet seg til sitt bilde eller tatt på seg kjolen og var sultan, hans hjord drepte ham . Og den som ser at han er hans følgesvenn, deltok i ham eller bodde hos ham, la ham forberede seg på en ulykke som rammer ham med sverd, fengsel eller pine . Den som ser ham i live, vil leve med skam og prestisje, og vil øke misunnelsen ….

…Professor Abu Saad, må Gud være nådig med ham, sa : Det grunnleggende prinsippet med hensyn til synet til den døde personen, og Gud vet best, er at hvis du ser en død person i drømmen din gjøre noe godt, så oppfordrer han deg å gjøre det, og hvis du ser ham gjøre en dårlig ting, så forbyr han deg å gjøre noe og ber deg om å forlate det . Og den som ser det som om han graver opp en død person, så ser han etter livet til den døde i tilfelle hans liv i religion og i verden, slik at han kan følge sitt eget liv . Hvis han så de døde i live i graven, ville han motta lovlig rettferdighet, visdom og penger . Og hvis han blir funnet død i graven, ikke likvider disse pengene . Noen av dem sa : Den som så det som om han hadde kommet til gravene, gravd dem ut og funnet dem i live eller døde, det indikerer en katastrofal død i det distriktet eller byen, og Gud vet best . Fra dette kapittelet dukker det opp mange spørsmål i kapittel tretti og ni, så den som elsker dem, la dem søke der ….