Og den som faller fra baksiden av huset sitt og knekker hånden eller benet, han vil lide en ulykke for seg selv, sine penger eller sin venn, ellers vil han lide hat fra sultanen ….

…Den som tror at han vil øke døren til huset sitt og ikke lukke, avstår fra noe han ikke klarer å gjøre ….

…Og den som ser et kaotisk i sitt hjem og folk drar nytte av det som er i det, tolkes det av ankomsten av penger som sørger på veien for det gode ….

…Kollapsen av huset, eller noe av det, dødsfallet til en person i det . Og dødsfallet til en person i huset, og han så ikke ut som de døde, som gråt, innhylling eller lignende . Fordi det kollapset noe av huset, og brøt skipet mens gutten døde ….

…Og den som ser Kaabaen i sitt hjem, da vil han være av ære, majestet og ukrenkelighet, eller han vil gifte seg med en kvinne av ærverdig verdi som er et av folket med godhet og betaling ….

…Og den som ser det i brystet det vi benekter mens vi er våken, så er det ikke prisverdig, og hvis han ser det han roser, er han prisverdig ….

…Og det ble sagt at kvedevisjonen i setningen på noen måte var prisverdig fordi tolkningen av hans navn på persisk er rettferdighet og dens betydning er prisverdig, og synet av kvede for handelsmannen er profitt og for guvernøren å øke sin mandat, og når det gjelder sjalusi, å spise det indikerer skader på penger og fordeler fra ikke-arabere, og når det gjelder tindved er det på noen måte det er penger til stede og ikke for ham. Noen av fruktene er forberedt på det , spesielt hvis det er deilig og velsmakende ….

…Og den som ser at han har falt i en ildfest, kongen skal ta alle pengene sine ….

…Og den som ser at han har lagt en varm bit i munnen, det indikerer at han faller i en ulykke fra noens ord ….

…Og hvis han stønnet av hodets smerte, indikerer det at han var arrogant i denne verden, og han var forpliktet til det, og kanskje var belønningen fra uaktsomhet i foreldrenes rettigheter ….

…Og den som så at skipet sto sammen med ham i stillestående vann, de var stive og lenger unna å unnslippe ….

…Og den som ser en hval i en dam eller en dam når den snur seg og tetter den, så tolkes den av en dårlig behandlet person, ikke av noen som ser en hval som åpner munnen, da skal den tolkes av fengsel ….

…Og den som ser at han sitter i en båt mens båten ferdes på sjøen og han er redd for ham, han indikerer at han er like nær kongen som båten, og hvis han ser at han er imot det da hans uttrykk er mot ham ….

I en drøm er det en manns verden, så den som ser at han har et nytt hjem som er solid og fullt av fasiliteter, for hvis han er fattig, har han det godt, og hvis han er bekymret, vil han bli frigjort , og hvis han er en arbeider som oppnår en tilstand som er så god som huset, og hvis han er i ulydighet, omvender han seg, og at kapasiteten til huset er kapasiteten til hans verdslige liv og hans kunnskap og hans raushet . Hun var ulykkelig over hans elendighet, og hun fant henne til å fornye sitt arbeid og å avgjøre sin religion, og hennes kjennelser skulle styre ham, og husene hennes var hans kvinner . Og jernhuset har et langt liv for eieren . Hvis han går inn i et ukjent hus og ser døde mennesker i det, er det det hinsidige, og hvis han ser at han har kommet inn i det og ikke er i stand til å dra, vil han dø. Hvis huset er solid, er det hans tilstand i det hinsidige . Hvis det var av gips og murstein, indikerer dette en dårlig tilstand i det . Hvis han går inn og forlater den, overvåker han døden, og da vil han bli frelst . Og hvis huset er alene og det ser de døde i det, vil alle i det dø . Hvis han forlater hjemmet sittende, blir han fengslet . Hvis han ser at en mann kom inn i huset hans, går han inn i hemmeligheten . Hvis han er umoralsk, blir han forrådt av sin kone eller hans levebrød . For Imam al-Adel er huset en av munnene til muslimer . Den som ser at huset hans har kollapset, og hvis det var hjemmet til den rettferdige imamen, så er det et hakk i noen av munnen til muslimer . Bygningen til huset er på et ukjent eller kjent sted hvis en kvinne er sølibat . Og den som ser et hus på lang avstand, det er en fjern verden som han kan oppnå, og hvis inntekten hans er bygd av gjørme, og den ikke er atskilt fra dawr, er det en verden som rammer det som tillatt . Hvis den er laget av gips, er den en forbudt verden, og hans avgang fra disse bygningene er hans avgang fra denne verden eller fra det han besitter . Hvis han ser at han har gått inn i et moderne hus og han er rik, vil han øke i formue, og hvis han er fattig, blir han rik hvis eieren eller innbyggeren av det behersker huset . Og den som ser at han er i sitt gamle hjem, og det blir ødelagt, da vil han arve en arv fra en slektning . Og det ble sagt : Den som bygde et hus, noen av hans slektninger eller et av hans barn døde . Den som solgte huset hans, skilte seg fra sin kone . Hvis han selv ser et godt hus, er det hans rettferdige gjerning, og hvis det er smalt og stygt, indikerer det dårlige gjerninger . Kanskje huset indikerte høflighet, og kanskje svingninger med tidsalderen . Menneskets hus indikerer hans kropp, sjel og personlighet fordi han er kjent og kjent av den, og det er hans ære, hans iver og skjult familie . Og kanskje indikerte det hans rikdom, som er hans styrke . Kanskje hun antydet at plagget hans skulle gå inn i ham, hvis kroppen hans var hennes dør og ansiktet, og hvis hans kone var hennes dør, var hans private del . Og den som så at han feide huset sitt, ble plutselig rammet av penger . Og det ble sagt : Å feie huset vil være fjernelse av tristhet . Det ble sagt : Riving av huset er eierenes død . Og den som så at han rev et nytt hus, de ble rammet av dem og ondt . Den som bygger eller kjøper et hus, blir veldig god . Og den som ser at hagen til huset hans eller taket har utvidet seg utover dets kjente skjebne, så er det en kapasitet i hans verden, og han har hell i livet . Og hvis pasienten ser at han har forlatt hjemmet mens han er stille og ikke snakker, indikerer det hans død ….

…Al-Tayyar : Det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin : Så han sa, jeg så som om jeg fløy mellom himmelen og jorden, så han sa: Du øker minaen . Og den som ser det som om han har vandret rundt på et fjell, han vil oppnå en tilstand der konger er underlagt ham . Og det ble sagt at den som så at han fløy, hvis han var sultanen verdig, fikk han det, og hvis han falt på noe han eide, og hvis det ikke var egnet for mandatet, indikerte det en sykdom som rammet ham at han overvåker døden, eller at en feil fra ham faller i hans religion . Flyr han fra overflate til overflate, erstatter han kvinnen sin med en annen kvinne . Noen av dem sa : Flying er en reiseguide, hvis den er på en fløy, så er det en overgang fra en stat til en annen . Hvis flyet hans har nådd slutten, vil han tjene godt på reisen . Og hvis han flyr fra land til land, oppnår han ære og øye, da det ble sagt : Hvis et hus spirer deg, blir det, og hvis han flyr nedenfra til en høyde uten vinge, vil hans ønske bli oppnådd og han stiger så høyt som han er . Hvis han flyr som en due flyr i luften, vil han bli beæret . Hvis han så ut som om han fløy til han forsvant på himmelen og ikke kom tilbake, så dør han . Og den som flyr fra hjemmet sitt til et ukjent hjem, så snur han seg fra hjemmet til graven ….

…Kirken betegner i en drøm kunnskap, askese, frykt og gråt, og kanskje indikerer det bekymring, sorg, løgn, falming, baktalelse eller kjetteri, underholdning og fortrolighet, og indikerer herskeren med urettferdighet . Så den som går inn i en kirke i en drøm og var sølibat, gift, hadde en sønn eller kom på villspor etter hans veiledning, spesielt hvis han kastet seg ned på statuer, eller deltok i et offer sammen med dem, eller hadde et belte midt imellom . Kanskje indikerte kirken ly for demoner . Bestemoren og opphøyelsen av kirken er bevis på svakhet i religionen . Og hvis en person ser at hjemmet hans er en kirke, er hjemmet hans et samfunn av lidenskapens, kjetteri og synder . Kirken viser kirkegården, vinbutikken, kunnskapens og sangens hus og fengselet . Så den som kommer inn i en kirke og ser en død person i den, blir fengslet med den ulydige . Se også klosteret ….

…Og den som så en okse som trengte den med hornet og tok den ut av hjemmet sitt, så indikerer det at han er avskjediget fra sitt arbeid og forekomsten av skade så mye som smertene som oppstod ham fra oksens rumpe, og hvis han gjorde det ikke fjern det fra hjemmet, da indikerer det at det var skade på eiendelene hans, og han er i en tilstand som ikke er isolert ….

…Det er sjelden at en mann kom til Ibn Sirin og han sa: Jeg så Al-Muhallab har hatt makten mellom hjemmet mitt og hjemmet hans, så Ibn Sirin sa: Dette er en mann som giftet seg med moren din, så hans sinne ble sterkere og han kom til moren og sa til henne at du kjenner al-Muhallab. Hun sa ja, jeg var moren hans, så kom jeg til faren din, og han undret seg over det ….

…Man føler at man kjører på et eselmonster : tilbring hvor han vil og adlyder ham, at passasjerer synder, noe som paradoksalt nok er det muslimske samfunnets mening i hans religion og etter hans mening og ønsker . Hvis eselet ikke ble ydmyket, og han så at det ble slaktet, ødelagt, ødelagt eller noe sånt, ville det plage ham med alvor i hans anliggender og stor frykt . Hvis han ser at han har ført ham inn i hjemmet med denne samvittigheten, eller at han har tatt ham med til å bli i sitt hjem, forstyrrer en mann ham også etter hans mening, og det er ikke noe godt i ham . Hvis han ser at han har ført noe av det inn i hjemmet sitt, og hans samvittighet er at han jaktet på ham mens han ville ha det til mat, ville han komme inn i bytte og godt for ham . Og dyrets menn i hermeneutikken er menn . Og kvinnene deres er kvinner . Al-Wahshs melk er en liten sum penger for den som slo den, bortsett fra eselens melk, for den som drikker av melk, vil falle i umoral i sin gjeld og hans rettferdighet i den . Og den som gjør et esel til en sebra, han avviker fra det muslimske samfunnets mening og isolerer dem . På samme måte, hvis noe blir forvandlet fra monsteret, med mindre det ser at det har forvandlet en gaselle, rammer det en kvinnelig glede ….

…Wahshs meieri : lite penger . Og den som rir en sebra mens han adlyder den, da kjører han i synd . Hvis eselet ikke ble ydmyket, og han så at han drepte ham eller slo ham, ville intensiteten av ulydighet og frykt slå ham . Hvis en sebra kom inn i huset hans, ville en mann uten noe godt i religionen komme inn i ham . Hvis han kommer inn i hjemmet sitt og samvittigheten over at han jakter på maten sin, vil han komme inn i hjemmet sitt med godt og bytte ….

…Når det gjelder den gamle kvinnen : det er hans verdslige liv . Hvis han ser henne pyntet og avdekket, oppnår han sitt verdslige liv med haster med gode nyheter, og hvis han ser henne rynke pannen, indikerer det at æren har gått bort for denne verdens skyld . Hvis han ser henne stygg, vil ting vende seg mot ham, og hvis han ser henne naken, så er det en skandale . Hvis han ser henne tilslørt, er det et spørsmål om anger . Hvis han ser at det er som om en gammel kvinne kom inn i hjemmet hans, har hans verdslige liv kommet, og hvis han ser henne forlate hjemmet, blir hans verden fjernet fra ham . Hvis den gamle kvinnen er muslim, er hun forbudt . Hvis hun er muslim, er hun en tillatt verden . Hvis det er stygt, er det ikke noe godt i det . Og den ukjente gamle mannen i tolkning er sterkere . Hvis en ung kvinne ser i drømmen som om hun har blitt gammel, indikerer visjonen hennes godheten i hennes religion . Hvis mannen ser en gammel kvinne, kan du ikke adlyde ham mens han er interessert i henne . Det er en umulig verden . Lydigheten han mottok fra verden like mye som den ble overholdt ….

…Og den som ser at han drysser hjemmet sitt, han gjør noe som vil få ham ulykkelig på grunn av ham, og det er ikke bra å spraye hvis han er i hjemmet ….

…The Khan er noen som så Khanen i drømmen hans som hans visjon er et tegn på midlertidig ekteskap . Kanskje hans visjon tydet på hva som ble leid fra et hus, dyr eller båt . Når det gjelder khanene på stien, vil den syke som forblir i den i en drøm, dø, og kanskje hans bekymring og nød vil bli fjernet av en kone, slavekvinne eller et dyr han kjører på . Og hvis seeren er gift, vil han få en sønn som vil hjelpe ham med å lage det . Og hvis han var en synder, ville han omvende seg, eller han var tapt, han ble ledet og oppfylt troen og veiledningen . Khan kalles et hotell. Mannens hotell indikerer hva hjemmet hans indikerer, og kanskje indikerer det verdens hus fordi det er et reisehus, og det kan indikere kirkegård fordi det er hjemmet til de som reiste fra hans hjem, og gikk ut av hjemlandet til et annet land, og det er han som startet eksil til han kommer tilbake fra det . Den som så ut som om han skulle inn på et hotell til et hotell, red på et dyr når han dro, og han var syk, han kom ut med en bæresele . På samme måte, hvis han ser venner som bor på et ukjent hotell, så vil han ha en mening blant folket ….

…Maur : mye, så de rekrutterte, og å se dem på sengen er barn, og å se maur indikerer den samme visjonæren, og det ble sagt at de er i slekt med ham, og det ble sagt at maurens utgang fra hullet deres er en dysterhet, og å se maur på pasienten sin død, og å kjenne maurens ord er et mandat, for Salomos historie, fred være med ham. Og den som ser maur komme inn i hjemmet sitt med mat . Det beste av hans hjem florerer . Og den som ser maur som kommer ut med mat fra hjemmet sitt, er fattig, og maurene som kommer ut fra nesen eller øret eller andre organer, indikerer at visjonens person dør som martyr, hvis han ser seg glede i utgangen, og hvis exit er dårlig, så han er redd for det, og maur er en svak og forsiktig person, og mange av dem er rekruttert eller Offspring, eier, eller livet lengde . Og den som ser maur gå inn i en landsby eller et land, en soldat kommer inn i landet, og hvis de forlater det, bærer de det, og hvis han ser at maurene flykter fra et land eller et hus, så bærer tyvene noe fra det plassering og det er en bygning, fordi maur og arkitektur ikke møtes . Og det store antallet maur i et land uten å skade noen, indikerer overflod av folket i landet ….

…Khan : mannens hotell, som indikerer hva huset hans indikerer når det gjelder kroppen hans, hans ære, hans navn, hans minne, hans bad, hans ovn og hans rettsråd . Når det gjelder de ukjente, indikerer det reise, fordi det er deres hjem . Og kanskje antydet han verdens hus, fordi det er et reisehus som noen forlater og andre stammer fra . Og kanskje indikerte han samlingen fordi det er hjemmet til noen som reiser fra hjemmet sitt og drar ut av hjemlandet til et annet land, mens han var borte, til han forlater det med sine følgesvenner og hans ledsagere . Den som ser ut som om han har kommet inn på et ukjent hotell, vil dø hvis han var syk eller reiste hvis det er riktig, eller flyttet fra sted til sted . Når det gjelder den som gikk ut fra et hotell til et hotell og red på et dyr da han dro, eller han kom ut fra midten av det, så jeg på tilstanden hans, og hvis han var syk, gikk han ut alene, og hvis han var på reise, gikk han videre og reiste på hans vegne, og på samme måte hvis han så en følgesvenn komme ned på et ukjent hotell som ryttere, eller de kom seg ut av det også, det er en epidemi av mennesker eller kamerater, som nevnt ovenfor . Eller han går ut med en forskjell mellom de to spørsmålene om vennskap og deres forhold i våkenhet, og på grunn av dem, deres kjente, deres ukjente, deres rettferdighet og deres båter ….

…Fly er en reise i en drøm, og hvis den er på baksiden, så er det en reise i komfort . Å fly for ikke-reisende er inaktiv . Og den som flyr fra overflate til overflate, går fra en tynn mann til en tynn mann . Og hvis en kvinne ser at hun har blitt fra sitt hjem til en mann hun kjenner, så vil hun gifte seg med den mannen . Og den som flyr fra et hus som han kjenner til et hus som han ikke kjenner, skal dø, for det er det hinsidige . Hvis fangen flyr i søvnen, blir han løslatt fra fengselet, og hvis kongen ser at han har fløyet, blir han løslatt . Og det ble sagt : Hvis fly er vellykket, så er det reise . Og den som fløy med fuglen i søvne, han ville følge fremmede . Og den som var en forfengelighet og så at han fløy, så er synet hans ugyldig .. og den som går foran en person, fløy og går foran ham, han vil beseire ham . Og den som ser at han har fløyet over et fjell, han vil få herredømme og overmanne konger i det uten utmattelse . Og den som så at han fløy og var egnet for sultanen, han fikk det, og hvis han falt på noe, ville han eie den tingen, ellers ville han ha en feil i sin religion . Og den som ser at han har forsvunnet til himmelen og ikke har kommet tilbake, han skal dø . Og den som flyr fra hjemmet sitt til et ukjent hus, han flytter fra hjemmet til graven, og hvis han flyr i luften, vil han bli syk til han er nær døden . Den som fløy fra bunn til topp uten ving, vant et ønske . Og den som så at han fløy flatt, hans saker ville bli avgjort uten tretthet . Og den som ser at han flyr og har to vinger, så er han et godt bevis for alle mennesker, og hvis han er en slave, indikerer han sin frigjøring, og hvis han er fattig, blir han rik . Og den som så at han fløy med sitt ønske og sin vilje, dette indikerer mye godt . Hvis han ser at han flyr og forlater huset, indikerer han at han er død . Og den som så at han fløy, han kunne ikke, eller at han fløy med hodet slaktet på bakken og føttene i luften, noe som indikerer mye ondskap som han ville bli utsatt for . Hvis pasienten ser at han flyr, indikerer han at han er død . Og den som så at han fløy i en båre, indikerte en alvorlig sykdom som han ville bli utsatt for . Og den som ser at han flyr mellom himmelen og jorden, han vil komme med mange ønsker . Kanskje søket etter kunnskap eller utroskap . Og å fly indikerer flyging og pessimisme . Og hvis han flyr med en vinge, vil han reise med ære og kraft . Hvis han var uten vinge, ville han reise hardt, spesielt hvis han fløy fra et godt sted og landet på et dårlig sted, og hvis han fløy fra et sted som var tillatt og landet på det som er bedre enn han var det motsatte ….

…Furu : fjerntliggende mann øyeepler med høy lyd, dårlige manerer parsimonious, er hjemmet til mørket og tyvene, som hjemmet til furu Hada ugler og kråker . Og døren laget av furu er til sultanen, et tegn på dårlig skapelse, urettferdig, og kjøpmann, Hafez, undertrykkende, tyv ….

…Maur i en drøm er svake mennesker, bekymringsfulle mennesker, og de blir krysset av soldater og familie . Og den som så maurene på sengen hans, mange av barna hans . Og den som ser den flyr og er syk, han vil dø eller reise . Det indikerer fruktbarhet og levebrød fordi det bare kan være på et sted der det er levebrød . Og hvis pasienten ser at maurene løper gjennom kroppen hans, vil han dø . Og den som ser maur komme ut av hulen sin, de vil få dem . Og den som ser maur komme ut av et hus, hans familie sier om døden . Hvis maurene har en vinge, indikerer de ødeleggelsen av mange soldater . Og den som ser maur komme inn i hjemmet sitt med mat, vil øke godet for sitt hjem, og den som ser maur bringe mat ut av hjemmet sitt, vil være fattig . Og utgangen av maurene fra nesen, øret eller andre organer mens de er lykkelige, indikerer dermed seerens død som martyr . Og den som så at han hadde drept en maur, begikk en synd på grunn av et svakt folk . Og den som hører maurens ord og er egnet for emiratet, han vil motta det, ellers vil han få fruktbarhet og godhet . De store krigsmaurene dreper dem, de syke de dør, og de som vil reise er slitne og tapt ….

…Han fortalte også at en mann kom til ham og sa : Jeg så som om jeg helte olje fra roten til et oliventre, så sa han til ham : Hva er din historie? Han sa : Jeg gikk i eksil mens jeg var en ung gutt, og jeg ble fri og nådde antall menn. Han sa: Har du en kvinne? Han sa nei, men jeg kjøpte en hushjelp, han sa se, hun er moren din . Han sa, så mannen kom tilbake fra hjemmet og lette fremdeles etter forholdene til slavejenta til moren fant henne ….

…Når det gjelder stemmen og talen sa Abu Saeed, predikanten: ~Den som ser at halsen hans er en blokkering, og det kommer ingen lyd ut av det. Hans visjoner indikerer at han er spenst og innsnevring av å bruke penger på hjemmet sitt til han dør , og det er ikke Mahmoud . ~…