…Lake Hvis en jente drømmer om at hun er alene i en gjørmete og rasende innsjø, forutsier dette at mange omveltninger nærmer seg henne, og hun vil angre på sin tidligere uaktsomhet og ignorere dydens lære . Hvis vannet sivet inn i båten og var i stand til, med bitter kamp, ​​å nå båtens anker trygt, så indikerer dette at det vil være under påvirkning av feil tilskyndelse, men det vil til slutt overvinne denne oppfordringen og stige til æresrekkene og skillet . Dette kan være et tegn på sykdommen til noen nær henne . Hvis du ser et ungt par i en situasjon som hennes som klarer å redde seg selv, vil hun oppdage at en venn har begått dårskap, men vil lykkes med å gjenvinne sin plass i pleiehjemmet . Hvis du drømmer om at du seiler over en glatt, klar innsjø med glade, homogene følgesvenner, vil du føle deg veldig glad og rikdommen vil oppfylle dine krav . En gjørmete innsjø omgitt av ufruktbare steiner og bare trær betyr triste konsekvenser for arbeid og følelser . Den gjørmete innsjøen omgitt av grønne trær spår at den etiske oppførselen som ligger i karakteren din, vil immunisere seg mot følelsesmessige ønsker, og når den overvinner, vil den lede energien din til en trygg og lønnsom kurs . Hvis innsjøen er klar og omgitt av en ødemark, vil etisk følelsesmessig underholdning ødelegge din lønnsomme livsstil . Hvis du ser refleksjonen av bildet ditt i en klar innsjø, indikerer dette kommende gleder og mange entusiastiske venner . Hvis du ser på refleksjonen av trær som er proppfull av blader i en innsjø, vil du like til metthetsfølelse be om kjærlighet til følelser og lykke . Hvis du ser rare og gjørmete skapninger som strømmer ut av innsjøen og truer deg, så indikerer dette svikt og dårlig helse på grunn av bortkastet tid, energi og helse i forbudte gleder . Du vil presse ut den siste dråpen av lykke og drikke dypt av den angrede sirupen ….

…Pisken er i en drøm et tegn på å oppfylle behov og tvinge fienden . Hvis en pisk sank ned fra himmelen, indikerte hat og pine . Pisken er sultan, og hvis pisken går i stykker når den slås, vil sultanen gå, og hvis den splitter, vil sultanen doble seg . Hvis han så at han slo eselet sitt med pisken, påkaller han den allmektige Gud i sitt levebrød . Hvis han slår en hest som han har syklet, så roper han til Gud for noe vanskelig for ham . Og hvis han ser at han slår en mann og føler smerte, vil han gjøre opprør og omvende seg, og hvis han ikke skader ham, aksepterer han ikke forkynnelsen . Hvis det drypper blod fra ham når han blir slått, er det urettferdig, og hvis det ikke strømmer, er det riktig . Hvis han ble truffet, ble huden splittet fra bankingen, og synden hans ble doblet . Og hvis pisken er skjev når den slår, er sinnet skjevt, eller mannen som bruker ham er fillete . Og den som ser at sultanen slo ham med pisken sin, så er det dirham for antall pisker ….

…Hvis han ser at himmelen er grønn, indikerer den overflod av avlinger det året, og hvis han ser at himmelen er gul, indikerer han sykdommer, og hvis han ser at himmelen er av jern, vil regnet avta . Og hvis han så at han falt fra himmelen, ville han sone . Og hvis himmelen splittes og en gammel mann kommer ut av den, så er han det ufruktbare landet og deres fruktbarhet . Hvis en ung mann drar ut, er han en fiende som dukker opp og fornærmer folket på disse stedene, og det er fiendskap og skille mellom dem . Hvis sauer kommer ut, er det bytte . Og hvis kameler kommer ut, regner det og en strøm strømmer over dem, og hvis syv kommer ut i dem, blir de plaget av urettferdighet fra undertrykkelsens kraft…

…Støv er i en drøm betegner mennesker fordi de ble skapt av det . Og kanskje antydet han storfe og dyr eller verden og deres folk, fordi støv kommer fra jorden, og det inneholder konsistensen av skaperverket, og araberne sier : En mann er støvet hvis han er rik . Kanskje indikerer skitt fattigdom, de døde eller graven. Så den som graver en jord og henter ut smuss, hvis han er syk eller syk, så er dette hans grav, og hvis han reiser, er hans støv hans inntjening, penger og renter, og å slå på jorden er hans reise, og hvis han søker ekteskap, jorden er en kone, og graving er en oppløsning, og pickaxe er en mann, smuss er en kvinnes penger . Og hvis han var fisker, så gravde han den for jakt, og hans jord er hans gevinst og det han drar nytte av, ellers er hans graving nødvendig i hans forfølgelse, og han tjener det bedrag eller triks . Den som kastet hånden fra skitten eller kastet et klesplagg, hvis han var rik, gikk pengene hans tapt, og han ble rammet av ydmykelse og nød, og hvis han hadde gjeld, eller han hadde et depositum , ville han returnere det til familien sin, og han fjernet alt fra hånden og trengte etter ham, og hvis han var syk, så kastet han hånden fra verdens gevinster og fratatt pengene sine . Å treffe hånden med smuss er bevis på spekulasjoner og gevinst, og å slå den med et belte eller en pinne indikerer en god reise . Noen av dem sa : Å gå gjennom skitt søker penger, og hvis en samler inn eller spiser det, samler han inn penger, og pengene strømmer på hendene hans, og hvis landet er for noen andre, er pengene for noen andre, og bærer han noe fra skitten, vil han ha like mye som han bar . Hvis han feier huset sitt og samler skitt fra det, blir han lurt til å ta penger fra kona, og hvis han samlet det i butikken sin, samlet han inn penger fra levebrødet . Og den som ser som om han blåser støv, så er det penger som rammer ham, og at skitt er penger og dirhamene deres, og hvis han ser det som å feie støv i et hus og ta det ut, så er kona sine penger borte . Hvis himmelen regner med støv, er det bra hvis det ikke er ofte . Og den som kollapser huset sitt og blir rammet av noe av dets skitt og støv, så vil han få penger fra arven sin . Hvis han legger skitt på hodet, slo han et vell av svekkelse og svekkelse . Og den som ser det som om en person skyver skitt på hodet og øynene, da bruker den som skyver skitt på den som blir oppfordret til å bære en ordre på ham, og skaffe seg noe tiltenkt . Hvis han ser ut som om himmelen regnet mye støv, plager han . Og den som feier butikken sin og tar ut skitt med klut, han blir forvandlet fra sted til sted . Mannen gikk i skitten og søkte penger . Hver gang støvet på hodet treffer ham, refererer de ikke til den allmektige Gud i det . Støv er menneskets alder og liv . Og skitt indikerer levebrød, jordbruk, metthet og sult . Og den som så at han satt på rent, godt smuss, indikerer lykke og seier, og kanskje til og med tvil om religion . Og kanskje antydet han jorden til mannen som han ble skapt fra, eller jorden han vendte tilbake til . Og skitt med en kvinne i en drøm er et tvilsomt lam . Kanskje refererer skitt til vann, ild eller vind fordi det er et av elementene . Og det indikerer den vanskelige reisen der det er behov for ablusjon . Hvis noen går til et støvpunkt, berømmer han folket med poesien og skuffet intensjonen . Kanskje indikerer skitten ulykken . Kanskje indikerer skitt gjelden som vanærer skyldneren . Smuss indikerer hastigheten på å avlaste behovet og oppfyllelsen av løftet, fordi det er støvet av det . Og den som har varer, Barthes, spesielt hvis han ser skitt med den eller på den, selv om skitten er omvendt ….

…Å slå med pisker i en drøm er dårlige ord, og hvis det strømmer blod fra ham, er det tap av penger . Og å slå med perler er at livet er dødt . Å slå sverdet er bevis på seier over fiendene . Og banking i armhulene til deler av det mellom familien og slektningene . Juling er bra og er kjent for banket . Og hvis han ser at en engel slår ham, vil han være kledd, og hvis han slår ham på ryggen, betaler han gjelden, og hvis han slår ham på grunn av sin funksjonshemming, vil han gifte seg med ham . Slåingen forkynnes, så den som ser at han slår en mann på hodet, vil at hodet skal gå . Hvis han slår ham i øyelokket, vil han krenke sin religion . Hvis han trakk bladene i øyelokket, ville han ha en nyvinning fra ham, så hvis han slår ham på hodeskallen, vil den som slår ham få ham . Og å slå er en bønn : Så den som ser at han slår et esel, er dets rytter, da spiser han ikke før etter at han påkaller Gud den allmektige og ber ham . Hvis han så at han slo en mann, skulle han be imot ham . Og han slo andre enn kvinnen under hånden på grunn av fordeleren som har slått dem . Og hvis han så at han ble slått, er det et godt bevis. Hvis den som ble slått ikke var noen engler eller noen av de døde, og som ble truffet av å gå, er det et dårlig bevis fordi han er av lær, og det samme er slående med en siv, og hvis han ser at han treffer noen andre, er det mer fordelaktig for ham enn om noen andre treffer ham . Og det ble sagt : Slå og pisking blir forklart som å vite at de bankede vet god oppførsel . Og slå i en drømmereise . Den som ser at han treffer bakken, han vil reise . Og den som har hatt hundre piskeslag i søvne, da har han begått hor eller er opptatt av det . Piskingen av førti vippene er av vin, og piskingen av åtti vippene er kastet av kvinnens menn . Og den som ser en død person, slår ham, og den døde er sint, for den som ble slått, har begått en synd eller har bestemt seg mot ham, og at den døde er i sannhetens bolig, han er ikke fornøyd med annet enn det Gud vil . Og slo de levende for de døde i sin religion . Og det ble sagt : Den som så en død person som hadde slått ham, ble bedre av å reise, og det ble sagt : Den som slo en død person, skal betale sin gjeld og slå et menneske uten å klø eller smertefulle klær hvis det er i vintersesongen . Å slå dyret er en disiplin for den som ikke er dyret verdig, og for den som ikke fortjener uvitenhet og aggresjon ….

…Torrent : dens inntreden i byen indikerer en epidemi, hvis folket er i noe av det, eller hvis fargen er fargen på blod eller brunhet . Og det kan indikere at han gikk inn i en militærhær i sikkerhet eller selskap, hvis han ikke hadde rikdom og folket ikke var i frykt for ham, så hvis han revet noen av husene deres og passerte pengene og husdyrene sine, så er det en fiende som misunnelig over dem eller en makt som prøver mot dem, i den grad det øker visjonen og beviset på årvåkenhet . Noen av dem sa at fiendens angrep er voldsomt, og fiendens angrep er strømmende . Hvis strømmen stiger opp i butikkene, er det en flom eller soldater av en urettferdig hersker som angrep, og strømmen er en dominert fiende, og hvis han ser at takrennene strømmer uten regn, er det blod som blir utøst i det by eller lokalitet . Hvis han ser at det strømmet fra regn og helte ut vannet, så er disse bekymringene tydelige fra folket på det stedet, og fruktbarheten til en stat er lik takrennene, og hvis takrennene ikke er reist, er den under det . Hvis takrennen er fokusert på en person, vil han bli plaget . Hvis den voldsomme stien fører til elven, er kongen en fiende av ham, og han søker hjelp fra en mann som rømmer fra sitt onde . Og den som tror at han har drukket strømmen fra hjemmet sitt, han vil behandle en fiende og forhindre ham i å skade familien eller hans død . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så overraskelsene strømme uten regn, og jeg så folk ta fra ham, så Ibn Sirin sa : Ikke ta fra ham . Mennene sa : Jeg gjorde ikke og jeg tok ikke noe fra ham, så han sa : Du har gjort det bra, og det var bare kort tid til rettssaken mot Ibn Al-Muhallab ….

…Takrenner : på munnen, slektninger og øyne når de strømmer fra toppen av gulvet, og kanskje indikerer de levebrødet . Den som ser folks renne strømme fra regn, og folket er i nød og de er, deres levebrød har snudd og bekymringene deres manifestert, fordi de evakueres hvis de skjer, og når det gjelder å løpe uten regn, så er oppfordring og penger forbudt, og når det gjelder bevegelse av menns munn og tunger, er det oppløsningen som synker ned i noe som ikke berører dem, og dens strømning er flytende blod, og nakken blir slått, og hvis strømmen er blod, er det mer sikkert for det . Når det gjelder strømmen av takrenner i hjem eller under sengene for de som er opptatt av barnet og graviditeten, er det ikke trygt for ham, fordi vannet hans kommer fra hans private deler i annet enn beholderen . Dette kan indikere de regnfulle øynene det stedet, som indikert av resten av synet ….

…Og den som ser at det strømmer fra en flytende type vannhjul, så er det bra, nytte, glede og motgang nær det som bevises av separasjon av elver. Mer i det er en type som hater smaken eller lignende ….

…Og den som ser at skjegget hans har vokst lenger enn skjebnen, det er deres bekymring og nød, og det ble sagt religion og religion, og det ble sagt letthet, idioitet og mangel på sinn, og hvis han så det reduseres og nedgangen var ikke opprørende for henne, dette indikerer oppfyllelsen av hans religion og mangelen på hans bekymring. Hans religion eller bekymrede er borte. Andre sa at det er veldig mislikt å se dette, og den som ser at noe av skjegget hans er trukket ut og stedet har blitt mangelfullt, eller at det har blitt ufruktbart, så han mangler sin rett i alle henseender, og den som ser det han plukket skjegget sitt, dette er hans penger ødelegger det med hånden og ødelegger det. Hvis han er syk, uskyldig eller gjeldsbetalt, har betalt gjelden eller er bekymret, er bekymringen borte, og det sies at dette mislikes veldig, og den som ser skjegget sitt som en tredjedel av hårene til det meste, er en økning i sin fromhet og verdighet, og hvis han ser at det har blitt veldig hvitt, så er han svak i styrke og en reduksjon i penger, og den som ser at han er ung og har returnert Skjegget hans er svart, så han ser det han ikke liker, og noen av dem sa at det å se grått hår for unge mennesker tolkes av ankomsten av en fraværende. Det ble sagt at gråheten er lang levetid, og den som ser at den plukker gråheten, er i strid med Sunnah og undervurderer godhetens folk. Han plukket armhulene sine var den beste og som så at armhulen hans var lang. Det er ikke lik i religionen, og den som tror at han plukket kjønnshåret, så får han bøter med penger eller sløses bort på et feilplassert sted, og hvis han ser at han fjernet noe fra det med et lys, hvis han er rik, er hans rikdom og kraft borte, og hvis han er fattig, er han rik, og hvis noen er igjen og noen igjen, vil noe av hans nåde bli forsinket og det sies den som så at barberingen jeg led med en barberhøvel, er det prisverdig, og hvis kvinnen ser det, vil hun gjøre det bra fra mannen sin, og hvis han ser at han blir plukket fra brystet eller fra bakhodet, hvis han har tillit til at han utfører til eieren, og den som ser at han kammer håret med en kam, blir han herliggjort og tilstand, og hvis han ser at han har hår på et sted der hår ikke vokser, da Det indikerer forekomsten av en gjeld, og noen av dem sa at hvis en person så at håret sprang fra tungen hans, det er visdom og en påstand med mindre den går utover grensen og kommer tilbake til bekymring. Noen av dem sa at øyelokk, øre- og nesehår er bra med mindre det overskrider grensen, og de sa også at hvis en person fjerner hår fra et sted som krever fjerning, er det ikke noe galt med det, og hvis han fjerner det fra et sted hvor han er bra, det er ikke Mahmoud. Og den som ser en ung person hvis bart har vokst, indikerer styrke og arroganse. Og den som ser en kvinne som har dyrket bart, hun føder en gutt, og hvis hun ikke er gravid, føder hun ikke. På samme måte, hvis han ser at hun har fått skjegg, men hvis hun har en sønn som dominerer sitt folk, og hvis hun er enke, blir hun gift eller gift, blir hun enke og er plaget av nød og sølv Selv om noen ser at håret hans har blitt ungt, så er det en økning i gjelden hans, og det ble sagt mangel på penger, og den som ser at han har brukt noe av håret sitt med olje, så har han pynt med mindre det strømmer, og hvis det slippes ut, så er det uklarhet, og hvis han finner en lukt, er det et godt kompliment, og den som ser at hodet er deprimert, han vil se noen av feilene sine. Og den som ser at han er kammet og en lus falt fra ham, så bruker han penger fra en arv som har smittet ham, eller det oppstår en mangel fra ham, og den som ser at hår har vokst på håndflaten, dette er en fordel som kommer inn i ham og håret i brystet er visdom…

…Al-Raha : Møllen betegner levebrødet til eieren og butikken hans, og alle som bor sammen med ham eller den som serverer ham og fikser maten og gifter seg med ham fra en kone og en slave . Kanskje indikerte det reise til rotasjon, og kanskje indikerte det epidemien og krigen for å knuse den . Arabere og poeter uttrykker det ofte fra dem, så den som kjøper nåde, gifter seg hvis han er sølibat, eller datterens mann eller sønn, eller kjøper en tjener til samleie eller for tjeneste, eller reiser hvis han er reisende, og hvis han er dårlig, han vil ha nytte av det som er tilstrekkelig, fordi Al-Raha trenger det bare Hvem har hva å male i det . Når det gjelder den som setter opp en mølle for å male folk på vann, sjø eller andre ting, åpner han en butikk eller en butikk hvis han ikke har en butikk, og genererer sitt levebrød i den hvis han ikke har vært i stand til å, eller han sitter for folk ved hjelp av en regjering, fordel eller tillit, og han har sans for folket . Når det gjelder den som tar melet i hånden, vil han gifte seg, være komfortabel eller ha samleie, for de to steinene er som paret, og suturen er som hannen og den svake . Og hvis hun var uten stang, var samleie forbudt, og to kvinner kan være ekkelt, og hvis han ikke hadde noe av det, formidler han kanskje kontrakten mellom et par eller to partnere, eller reiser han for å forsørge næring . Når det gjelder de store herjingene hvis de blir sett midt i byen eller i moskeene, hvis det er et krigsland, så er det krig, spesielt hvis det er slipende ild eller stein . Ellers var det en mølle, spesielt hvis bakken var unntatt bygg, eller vann, gjørme og magert kjøtt . Noen av dem sa : Al- Raha på vannet, en mann med mye penger som strømmer på hendene, en vaktmester, og den som søkte tilflukt i ham, hans bestefar så en vind snu, en god mengde mel . Og vannstrømmen som kommer inn i Al-Raha fra retning av dette nevnt . Kanskje det var al-Raha hvis det var en reise . Hvis det går uten hvete, er det opprør, og hvis det blir skjevt, blir maten kokt . To nådeløse menn er partnere som ingen andre er forberedt på å fikse . Det ble fortalt at en mann så ut som om han snudde seg uten vann, så han fortalte sin syn på en kryssing, og han sa : Ditt liv har kommet nær . Vinden etterlot seg et argument som ikke overlever . Og ødeleggelsen av raha er forskjellig i sin tolkning, noen av dem indikerer lettelsen til eieren av bekymringene, og noen av dem sa at det indikerer at eieren døde . Og den som ser ham male opp, han vil ha det bedre med andres harde arbeid . Al-Raha betegner krig, fordi araberne sier at det er krig ….

…Skjerfet er i en drøm en mann som har rabatter, med penger som strømmer på hendene, så den som ser at han blåser, går inn i en krangel, og hvis han ikke gjør det bra, overgår motstanderen ham . Og dagene hans er borte ….

…Slakter Hvis du ser slakter som slakter storfe og har mye blod som strømmer, kan du forvente en lang og alvorlig sykdom i familien din . Og hvis du ser en slakter kutte kjøtt, vil samfunnet forklare din personlighet og skade deg . Vær forsiktig så du ikke skriver brev eller dokumenter ….

…Og den som så at et hav som strømmer fra en flytende art, forandret da eierskapet til det stedet, og det ble sagt at hvis dens type er noe som blir hyllet i vitenskapen om uttrykk, så er det bedre i kongens rett, og hvis typen ikke mislikes, er den imot den ….

…Og den som ser at han er spedalsk og spedalsk, så vil han motta penger, nåde og ære og spedalskhet hvis blod eller stygg strømmer fra ham, så å skaffe penger er forbudt og kan tilskrives eieren av spedalskhet er en stygg ting, og han er uskyldig i det, og det kan påføre ham selv, pengene hans eller et av barna hans en ulykke, og det sies å se spedalsk og spedalsk og spise sammen med dem som hater ham…

…Pisken : Sultan, og hans avbrudd i å slå Sultanen går, og hans avhopp Sultanens avhopp . Og å slå et dyr med en pisk indikerer at eieren ber til den allmektige Gud i en sak . Hvis han treffer en mann med pisken som ikke er kontrollert og hendene ikke strekkes ut, formaner han og råder ham . Hvis det gjør vondt for ham, godtar han forkynnelsen . Hvis han ikke skader ham, vil han ikke lære . Hvis blod strømmer fra ham når du slår, er det tegn på urettferdighet . Hvis ikke, er det bevis på sannhet . Hvis den voldsramte personen slo fra blodet hans, falt den på den som ble slått med forbudte penger . Og piskens varp når du slår indikerer forvrengningen av saken det er, eller den dårskapen som brukes av ham i hans befaling . Og hvis han ble truffet av pisken, indikerer det hjelpen fra en ikke-arabisk mann knyttet til sultanen som godtar ordene hans . Hvis han ser ut som om en pisk kom ned fra himmelen og over folket i landet hans, så utøver Gud den allmektige urettferdig myndighet over ham eller over dem med en synd som de har fått, fordi Gud den allmektige sier : “ Da helte din Herre en pisk av pine på dem . ”…

…Å se ham i en drøm indikerer veiledning etter villledning og omvendelse etter synd . Kanskje indikerte det herskeren som drukner mellom rett og galt . Kanskje det indikerer personen som ikke bærer ondskap . Sigten indikerer skadelig og distraherende fordi den deler ting og ikke samler dem . Og det ble sagt : Han er en mann som skiller mellom kjære og familie . Og det ble sagt : Det er en feier fordi det renser skitten, og det ble sagt : Han er en mann med hederlige penger som strømmer på hendene . Og indikerer hushjelpen ….

…Pus er penger som vokser i en drøm, smitter dem og eieren påberoper dem, eller en utnytter utnytter penger fra dem hver måned . Og det ble sagt : Den som ser at pus kom ut av kroppen hans fra et sår eller noe annet, han må kaste en ladning . Og pus og pus og det som strømmer fra sårene er forbudte penger . Og det ble sagt : Koke pus indikerer vulva ….

…Delfin Å se en delfin i en drøm betegner at fiender strømmer til dine interesser mens du ikke vil være i stand til å vekke folks interesse for deg . Hvis du drømte om en delfin, betyr dette at ditt ansvar faller inn under en ny regel . Denne drømmen er ikke helt god ….

…Hvis han så månen være borte, har saken som han søkte fra godt eller ondt gått over og gått bort . Hvis han ser det, er saken i begynnelsen . Og den som ser fullmånen skinne på sin plass på himmelen, kongens minister vil komme folket der stedet til gode . Og den som ser på månen og ser et eksempel på ansiktet sitt i den, han skal dø . Og den som så det som om han holdt fast ved månen, han ville motta sultanen . Og den som ser som om månen er mørkere og søkeren er konge, hans flokk vil skade ham og nekte hans befaling . Og den som ser månen, blir sol, for den som søker, vil bli plaget av god, ære og penger fra sin mors eller konas side . Den som ser månen er enig med månen, og han indikerer de reisende, navigatøren og astrologen på grunn av dens fuktighet og bevegelse, og fordi astrologen vet hva månen trenger . Det ble fortalt at Ibn Abbas, må Gud være fornøyd med ham, så i en drøm som om en måne hadde steget opp fra jorden til himmelen med to tråder, så han fortalte det til Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, og han sa : Det er fetteren din, han betyr seg selv for ham den beste av bønn og de beste hilsener . Og det ble fortalt at en kvinne kom til Ibn Sirin mens han fikk mat og sa : Jeg så som om månen hadde kommet inn i lysekronene, og en innringer ropte på å komme Ibn Sirin, så fortell ham din visjon . Så grep han hånden sin fra maten og sa til henne : Ve deg, hvordan så du det? Så kom hun tilbake til ham, og han vendte fargen, og han reiste seg mens han tok magen, og søsteren sa Malik? Da sa han: Jeg hevdet at jeg var død i syv dager, så han døde på den syvende . Og en mann så som om han hadde sett på himmelen og sett på månen, men han så den ikke, og han så på jorden og så månen hadde falmet . Han gjentok synet sitt ved en kryssing og sa : Hvis personen som hadde denne visjonen, var en mann, hadde han kjemi og gull, slik at pengene hans ville gå tapt, og hvis han var fattig, ville han falle i ruin . Og hvis en kvinne så det, ville mannen hennes bli drept . Og Ibn Sirin kom og sa : Jeg så som om månen var i huset vårt . Han sa : Sultanen stiger ned i Egypt . Og månens okkultering i sløret løper i løpet av solen . Halvmåne : betegner også kongen, den fangne, lederen, presentatøren og den nyfødte som dukker opp fra livmoren som begynner med de skrikende og de presserende nyhetene, den neste erobringen fra den siden den kom fra, og opprøreren og utsiden hvis det stiger utenfor hans sted, eller det er mørke med ham, og det regner med blod eller takrenner som strømmer uten regn . Og når de fraværende kom, og når muezzinen steg over minareten, har 262 av forfatterne redusert mennene sine, og hvis det er en brud, så er stjernene hennes koner . Den som ser to måner slåss på himmelen med hver av stjernene, det er en forskjell eller en krig mellom to konger eller to statsråder eller to store menn, og den fraværende en av dem blir beseiret, det bevises av hans side i horisonten og hans plass på himmelen, så den blir lagt til kongen til den kongen på jorden . Likeledes hvis han ser to planeter slåss med stjerner som følger hver av dem . Hvis det ikke er noen stjerner med dem, og han ser det i sin karakter eller i huset hans, og han har to koner eller partnere, er forskjellen mellom dem med tunge eller hånd . Og hvis en kvinne eller en slave ser det, eller hvis han ser dem slåss over hodet på ham eller faller, kjemper mannen eller mesteren også over dem med sin bror eller med en hederlig mann av sitt slag . Dette kan tyde på en krangel mellom tjeneren og selgeren, og det kan tyde på at en kvinne er i ferd med å skje mellom hennes to sønner eller mellom hennes to døtre eller mellom hennes far og mannen, eller mellom mannen hennes og sønnen…

…Snø, is og hagl : Alle disse tingene er indikasjoner på ulykker, sykdom, kopper og maling, og plager og plager som stiger ned på det stedet han ser det, og i landet der han sank ned, så vel som steiner og ild, fordi de ødelegger planter, trær og frukt, rasjonaliserer skip, skader de fattige og ødelegger ham i rust og kulde. Og det blir til tider verre, og det kan indikere krig, gresshopper og typer pandemier, og kanskje indikerer det fruktbarhet, rikdom, overflod av mat i sjeldenhetene, og strømmen av strømmer mellom trærne . Hvis noen så snø som kom ned fra himmelen og spredte seg til jorden, og hvis det var på stedene for plantingen og tidspunktene for dens bruk, indikerer dette overflod av lys og velsignelser på jorden og overflod av fruktbarhet, så at det fyller disse stedene med mat og spiring, da det er fylt med snø, men hvis det er i dem til tider når landet er ubrukelig og dets vegetasjon, er dette bevis på urettferdigheten til sultanen og jakten på eierne av munnen . På samme måte, hvis snøen er i en tid med fordel eller noe annet, ofte på boligene, trærne og menneskene, er det en urettferdighet som rammer dem og en plage som rammer deres gruppe, eller en pest på pengene deres, i den grad av økningen i visjonen og dens bevis . På samme måte, hvis han ser i sivilisasjonen og et annet sted enn snø, som hus og butikker, så er dette en pine, lidelse og sykdom, eller død eller kjærlighet kastet på dem og falt ned på dem, og indikerer kanskje beleiringen og mangel på reise og forespørsel om pensjon . På samme måte snø : fordi det ikke er noe godt i det, og det kan være Satans hud, eller en konge eller noen andre. Når det gjelder kulde : hvis det er på kultiveringsstedene og planter og ikke ødelegger noe eller skader noen, så er det fruktbart og godt, og det kan indikere bladlus og gresshopper som ikke skader, og katten. Og fuglen, hva med om folk på den tiden hentet den i containerne og samlet den i vannveiene ? På samme måte snø eller is, for de er fordeler, avlinger, frukt, bytte og egg dirham, og hvis kulden skader planter eller mennesker, eller det er på hus og butikker, så er det pandemier og forbrytelser kastet på mennesker eller kopper, korn og sår som samler seg og oppløses, enten fra å bære kulden i en sil eller et plagg, eller i det Han ikke bærer vann i den, hvis han er rik, vil inntektene smelte, og hvis han har varer i sjøen, er redd for det, og hvis han er fattig, vil ikke alt som han tjener og gagner ham ikke være hos ham, og ingenting er spart for sin tid, og noen av dem sa : Snow torturerer overveldende sultanen til flokken hans, og hans ord er stygge for dem Og den som så snø falle på den, reiste langt unna med en geit . Snøen er bare hvis det er litt snø som ikke er dominerende på siden og på stedet der stedet er snøhvit, og på stedet der snø ikke nektes, og hvis det er slik, er snøen fruktbar for folket på det stedet, og hvis det er for mye, ofte kan det ikke tørkes, så er det en pine som oppstår på det stedet . Og den som blir forkjølet av snø om vinteren og sommeren, han vil bli rammet av fattigdom, og den som kjøper snø om sommeren, han vil slå det han ikke hviler for, og han hviler fra en sky med gode ord eller ber for stedet for snø, og hvis snøen smelter raskt, så er han sliten mens han går raskt. At landet dyrkes med tørt land og snø, det er som regn, og det er barmhjertighet og fruktbarhet . Det er snø og det har beskyttelse mot snø, fordi det ikke er vanskelig for ham, fordi han var dekket og beskyttet, og han er en fast mann og han blir ikke skremt av det . Og den som fanger utallige ting fra kulden, han vil fange penger og perler . Og det ble sagt : kulden kommer ned fra himmelen, tortur fra sultanen til folket og tar pengene sine . Å sove på snø indikerer overholdelse, og den som ser som om det er snø over det, bekymringene er høye, og hvis snøen smelter, fjernes bekymringen . Når det gjelder opprinnelsen til Al-Qar, er det fattigdom . Og is er det og plager, med mindre en person ser at han laget vann i en bolle og frøs med det, så indikerer dette skaden på gjenværende penger . Og det frosne huset til kongens penger og andre ….

…Marmor i en drøm betegner ære og høyde, penger og vakre ektemenn, Mamelukes og slave kvinner . Og den som i en drøm ser noe av det, han blir rik etter fattigdommen, blir gift eller innviet, eller kjøper Mamelukes og nyttige butikker, og han kan ha kunnskap, poesi og gode barn, hvis han var i et våkent liv verdig det , og kanskje oppnådde han en flott posisjon . Når det gjelder det som er laget av marmor, for eksempel kummer, utukt og løver som strømmer fra munnen deres, regler, testamenter og formaninger, alt dette er for de som eide eller ble hans eller handlet i det . Når det gjelder marmorgravene, indikerer de det gode etterlivet, den vakre ros og de berettigede tider . Når det gjelder marmor som er dannet hos noen, er det en indikasjon på grasiøs skriving og ekteskap med høye medgifter . Når det gjelder jaire laget av marmor eller alabaster, indikerer det vakre kvinner med en flott posisjon ….