…Fjell, trær og huler er et ly, et ly og et ly . Og den som ser at han hugger et tre eller et palme, han eller noen av hans familie blir syke, og det kan være døden hvis han møter det ….

…Kamelen : en kvinne, et år, et tre, et skip, et palme eller en knute av verdens knuter . Den som eier den eller kjører på den, vil gifte seg hvis han er singel, eller han reiser hvis han reiser, ellers eier han et hus eller land eller et overskudd eller en samling . Melking av den utnyttet det som ble krevd av den og hadde nytte av det som ble bevist av den, med mindre den ble sugd inn i den, da ville den oppnå ydmykelse . Når det gjelder nomader, klemmer, kuppel og muhafas : alt dette er kvinner, fordi de er blinde og installert, og den som ser en ukjent kamel gi melk i moskeen, rehabiliteringen eller plantingen, er det et fruktbart år, med mindre folk er under beleiring, frykt, oppvigling eller kjetteri, så fjernes dette på grunn av fremveksten av instinkt, fordi kamelmelk er vanlig og Sunnah . Den arabiske kamel tilskrevet en kvinne er den hederlige arabiske kvinnen . Det ble sagt at kamelkjøtt ble tilberedt som en tillatt næring, og det ble sagt at det var oppfyllelse av et løfte for den allmektige ordtaket : ~ All mat var en løsning for Israels barn, bortsett fra det han forbød Israel å være .~ Det ble sagt at det er gulrotkjøtt . Og kamelen for den som kjører den, er en rettferdig kvinne . Og kamelenes avrivning reiser i rettferdighet . Og den hjelpeløse reisen han er redd for å kutte veien i . Og det ble sagt at å berøre fraksjonen og hvert lite barn var trist og opptatt . Det ble fortalt på myndighet fra Ibn Sirin at han ble spurt om en mann som så en kamel og sa : Hun vil gifte seg . En annen spurte ham om en mann han så som om han kjørte en kamel, og han sa : En kvinnes rang og lydighet ….

…Og den som ser at han stiger opp på et palme, vil være i stand til å overvinne en æresmann, og hvis han faller, vil han ikke oppfylle det han håpet på ….

…Den som ser datoer i en drøm, de er et symbol på regn, og for den som spiser dem et rent generelt levebrød som vil oppnås av ham, og ingen vil knytte ham til det . De begravde datoene er penger spart, så vel som siv og de sagede dadlene er dirhamer som ikke blir igjen, og den som spiser hvetegras, han er fra dhimmah . Og den som ser at en dato kommer til ham, penger kommer til ham fra menn med farer, og agent for datoer er et bytte . Og den som høster en date i sin tid, han vil gifte seg med en velstående, hederlig kvinne, som har mye godhet og velsignelse, eller at mannen treffer noen hederlige menn med penger uten tretthet, og kanskje han vil ha kunnskap . Hvis datoene ikke er i tide, hører han kunnskap og handler ikke etter det . Hvis han sprer seg fra et tørt palmetre på seg selv, lærer han av en hykler mann med kunnskap, og hvis han er i en sky eller de er så langt borte fra Gud for historien om Maria, fred være med henne : ( Og han spottet deg med stammen til daddelpalmen som falt på deg fuktig ) . Hvis hun ser at hun spiser dadler med tjære, tar hun en arv fra mannen sin, og hun er skilt i det skjulte, og arv er forbudt . Hvis en person så at han tok en dato og kuttet den og hentet produktene fra den, ville han få en sønn . Og den som så at han plukket et svart druefrø fra et palme, så føder hans kone en sønn av et svart kongedømme . Datoer forklares med god levebrød og halal . Og den som ser at han spiser gode datoer, han hører gode ord og får stor fordel . Og den som så at han begravde en dato, fikk penger fra safene eller fra foreldreløse penger eller lagrede penger . Og den som så at han spiste førti dadler på døren til sultanen, og det var ikke tiden da datoene dukket opp, eller tidspunktet for deres Istiha, han ville slå fyrti pisker . Og den som ser det som om han spiste førti dadler og var på modenhetstid, han vil ha førti tusen dirham . Og den som ser kurver med brune dadler, faller fra magen til grisene, mens han løfter dem opp og bærer dem hjem, han får bytte fra de vantros penger, og den som ser det som om han suger en dato og gir den til en annen og suger det, så vil han dele med ham en god tjeneste . Og den som ser som om han har spist dadler, han vil finne troens søthet . Og den som ser ut som om han splitter datoen og skjønner intensjonen fra den, så får han en sønn ….

…Palm Å se et palme i en drøm er et godt varsel og forutsier bedre forhold og et lykkelig liv . Hvis en jente drømmer om at hun gikk nedover en gate under palmer, forutsier dette et lykkelig hjem og en lojal mann . Hvis palmetrærne ble visnet i en drøm, forutsier dette at noen plutselige sorger vil riste de søte dagene ….

…Datoer : penger som ikke er igjen, og den som ser at det er en daddelpalme, så er saken der det er en tvist, vergemål eller hatet reise . Og han betraktet det som kvinnens hår . Og den som ser en kjerne som har blitt et palme, så er det et barn som blir vitenskapsmann, eller det er en ydmyk mann som blir tynn . Noen av dem sa lang levetid ….

…Utsikten over jorden til graven hans 67 – Harun al-Rashid hadde sett et syn mens han var i Kufa som skremte ham og bedrøvet ham, så Gabriel bin Bakhchushua gikk inn på ham og sa : Hva har du, o troende? Han sa : Jeg så en palme med rød jord komme ut under sengen min og sa : Dette er Arons jord, så Gabriel forstod det og sa : Dette er en av rørdrømmene fra sjelens samtale, så vi glemte det, O sjef for de trofaste . Da han gikk til Khurasan, passerte han Tous, og sykdommen hans fanget ham. Han nevnte hans visjoner, så han hjemsøkte ham og sa til Gabriel : Ve ! Husker du ikke historiene hans om deg fra visjonen? Han sa : Ja . Så ringte han gjerne tjeneren og sa : Ta meg noe fra jorden i dette landet, og han førte ham rød jord i hånden . Da han så det, sa han : Ved Gud, denne håndflaten jeg så og jorden som var i den . Gabriel sa : Av Gud, du vil ikke være der tre ganger før han døde (1) , og han befalte å grave graven sin før han døde i huset der han var, som er huset til Hamid bin Abi Gan al-Ta ‘i, så han så på graven sin og sa : Adamssønn, du vil komme til dette . Så beordret han at de skulle lese Koranen i graven hans, så de leste den til de var ferdige med den ….

Palme palmebladet i en drøm er en dressing for en kvinne eller en mann . Det kan indikere penger ….

…Og den som ser at han spiser fra datoen eller hemmeligheten, da vil han tjene penger og levebrød, og den som ser at han har truffet en dato eller spist den, han vil slå nåværende penger av en gammel mann og spise datoer er en god ting bestemmelse, og den som ser at han spiser dadler med frøene, så blander han tillatt med en haram, og den som ser at han har truffet en date eller en date. Hvis kona er gravid, kommer hun med en mann og den som tror at han spiste datoer i motsetning til ham vil være av bein og klar farge i denne verden, så tenker han på hva Gud har befalt og forbyr det, og den som ser at han har truffet datoene for datoene, så har han til hensikt å reise og den som ser at han har truffet en daddelpalme, så treffer han penger. Det er grensen til et palme, så saken der det er fra et argument eller noe annet vil bli lukket…

Palmen : Han er mannen av kunnskap, og hans sønn og hans død avskjære ham, og palmetreet er en mann fra araberne, Haseeb Nafaa, en hederlig vitenskapsmann som er lydig mot mennesker, er hans opprinnelse hans klan, og koffertene hans er katastrofale, for Gud den allmektige sier : ~ La meg korsfeste deg i håndflatene .~ Og hans kval av vennene hans styrker dem og deres hender, for ekstra fronds for barn og avkom . Og daddelhåndskaden er mye for guvernøren og handel for kjøpmann, og markedsføreren har en gevinst . Kanskje var et palme en hederlig kvinne med mange godheter og erindringer . Og den tørre håndflaten er en hykler . Og den som ser som om vindene tok palmetrærne med rot, det oppstod en epidemi der, og det var kanskje en pine i byen av den allmektige Gud eller sultanen, og penger strømmet inn i den, fordi Gud den allmektige sa : “Den har en duft som er lik til dyrkendes levebrød . ” Saw Mr. Humairi det Allahs sendebud fred være med ham som i land av myr med Nakheel, og hennes gode land er ikke en plante der, sa han, fred være med ham : vet du hvem dette landet? Han sa : Nei, han sa : Dette er for mannen til Al Qais bin Hajar. Ta denne daddelpalmen som er i den og plant den i det gode landet . Så jeg gjorde det han ba meg om å gjøre, og da jeg kom til Ibn Sirin mens jeg var gutt, fortalte jeg ham synet mitt, og han smilte og sa : Å gutt, sier du poesi? Jeg sa nei . Han sa : Når det gjelder deg, vil du si poesi som en målestokk, bortsett fra at du sier om rene mennesker. Omtalen av palmer er blitt nevnt i begynnelsen av kapitlet ….

…Kommentatorene sa : Hvis treet indikerer arbeidet til eieren og hans religion og seg selv, så viser papiret hans karakter, skjønnhet og klær og dets folk til hans slekt, brødre og tro . Hennes hjerte indikerer hans hemmeligheter og hva han skjuler for sine gjerninger, dens skrell indikerer hans utseende, hans hud og alt som pryder ham om hans gjerninger, og vannet indikerer hans tro, fromhet, rike og liv for hvert menneske til sin skjebne, og kanskje de ordnet det i strid med dette arrangementet, og jeg nevnte ham i havene . Den som ser seg selv over et tre eller dets besittelse i en drøm, eller dette blir sett av ham, jeg ser på hans tilstand og tilstanden til hans tre, og hvis han er død i Sannhetens hus, ser jeg på karakteristikken til treet, og hvis treet er stort, vakkert og godt, så er de døde i paradis og kanskje et tre av velsignelse og godhet. Hvis det er et stygt tre med torner, svarthet og stink, så er det i pine, og kanskje det er Zaqqum-treet som har blitt til det på grunn av sin vantro eller på grunn av hans korrupsjon, og hvis han ser pasienten, beveger han seg til en av de to sakene i henhold til hans skjebne og omfanget av treet. En ekteskapsøkende, eller en kvinne for en mann, hvorav den ene skaffet en mann i henhold til tilstanden til treet og dets utseende, hvis det var ukjent, eller på et trykk om dets karakter, slekt og essens hvis det var kjent, og hvis mannen til hver av dem i det våkne livet var syk, så jeg på tiden på den tiden. Det treet som han eide eller så seg på toppen av ved tidenes gang, vann har strømmet i det, så pasienten er i fred, helsen har kommet i kroppen og tegn på livet har dukket opp på kroppen hans, og hvis han er i sin ledelse, så går pasienten til Gud den allmektige, og han kommer til støv og ødeleggelse . Og hvis han så det i butikken sin eller i sin bolig, så er det en indikasjon på hans inntjening og levebrød, og hvis det var etterspurt av ham, hadde han godt av det . Selv om han ledet ham, tapte han og ble fattig . Og hvis han ser det i en moske, er det en indikasjon på hans religion og hans bønner . Hvis det er i tidens ledelse, så er han ikke klar over sin religion, han er ikke fra bønnene sine, og hvis det er i hans ønske, er mannen rettferdig og flittig, hans arbeidere har fullført hans lydighet . Når det gjelder den som eier mange trær, følger han en gruppe verger som er verdige ham, enten et emirat, et distrikt, en fatwa eller en leder for en mihrab, eller en leder på hans følgesvenn, en kaptein på et skip, eller en butikk i en produsent under hans hånd, og på dette og lignende . Når det gjelder den som ser gruppen hennes i et hus, er det menn eller kvinner, eller begge to møtes der for godt eller ondt, og hvis han ser fruktene på det og folk spiser av det, hvis fruktene indikerer godt og levebrød, så er det er en høytid og de spisebordene er i den, og hvis fruktene ikke liker det, indikerer det sorg, så er det en begravelse. De spiser mat i det, og på samme måte hvis det er en syk person i huset, og hvis frukten er ukjent, så jeg, og hvis det var i trærnes komme, var maten i glede, og hvis det var i ledelsen, var det en katastrofe, spesielt hvis det var ledetråder i å vekke en av de to sakene . Når det gjelder den som ser et tre som har falt, kuttet ned, brent eller ødelagt av en sterk vind, så er han en mann eller kvinne som vil gå til grunne eller bli drept, og ødeleggelsen utledes av hennes essens eller beliggenhet og av hennes årvåkenhet fra hennes bevis, og hvis hun er hjemme hos ham, er årsaken til det en mann eller kvinne som er død eller fra hans hushold og hans slektskap og brødre, eller en fange av blod, en mujahid eller en reisende, og hvis hun er i moskeen, så er han en kjent mann eller kvinne som blir drept eller dør en berømt død . Hvis det er et palme, så er han en mann med høy maskulinitet med autoritet eller kunnskap, eller en kvinne til en konge eller mor til en hersker, og hvis det er et oliventre, så en lærd, en forkynner, en forbigående, en hersker eller en lege, så på denne måten krysser han resten av trærne i henhold til omfanget av deres essens, fordel, skade, avstamning og karakter . Og den som så at han plantet et tre som var hengt, slo han en ære eller tenkte for seg selv en mann henhold til sin essens, fordi folk sier : Så hvis han plantet det, hvis han gjorde det . På samme måte, hvis han sår et frø, så henger han eller ikke, så er det de, og det å plante vingården vil få ære, og det ble sagt at noen somom vinteren et gravid vintreet eller et tre, regnes som en kvinne eller en mann hvis pengene har gått, eller han tror de er rike ….

…Boet betegner i levebrød og godhet i en drøm, fordi skyldneren strekker seg fra tapet . Det som skjedde med godset i drømmen om å drukne eller brenne var mangel på frukt eller produksjon . Kanskje indikerer tapet levebrød og næring, eller den kone eller den tålmodige mannen som hjelper barna hans hardt, og hvis det er en økning i ham, er det bevis på vekst, velsignelse og næring . Kanskje indikerte avfallet tap av liv i uaktsomhet og mangel på glede ….

…Raushet og druer : Raushet er en indikasjon på kvinner fordi den er som hagen for å drikke den og bære den og gleden av smaken, spesielt siden kroppens narkotiske sukker kommer fra den, og det er som følelsesløs samleie med saften i det, og det er et tegn på ekteskap fordi det er som sædceller . Og kanskje den sjenerøse mannen indikerte den gunstige hesten på grunn av overflod av fordelene med druer, ettersom han er som herskeren, verden og hesten med penger, så den som eier en vingård slik vi beskriver den, vil gifte seg med en kvinne hvis han er sølibat, eller er han i stand til en sjenerøs mann, så ser han på konsekvensene og hva som vil skje med ham i generøsitetstid i valgdeltakelsen og ledelsen. Dette var i perioden og kvinnen var syk og omkom fra sykdommen hennes, og hvis hun var gravid, kom hun til en slavejente, og hvis han håpet på løslatelse, forbindelse eller penger fra en hersker eller i hendene av en hersker eller en hersker eller en kvinne som en mor, søster og kone, som er forbudt, og han kan ikke, selv om ekteskapskontrakten hennes ikke var, må han nå sin kone til ham, og hvis han er velstående, så han er fattig, og hvis han er etterspurt og hykleri i sitt marked og sin industri, er han unnskyldt og stillestående, og hvis det er på tide og sommer, er saken imot ham, og alt dette er gyldig . Svarte druer i sin tid er sykdom og frykt, og de kan være pisker for de som eier dem i henhold til antall kjærlighet, og det drar ikke nytte av svartfargen i fargen med skade på stoffet . Hvite druer i sin tid er verdens juice og godhet, og andre ganger vil han motta penger før den tiden han håpet på . Og den som ser at han klemmer en vingård, ta saften og la det som er igjen, det vil si at kongen skal ta kongen av juice i kraft . Likeledes sukkerrørsaft og andre ting, fordi juice og fordelene dens råder over det som er annet enn det som er med det fra det som ikke berøres av ilden, bortsett fra det som er differensiert i sin essens . Det ble sagt at den som plukket en haug med druer, fikk fra sin kone en sum penger, og det ble sagt at pengene var 1000 dirham . Og det ble sagt at svarte druer er penger som ikke blir igjen, og hvis de ser dem henge fra vintreet sitt, er det veldig kaldt og frykt . Noen av kommentatorene sa : Svarte druer mislikes ikke, fordi Gud den allmektige sier : ~ Sukker og god mat .~ Sakarja, fred være med ham, pleide å finne ham sammen med Maria, ettersom han ikke hatet og de fleste uttrykkere hatet ham . Det ble sagt at han var ved siden av Noahs sønn da faren hans kalte på ham, og han var hvit i fargen, så når fargen endret seg, endret druene rundt ham, og opprinnelsen til det svarte er det . Og det som var frukt, er ikke avskåret i alle deler, og det har ikke tid og ikke noe stoff som ødelegger det, det er godt som dadler og rosiner, og det som ble funnet på den tiden og utført på andres tid, det er godt i løpet av sin tid, bortsett fra hva den har et hatet navn eller en stygg nyhet, og i andre enn sin tid blir den til slutt hatet . Uansett hva som har opprinnelse som indikerer avskyen, er det hans ønske og nød, og andre ganger ble han slått eller syk, som de to . Fordi Adam, fred være med ham, var redd for bladene hans og beskyldte ham for treet sitt, og han var bekymret og angret, så dette var nødvendig til enhver tid, og hans tre og papir var også påkrevd . Uansett hva som var gult i fargen, var en sykdom, som kvede, hagtorn og vannmelon, med sin skade utenfor livet, og annet enn gulfargede bekymringer og sorger . Hvis det var surt, ble det slått med piskene for å spise det, spesielt hvis det var et tall, fordi frukten av pisken til slutt . Og trærne, som er roten til frukten, er en tørr pinne . Og det som hadde et navn i sin avledning av nytte, bær tolkningen til ordlyden hvis den var sterkere enn dens betydninger, for eksempel grønn kvede til andre tider er sliten, og gult er en sykdom . Og grønne fersken : smerten av dem eller en bror, og gul sykdom . Og jujube : i sin tid blir han utnevnt av firmaet eller divisjonen, og det grønne på den andre enn sin tid er ulykke og ulykker som rammer ham, og hans tørrhet til enhver tid har en blå blomst, og treet hans er et mann med fullstendig sinn og godt ansikt, og det ble sagt en hederlig mann som er en mann med glede, stolthet og sultanat ….

…Fersken Hvis du drømte om å se grønne fersken under trærne, betyr dette personlige problemer med slektninger . Men hvis fersken er moden, betyr dette at du vil leve lykkelige, lykkelige, men korte øyeblikk . Og hvis du spiser fersken, betyr dette at du vil unne deg sensuelle gleder og galskap . Hvis du plukket fersken i en drøm, betyr dette å oppfylle dine ønsker, men de vil ikke vare slik du drømte . Og hvis du drømte at du samlet plommer fra bakken og du fant råtten frukt blant de gode, betyr dette at du innrømmer at forventningene dine var hule fiktive, og at livet ikke bare er basert på glede og glede ….

…Bananer : Når det gjelder bananer, har den som søker denne verden et levebrød som han får i henhold til sin pleie, og den som søker religion i den i henhold til hans vilje, har kraft i sin tilbedelse . Treet bananene indikerer en rik mann som tror gode oppførsel, og dens plante i Dar bevis på fødselen av en sønn, Gud den allmektige sa : ~ The Talh plantains ~ , en banan, ikke skade ham, farge og syre eller for tidlig, en sum totalt . Treet hans er et av de mest sjenerøse trærne, og bladene er det beste og bredeste av papir, og tolkningen av det er bra for personen som treet hans tilskrives . Og hver søt frukt bortsett fra det som er beskrevet, som har en gulaktig farge eller er sur, ble ikke realisert på sin kjente tid, for den er forsyning, penger og godhet . Dens overlevelse er så lenge frukten forblir sammen med fruktene, og den lette tilførselen og den skyndende fremveksten og fordelene for folket, bortsett fra svarte druer og fiken, for det er uansett ikke noe godt i dem . Og den som tror at han har truffet noe fra frukten, så er det ikke noe galt med det i sin tid hvis det inneholder det som er ønskelig av den slags godhet som er beskrevet, som levebrød, religion og kunnskap . Hvis hans samvittighet er at disse fruktene er blant fruktene av paradiset, er det en vitenskap og religion som er utenfor tvil. Ellers, i henhold til det ærverdige treet har blitt beskrevet, en mann med overflod . Og den som blir plukket fra et tre mens han sitter, det er penger som rammer ham uten hardt arbeid eller tretthet . Hans ord, treet, var det han var enig i, og det som ble sagt om det var en vidunderlig sak som folk undret seg over . Det ble sagt at treet er en kvinne, hvis hun har noe som ligner på en kvinne, og at kvinnen skulle være mor til en konge, en kvinne, en datter av en konge eller en tjener av en konge ….

…Kaktussagen i en drøm betegner å generere et levebrød fra avlinger og frukt ….

…Al-Hassa : betegner menn og kvinner, unge kvinner og telles hvite dirhamer, fordi det er fra jorden og på utenatlagring og telling, på grunn av kunnskapen eller poesien studenten har lidd, pilegrimsvandringen og kaste av steiner, grusomheten og nød og fornærmelser og bagvaskelse . Den som så en fugl komme ned fra himmelen til jorden, tok da en rullestein og fløy med den, og hvis den var i en moske, omkom en god mann eller en av de rettferdige fra den, og hvis den visjonære var syk, og han var blant de gode menneskene eller noen som også ba i det, og ingen involverte ham i sykdommen. De som også ber i det, så er personen med visjonen død, og hvis han hentet rullestein fra en kirke, er hensynet til pasientens korrupsjon som den vi presenterte, og hvis han hentet den fra et hus eller fra et ukjent sted, så går pasienten til personen som hadde synet fra et barn eller andre, tapt, som for den som plukket opp en del småstein og skjebnen i klærne eller svelget det i magen, og hvis han plukket den opp fra en moske eller et lærdomshus eller en mannlig krets, han regnet fra kunnskap og Koranen, og han hadde godt av minnet og uttalelsen like mye som han hentet fra beleiringen . Hvis det blir plukket opp fra markedene eller fra dekar og trerøtter, så er det fordeler fra verden, og i dirham består det for ham på grunn av frukt eller planter eller fra handel og megling, eller fra å be og gi veldedighet til hver person i henhold til sin bekymring og vane i sin oppvåkning . Hvis fangsten hans er fra havet, så gaver fra sultanen hvis han tjener ham, eller drar nytte av havet hvis han handler med det, eller kunnskap han tilegner seg fra en forsker hvis det er hans forespørsel, eller en gave og en lenke fra en velstående kone hvis hun har en sønn eller noe lignende . Når det gjelder den som kastet den i sjøen, gikk pengene hans inn i den . Og hvis han kaster henne i en brønn, tar han penger for å gifte seg eller kjøpe en tjener . Og hvis han kastet det i regn eller under matforhold, eller i et forrådshus på sjøen, kjøpte han med det han hadde eller så mye som han kastet det, en handel som bevises av stedet der han kastet det som var med ham . De vanlige folk si : Så-og-så kastet det han hadde av dirham i hvete eller olje eller noe annet . Hvis han kastet et dyr, som en løve, en ape, en gresshoppe, en kråke og lignende . Det var i løpet av Hajj-dagene, og det ble innvarslet av pilegrimsreisen og kastingen av steiner i fremtiden for hans kommando, fordi opprinnelsen til kastingen av steinene er at Gabriel, fred være med ham, befalte Adam, fred være på ham, å kaste djevelen når den ble presentert for ham, og det ble Sunnah for hans sønn . Hvis dette ikke ble gjort i løpet av Hajjs dager, var rullesteinen hans bønn mot en fiende eller en umoralsk person, eller forbannelse og fornærmelse av ham, eller vitnesbyrd om å vitne mot ham . Og hvis han kastet dem mot disse løpene, som duer og muslimer blant folket, ville mannen være en bakbiter og snakket i rettferdighet og kvinnene beskyttet ….