Ibn Sirin sa : Den som ser et kraftig regn som vil synke ned på frekvensen på sin tid hele tiden, han vil slutte seg til folket på det stedet med problemer, problemer og problemer ….

…Daniel sa : Synet om regnet tolkes med godhet og barmhjertighet fra Gud den allmektige hvis det er generelt for den allmektige å si: ” Han er den som kommer ned regn etter at de har falt og sprer sin barmhjertighet. ” Hvis regnet faller på den tiden, elsker folk det, og det er tilfredsstillende, og hvis det kommer på et annet tidspunkt enn sin tid, elsker ikke folk det, og det får skylden. Regnet var spesielt, for eksempel at det kom ned på et hus eller en leir, ettersom det er en sykdom og sykdom eller lidelse og nød, og hvis regnet faller komfortabelt er det en fordel eller en fordel ….

…Det betegner i en drøm islam der mennesker lever og blir frelst . Det er årsaken til Guds nåde for å bære vannet som skapelsen lever i . Og kanskje indikerte skyene kunnskap og rettsvitenskap, visdom og avklaring på grunn av den visdom den inneholder . Og kanskje indikerte han soldatene for å ha med seg vann, noe som indikerer skapelsen, som ble skapt av vann . Og det kan referere til skip som går i vann på annet enn land . Og kanskje indikerte gravide . Kanskje indikerer det regn på grunn av det . Og hvis skyene var svarte, eller han hadde tordenbolter, indikerte han symptomene på sultanen, hans pine og hans ordre . Og den som så skyer i huset hans, ble muslim hvis han var en vantro, eller han fikk en velsignelse hvis han var en troende, eller hans kone ble gravid hvis han ønsket å gjøre det . Og hvis han ser seg selv ri på skyene, gifter han seg med en rettferdig kvinne hvis han er sølibat, eller han utfører Hajj hvis han håper på det, ellers er han kjent for kunnskap og visdom hvis han er student . Hvis han ser klare skyer komme påfølgende, og folk venter på vannet sitt, presenter den siden av det folket forventer og venter på . Hvis en person ser at skyer har falt på et land, er det strømmer og regn eller valper eller en katt eller en fugl, og hvis det er bevis på bekymring og hat som gift, sterk vind, ild, steiner, slanger og skorpioner , så er det et raid som kommer til dem, eller gresshopper eller en epidemi som skader plantene deres, eller læresetninger og kjetterier som sprer seg blant Vis dem . Og det ble sagt : As- Sahab er en stor konge eller en medfølende medfølende autoritet eller en lærd eller en klok mann . Hvis en person spiser skyer, har han fordel av en mann med tillatte penger eller visdom . Hvis han rir på skyene, vil hans befaling bli opphøyet og opphøyet i sin visdom . Hvis han ser at hans verden er av skyer, så bestefaren og hans forfølgelse av visdom . Og hvis skyene er svarte, er det visdom med strenghet, ridderlighet og glede . Og hvis det er en skrekk med skyer, vil den motta skrekk fra en klok og sterk mann . Og hvis han ser at han bygde et hus på skyer, oppnår han en hederlig verden med visdom og høyde . Hvis han ser at det er skyer i hånden som det regner fra, oppnår han visdom og visdom løper på tungen . Og hvis han ser en sky som stiger opp og regner gull på den, vil han lære av en klok etikette fra saken i denne verden . Hvis det ikke er regn i det, og hvis det ikke er regn i det, og han er blant dem som tilskrives staten, gjør det ikke rettferdighet eller rettferdighet, og hvis det tilskrives handel, så gjør det ikke oppfylle det han selger, og hvis han er en vitenskapsmann, er han gjerrig med sin kunnskap, og hvis han er en håndverker, mestrer han sin produksjon og gir råd, og folk trenger det . Og skyer er sultaner for dem mer enn mennesker . Og den som så at skyene kom ned fra himmelen og regnet et generelt regn, så sender imamen til det stedet en rettferdig prins, og hvis skyene var svarte, regnet det, så er guvernøren rettferdig, og hvis skyene var hvite så var det regnet, så ville han være en velsignet og rettferdig hersker . Og det ble sagt : Hvis han ser skyer på sin tid, vil han oppnå godt, velsignelse, nåde og penger, og hvis han ser skyer regne på sin tid, utvider Gud den allmektige levebrødet i den byen, og hvis de er i tørke utvider han dem og fjerner dem fra den . Hvis han ser svarte skyer uten regn, får han fordeler, og det kan være tegn på sterk kulde eller tristhet . Hvis han ser en rød sky på et annet tidspunkt, vil folket i byen lide lidelse, uenighet eller sykdom . Hvis han ser skyer stige fra bakken til himmelen, indikerer han godhet og velsignelse. Hvis visjonæren ønsker en reise, blir det gjort for ham . Og hvis han ser en mørk sky, vil han være bekymret og alle hans saker er lukket for ham . Og de hvite skyene i visjonen er bevis på arbeid . Og skyene som en person ser som stiger fra jorden til himmelen, indikerer reise . Og indikerer hvem som reiste når han kom tilbake fra reisen, og indikerer fremveksten av skjulte ting . Og de røde skyene indikerer arbeidsledighet . Og de mørke skyene indikerer en sky . Og svarte skyer indikerer alvorlig kulde eller tristhet . Kanskje de røde skyene pekte på en soldat som kom inn i landet og en tomt . Og den som ser at han har tatt noe fra skyene, han vil plage noe stort med visdom eller mye brøyting og kultivering . Og den som ser at han har kjørt skyene eller gått på den, han vil innse all visdom . Og den som ser skyene som dekker solen, vil kongen bli syk, dempet eller isolert fra sin autoritet . Jaafar Al-Sadiq, må Gud være fornøyd med ham, sa : Den som ser skjorten sin fra skyene, den er dekket av Gud, en velsignelse . Og skyene indikerer at bekymring, bitter, frykt og verdighetens manifestasjon forsvinner, og det er det som vises for vergerne når det regner vann , og kanskje skyene indikerer kjennskap til det allmektige ordtaket : ( Så du ikke at Gud setter skyer og deretter komponerer dem )….

…Den som så at gravene hadde regnet ned, deres folk ville ha nåde ….

…Og den som ser det i brystet det vi benekter mens vi er våken, så er det ikke prisverdig, og hvis han ser det han roser, er han prisverdig ….

…Og det ble sagt at kvedevisjonen i setningen på noen måte var prisverdig fordi tolkningen av hans navn på persisk er rettferdighet og dens betydning er prisverdig, og synet av kvede for handelsmannen er profitt og for guvernøren å øke sin mandat, og når det gjelder sjalusi, å spise det indikerer skader på penger og fordeler fra ikke-arabere, og når det gjelder tindved er det på noen måte det er penger til stede og ikke for ham. Noen av fruktene er forberedt på det , spesielt hvis det er deilig og velsmakende ….

…Og den som ser at han sitter i en båt mens båten ferdes på sjøen og han er redd for ham, han indikerer at han er like nær kongen som båten, og hvis han ser at han er imot det da hans uttrykk er mot ham ….

…Og den som ser at han har falt i en ildfest, kongen skal ta alle pengene sine ….

…Og hvis han stønnet av hodets smerte, indikerer det at han var arrogant i denne verden, og han var forpliktet til det, og kanskje var belønningen fra uaktsomhet i foreldrenes rettigheter ….

…Og den som så at skipet sto sammen med ham i stillestående vann, de var stive og lenger unna å unnslippe ….

…Og den som ser en hval i en dam eller en dam når den snur seg og tetter den, så tolkes den av en dårlig behandlet person, ikke av noen som ser en hval som åpner munnen, da skal den tolkes av fengsel ….

…Og den som ser at han har lagt en varm bit i munnen, det indikerer at han faller i en ulykke fra noens ord ….

…Tolkning av himmelen, luft, natt og dag, vind, regn, torrents, formørkelse, jordskjelv, lyn, torden, regnbuer, gjørme, sol, måne, planeter, skyer, hagl, snø og frost, himmelen indikerer seg selv, så uansett hva som kom ned fra den kom dens motstykke fra Gud, det er ingen årsak i den, slik som at ild faller fra den. I rollen er mennesker plaget med sykdom, smerte, kopper og død . Og hvis det brant fra det i markedene, blir det herliggjort og opphøyet det som selges med det fra salget . Og hvis den falt på dekar, knappe og planteplasser, ville du skade mennesker, og planten brant og slår den med hagl eller gresshoppe, og hvis bevis på fruktbarhet, levebrød og penger stammer fra den, som honning, olje, fiken og bygg, da ville folk regne gunstige regnvær, det som kom ned fra himmelen ville være gunstig for det, og kanskje indikerte himmelen at styrken til sultanen og seg selv på grunn av deres overlegenhet over skapelsen og deres manglende evne til å nå den , med deres visjon og deres volatilitet i kraften, og deres svakhet å komme ut under den . Det som ble sett fra den og i den eller ned i den og på den, indikasjoner på godt og ondt, og kanskje indikerte det hans palass, hans besittelses hus, hans hoffmenn og hans penges hus, så den som stiger opp til det ved fred eller fornuft, vil oppnå høyde med kongen . Og det har han, og hvis han steg opp til det uten grunn eller fred, ville han ha opplevd stor frykt for sultanen, og han inngikk mye overflod i sitt møte eller i det han håpet på ham eller fra ham . Hvis samvittigheten hans var avlyttet, spionerte han på sultanen eller snek seg inn i pengerhuset og palasset for å stjele det . Og hvis han nådde himmelen, nådde han målet med saken, og hvis han kom tilbake til jorden, ville han bli frelst fra det han kom inn, og hvis han falt fra sitt sted, ble han skadet i sin tilstand, ifølge omfanget av hans befaling i hans fall, og hva hans organer ble brutt for ham, og hvis den som nådde himmelen var syk mens han var våken, da vendte han ikke tilbake til jorden, omkom fra sin sak, og hans sjel steg også opp til himmelen . Og hvis han kommer tilbake til jorden, har skaden nådd hans mål, og hans folk fortviler over ham, og så vil de bli frelst, hvis Gud vil, med mindre det også er mens han stiger ned i en brønn eller Hafir og da ikke kom ut av det , for det er hans grav der han kommer tilbake etter at han kom tilbake, og dette er en god nyhet om døden for islam, fordi vantro ikke åpner himmelens porter for dem, og deres sjeler stiger ikke opp til det . Når det gjelder å se dørene, kan det tyde på at hvis du øker rente, hvis folk er i noen av bevisene, eller i synet, er det fluer, bier, fugler eller lignende, og hvis folket er i tørrhet, regn og regn, sa Gud allmektig : “ Så vi åpnet himmelens porter med øsende vann. ~ spesielt, hvor vertshuset viser medfølelse, fruktbar, som støv og sand uten støv og skader . Men hvis folk kastet piler fra dem, hvis de var i noen bevis for pesten, ble dets dører åpnet for dem . Og hvis pilene skader alle som har blitt slått og bløder, så er det en konfiskering av autoritet over hvert menneske med sin pil, og hvis deres hensikt er å ørene og øynene, så er det en prøve på avvik fra pilene deres, i som gjelden til alle hvis hørsel eller syn vil gå til grunne i den . Og hvis de blir skadet, samler de dem og henter dem, så byttet fra Gud, slik som gresshopper, og fuglearter som spurv, stiklinger og manna, ødelegger og piler på grunn av autoriteten i jihad og lignende, eller levebrød og gaver som han åpner sine pengehus og bokser for, og når det gjelder nærheten til himmelen, indikerer det nærhet til Gud, og det er for folket i lydighet og gode gjerninger . Kanskje dette indikerer distre ssed person som er i nød, innringeren, som aksepterer hans bønn og blir besvart, for når du ber på øynene mot himmelens retning, og kanskje dette indikerer nærhet og nærhet til imamen, verden, faren, faren ektemannen og mesteren, og alle som er over deg av en grad, er æren basert på beslutningen om hver person i hans årvåkenhet og etterspørsel og mer hans søvn, og det som falt i hans samvittighet . Når det gjelder himmelens fall på jorden hvis han reiser, kan det også skyldes drømmerens autoritet og hodene over ham, enten en far, ektemann eller mester og lignende, og det kan indikere dens falle på det tørre landet, eller folket trampet det med ben etter det falt mens de var Hamid, og de tok opp Noen av dem er et tegn på levebrød, fruktbarhet og penger, for de er fordelaktige regnvær av stor betydning, og arabere kaller regn en himmel, fordi den kommer ned fra den ….

…Alvorlig . Og hvis den er tjueen, indikerer det godhet, lettelse og glede . Og hvis han hørte torden i en drøm, og visjonen var ni dager i mai, tydet det på at de edle sammen med duen døde, og døden skjedde i tyrkerne og på samme måte hos sauene, og det ville komme mye regn , og det beste av frukthagene florerte . Hvis det er i midten ti, oppstår alvorlige sykdommer . Hvis torden høres i en drøm, og visjonen er i juni, opptil ti dager fra den, indikerer den at lærde dør og den mest hederlige i Egypt, prisene er billige, pengene vokser og land og sjø fiske øker . Og hvis torden høres og synet er i juli til seks dager etter det, vil regnet skje i desember måned, og plantingen vil vokse frem og vokse, og det store folket i romerne vil dø, og prisen faller i Jemen, og krig faller i persernes land, og det er ondskap i Egyptens land på siden av kongen, og de faller i fangenskap hos barn, og en konge kommer fra øst for å føre dem som fanger til sin land . Og hvis torden er på slutten eller syv gjenstår av den, så indikerer den sikkerhet i hele landet, og prisen er billig i Basra og Abessinia, og landet er svart til Eufrats svarte , og noen frukter som palme og bananer får plager, og hvete florerer . Og hvis folk på slutten av året er redde for å drepe kongen sin . Hvis torden høres i en drøm, og synet er i august måned, er det et godt tegn for folket i Levant og folket i Gorgan og Aserbajdsjan. Gresshoppene er redusert, og kongen av Khazarene og kongen av Gog og Magog vil dø, og kampene faller mellom dem . Og hvis det er torden på slutten av det, vil det være fruktbart i Egypt og dets overfylte land, og prisene er billige i det etter ujevnhet, høye priser og død . Hvis torden høres i en drøm, og synet er i september måned i de andre dagene av det, vil regnet være mye, og tørke oppstår ved begynnelsen av året og fruktbar på slutten, og gresshoppene vil være i landet Kufa og Tabahs i Basra, og folk faller i stor sult, og muslimer åpner festninger, og mellom romerne og tyrkerne kjemper i lang tid, gjødsler lurene og mottar frukt og korn . Og hvis det var på den tiende, indikerte det mangelen på regn det året i Maghreb, og Gud den Allmektige vet best og hans fravær er klokere .. Og hvis det er tjuenuen indikerer det godhet, lettelse og glede . Og hvis han hørte torden i en drøm, og synet var i ni dager i mai, antydet det at de edle med duen døde, og døden skjedde i tyrkerne og på samme måte hos sauene, og det ville komme mye regn og frukthagenes gode . Hvis det er i midten ti, oppstår alvorlige sykdommer . Hvis torden høres i en drøm, og visjonen er i juni, opptil ti dager fra den, indikerer den at lærde dør og den mest hederlige i Egypt, prisene er billige, penger vokser og land og sjø fiske øker . Og hvis torden høres og synet er i juli til seks dager etter det, vil regnet skje i desember måned, og plantingen vil vokse frem og vokse, og det store folket i romerne vil dø, og prisen faller i Jemen, og krig faller i persernes land, og det er ondt i Egyptens land på siden av kongen, og de faller i fangenskap hos barn, og en konge kommer fra øst for å føre dem til sitt land som fanger . Og hvis torden er på slutten, eller syv gjenstår av den, så indikerer den sikkerhet i hele landet, og prisen er billig i Basra-landet og Abessinia, og landet er svertet til svarte av Eufrat , og noen frukter som palme og bananer får plager, og hvete florerer . Og hvis folk på slutten av året er redde for å drepe kongen sin . Hvis torden høres i en drøm, og synet er i august måned, er det et godt tegn for folket i Levant og folket i Gorgan og Aserbajdsjan. Gresshoppene reduseres, og kazaren av kazarene og kongen av Gog og Magog vil dø, og kampene faller mellom dem . Og hvis det er torden ved slutten av det, vil det være fruktbart i Egypt, og dets flom i Nilen og prisene er billige i det etter ujevnhet, høye priser og død . Hvis torden høres i en drøm, og synet er i september måned i de andre dagene av den, vil regnet være mye, og det vil være tørke i begynnelsen av året og fruktbart på slutten, og gresshoppene vil være i landet Kufa og Tabahs i Basra, og folk faller i stor sult, og muslimer åpner festninger, og mellom romerne og tyrkerne kjemper i lang tid, gjødsler lurene og mottar frukt og korn . Og hvis det var på den tiende, indikerer det mangelen på regn det året i Marokko, og Gud den allmektige vet best, og hans fravær er klokere ….

…Kanskje indikerte skipet moskeen, markedet eller lojaliteten til husstandens mennesker, må Gud være fornøyd med dem, for de er skipene til utfrielse . Skipet betegner vertshuset da det indikerer personen selv eller fiendenes sikkerhet og de fattiges rikdom . Hvis skipet sank i sjøen, var det bevis for at han var et av folket i ilden. Hvis skipet hans ble jern eller kobber, indikerer det hvor lang levetid det ble pekt på, og hvis noe av det ble jern eller noe av det, var mistanken inkludert i hvem skipet indikerte . Hvis han så at han spiste skipet eller svelget det, spiste han prisen . Hvis han så at skipet fortalte ham berettiget, indikerer han at han vil motta visdom fra de som er uvitende . Å se Noahs ark, fred være med ham, indikerer gleder, gleder og regn av regn, ikke at de er urettferdige, det indikerer tørke og ulykke . Noahs ark, fred være med ham, indikerer lindring fra motgang, trygghet for drukning for reisende til sjøs eller ekteskap for enslige, hederlig stilling og seier over fiender . Kanskje indikerte skipet moskeen, markedet eller lojaliteten til husstandens mennesker, må Gud være fornøyd med dem, for de er skipene for utfrielse . Skipet betegner vertshuset da det indikerer personen selv eller fiendenes sikkerhet og de fattiges rikdom . Hvis skipet sank i sjøen, var det bevis for at han var et av folket i ilden. Hvis skipet hans ble jern eller kobber, indikerer det levetiden som det ble spisset for, og hvis noe av det ble jern eller noe av det, var mistanken inkludert i hvem skipet indikerte . Hvis han så at han spiste skipet eller svelget det, spiste han prisen . Hvis han så at skipet fortalte ham berettiget, indikerer han at han vil motta visdom fra de som er uvitende . Å se Noahs ark, fred være med ham, indikerer gleder, gleder og regn av regn, ikke at de er urettferdige, det indikerer tørke og lidelse . Noahs ark, fred være med ham, indikerer lindring fra motgang, trygghet for drukning for reisende til sjøs eller ekteskap for enslige, hederlig stilling og seier over fiender ….

…Den som ser at han har tatt noe fra skyene, han vil lide av visdom eller mye brøyting og tap, og den som ser at han kjører på skyer, så innser han all visdom og gifter seg eller går ombord på et skip hvis han håper å reise og den som ser et stykke skyer på hodet, får en storhet i sin skjebne, og den som ser en sky som har mottatt ham, er trygg. Og rettferdighet, gode nyheter og lettelse fra enhver sorg, og hvis han ikke er verdig det, da det er en straff og pine for det. Og den som ser at skyene faller på bakken, da er det stor eller ødeleggende for en by, og den som ser skyer der det er tilbakeslag for verden, så er det barmhjertighet. Og den som oppnår noe av det, han vil tjene på den trengsel og barmhjertighet like mye. Og hvis skyene er svarte, kan de indikere noe hatet eller motarbeidet av en hersker, og hvis det er torden eller lyn med skyene, skyndte han seg synet til å tro det, og den som så at i skyggen av skyene fant han i det året godt og velsignende og den som så at skyene dekket hele verden og det ikke kom regn inn i det, er ikke prisverdig og som så at skyene dekket solen, for kongen dør eller beseirer eller isolerer sykdommer, sult eller evakuering som synker på dem, og hvis han ser at det har falt særlig ned på ham, da slo han og gjorde vondt, vil det komme ned på ham og den som ser det som om regn kommer ned og ikke som regnens utseende, og hvis det er elsket, så er det er bra, og hvis det er forkastelig, er det en plage og prøvelse, og hvis det regner honning, melk eller lignende, for det er bra, hår, bytte og god religion, selv om det regner Raba eller sand, er det godhet det er ikke ofte, og hvis det regner fluer, skorpioner, liv eller l like, så er det ikke noe godt i det, privat og offentlig, og det er en pine som rammer folket på det stedet, og den som ser at han badet i regnet og utførte ablusjon med det, så er han god i sin religion og denne verdenen og den som ser at han drikker av regnvann. Hvis det var klart, ville han hatt en god, og hvis den var dårlig, en sykdom like mye som han drakk, og hvis en syk person så at det ofte var lett regn han ble kurert, og hvis han så et kraftig regn, ville han omkomme i den sykdommen….

…Å gå Den som ser i en drøm at han går flatt, så søker han islams lover og gir et godt liv, og hvis han går i markedene, har han en vilje i hånden . Og hvis han går barbeint, så vil han være deprimert og ha god tro . Og intensjonen med å vandre er ydmykhet for Gud den allmektige . Og å gå indikerer en forespørsel om levebrød, for den allmektige sier : ( Så gå i sporene og spis av hans forsyning .) Gå en joggetur og seier over fienden . Å gå bakover indikerer en reversering av en sak som er startet, eller av korrupsjon i søkerens religion og en endring i hans tilstand, og den som ser at han spankulerer i gangen, indikerer styggheten i hans tilstand og korrupsjonen i hans tilstand . Og hvis han så at han gikk og bar på ansiktet, ville han miste verden og det hinsidige, fordi Gud den allmektige sa : ( Slår på ansiktet hans, han vil miste verden og det hinsidige ). Hvis han finner en mann, indikerer han fornærmelsen fra søkeren ved ankomst av den forhatte . Og å vandre hvis det søker, indikerer en god gjerning . Og gange indikerer farlig reise . Og den som går med bøyd hode, hans liv vil bli forlenget, og dette kan være etter en sykdom han overlevde . Den som ser at han går på ett ben, indikerer at halvparten av pengene hans og halvparten av livet har gått . Menneskelig vandring er som å vandre et dyr er bevis på å skape moral for de uvitende, med mindre dyret blir spist, så går det med mennesker med godt, ellers går det inn i mennesker med hykleri og strever etter det det ikke innser ….

…Torrent : dens inntreden i byen indikerer en epidemi, hvis folket er i noe av det, eller hvis fargen er fargen på blod eller brunhet . Og det kan indikere at han gikk inn i en militærhær i sikkerhet eller selskap, hvis han ikke hadde rikdom og folket ikke var i frykt for ham, så hvis han revet noen av husene deres og passerte pengene og husdyrene sine, så er det en fiende som misunnelig over dem eller en makt som prøver mot dem, i den grad det øker visjonen og beviset på årvåkenhet . Noen av dem sa at fiendens angrep er voldsomt, og fiendens angrep er strømmende . Hvis strømmen stiger opp i butikkene, er det en flom eller soldater av en urettferdig hersker som angrep, og strømmen er en dominert fiende, og hvis han ser at takrennene strømmer uten regn, er det blod som blir utøst i det by eller lokalitet . Hvis han ser at det strømmet fra regn og helte ut vannet, så er disse bekymringene tydelige fra folket på det stedet, og fruktbarheten til en stat er lik takrennene, og hvis takrennene ikke er reist, er den under det . Hvis takrennen er fokusert på en person, vil han bli plaget . Hvis den voldsomme stien fører til elven, er kongen en fiende av ham, og han søker hjelp fra en mann som rømmer fra sitt onde . Og den som tror at han har drukket strømmen fra hjemmet sitt, han vil behandle en fiende og forhindre ham i å skade familien eller hans død . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så overraskelsene strømme uten regn, og jeg så folk ta fra ham, så Ibn Sirin sa : Ikke ta fra ham . Mennene sa : Jeg gjorde ikke og jeg tok ikke noe fra ham, så han sa : Du har gjort det bra, og det var bare kort tid til rettssaken mot Ibn Al-Muhallab ….

…Å se lyn i en drøm alene indikerer veiledning etter misvisende veiledning, og kanskje dette indikerer et blendende blikk, og hvis den som søker er syk, er han redd for døden . Kanskje citerte historien om lyn i en drøm å avsløre hemmeligheter og spre nyheter . Kanskje hans visjon antydet de gode nyhetene om at de fraværende kom, fornyelsen av levebrødet eller lettelse for de nødlidende . Kanskje det å se lyn indikerer endringen i forhold fra nød til frelse, og fra frelse til nød . Kanskje hans visjon indikerte glitrende sverd og spyd . Og den som så lyn, og hans visjoner var i oktober, hans visjoner angav boblebadene, og hvis det i november indikerte fruktbarhet og mye godhet, og hvis det var i desember, ville det kanskje fryktet mangelen på avlinger, og hvis det var i Januar ble det fryktet for plantingen på slutten. I februar kan det indikere godhet ved såing, og hvis det var i mars, indikerte det en nedgang i alle avlingene, og hvis det var i april, så er det bra og lykkelig og gir avlinger, og hvis det var i mai, var det er dårlig for noen frukter, og hvis det var i juni, er det et tegn på gunstig dugg, og hvis det er i juli, er det verken godt eller ondt, og hvis det er i september, er det et tegn på fruktbarhet og godhet, og på samme måte i august . Å se lyn i en drøm indikerer frykt for sultanen eller piskeslag, og kanskje gode løfter fra autoriteten og sognets latter og lykke . Og den som ser lynet slå på lysene sine, hvis han er på reise, vil han bli rammet av regn eller en ordre fra sultanen, og hvis han er en bonde som tørster, plantet han den, så faller regnet på ham . Hvis hans far, herre eller autoritet har kontroll over ham og ikke tar hensyn til ham, godtar han det, og hvis det kommer regn med ham, indikerer det styggheten til det som ser ut for ham . Og den som ser at han har spist et lyn, noe vil svare ham med rettferdighet og godhet . Og den som ser lyn og ikke regn med ham, og har et løfte, han vil ikke oppnå det . Og lyn indikerer frykt for sultanen og hans trussel og løfter . Og det ble sagt : Lyn indikerer en fordel fra et langt sted . Og den som så lyn, brente klærne, hans kone ville dø hvis hun var syk ….

…Og bønner om regn i en drøm er et tegn på frykt, elendighet, høye priser og deprimert liv . Det indikerer en ulykke der stedet fra en linjal eller en linjal . Og solformørkelsesbønnen og måneformørkelsen indikerer streben etter å gi trøst til den som solen eller månen peker på . Kanskje dette indikerer den gjerningsmannens omvendelse og den vantros omvendelse, eller en lærdes død . Og den som ser at han ber den supererogatory eller frivillige bønnen, det indikerer godheten til hans religion og hans overholdelse av Sunnah, eller at han utfører saken fra det hinsidige, og den overfladiske bønnen indikerer frieri og nærhet til menneskers hjerter gjennom tjeneste eller penger, og hvis seeren er sølibat, giftet han seg, og hvis han er gift, har han to sønner, fordi Gud den allmektige sier : ( Og vi ga ham Isak og Jakob overflødig ). Og hvis han ber frivillig til den allmektige Gud, og han var fattig, var han rik og ble god, eller han ble nær Gud den allmektige, og han kan ha samlet seg blant folk for å spre deres ønsker . Og begjærsbønn i en drøm er en indikasjon på årstidene . Og qadha-bønnen er en indikasjon på oppfyllelsen av religionen, den ondes gjernings anger, omvendelsens omvendelse eller oppfyllelsen av et løfte . Og sittens bønn indikerer hjelpeløshet, fiasko og tilfredshet med det du kan tjene til levebrød, og kanskje indikerer det advarsel om sykdommen til faren eller læreren . Og tilgivelsesbønnen viser i en drøm tilgivelse for synder. Hvis folk ber om det, indikerer dette nedstigningen av regn, og hvis den tilbedende er fattig, er han rik, og hvis han er steril, sørger han for mannlige barn . Berømmelse i en drøm er et tegn på veiledning og et tegn på godhet og å generere levebrød . Fredagsbønner viser til tilbederen hva han vil, eller glede og vitner om høytider, årstider og Hajj . Fredagsbønner, i likhet med korte bønner, betegner reiser, eller umiddelbar lettelse og møte med den elskede . Og Eid al-Fitr-bønn i en drøm er en indikasjon på å betale gjelden, helbrede syke, bli kvitt motgang og lindre bekymringer . Og Eid al-Adha-bønnen indikerer etterligning av ting, holder viljen og oppfyllelsen av løftet . Kanskje de to bønnene indikerte et møte med fiendene fordi deres møte med dem er takbeer . Og den som mistet noe og så at på Eid returnerte han til ham det han mistet, og hvis det var Eid al-Fitr, så kommer det ut fra motgang til kapasitet, og hvis Eid al-Adha og var eid av en frigjøring eller en fange , ville han bli frigjort fra fengselet sitt, og hvis han hadde gjeld, ville hans gjeld bli brukt på hans vegne . Og Istikharah-bønnen i en drøm forsvinner og forvirrer, og indikerer et godt resultat . Og fraværsbønnen i en drøm er en profittforespørsel ….

…Det ble sagt at det å se himmelen er en reise og et fravær, og det ble sagt at regn er fordi araberne kalte regn for himmel, og de ropte poesi om det : Hvis himmelen senker seg ned på et folks land … vi ta vare på det selv om de er sinte…

…En strøm er i en drøm et fiendtlig angrep, akkurat som et fiendtlig angrep er en strøm . Den som ser en strøm av regn, han vil bli skadet, syk eller på reise . Hvis strømmen stiger opp i butikkene, er det en flom eller urettferdighet fra sultanen . Og den som ser at han forhindrer strøm fra sitt hjem, han vil behandle en fiende som hindrer ham i å skade familien eller følget hans . Strømmen er indikativ for fienden hvis de raser klosteret, ødelegger trær, dreper dyr eller drukner mennesker. Hvis folk drar nytte av det, indikerer det suksessive gode gjerninger . Og strømmen indikerer samtalen og løgnen i artikkelen . Og hvis strømmen gikk med blod og kadaver, indikerer det avsky for den allmektige Gud . Og å se floden er bevis på regn . Kanskje indikerte torrenten på et annet tidspunkt som kjetteri fra retningen som torrenten kom fra . Og den som ser at strømmen kom inn i et folks hjem og gikk med pengene og husdyrene sine, så er det en fiende som misunnelig over dem . Og strømmen om vinteren indikerer et folk som er ulydige og ikke har kunnskap . Og den som ser at han har gått ut av vannet som svømmer til landet, da vil han bli frelst fra en undertrykkende hersker, og hvis han ikke er i stand til å krysse, la ham passe på å sitte i hendene på en hersker og ikke adlyde sin hersker ….

…Gresshoppene er i en drøm en pine og soldatene til Gud den allmektige . Og den som ser at gresshoppene faller på et sted, eller flyr på himmelen, og det er skade fra ham, da har han rekruttert ulykke de vil komme ned dit . Og bjørnen fra ham er en soldat med dårlig moral, stygg oppførsel og verre enn gresshopper . Og det ble sagt : Gresshoppene fjernet landet, og hvis de ser at noe har falt fra dem, er de plaget av den allmektige Gud . Og hvis han så det et sted å bli spist, så sørget han for næring . Helles den i en bolle eller en kjele, er det dinarer eller dirham . Og hvert sted der gresshopper dukker opp og ikke skader ham, for det avslørte bekymring, oppmøte og glede . Og hvis det spruter gullhoppere på ham, så hvis penger går til ham, vil Gud den allmektige kompensere ham, og hvis han er bekymret, vil Gud tilgi ham . Det ble sagt : gresshopper er en baker som jukser folk med mat . Og det ble sagt : gresshoppene er en oppvigling eller en fiende . Og gresshopper i landsbyer og gårder indikerer nød, arbeidsledighet og ødeleggelse, fordi de faller på planten og ødelegger den, og som for andre mennesker, indikerer det åndenes samtykke til dem . Og den som ser at han tar gresshoppene og legger dem i en krukke, han skal slå dirhamene, og han fører dem til en kvinne . Og gresshoppene er soldater, og deres alminnelige folk er pøbel som krøller med hverandre, og det kan indikere regn hvis det faller på takene, og hvis det er veldig mange, eller det er ulikt gresshoppene, og det er mellom mennesker eller mellom jord og himmel, så er det pine, med mindre folket samles og spiser det, og det er ikke for det. Det er verdiløst og skader ikke, for det er levebrødet som skal gis dem, og et levebrød vil være rikelig i dem . Og det ble sagt : gresshopper indikerer stædighet med fienden, og kravler på festninger og plyndrer penger . Kanskje gresshoppene indikerte halal levebrød . Den som ser at han spiser gresshopper, han vil lide litt bedre enn soldatene . Og den som så unge gresshopper, de er vanlige mennesker og deres vakter, og det kan være regn og kameler . Og det ble sagt : Den som så at han tok gresshopper mye, ville si mye i kvinneprekenen ….

…Visjonen om en tynn jente min far en sommer ting Balastsaga for gjennomgående ibn Nawfal – må Allah være fornøyd med ham – fra sin mor tynn jente far sommer sønn Hashim Lydda var Abdul Muttalib sa : Suksessive Quraish årene Jdbh Oqahlt hud og kaste beinet , sa hun : Mens jeg lyver Å Gud, eller Mhomh hvis jeg Med en berømt telefon som roper med en sahl-stemme og sier : Å, Quraysh, denne profeten ble sendt fra deg, og dette er under hans avgang, så han lever i godhet og fruktbarhet . Ikke se fra deg en høy, hvitbein mann som smaker av to øyne , har stolthet over ham og et år viet ham , men la ham redde ham og sønnen og vende seg til ham fra hver mage en mann , ikke Fliscnoa av vann og skadet fra det gode og å motta hjørnet , og deretter nøye valgt House syv ganger for å leve opp far FBIs Felictsag mann og tror på folket , ikke inkludert det rene og gode for seg selv , ikke Vgshm hvis du vil og du lever . Hun sa : Så kunnskapen om Gud ble en redd kvinne. Huden min og tankene hans sto opp. Min visjon ble kort, så jeg sov i elvene i Mekka . Så, hellighet og forbudt, hvis han fortsatt med det , er Abtahi med mindre han sier at dette er den Shaybah av ros , dette er en Shaybah , og Quraysh er komplett med ham . Og brøt ham hele magen på en mann iscenesettelse og snakke og fikk brøling og deretter besteg far Qubais og slo mennesker begravd rundt ham når realisere sin søken til fattigdom toppet Vacetknoa Jnabiah og med dem Allahs sendebud fred være med ham, som at dag Ghulam kan Oaf eller kval oppstod, sa Abdul Muttalib : Å Gud seiret Alkhalp Detektoren Courba du verden er en lærer og administrator er Mboukl og Hola Abdaak og Amaak Badhirat Ahramk klager til deg året deres som kan Oqahlt kløves tøfler , Vasaman Gud og Amatarn Geetha forferdelig Mgdakka , hva Eu til og med gikk av himmelen Pmaiha Okz-dalen Bhgejeh Velsmat Sheikhan Quraish, hun sier Abdul Muttalib : Gratulerer til deg, Aba Al-Bathaa , Hanaa , det vil si at du bodde folket i Batha, og i det det står Raqifa : Bashisa Al-Hamd, må Gud vanne byen vår. Vi mistet livet og det understrekede vannet. Så vannet og trærne bodde i en strøm fra Gud med det lykkebringende. Det er ingenting i rettferdighetens eller farens folk, og i denne hadithen er det rart at vi forklarer det kort og sier : Abd al-Muttalibs mor er en sunni-handling . Og erstattet Epast . Og tynning av beinet gjorde ham svak av innsats . Og hypnose første søvn og soloppgangstid . Hala inspirerte ordakselerasjon . Og Hia – begrenset – regn og fruktbar , ikke før Otakm regn og fruktbarhet . Og beinene ved å bli med i øyet er høyere enn de store . Noen har tynn hudfarge . Og den høye fnissen . Og si : Han har en stolthet som sørger ham, han må gjemme seg og ikke være stolt av . Sunnah er veien . Og veilede ham , det vil si folk viser det . La dem skinne , med Sein og Shin , det vil si , la dem helle , det vil si , så la dem vaske . Så synd, enhver lettelse og lettelse . Og enhver Fasht og Shaybah Al-Hamad har vokst tittelen Abdul Muttalib . Og hun fullførte det , det vil si at de alle kom . Og tidsfristen for hans stillhet og si : angst, det vil si nærhet . Egenskapen er nødvendig . Og gårdsplassene unnskyldninger . Og året for tørke og nød . Og han mener sjakter og tøfler til sau og kameler . Og bortskjemt mye . Ingen overfylt . Og støyen er veldig rennende vann . Og Sheikh Sheikhs . Og Aljzl eventuelle sene og Jouni svarte skyer . Hans ordtak : i stemmen til Sahl, som betyr det med en søt . Og hans ordtak : En mann er høy, noe som betyr at han er høy, og hvis han er for høy, sies det at han er lang med vekt . Og han sa : La ham gå , delif er langsom gang, det sies : han går når han går og steppebåten . Og hun sa : og i dem er rene og gode for glede – betyr Allahs sendebud fred være med ham – og sier : Mviodh , Mufiod er den som såret sitt hjerte – et hjerte – smerte av . Panikk, anneksjon, frykt og panikk . Og han sa : Huden min sto, noe som betyr knyte, og det ble sagt : Hun ønsket å stoppe håret mitt, så han reiste seg fra panikk . Og Gud vandret i tankene og forvirret av følelsens alvor . Og hennes ordtak : Så er helligheten og det forbudte , dette er å banne ved noe annet enn Gud, og det er skjevhet , og det skjedde fra det i tiden for uvitenhet, og hvis det er polyteisme . Og hun sa : De begravde seg rundt det, det vil si at de går på stien til Lena . Og det lykkebringende flyet er et fly, og det beste det det forkynte er skadelig for er profeten, må Guds bønner og fred være over ham. Det er ikke usannsynlig at Quraishs lettelse skyldes det faktum at han, må Guds bønner og fred være over ham, er en av dem som søker hjelp blant dem ….

Ismail bin Al-Ash’ath sa: ~Den som så at ild faller fra himmelen eller fra regn som regn, fordi det er bevis på ulykke, uenighet og blodsutgytelse på siden av konger og sultaner, og møtet med fiendskap mellom dem og drapet på mange mennesker i tolkningen. ~ Abu Saeed, predikanten, sa at ild i tolkning er av to typer: skadelig ild og gunstig ild, skadelig ild som det ble fortalt På autoritet fra Ibn Sirin at en mann kom til ham, og han sa: Jeg så som om en skjult rot ble brent med ild og traff den andre fra ilden. Han sa til ham: Persia-landet er et storfe som jeg kan forandre, så halvparten av det er borte, og den andre halvparten ble truffet av noe lite, så det var slik. Det indikerer også frykt, og den som ser at ilden har falt i runden til den har ødelagt det hele, så er det kamp og pengene deres forsvinner, og ilden i ørkenen er kriger, og lyden av ild er et mas og gråt ….

…Et banner er i en drøm en velkjent, kjent sak og et presidentskap . Og banneret er en lærd, imam eller klø, modig, rik, sjenerøs eller kraftig og overveldende asket som skal etterlignes . Hvis flagget er rødt, ser mannen bevis på sengen, og hvis det er svart, kan han se fasthet fra flagget . Og brigadekvinnen er en mann . Og den som ser flaggene, det er regn, og hvis flaggene er svarte, så er han en lærd, og hvis de er hvite, er han misunnelig, og han gifter seg ikke, og hvis de er røde, er det krig, og hvis de er gule så er det en epidemi i hæren, og hvis de er grønne så er det en reise på land . Og hvis han ser kunnskap, vil han bli ledet til sine saker, ut av sin sorg og tristhet, og det som er blitt blokkert av hans saker, vil bli åpnet for ham og brystet hans vil bli forklart for ham . Og det ble sagt : Den som ser et banner i sin drøm, vil bli nevnt i sitt land . Og hvis kvinnen ser at hun har begravet tre brigader, gifter hun seg med tre ektemenn til det edleste folket som dør av henne . Et banner i en drøm er ekteskap, og en gravid kvinne har en mannlig sønn . Og det store banneret vind og regn . Eieren av flagget skal tolkes av dommeren, og hvis den som søkte rettsvesenet hadde det, ble det oppnådd . Se også flagget, og se generalen ….

Indikerer i en drøm familiens lettelse fra deres nød, eller deres rikdom etter fattigdom, og kona til sølibat og ektemann til ungkar, og se kvernsteiner i huset som ikke førte dem til vanen med dem er en indikasjon på stædighet, erobring og stridigheter, hvis det å male brød, kjøtt eller honning i det indikerer korrupsjonen til familien hennes og deres hykleri . Å male hvete eller bygg eller noe annet i det, indikerer at de letter deres forhold, genererer levebrød, kurerer sykdommene og fornyer dem som oppfyller deres interesser . Og hvis den store kvernsteinen ble sett i sentrum eller i moskeene, og landet var en ruin, så var møllen en ruin, spesielt hvis det var slipende ild eller stein, ellers var det en pest, spesielt hvis det du malte var råttent bygg, vann, gjørme eller magert kjøtt . Noen av dem sa : Hvis en kvernstein foregår som en reise, hvis den foregår uten hvete, er det utmattelse . Og hvis fabrikken roteres, vil prisen gå lenger . Og den som ser at han har en kvernstein som roterer i hjulet, det er rikelig å sørge for for de som ser det . Og den som ser en kvernstein spinne uten sliping, det er en reise . Og hvis fabrikken snurrer uten grunn, indikerer det nær fremtid . Når det gjelder håndflaten, er det to umoralske menn som er partnere som ikke er forberedt på deres beste . Og den som ser at han snur kvernsteinen i hånden og maler med den, så stoler han på sin religion og levebrød på hånden, og får et levebrød og næring like mye som han kom ut av det melet . Møllen indikerer dårlige ting og trofaste tjenere . Og det ble sagt : slipesteinen indikerer bryllup og søstre . Og den som med hånden så en kvernstein, ville bli slått og fengslet . Og den som ser en kvernstein ødelagt og er en fange, han vil unnslippe fengslingen, og hvis han er bekymret, vil han bli løst fra sin nød, og hvis han er i fare, vil han overleve eller dø . Og den som ser at han har en kvernstein som maler mat med rennende vann eller uten vann, så er hans levebrød fra arbeid fra en annen . Hvis han så at kvernstein var ødelagt, ville kvernstein dø . Hvis han så henne slipe steiner, ble han redd . Og milly betegner frykt . Den som kjøper en kvernstein, gifter seg hvis han er sølibat, eller mannen til sønnen eller datteren . Eller kjøp en tjener, eller reiser hvis han er reisende . Vinden er en rivalisering som ikke har noen overlevelse . Og det ble sagt : kvernsteinsbruddet indikerer eierens tomhet fra bekymringene, og det ble sagt : eierens død, og saffrankvernsteinen indikerer gleder, gleder, godhet og god ros . Kanskje indikert av gallsykdom . Vannet og luften var de unge mennene i sultanen eller porten hans . Og kanskje indikert av tilrettelegging av vanskelige og strømmen av skip og regn av regn . Håndflaten er et tegn på trøst og lettelse, og det kan indikere ondskap, krangel eller slavejente . Kanskje indikerte det kona, levebrød og levebrød, og hvis hun var fullt forberedt, antydet det at ting var fullført og rask reise . Og indikerer kvinnen som spiser mange onde ….

…Den som ser at han er på himmelen uten å stige opp eller opp til den fordi han har oppnådd styrke og høyde, og hvis han stiger opp til den uten grunn, fryktes han av en hersker, og den som ser at han stiger ned fra den, da han er på randen til døden og slipper så unna, og den som ser at han bygde et hus i den, skal bli martyrdøpt, og den som ser at dørene er åpne eller det er nær jorden, det indikerer svaret på bønnen og overflod av regn, og hvis han ser at dørene er stengt, indikerer det mangel på regn, og den som ser at han falt fra himmelen, så mislikes dette i religionen. Hvis seeren har autoritet, vil hans autoritet bli fjernet fra ham, og den som ser en ørn eller straff, fløy til himmelen og ikke faller, han slår godt og løfter det, og den som ser på himmelen et første lys i solen. Hvis den slukkes, vil den bli formørket, og den som ser at himmelen har splittet seg, så er det en forskjell mellom mennesker og en løgn til Gud den allmektige. Og den som ser at den har splittet seg, så kom en gammel mann ut av den, som kom til det fruktbare landet eller en ung mann. Regnet og den som så at det var grønt, indikerte fruktbarhet i det året eller gult indikerte en sykdom i det eller at det var av jern, så det regnet veldig lite det året, og den som så at det falt på det, indikerte at taket på hans huset faller på det…

…Noah, fred være med ham, den som ser ham i en drøm, vil leve et langt liv, og han vil bli plaget av store vanskeligheter, og han vil bli skadet av mennesker, så vil han få dem og få barn og være takknemlig . Og det ble sagt : Den som ser Noah på ham på himmelen, han vil være en lærd og flittig i lydighet mot den allmektige Gud, søt og har fiender, og han vil seire over dem og få et stort mandat . Og det ble sagt : Hans syn indikerer overflod av regn det året, eller at han er en mann som har fiender og naboer som misunner ham og vil flykte fra dem, og Gud den allmektige vil hevne seg på dem . Og det ble sagt : Hans syn indikerer ødeleggelsen av de vantro og de troendes sikkerhet og frelse, og at et syn i tørke indikerer overflod av regn, og at en visjon i et skip indikerer dens flukt og flukten til de i den, og hans visjon indikerer styrken til folket i kjetteri, umoral og svakhet hos troende mennesker . Hans syn indikerer lang levetid i lydighet mot den allmektige Gud, og pålegger det gode og forby det onde, selv om seeren er en konge hvis flokk ikke adlyder ham . Hans visjon indikerer sorgen over navnet hans . Hans visjon indikerer fiendtlighet mot foreldre og seier over dem, eller tørke og høye priser . Kanskje hans visjon tydet på å lindre bekymringer og nedstigning av regnet, og kanskje hans visjon antydet snekkerarbeidet og utjevning av skip og seilaser i havene. . Og hvis en kvinne så Noah, antydet han at hun var ulydig mot mannen sin ….

…As-Sahab : betegner islam som er menneskers liv og frelse, og det er grunnen til Guds allmektige barmhjertighet for å bære vannet som skapelsens liv i, og kanskje indikere kunnskap, rettsvitenskap, visdom og forklaring, fordi det inneholder den milde visdommen når den løper med et vannkorn i luften, og når vann blir presset ut av den . Kanskje indikerte det soldater og kamerater, for å bære vann som indikerer skapelse av vann . Kanskje indikerte det de kommende kamlene som spiret med vann, som mat og lin, da det ble sagt at de pekte på skyer, fordi Gud den allmektige sa : “ Ser de ikke på kamlene, hvordan de ble skapt ”. Kanskje hun antydet skip som kjører i vann i annet enn land eller himmel, og som bærer en vind med vind, og hun kan henvise til en kvinne som er gravid, fordi de begge bærer vann og tar det i magen, med mindre hennes Herre tillater henne å ta kast den ut, og kanskje indikerer hun selve regnet, fordi det er fra henne og på grunn av henne, og kanskje det indikerte symptomene på sultanen, hans pine og hans befalinger, og hvis de var svarte eller med dem der var bevis på pine, da det var tordenbolter og steiner i det, sammen med det som var nedstammet av mørkets folk da de anså dem for å regne dem og førte dem til pine, og på samme måte som folket i Helvete, den som ser skyer i hans hus Eller sank ned på ham i fanget som muslim hvis han var en vantro, og han fikk kunnskap og kjennelse om han var en troende, eller han bar sin kone hvis han ville gjøre det, eller tilbød sin kamel og sitt skip hvis han hadde noe av det . Hvis han ser seg selv ri på skyene, eller han ser henne som en slavejente, gifter han seg med en rettferdig kvinne hvis han er sølibat, eller reiser eller Hajj hvis han håper det, ellers kunngjør han kunnskap og visdom hvis han søker, ellers han blir ledet av en soldat eller et selskap, eller han kommer i selskap hvis han er kvalifisert for det. Ellers reiste sultanen ham på et hederlig dyr hvis han var en av dem som søkte tilflukt hos ham og var til fots, ellers ville han sende ham til Naguib som budbringer . Og hvis han ser suksessive skyer komme ved siden av seg, og folk derfor venter på vannet, og det er fra skyene på himmelen som ikke inneholder noen tegn på pine, så presenter det aspektet hva folk forventer, og hva de forventer av det gode som tilbys, eller selskap som kommer, eller soldater kommer tilbake, eller konvoier som kommer inn . Og hvis han så det falt til bakken, eller det kom ned på hus, i dekar eller på trær og planter, så er det voldsomme regner, gresshopper, en katt eller en fugl . Og hvis det er noe tegn på bekymring og hat i det, som gift, sterk vind, ild, steiner, slanger og skorpioner, så er det et raid som forandrer dem og banker dem på plass, eller en campingvogn som forstyrrer død av de fleste av dem som døde i deres forbrytelse, eller en kjær og en abscess pålagt av sultanen på dem, eller gresshopper og en bjørn som skader deres planter Og deres sameksistens, eller læresetninger og kjetterier spredte seg mellom deres topper og kunngjorde dem på deres hoder, og noen av dem sa at skyene er en barmhjertig konge eller en medfølende kraft, så den som blander skyer, han blandes med menn blant dem, og den som spiser skyer, han drar fordel av en mann med tillatte penger eller visdom . Og hvis kombinasjonen hans fikk visdom fra en mann som ham, så oppnådde kongen visdom og en konge, og hvis han så at våpenet hans var av tortur, er han en mand i nød . Hvis han ser at han bygger et hus på skyer, vil han oppnå en hederlig, lovlig verden med visdom og høyde . Hvis han bygger et palass på skyer, unngår han synder med en visdom som gagner dem og oppnår gode ting som han vet . Hvis han ser skyer regne i hånden, oppnår han visdom og kjører visdom på hånden . Hvis han så at han snudde skyer som regnet ned på folk, ville han få penger og folk fikk fra det . Og skyene hvis det ikke er regn i det, og hvis han er en av dem som tilskrives staten, så gjør han ikke av Gud rett og gjør ikke rettferdighet, og hvis han tilskrives handel, gjør han ikke oppfylle det som følger eller det som er garantert . Hvis han tilskrives en forsker, er han skeptisk til sitt arbeid . Hvis han er en håndverker, er han en klok mester i industrien, og folk trenger ham . Og skyer er sultaner som har hånd over mennesker, og folk har ingen hånd over dem . Og hvis en sky med torden og lyn stiger opp, ser det ut som en majestetisk hersker som truer sannheten . Og den som ser skyer synke ned fra himmelen og regner et generelt regn, da trenger imamen inn til det stedet som en fin imam i dem, enten skyene er hvite eller svarte, og når det gjelder de røde skyene til andre tider, er det nød, sedisjon, eller sykdom . Noen av dem sa: ”Den som så skyer som steg opp fra jorden til himmelen mens jeg forble et land, så indikerer det godhet og velsignelse, og hvis visjonæren ønsker en reise, gjøres det for ham, og han kommer trygt tilbake, og hvis han er ikke skjult, han strekker seg etter det som søker ondt, og noen av dem sa at skyene som stiger opp fra jorden ”Til himmelen indikerer det reise, og det indikerer hvem som kom tilbake fra reisen . Og en mørk sky indikerer mørke, og svarte skyer indikerer sterk kulde eller tristhet ….