…Og den som ser at han hadde seg en ring og dens fedd var av dens opprinnelse, det skal tolkes ved anskaffelse av et barn eller kjøp av en hushjelp, et dyr eller et hus, og ringens lapp har skiftet fra sin stilling, det skal overlates til kongene ved å føre tilsyn med isolasjonen og til andre i henhold til skiftende forhold ….

…Og den som ser at han sitter i en båt mens båten ferdes sjøen og han er redd for ham, han indikerer at han er like nær kongen som båten, og hvis han ser at han er imot det da hans uttrykk er mot ham ….

…Hvis han så at han hadde seg fire sverd, et sverd av jern, et sverd av bly, et sverd av null og et sverd av tre . Han har fire sønner, så jern er en modig gutt, null er en rik gutt, bly er en effeminate, og tre er en hykler ….

…Den som så at han hadde seg en ny, riktig og bred skjorte, som ville bli tolket med godt og ankomsten av den tiltenkte og hensikten med det som ble nevnt, og hvis han så noe annet, så er hans uttrykk mot ham, og kanskje de skitne klutene vil skille eieren, og mangedoblingen av hans bekymringer og separasjonen av hans kone ….

…Vannmelon : Det er en sykdom, og det ble sagt at han var sykepleier, og det ble sagt at skaden hans var en infeksjon der de ikke telles . Og det ble sagt at grønt er rå fra det som ikke modnet, kroppens helse . Og den som ser det som om han har strukket ut hånden til himmelen og fortært vannmelon, han vil søke besittelse og få det raskt . Det ble fortalt at en mann så ut som om han hadde kastet vannmelon inn i huset sitt, så han fortalte om synet en kryssing og sa til ham : En av familien din dør med hver vannmelon . Det var slik . Og den indiske grønne vannmelon, en tung sjelende mann, er kald i folks øyne . Når det gjelder agurken : det ble sagt at det indikerer graviditeten til en kvinne som har synet, og det ble sagt at den ikke liker, for eksempel belgfrukter og linser . Når det gjelder kalebassen, som er gresskaret, er treet en lærd mann eller en lege som er nær velsignede mennesker . Hun ble sagt å være en fattig mann . Et sykt gresskar vil gro . Og den som ser som om han har spist den kokt, han vil oppdage at han har kommet vill eller har husket like mye som han spiste av den, eller han samler noe spredt, noe som er ønskelig fra det kokte i en drøm : gresskar, kjøtt og egg . Hvis han så at han spiste rå squash, ville han krangle med en person, og han ville bli skremt av jinnen . Skyggen av gresskarskyggen Anas etter ødemarken og forsoningen etter tvisten . Og den som ser ut som om han plukket en squash med vannmelon, han vil bli kurert av sykdom grunn av medisin eller bønn, og den originale historien om Joseph, fred være med ham ….

…Den er delt inn i mange seksjoner. Når det gjelder det som var fra trær, vind og lignende, presenteres det i kapitlene i den døde delen førti. Når det gjelder hva som er type gresskar og vannmelon og lignende, kommer den døren, og når det gjelder resten av plantene i det som er brukt eller verdig, kommer hver av dem sin plass, årstider og dører, og som for det som ikke er, er inkludert i det mens han er alene, så vi nevnte det vi kalte i dette kapitlet, og av Gud er hjelperen. Når det gjelder resten, er det et argument, og det kan ha vært elendighet ….

…Hvis han ser at han er en rå kalebakamel : i henhold til annet enn det jeg har beskrevet, er han redd for jinn og menneskeheten, eller han kjemper mot en person som kjemper ham ved å krangle i en krig, eller et bråk der han er mellom dem, men dette er avledet av ordene fra Abu Bakr Al-Siddiq, må Gud være fornøyd med ham, og Saeed bin Al-Musayyib, må Gud være fornøyd med ham. Fra den i tolkningen, og de brukte den med navn og deres betydning og tolket den, så spiser rå kalebas var i navn lik krabbe, som er den største frykten, og mannens konfrontasjon med eieren i krangelen og krig mellom dem, og i knock-out-navnet banker mannen med den som skader ham, men tolkningen av kalebassen og dens papir ligner det Yunus var knyttet til. Fred med gresskaret da det kom ut av hvalens buk, og vendte tilbake til sitt land i Mosul og hans folk, og ble komfortabel med sin villskap . Og en kriger sa at en profet fra Israels barn klaget til Gud for at tankene hans var borte, så han befalte ham å spise en kokt kalebas, som er et gresskar, så squashen ble kokt og sinnet til eieren kom tilbake til det ….

…Frø, hver kjerne som kastes i bakken er et barn og ble tilskrevet den typen . Når det gjelder frø og piller som er medisiner, er det bøker der askese og fromhet blir utvunnet . Frøene i en drøm er gode avkom . Og agurk-, gresskar– og melonfrø, eliminering av bekymring, nød og uskyld fra sykdom, og auberginefrø, chard, løk og kål er næring . Og basilikumfrø er bevis helbredelse fra sykdommer ….

Gresskar i en drøm er penger fra en president som ikke drar nytte av det, og bare får problemer og tretthet fra ham . Og Qara’a-kvinnen er et tørkeår ….

…Han er i en drøm en kunnskapsrik eller god mann, nær mennesker, lett i forsyninger, og de syke har en kur . Den som spiser kokt, kommer tilbake til ham, han har mistet det fra sin religion, seg selv, lommen eller sønnen . Og den som spiser squash rå, han blir livredd av jinn, ellers vil han krangle med en person . Det ble sagt : gresskaret er en fattig mann . Og den som høstet en squash fra en vannmelongård, overlevde en sykdom, for historien om Yunus, fred være med ham . Og gourd bashing og skyld . Den som spiser kokt gresskar holder et notat så mye som han spiste av det, eller samler noe fra hverandre . Å se squash indikerer at hans visjon indikerer bekymring, sorg, nød, sykdom eller fengsel, og å spise det kan indikere godhet i sinnet og dømmekraft . Og den som så at han spiste rå squash, indikerte kranglete og onde, og hvis han spiste det kokt og hadde krydder med seg, antydet det angst og sorg, og hvis det var uten krydder, er det et levebrød, og han kan finne seg fortapt ….

…Noen av tolkene sa at hvis han så at han solgte gresskar, fulgte han Sunnah av Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, for det som ble nevnt i den autentiske hadithen at han, fred være med ham , elsket bamsen, som er squashen, og fulgte den fra bollen ….

…Mat: All mat er gul i en drøm, så den er syk for de som spiser den, med mindre den er i fuglekjøtt . Og hver hvit mat er bedre enn sur . Og bryllupsmaten er gode nyheter, og mat til begravelser er bekymringer og forfedre . Og mat som ikke overholder tiden, de er næring og kontinuerlige fordeler, og mat som er bundet av tid, som aubergine og squash, er mat i en bestemt tid . Og kongenes mat, herlighet og høy . Å spise gresskar er bevis veiledning og følge Sunnah . Og maten til de lærde er vitenskap, veiledning og velsignelse . Å spise politimat er forbudt . Maten til de fattige og fromhetens og ascetismens herrer er omvendelse og veiledning for å spise av den . Og maten til folket i ørkenen reiser og overføres fra en stat til en annen . Og tilberedt med kjøtt er rikdom for de fattige, og tilberedes med annet kjøtt enn mangel eller tilbedelse . Transformasjonen av mat til det som er bedre enn det indikerer godheten innsiden, og hvis det blir til bitterhet eller surhet, indikerer det en endring i ektemenn eller virksomhet . Hvis han selv lagde god mat, ville han få stillingen og dispensere den . Etter hans fattigdom, og hvis noen andre lager mat for ham, kan han være utspekulert og lurt . Og den som så at han hadde svelget varm, grov mat, indikerte at hans levebrød var elendig . Og sur mat som han ikke kunne spise, indikerer smerte og sykdom, og den som så at han hadde tålmodighet med å spise den, lovet være den allmektige Gud, ville få lettelse ….