…Ibn Sirin sa: Den som så at han hadde slitt seg bort på et sted som krevde hans plass, da ble han lettet av nød og nød ….

…Hvis han ser ut som om han kom inn i det, vil han bli rik og lykkelig . Og innføringen av Imam of Justice i et sted, barmhjertighet og rettferdighet falt ned folket på dette stedet, og soknet avslørte den urettferdige autoriteten, og de er for sultanen og sognets styrke ….

…Og den som ser at han tilber et sted der tilbedelse ikke er tillatt, så indikerer dette hykleri ….

…Ibn Sirin sa: Den som så at han kalte et kjent sted, hvis han var en troende av de rettferdige og fromme, ville Gud den allmektige velsigne ham for å besøke Kaaba fordi den allmektige sa: “Han har gitt folk tillatelse til å utføre Hajj. ” Vers ….

…Og den som ser at en død person ber et sted der han aldri har bedt og var uaktsom i sin bønn, det indikerer at han hadde blitt stoppet i sitt liv og gitt nestekjærlighet i veldedighet, eller det skjedde en god gjerning fra ham, så er han forpliktet til å gjøre det ….

…Og den som ser at han ringer et ukjent sted, så er det makrooh og ikke prisverdig, og hvis seeren er en umoralsk person, så stjeler han ….

…Og den som ser at et hav har reist seg et sted der han ikke er blitt betrodd, så vil kongen passere forbi ham eller hans hær, og når det gjelder havet hvis det er av blod, indikerer det en prøvelse der blod blir utøst ….

…Og det ble sagt, og den som ser en villa, kommer til et sted hvor han er, så snur han seg fra den ….

…Og den som ser at han badet i regnvann eller utførte ablusjon med det, da er han god i sin religion og denne verden ….

…Og den som ser at Koranen ble tatt fra ham, hans kunnskap er hentet fra ham og hans arbeid i denne verden vil bli avskåret ….

…Og den som tror at han tok noe ut av havet, enten det var en type mineraler, juveler eller andre ting som han ikke benektet som i oppvåkning, så er det en fordel og en fordel, når det gjelder det han benekter som det er seier, og hvis det er lærde, er det en økning i hans kunnskap ….

…Og den som ser at han har tatt plass på et fjell, han vil omvende seg til en konge med alle slags tjenere og være i stand til å gjøre det ….

…Og den som ser at det blir tatt bort, er til ære for fjerning ….

…Den som tror at han har satt inn vekten eller stolpene : eller noe som veies ut fra det, det er mer sannsynlig, da har han mye godt med Gud, hvis det fremdeles er en årsak til rettferdighet og godhet ….

…Hvis han så at han tok av seg et klær for at de døde skulle bruke det, og klærne kom ut fra de levende, så ville han dø, og hvis klærne ikke kom ut av hans eiendom, og han ga det til sy den eller lage den, som ikke skadet ham . Og alt som de levende ser at han ga til de døde, er ikke like, bortsett fra i to utgaver : En av dem er at hvis han ser som om han ga den døde vannmelon, så vil bekymringen hans gå fra der den ikke telles . Det andre er at hvis han så at han ga sin onkel eller tante etter deres død i søvne, er han forpliktet til å betale bot og underholdsbidrag ….

…Og det ble sagt at den som så at han førte noe til et marked og ønsket å selge det, men ikke solgte det, så ville det finne sted i ydmykelse, og det ble sagt at det er bra hvis det ikke er noe i det som nekter noe liker det når du er våken ….

…Og den som ser at en død person gir ham noe av mat og drikke og ikke spiser det, da reduserer han pengene sine med sitt mål, og at han spiser det er godt og fordel, og hvis han gir ham noe av godset til verden så er det en god forekomst og håpet har kommet og den som ser en død person gir ham noe av klærne sine og tar seg, så vil det være sorg og sykdom, og hvis han ikke berører det og lar det være til han tar det Den døde personen og klærne hans, fordi det er bevis hans reise fra verden tidligere, og Ibn Sirin sa: Den som så at en død person ga ham to vaskede klær, så ble han rik, og den som så at en død person hadde lånt ut sin plagget og spurte ham, det er et bevis rettsvitenskapen til den døde fra godhet og den som så at en død person ga ham et gammelt plagg, indikerer mangel. Sereren, selv om plagget er nytt, indikerer dets rikdom og høye verdi, og den som ser at en død person ga ham noe fra Koranen eller rettsvitenskapelige bøker og lignende, så er dette bevis at forsoning av lydighet har skjedd og den som ser at han har solgt noe til de døde, så er det bevis at den tingen er dyr og den som ser at han har gitt noe til de døde Hans svar ham, fordi det er skadelig og mangelfullt, og noen av dem sa at den som så at de døde ga ham noe fra elskingen av verden, så det er bedre for ham fra et punkt der han er ikke telt, og den som ser at de døde kjenner ham i kunnskap, han vil ha godhet i sin religion så mye som det, og den som tror at han tar av seg klærne og bruker dem for de døde, han vil følge dette hvis han vet at det er ut av hans besittelse, og det skader ham ikke, og alt han ser, vil ikke. Som han ga det til en død person, er det ikke til Mahmoud bortsett fra i to tilfeller. Hvis han ser at han ga sin onkel eller tante noe, så påvirker det en arv, og å se onkelen og tanten på hvilken måte det var trygt fra ikke-eksistens, og den som ser at en død person kjøper mat, så er det lite eksistens, og hvis han selger den, vil den være deprimert og den som ser at han hengir de døde, da forkynner han og kommer tilbake tapt fra deres villfarelse…

…Og den som ser at han tar hensyn til kranene, han følger mandatet over de fattige menneskene ….

…Og den som så at sultanen satt for å samle inn folks jobber, det er bevis at han tar hensyn til deres interesser ….

…Og den som så at han tok varer eller så at han hadde krysset veien, da ville han bli alvorlig syk og komme seg ….

…Og den som ser palmetrær opprotet, de er hederlige menn ….

…Hvis noen så at han gikk i en sko, og en av dem trakk av seg benet og gikk med en sko, skiltes en bror, søster eller partner baksiden av en reise eller dør eller skiller seg fra sin kone eller selger tjener etter en av dem eller deres mor ….

…Og den som ser at noen pålegger ham å ta et bad, han skal tolke anger ….

…Sjelden så noen rettferdige mennesker Kamali-hovedkvarteret hadde seg en sunnikjole, og den tiden var ikke hans jobb, da forfatteren så at han hadde seg en kjole, så han kom inn i Kamali-hovedkvarteret fra Medina Street, og seeren informerte ham om det. Etter en kort periode gikk dommeren over dommerne i al-Sham al-Mahrousa bort og forfatteren hans overtok det hederlige sultanatet Karak al-Mahrous ….

…Og den som ser at noen befaler ham å ta med mat, han skal tolke sin søken etter flid i det han tenker ….

…Han så en av sultanens følgesvenner at han ville ta av seg skjorten til han ble strippet, så han ville avskjedige ham . Othman bin Affan, må Gud være fornøyd med ham, sa at Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, lovet at den allmektige Gud vil bruke en skjorte til deg, og hvis de vil at du skal ta den av, ikke ta det av. Hvis han ser at han er isolert, blir han beseiret i kommandoen . Hvis sultanen så at han ble løsrevet eller lurt, eller at talerstolen hans var brutt, eller falt ned fra den, eller hodet hans ble barbert, eller sverdet hans ble fjernet, eller huset hans der han bodde falt sammen, eller det ble reist et nett til ham der han falt, eller en okse kjørte ham, eller at han tråkket på et dyr, så alt dette er de og isolerer . Hvis han ser at han sitter bakken eller at han har en kuppel, er han standhaftig i sin autoritet . Og hvis kappen hans koblet seg til et annet plagg, økte han autoriteten sin, spesielt hvis det var en turban ….

…Og den som så at han hadde tatt vann fra havet, ville forhindre det i å uttrykke det mot ham ….

…Og den som så at han tok hjertet av pistasjenøtten, eller noen ga det til ham og spiste det, så indikerer han at nåde og penger vil bli oppnådd like mye som han spiste ….

…Og den som ser at han førte ut noe skadelig, han skal eie kongens fiende ….

Å drømme om et kargt fjell eller en karrig høyde indikerer hungersnød og lidelse i forskjellige former ….