…Det tolkes i ni aspekter som skjul, fordel, penger, klær, verdighet, prestisje, religion, godhet og en god kommando ….

…Og hjulet snur på ansiktet, og den som ser at han kjører på et hjul mens det kjører med det, indikerer at det er oppnådd ære og høyde ….

…Melk av en fitte indikerer strid og krig, og indikerer kanskje svakhet og sykdom ….

…Muhammad bin Shazan fortalte oss visjonen om jihad, sa han: Muhammad bin Sulayman fortalte meg, på autoritet fra Al-Hassan bin Alaa, på myndighet av Hussam bin Muhammad bin Muti’i al-Maqdisi, på myndighet av Saeed bin Mansour, på autoritet fra Ibn Jureij, på autoritet fra Ataa som sa : Jeg så profeten, fred og velsignelser være over ham i en drøm, så jeg sa, O sendebud Gud er et spørsmål. Han sa dette, sa du at jihad er bedre eller ribat? Han, fred være med ham, sa : Rabat, et bånd dag og natt, er bedre enn å tilbe tusen år . Professor Abu Saad, må Gud være fornøyd med ham, sa : Vi er blitt informert om Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, at han sa : Knapt på hans barn er som en mujahid i Guds sak ….

…Når det gjelder tilbudet, er det etterspørselen etter å leve og oppnå det som er ønsket. Og den som ser at blekket har truffet plagget hans, så indikerer det at det har skjedd ham skade. Men hvis han er en forfatter, skader det ham ikke, og det ble sagt at visjon om blekkhuset hvis den er full av materiale, så tolkes den av en kvinne som vet hvordan de kan ha nytte, og hvis han ser at noe er skrevet på ham fra henne, så blir han bedre enn slik. Kvinnen ….

…Og den som ser at han er i himmelen, han befaler og fullfører . Det ble sagt at den nedre himmelen er et departement, fordi det er månens plassering, og månen er en minister, og den andre himmelen er litteratur, vitenskap, intelligens, ledelse og tilstrekkelig, fordi den andre himmelen er for Merkur . Og den som ser at han er i den tredje himmelen, han vil motta nåde og glede og tjenestene til min hushjelp, smykker og sengetøy, og han vil være rik og velsignet fordi livet til den tredje himmelen til Venus . Og den som ser at i den fjerde himmelen, oppnår han en konge, autoritet og prestisje, eller går inn i arbeidet til en konge eller autoritet, fordi veien til den fjerde himmelen er solen . Hvis han ser at han er i den femte, oppnår han tilstanden til tilstanden, eller en kamp eller krig, eller et håndverk som tilskrives Mars, fordi den femte himmelen er for Mars, og hvis han ser at han er i den sjette himmelen, så blir han bedre enn å kjøpe og selge, fordi den sjette himmelen er for kjøperen, hvis han ser at han er i den syvende himmelen, vil han skaffe eiendom, jord, handlefrihet, dyrking, dyrking og olje i en lang hær, fordi den syvende himmelen er for Saturn, og hvis personen med denne visjonen ikke er verdig denne rang, så er dens tolkning for hans overordnede, hans etterfølger, hans motstykke eller hans navn…

…Og upartiskhet : mens du jobber på jobben, bevis på at du blir pisket og spikret av sin egen vilje . Den som ser seg naken og fratatt klærne, han har fiender på stedet han så, og han overvinner dem . Hvis nakenheten ikke blir avslørt, overvinner han dem ikke . Hvis han dekker sine private deler med noe eller med hånden, blir han ledet til dem og rømmer fra dem . Hvis han bare ser en linseduk i midten, prøver han å tilbe . Hvis han ser seg upartisk søke noe, oppnår han den tingen like mye som den er upartisk. Når det gjelder nakenhet, hvis han ikke har arbeid med ham, er det en prøvelse og forsakende lydighet og et uanstendig angrep . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så at en mann som sto midt i moskeen, betyr Basra-moskeen, knapt, med et sverd i hånden som slår en stein og bryter den opp, så Ibn Sirin sa til ham : Denne mannen skulle være Hassan Al Basri . Mannen sa : Han og Gud han er . Ibn Sirin sa : Jeg visste at den som er abstrahert i religion, betyr moskéens plassering, og at sverdet han brukte til å slå tungen med, som med hans ord bryter sannhetens stein i religionen ….

…Al-Kirmani sa: “Den som så at han er i et tårn, han er ikke trygg fra det han ber om, og hvis han er syk, vil han dø fordi Gud den allmektige sier: ‘ Hvor du enn er, vil døden innhente deg selv om du var i tårnene bygget . ”…

…Dommer, den som ser seg selv som verge for rettsvesenet, da er han rettferdig i det. Hvis den visjonære var en kjøpmann, var han voldelig, og hvis han var en vulgær, mer enn mål og vekt ….

Grismelk indikerer forvirring og mangel på sinn og kan indikere forbruk av forbudte penger og kan indikere forekomsten av nød og ulykke ….

…Hvis hun ser en kvinne som blir bedt om å be om tilgivelse for din synd, blir hun beskyldt for umoral ….

…Når det gjelder skriving, tolkes det av måten staten går på og avlaster behovet, og den som tror at han skriver og effekten av skrivingen hans, vises ikke. Hvis han er arbeidsgiver, blir han avskjediget, spesielt hvis skriving har et merke ….

…Et palme er i en drøm en vitenskapsmann eller en gutt, og hans død avbrøt den . Det uttrykkes som en hjelpsom arabisk mann . Den som eier mange palmer tar over mennene, og hvis han er handelsmann, øker handelen hans . Og den tørre håndflaten er en hykler . Hvis daddelpalmer ble opprotet, skjedde en epidemi det stedet, og det kan ha vært en tortur for sultanen . Og den som ser et kuttet palme, hans reise er avskyelig . Palmetreet er tanten til mannen . Og den som ser at en kjerne blir til et palme, så blir en gutt en lærd, og en ydmyk mann blir stor . Og det ble sagt : daddelpalme betegner levetid og barn, og et palme er kone, hus, land, klær, penger, far eller lærd ….

…Alvorlig . Og hvis den er tjueen, indikerer det godhet, lettelse og glede . Og hvis han hørte torden i en drøm, og visjonen var ni dager i mai, tydet det på at de edle sammen med duen døde, og døden skjedde i tyrkerne og på samme måte hos sauene, og det ville komme mye regn , og det beste av frukthagene florerte . Hvis det er i midten ti, oppstår alvorlige sykdommer . Hvis torden høres i en drøm, og visjonen er i juni, opptil ti dager fra den, indikerer den at lærde dør og den mest hederlige i Egypt, prisene er billige, pengene vokser og land og sjø fiske øker . Og hvis torden høres og synet er i juli til seks dager etter det, vil regnet skje i desember måned, og plantingen vil vokse frem og vokse, og det store folket i romerne vil dø, og prisen faller i Jemen, og krig faller i persernes land, og det er ondskap i Egyptens land på siden av kongen, og de faller i fangenskap hos barn, og en konge kommer fra øst for å føre dem som fanger til sin land . Og hvis torden er på slutten eller syv gjenstår av den, så indikerer den sikkerhet i hele landet, og prisen er billig i Basra og Abessinia, og landet er svart til Eufrats svarte , og noen frukter som palme og bananer får plager, og hvete florerer . Og hvis folk på slutten av året er redde for å drepe kongen sin . Hvis torden høres i en drøm, og synet er i august måned, er det et godt tegn for folket i Levant og folket i Gorgan og Aserbajdsjan. Gresshoppene er redusert, og kongen av Khazarene og kongen av Gog og Magog vil dø, og kampene faller mellom dem . Og hvis det er torden på slutten av det, vil det være fruktbart i Egypt og dets overfylte land, og prisene er billige i det etter ujevnhet, høye priser og død . Hvis torden høres i en drøm, og synet er i september måned i de andre dagene av det, vil regnet være mye, og tørke oppstår ved begynnelsen av året og fruktbar på slutten, og gresshoppene vil være i landet Kufa og Tabahs i Basra, og folk faller i stor sult, og muslimer åpner festninger, og mellom romerne og tyrkerne kjemper i lang tid, gjødsler lurene og mottar frukt og korn . Og hvis det var på den tiende, indikerte det mangelen på regn det året i Maghreb, og Gud den Allmektige vet best og hans fravær er klokere .. Og hvis det er tjuenuen indikerer det godhet, lettelse og glede . Og hvis han hørte torden i en drøm, og synet var i ni dager i mai, antydet det at de edle med duen døde, og døden skjedde i tyrkerne og på samme måte hos sauene, og det ville komme mye regn og frukthagenes gode . Hvis det er i midten ti, oppstår alvorlige sykdommer . Hvis torden høres i en drøm, og visjonen er i juni, opptil ti dager fra den, indikerer den at lærde dør og den mest hederlige i Egypt, prisene er billige, penger vokser og land og sjø fiske øker . Og hvis torden høres og synet er i juli til seks dager etter det, vil regnet skje i desember måned, og plantingen vil vokse frem og vokse, og det store folket i romerne vil dø, og prisen faller i Jemen, og krig faller i persernes land, og det er ondt i Egyptens land på siden av kongen, og de faller i fangenskap hos barn, og en konge kommer fra øst for å føre dem til sitt land som fanger . Og hvis torden er på slutten, eller syv gjenstår av den, så indikerer den sikkerhet i hele landet, og prisen er billig i Basra-landet og Abessinia, og landet er svertet til svarte av Eufrat , og noen frukter som palme og bananer får plager, og hvete florerer . Og hvis folk på slutten av året er redde for å drepe kongen sin . Hvis torden høres i en drøm, og synet er i august måned, er det et godt tegn for folket i Levant og folket i Gorgan og Aserbajdsjan. Gresshoppene reduseres, og kazaren av kazarene og kongen av Gog og Magog vil dø, og kampene faller mellom dem . Og hvis det er torden ved slutten av det, vil det være fruktbart i Egypt, og dets flom i Nilen og prisene er billige i det etter ujevnhet, høye priser og død . Hvis torden høres i en drøm, og synet er i september måned i de andre dagene av den, vil regnet være mye, og det vil være tørke i begynnelsen av året og fruktbart på slutten, og gresshoppene vil være i landet Kufa og Tabahs i Basra, og folk faller i stor sult, og muslimer åpner festninger, og mellom romerne og tyrkerne kjemper i lang tid, gjødsler lurene og mottar frukt og korn . Og hvis det var på den tiende, indikerer det mangelen på regn det året i Marokko, og Gud den allmektige vet best, og hans fravær er klokere ….

Frukten, hvis frukten blir sett i en drøm og den er søt, indikerer levebrød, nytte og nyttig kunnskap, og den sure frukten for den som er enig i å spise, er også, og for de som ikke er enige med ham, er det forbudte penger og en økning i sykdommen hans, og det som ikke ender med fruktene, indikerer at han spiser og besitter religion eller utbredelsen av ikke-muslimske kvinner og menn Slave eller dumme av dem . Og den tilslørte frukten opprettholder tretthet, og den dampede frukten har liten eller ingen mistanke om den, eller har ikke blitt reddet fra zakat . Og frukten som ikke har stengler eller skall, indikerer at ting er lette og det lovlige levebrødet som ikke er besmittet av noe . Hvis frukten er i sin sesong og modenhet, er det et presserende gode, og hvis det ikke er i sesongen, er det nytten etter en stund, eller det er bevis på levebrød . Og å spise det på en annen tid enn sin tid er en lettelse som har gått glipp av gode og vanskelige vanskeligheter, og en undersøkelse av det man frykter å gå . Og hver frukt kombinert er et tegn på kjennskap og møte og omvendt . Hver merkelig frukt er et tegn på landet sitt . Fruktene er ektemenn, barn, pengekontrakter, butikker, vitenskap, eiendom, gode gjerninger, familie, slektninger, enkeltpersoner eller en kur mot sykdommer hos dem som har dem, og de kan indikere hvilken drikke som er laget av dem . I tillegg til at mashmoum indikerer vann eller fett . Og den som plukker noe fra et tre som ikke er frukt, så blir han værende i en sak som ikke er tillatt for ham, eller han søker noe som ikke er obligatorisk for ham . Og å plukke frukten fra røttene til treet er bevis på en krangel med en hederlig mann, og den som ser at han plukket forskjellige frukter fra trærne, det påvirker kunnskap og rettsvitenskap fra menn som har posisjoner innen kunnskap og prestisje . Hvis han plukket den mens han satt, ville han ha levebrød uten hardt arbeid . Og den som så et fruktbart tre om vinteren, og han likte det, da var han en mann som var blitt tvunget til det, og antok at han hadde penger, og hvis han plukket noe av det, ville pengene hans gå til den mannen så mye som han plukket den . Fruktene er rikdom og verdighet, så den som ser at han høster av et annet sammenhengende tre enn frukten, indikerer da en rettferdig svoger eller en partner i ham som er god . Og uansett hvilken frukt det var på fjellet som ikke var eid, er det kunnskap, næring og talenter fra Gud den allmektige, og ingen har en tjeneste for det ….

…Treetrær betegner kvinner og menn av forskjellig moral . Å se trær er et tegn på krangel, og ukjente trær er et tegn på bekymring og nød, spesielt hvis han ser dem i en drøm om natten . Hvis det er kjetteri, blir det opphørt, eller hvis han er utro, blir han muslim . Hvis seeren er en vantro, blir han muslim eller en synder, angrer han . Uansett hvilke trær som er spesifikke for mashmum, som henna- og rosentrær, indikerer de mestere av godhet og kunnskap uten handling eller å si uten handling . Å se hva som er spesifikt for mashmum og sitronsaft, som appelsin og sitron, er spesifikt for mashmoum, og restauranten, som appelsin og sitron, og handling, og ord og handling . Å se hva som er spesifikt for mutam, ikke mot møll, slik som palme og valnøtter, indikerer herrene som ikke tar det de har, bortsett fra ved å utøve innsats og tretthet . Å se det som ikke er en restaurant eller snuse, som poppel og sypress, indikerer gjerrighet og gjerrighet . Hvert tre som bladene faller fra, indikerer fattigdom og rikdom, bevaring og glemsomhet, gleder og sorger . Og hvert tre som ikke slipper bladene, er et tegn på lang levetid, evig levebrød, rikdom og standhaftighet i religionen . Og den som så at han lå på trær, hans barn vokste . Og den som planter et tre som er hengt, da gifter han seg med et folk og treffer ære . Og et tre som ikke har frukt, betegner harde, store menn som verken har rikdom eller gode . Og treet med tornene er en vanskelig mann . Og den som så at han hogg et tre, døde sin kone, og hvis et tre tørket ut, ville en syk dø der . Og trebark er en dam . Og den som ser at han planter trær i en lund, han vil få barn . Og den som så at trær omringet et fjell, etterkommerne av byen ville formere seg . Og treet foran huset indikerer det lojale . Treet som Gud den allmektige snakket med Moses, fred være med ham, indikerer nærhet til Gud den allmektige . Treet indikerer Guds allmektige nåde, og det tørre treet er veiledning og næring . Å sitte under et tre med mennesker er et bevis på at den allmektige har godkjent. Hvis søkeren er en vantro, en muslim eller en ulydig, vil han omvende seg, og et velsignet tre i en drøm indikerer en god retur, og et godt tre som et palme er et godt ord, og et ondt tre er som en melon , et ondsinnet ord . Og den som ser at han høster av et annet tre enn frukten, tar han penger uten løsning . Det ble sagt : Treskjæring er en sykdom som rammer kutteren og dens mennesker ….

…Og den som ser at han har gitt nøtter eller mandler, han vil slå penger i den grad det er, og granateplet er en stor, hederlig mann som er blitt befruktet, og fiken er nåværende penger som ikke lyver, og ingenting av fruktene kan endres, og oliventreet er en velsignet mann. Hvis det er søtt, eller en sum penger, eller en gutt som rammer ham, eller det er bedre for en sønn, kanskje det er en kvinne, den som ser at han eide et granateple og spiste av det, så må han være en slave pike. Hans besittelse, han mottar fra den energien like mye som han hadde av den, og det ble sagt at den som så at han hadde truffet mange epler, han traff penger i henhold til det han så fra antallet, og som så at han hadde slo et eple som han luktet, så har han en sønn som lukter det, og bananer har penger til eieren av denne verdenen og en gjeld til eieren av gjelden og mye penger og gjeld tilsvarer bananer Og hvis det er ett, to eller tre trær, de er mange barn, og vingården er en sjenerøs mann. Hvis han ser at han er en vingårdskonge, så er han med en sjenerøs mann, og det ble sagt at den som så at han plantet en vingård, ville han bli plaget av prakt og glede, og de hvite druene i hans tiden er verdens friskhet og godhet, og på annet enn sin tid vil han motta penger før den tiden han Han ba ham om det, og det kan være det. Det er ikke forbudt, rosiner til enhver tid, penger i alle fall, og spise en gul frukt i en drøm, som kvede, pærer, fersken, våt, vannmelon og lignende er en sykdom, og det som var grønt av det, er ikke en sykdom, og hver syre av fruktene er en bekymring og tristhet unntatt for sitron, epler og tindved og alle andre søte frukter enn det som er nevnt ovenfor, er næring og penger og godhet, og den som ser at et stort tre har mye å bære det med sin overflod av tenner, han vil lide kraft og en spiker, og hans liv vil bli forlenget. Den som ser at han plukker fruktene fra trærøttene, krangler med en hederlig mann og er seirende i krangel, og den som ser at han er på et høyt tre, han klamrer seg til en stor mann eller rømmer fra det han frykter og advarer. Hvis han er sølibat, gifter han seg med en kvinne og den som ser at han falt fra et tre eller falt fra det, er ingenting mellom ham fullført. Og mellom de som har tenkt å være knyttet til ham, og den som ser at han falt fra et tre og dør, så går han til grunne av en gammel mann, og hvis det blir brutt av ham, går det mennesket til grunne. Og den som ser at han eide en rekke trær, så følger han en gruppe i en tilstand av ledelse, ære, ledelse eller så videre, og den som ser et ukjent tre, naken Fra papir, vil han bli plaget av sorger og sorger, og den som ser et stort, visnet tre fordi det ikke er noe godt i huset hans, og den som ser et hus som vokser og forlenger i huset sitt, så stiger hans minne og hans rykte stiger, og hvis han ser at han har et tre som har frukt og har ikke papir, så har eieren av det religion bortsett fra god oppførsel, og hvis det har papir og ikke har frukt, så er eieren av god oppførsel og har ingen religion. Et tre blir rotfestet, hugget ned eller visnet, så blir han alvorlig syk eller dør og kan indikere at noen av familien hans døde i stedet for ham. Hvis treet er for noen andre, så faller en mann ut av levebrødet eller dreper ham, og den som ser i eller utenfor hjemmet sitt eller det lavere eller høyere der det er typer trær som vokser og hvor de to vindene er i det. huset er en ulykke der kvinner samles for å gråte og sorg, og den som ser at han spiser tyggegummi fra trær, han spiser en forbindelse av en manns penger så mye som tyggegummi…

…Den som ser et tre av ukjent essens i et hus, da vil det samles ild der, eller det vil være et ildhus, fordi Gud den allmektige sier : ~Han har laget deg det grønne treet som ild .~ Kanskje treet var i huset eller i markedet, en krangel mellom mennesker, hvis treet var ukjent, fordi Gud den allmektige sa : ~De vil dømme deg om hvilke trær det er mellom dem .~ Når det gjelder beintrær som ikke bærer frukt, for eksempel sypress og plysj, er de store, hardføre menn som ikke har noe godt, og ingen av trærne har god vind, så ros for mannen som treet tilskrives, er som vinden på det treet og hvert tre har frukt, så mannen som tilskrives det, er fruktbar. Så mye som det bærer frukt, skynder det sin oppfatning og fordeler . Trærne som har torner er en vanskelig mann, og den som tar vann fra et tre, vil tjene penger på en mann som tilskrives typen av treet, og den som ser at han plantet trær i hagen sin, han har barn født til ham, hvis alder er like lang og kort som alderen til disse trærne, og hvis han ser spirende trær og gjennom dem To blåserende vind, for det er menn som kommer inn på stedet for å gråte, bekymre seg og ulykke ….

…Datoer : Det ble fortalt at Umar så det som om han hadde spist dadler, og han nevnte at for Guds sendebud, måtte Gud velsigne ham og gi ham fred, og sa : Det er troens søthet . Og typer datoer er mange, og datoer for de som ser det, indikerer regn . Og for de som spiser det, vil det bli gjort et rent generelt levebrød for ham, og det ble sagt at det indikerer lesing av Koranen, og det ble sagt at datoer indikerer sparte penger . Visjonen om hensynsløs spising er for dhimmiene . Og det ble sagt at den som så det som om han spiste gode dadler, han hører et godt og nyttig ord . Og den som ser det som om han begraver datoer, han lagrer penger eller får penger fra noen av safene . Og den som ser ut som om han kutter en dato og skjønner dens intensjoner fra den, da vil han få en sønn, fordi Gud den allmektige sier : “ Sannelig, Gud skaper kjærlighet og frøene . ” Visjonen om å spise datoer med tjære er bevis på en kvinnes hemmelige skilsmisse . Når det gjelder å se spredning av datoer, er det en reisekunst . Og datoens agent, Ghanima . Og den som ser som om han kommer fra et palme i sine egne dager, han vil gifte seg med en ærverdig, rik og velsignet kvinne . Og det ble sagt at han treffer penger fra et edelt folk uten å bli sliten, eller fra sine eiendommer, og det ble sagt at han treffer en nyttig kunnskap som han jobber med . Hvis det er ute av tid, hører han et flagg og jobber ikke med det . Hvis han så ut som om han hadde plukket et palme med svarte druer, fødte kona en sønn av en svart eier . Hvis han så ut som om han hadde høstet fra en tørr og våt håndflate, lærer han av en umoralsk mann en vitenskap som vil være til fordel for ham . Og hvis drømmeren var ulykkelig, ville han få lettelse, for det den Allmektige sa i historien om Maria : ~ Og jeg vil spotte deg med en koffertstamme .~ Det ble sagt at datoer spredte dirham ikke forblir . Og den som ser at det høstes datoer for ham, så høstes penger for ham fra mennesker med farer . Det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg fant førti datoer, og hun sa : Du traff førti pinner . Så så han ham en stund senere og sa : Jeg så som om jeg hadde funnet førti datoer på døren til sultanen . Han sa : Det påvirker førti tusen dirham . Mannen sa : Jeg krysset visjonene mine denne gangen i motsetning til hva jeg gjorde første gang . Han sa : Fordi du fortalte meg din visjon første gang, og trærne tørket ut, og du klarte året, og denne gangen kom du til meg med liv i trærne . Saken var begge ganger det han krysset . Og Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, sa : Jeg så som om en mann kom til meg og matet meg en bit dadler, så jeg ble fremmede, og hvis en kjerne kom ut, stavet jeg den ut . Så ga jeg meg en ny bit, og hvis jeg hadde en kjerne, blåste jeg den . Så ga jeg meg et tredje toppmøte, og hvis en kjerne Vlvztha . Abu Bakr sa : La meg, o Guds sendebud, krysse den . Han sa : kryss den . Han sa : Et selskap blir sendt, og de får og hilser og smitter en mann . Så ble det sendt et selskap, og han sa tre ganger, og han, må Guds bønner og fred være over ham, sa : Likeså sa kongen . Anas bin Malik så i en drøm som om Ibn Omar spiste en hemmelighet, så han skrev til ham at jeg så deg spise i det skjulte, og det er troens søthet . Og det ble sagt at en naken mann så kurver med kurver falle fra magen på svin, mens han presset dem og bar dem hjem til seg . Så spurte han den som uttrykte det, og han krysset det med byttet på de vantros penger. Snart kom romerne ut og seieren var for muslimene, og det han gikk gjennom kom til ham . Ibn Sirin ble spurt om en kvinne som så ut som om hun sugde en date og ga den til naboen og sugde den, så han sa : Denne kvinnen deler en god tjeneste med ham, så hun vasker klærne hans . Og Ibn Sirin kom til en mann og sa : Jeg så som om jeg hadde en foss i hånden min og hadde dadler i den, og hodet og ansiktet mitt var nedsenket i den, og jeg spiste den og sa : Hvor surt det er . Ibn Sirin sa at du er en mann som har hengitt seg til å tjene penger til høyre og venstre, og du bryr deg ikke om sikkerheten til forbudte. Sikkerhet var fra tillatt, men jeg vet at det er forbudt . Det var slik . Hvis en kvinne ser at hun spiser dadler med tjære, tar hun sin manns arv og hun er skilt fra ham ….

…Aprikoser i en drøm er dinarer hvis den er i sin rette sesong, og i sesongen er en sykdom . Og grønt betegner dirham . Og aprikostreet er en mann som ikke drar nytte av ham, og det ble sagt : Han var skilt, knapp, med sin familie, modig . Og den som ser at han har brutt en gren fra et ufruktbart tre, han vil krangle med sine slektninger eller en venn . Og det ble sagt : aprikostreet er en hyklerisk mann, den gulaktige er en sykdom, og sykdommen er hykleri . Det ble sagt : Hun er en rik kvinne som har en arv . Og den som bryter en fruktbar gren fra et aprikostre, han skal holde tilbake penger fra en mann eller avstå fra å be eller faste . Uansett hva frukt og frukt er gule er en sykdom, og det som er surt er bekymring og tristhet, og grønt er ikke en sykdom . Og aprikosen indikerer frykt, og indikerer kanskje at ting kommer tilbake til det de var, og indikerer kanskje et komfortabelt levebrød ….

…Snø, is og hagl : Alle disse tingene er indikasjoner på ulykker, sykdom, kopper og maling, og plager og plager som stiger ned på det stedet han ser det, og i landet der han sank ned, så vel som steiner og ild, fordi de ødelegger planter, trær og frukt, rasjonaliserer skip, skader de fattige og ødelegger ham i rust og kulde. Og det blir til tider verre, og det kan indikere krig, gresshopper og typer pandemier, og kanskje indikerer det fruktbarhet, rikdom, overflod av mat i sjeldenhetene, og strømmen av strømmer mellom trærne . Hvis noen så snø som kom ned fra himmelen og spredte seg til jorden, og hvis det var på stedene for plantingen og tidspunktene for dens bruk, indikerer dette overflod av lys og velsignelser på jorden og overflod av fruktbarhet, så at det fyller disse stedene med mat og spiring, da det er fylt med snø, men hvis det er i dem til tider når landet er ubrukelig og dets vegetasjon, er dette bevis på urettferdigheten til sultanen og jakten på eierne av munnen . På samme måte, hvis snøen er i en tid med fordel eller noe annet, ofte på boligene, trærne og menneskene, er det en urettferdighet som rammer dem og en plage som rammer deres gruppe, eller en pest på pengene deres, i den grad av økningen i visjonen og dens bevis . På samme måte, hvis han ser i sivilisasjonen og et annet sted enn snø, som hus og butikker, så er dette en pine, lidelse og sykdom, eller død eller kjærlighet kastet på dem og falt ned på dem, og indikerer kanskje beleiringen og mangel på reise og forespørsel om pensjon . På samme måte snø : fordi det ikke er noe godt i det, og det kan være Satans hud, eller en konge eller noen andre. Når det gjelder kulde : hvis det er på kultiveringsstedene og planter og ikke ødelegger noe eller skader noen, så er det fruktbart og godt, og det kan indikere bladlus og gresshopper som ikke skader, og katten. Og fuglen, hva med om folk på den tiden hentet den i containerne og samlet den i vannveiene ? På samme måte snø eller is, for de er fordeler, avlinger, frukt, bytte og egg dirham, og hvis kulden skader planter eller mennesker, eller det er på hus og butikker, så er det pandemier og forbrytelser kastet på mennesker eller kopper, korn og sår som samler seg og oppløses, enten fra å bære kulden i en sil eller et plagg, eller i det Han ikke bærer vann i den, hvis han er rik, vil inntektene smelte, og hvis han har varer i sjøen, er redd for det, og hvis han er fattig, vil ikke alt som han tjener og gagner ham ikke være hos ham, og ingenting er spart for sin tid, og noen av dem sa : Snow torturerer overveldende sultanen til flokken hans, og hans ord er stygge for dem Og den som så snø falle på den, reiste langt unna med en geit . Snøen er bare hvis det er litt snø som ikke er dominerende på siden og på stedet der stedet er snøhvit, og på stedet der snø ikke nektes, og hvis det er slik, er snøen fruktbar for folket på det stedet, og hvis det er for mye, ofte kan det ikke tørkes, så er det en pine som oppstår på det stedet . Og den som blir forkjølet av snø om vinteren og sommeren, han vil bli rammet av fattigdom, og den som kjøper snø om sommeren, han vil slå det han ikke hviler for, og han hviler fra en sky med gode ord eller ber for stedet for snø, og hvis snøen smelter raskt, så er han sliten mens han går raskt. At landet dyrkes med tørt land og snø, det er som regn, og det er barmhjertighet og fruktbarhet . Det er snø og det har beskyttelse mot snø, fordi det ikke er vanskelig for ham, fordi han var dekket og beskyttet, og han er en fast mann og han blir ikke skremt av det . Og den som fanger utallige ting fra kulden, han vil fange penger og perler . Og det ble sagt : kulden kommer ned fra himmelen, tortur fra sultanen til folket og tar pengene sine . Å sove på snø indikerer overholdelse, og den som ser som om det er snø over det, bekymringene er høye, og hvis snøen smelter, fjernes bekymringen . Når det gjelder opprinnelsen til Al-Qar, er det fattigdom . Og is er det og plager, med mindre en person ser at han laget vann i en bolle og frøs med det, så indikerer dette skaden på gjenværende penger . Og det frosne huset til kongens penger og andre ….

…Til gjestfrihet : et godt møte, så den som ser som om han inviterer et folk til sin gjestfrihet, går inn i en sak som er arvet av anger og skyld, basert på Salomos historie, fred være med ham, når han ba sin Herre den allmektige om å mate sin skapelse en dag, og han kunne ikke fullføre den . Hvis han så som om han inviterte et folk til sin gjestfrihet med mat til de var fornøyde, så leder han dem . Det ble sagt at det å ta gjestfrihet indikerer ankomsten av en fravær . Hvis han så ut som om han ble invitert til et ukjent sted hvor det er mye frukt og drikke . Han blir kalt til jihad, og han blir martyrdøtt, fordi Gud den allmektige sier : ~I den ber de mye frukt og drikker .~…

…Aprikos : en sykdom, og å spise grønt av den gir deg nestekjærlighet i dinarer og er uskyldig fra sykdom, og å spise gult av det koster penger i sykdom . Hvis han ser det som om han spiser en aprikos fra et tre, så følger han med en korrupt mann med mange dinarer . Det ble sagt at å plukke aprikoser fra et tre giftet seg med en kvinne som hadde penger fra en arv . Hvis han ser ut som om noen av sultanene plukket en aprikos fra epletreet, legger han inn flokken sin usmakelige penger . Og aprikostreet er en mann med mye sykdom . Noen av dem sa, men snarere er en mann kontrakt med familien sin, flat med mennesker, modig og ikke feig . Hvis hun ble æret av graviditeten, indikerer det en mann med mange dinarer, og hvis han var en grønn aprikos, så var hun en mann med mange dirhamer . Og den som bryter en gren fra treet sitt, han fornekter eller fornekter penger fra en mann, eller etterlater bønn eller faste, eller ødelegger penger som ikke er hans . Hvis en gren blir brutt fra et annet tre enn det som er fruktbart, for å bli tatt som en pinne, vil den få glede av det . Uansett hva frukt og frukt er gule er en sykdom, og det som er surt er de og tristhet, og grønt derav er ikke en sykdom ….

…Hvis du drømmer om at du går med kjæresten din i en grønn frukthage full av moden frukt, betyr dette en sjenerøs belønning for din lojalitet til den du jobber for, rikelig godhet og suksess i arbeidet . Når det gjelder koner, betyr denne drømmen et lykkelig hjem og lydige barn . Hvis du drømte om at du var i en lund og så kyr som spiste fallne frukter, betyr dette at du vil spre drømmene dine i din søken etter å kreve det som ikke er ditt . Hvis du drømte at du samlet frukt fra en lund, lover dette godt og velsignelser for alle . Hvis du i en drøm ser at et skadedyr i landbruket har truffet en lund, betyr dette at du vil falle i fattigdom etter velstand og rikdom . Hvis du drømte om at du gikk i en lund og ble fanget blant sammenflettede bjørnebærplanter, advarer dette deg om at det er konkurrenter som vil misunne deg . Men hvis du er gift, betyr dette en krangel og krangel med ekteskapspartneren . Hvis du drømte om å se en kalt frukthage, betyr dette at sjansene for å stige til høyere nivåer i livet vil unnslippe deg . Hvis du i en drøm ser en bar frukthage uten grønt , betyr det at du er opptatt av dagens gleder og din distraksjon fra å sikre fremtiden . Å se en storm herjet frukthage betyr at en tung gjest vil komme over deg, ellers vil du gjøre en vanskelig jobb ….

…Al-Kirmani sa: “Den som så at han spiser johannesbrød med noe annet, det er ikke noe galt med det, og hver gule frukt er syk bortsett fra bananer og kli, og hver grønn, rød, svart eller hvit frukt er et levebrød. Han pleide å gulne, og kanskje så bær eller spiste dem hvis den var søt, enten det var i løpet av hans tid eller på et annet tidspunkt, antydet at han ville tjene til livets opphold, og hvis det var surt, er det sorg ….

…Og hvis han ser at han hilste på en sjeik som kjenner ham, vil han gifte seg med en vakker kvinne og få forskjellige slags frukt, fordi Gud den allmektige sier : “ De har frukt i seg, og de har det de hevder . Fred være med ordet fra en barmhjertig Herre . ” Hvis en ung mann som ikke kjenner ham, hilser på ham, blir han spart for fiendens onde ….

…Al-Bayaa ‘Hans visjon i en drøm, eller overgangen til hans stilling, og til hans levebrød indikerer umoralsk tro . Og forstyrrer bønn, undervurderer tiltaket og spiser . Lempe og urenhet . Og det å se bygg selges, indikerer en mann som elsker verden . Og hvis han så at han tok dirham eller dinarer eller solgte for erstatning, er det ikke noe galt med ham . Selgeren av garn indikerer reise . Salg av dyre klær er pålitelig og majestetisk, og har en risiko og affære som ikke tar noen pris for å selge det . En mann som selger frukt og frukt og lignende er en mann som foretrekker sin religion fremfor sitt verdslige liv, og han er veldig sliten i å søke sitt levebrød . Og Bayaa Al-Rayyan er eieren av sorger og gråt, eller han er en mann som leser Koranen . Og fuglene som selger slaver av slaver . Og å selge kuler har en svak kommando ….

…Date palmer i en drøm indikerer levebrød . Hvis han ser en pasient, indikerer han at han er frisk . Pollen kan indikere pasientens død, fengselet eller lagring og oppbevaring av varer . Og den som ser et palme, stjernen kommer til gode . Hvis han blir gul og ikke spiser det, så har han autoritet, og han blir sint på pollen-eieren, så er han fornøyd med ham . Det er penger som rammer ham ….

…Hun er en kvinne i en drøm . Og den som ser at han melker kamel, han vil gifte seg med en rettferdig kvinne, og hvis han er gift, har han en mannlig sønn, eller verge for staten der han samler zakat . Kamelkjøtt indikerer oppfyllelse av et løfte eller en ulykke eller sykdom eller levebrød . Og kjører på en kameljente . Og den som kamel dør, hans kone eller reisehelt, vil dø . Kanskje var kamel en kvinne med mange krangler . Og den som ser en kamel inn i en by, det er en prøvelse, fordi Gud den allmektige sier : ( Vi som sender en kamel, har prøvelse for dem, så vent på dem og vær tålmodig ). Den som bryter kamelen, angrer på det han handlet og fikk en ulykke, og den som eier en kamel, blir gift eller svigersønn eller eier et hus eller en jord . Hvis det melkes fra det annet enn melk, som blod og pus, var disse pengene forbudt . Og den som ser at en kamel er tapt eller stjålet, han forlater sin kone . Kamelen er en god kvinne, tålmodig med slit og bærende vekter . Hvis slaktet indikerer bekymringer og forfedre . En kamel i en drøm er et tre, et skip eller et palme . Og sen kamel og klyngen og kuppelen og båren . Alt det kvinnene . Og den som ser en kamel gi melk i moskeen eller i leiren, det er et fruktbart år . Se også setningene ….

…Aspekter som må tas i betraktning når man uttrykker syner : Den følgende tegning illustrerer på en enkel måte aspekter av syn uttrykket : koranen side / hadith aspekt / arabisk side / symbol siden ved tidspunktet for synet / visjonen Hva er det? Ved å fortelle visjonen til den, ser personen som uttrykker den på forskjellige aspekter som jeg forklarte i forrige tegning og bemerker at de øvre delene er relatert til uttalen, og seksjonene nederst er relatert til personen til ordene eller person av visjonen og tiden visjonen ble sett på . La oss gi et eksempel her på hva Al-Bukhari fortalte i sin Sahih : På autoritet fra Abu Said al-Khudri sa han : Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, sa : (( Mens Jeg sov, jeg så folk som viste en t-skjorte på dem, hvorav noen nådde brystene, og noen av dem nådde brystene under det, og Umar ibn al-Khattab gikk forbi med en skjorte på seg. Han dro den )) , sa de : Hva ga du det, du Guds sendebud? Han sa : (( Religion )) Fath Al-Bari 12/413 _ Al- Nawawi 15/159 Sendebudet, må Guds bønner og fred være over ham her, krysset skjorta med religion, og han ble bedt om å si : Hvorfor gjorde han Sendebudet, må Guds bønner og fred være over ham, uttrykke skjorten her med religion? Hvis vi ser på Koranen, har vi fortsatt dette spørsmålet. Den allmektige sa : {Og klærne fra gudfryktighet, det er bedre. } [Al- A’raf : 26] Derfor sendte sendebudet, må Guds bønner og fred være over ham, her med religion, ettersom det er et forhold når det gjelder mening. Og borte fra henne alle dårlige . Så sendebudet, må Guds bønner og fred være over ham, her, ved å undersøke ham med et syn, tolket det fra det sterkeste aspektet av det, som er den hellige Koranen, og eksempler på dette er mange, inkludert : uttrykk for skipet som utfrielse, tre med hyklere, steiner med hjertets grusomhet, spise et manns kjøtt i hans fravær, søvnighet med sikkerhet … og andre . Han siterer andre eksempler på muligheten for å tyde visjonene gjennom den rensede Sunnah, så det å se et palme kan krysse den troende for å sammenligne sendebudet med en muslimsk mann med et palmetre, og for å snakke om Ibn Omar, Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, sa : (( Et av trærne er et tre hvis bladene ikke faller, og det ligner en muslim, så snakk med meg. Hva er det? Så falt folket i Abdullah sa : Så han falt i hodet på meg at det var palmetreet , og jeg levde . Da sa de: ~Fortell oss hva det er, Guds sendebud . ~ Han sa : Det er datoen . [ Fath al-Bari 1/145] _ Og når han ser en flaske vann gå forbi kvinnen til sendebudets ord, må Guds bønner og fred være over ham, som bevist i al-Sahih (( Medfølende, O injesha med flasker )) [ Fath al-Bari 10/538 ] , _ og ser et plagg krysse religionen som sendebudet, må Gud velsigne ham, sa Han overga klærne som han så til Omar mens han slepte den med religion . Så herfra kan jeg avklare for den edle leseren [ stadiene i visjonens uttrykk ]. I følgende form : visjonen blir vurdert og dens aspekter vurderes i form av : A – Symboler og uttrykk for visjonen Har de noe å gjøre med : Den hellige Koranen – Profetens sunnah – det arabiske språket og dens avledninger, deretter b – Den visjonære når det gjelder : hans sosiale status, kjønn og funksjon, og deretter c – visjonens tid / om det er moderne eller gammelt , sommer eller vinter . . . Og et annet eksempel er hva muslim fortalt i sin Sahih i Åpenbaringsboken : På myndighet av Anas bin Malik sa han : Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, sa : (( Jeg så en natt mens sovende så det som om vi var i huset til Uqba ibn Rafi, så vi kom til Bettab Ibn Tabab, og jeg overførte heisen til oss i denne verden og konsekvensen. Vi har i det hinsidige, og at vår religion har vært bra . ” Legg merke til at Messenger, kan Guds bønn og fred være med ham, uttrykte dette synet, og du finner den uttrykte det fra språket siden og dets avledninger uten å knytte uttrykket til aspektet av Koranen, og Sunnah for eksempel, og dette merker vi gjennom din kontemplasjon av uttrykket . Budbringeren, må Guds bønner og fred være over ham, er det første hinderet for en visjon : med et godt resultat i virkeligheten, og dette er i det hinsidige og første høytliggende i visjonen : ved høyde og seier, og dette i denne verden, og den første av al-Rutab fra Ratab Ibn Tabab : med religionens stabilitet og fullkommenhet av dens herskelser. For dette, og Gud vet best, den hellige profet, må Gud velsigne ham og gi ham fred, uttrykt det til stabilitet og fullkommenhet i religionen og slutten på dens avgjørelser . Og han tok fra ordet god mening også stabilitet . Og hvis vi spør om årsaken til dens uttrykk fra Den hellige sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, fra dens språklige og etymologiske aspekt, så er svaret : Fordi han er sterkere i denne visjonen enn i andre aspekter , og uttrykker og her er Guds sendebud fra hans innsikt og kunnskap, som er fra Guds kunnskap, så han uttaler ikke de ønsker han uttrykte fra denne siden . Derfor, når de forteller visjonen til dem, ser forbipasserende etter den sterkere siden eller den gode siden av visjonen som de bytter på denne visjonen gjennom. Det er ikke klart for den edle leseren at deres predasjon for visjonen er å kjenne dens uttrykk gjennom å se og tenke på den ….